Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Nimen vaihtaminen avioituessa "kun mä oon niin perinteinen ihminen..."
25.04.2013 |
Joopa joo. Naiset jotka on ensin ollut 10 v avoliitossa on yht äkkiä niin perinteisiä että... Ja mitä perinteistä nimenvaihtamisessa on? Suomessa on pidempi historia
sillä, että vaimo pitää oman nimensä kuin vaihtaa sen. Kaikki jotka eivät välitä hevon kukkua perinteistä muuttuvat tässä niin konservatiivisiksi. Yhdistelmänimen vielä ymmärrän, sillä juuri näytetään että ollaan aviossa. Miksi naiset eivät vain myönnä etteivät pidä omasta nimestään.
Ja kyllä, olen isäni nimellä ja lapseni ovat oman isänsä nimellä.
Kommentit (101)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Vastauksena kysymykseesi: lapsesi voivat toki ottaa sinun nimesi eron jälkeen, tosin jos teillä on lasten isän kanssa yhteishuoltajuus, siihen tarvitaan hänen lupansa. Viimeistään täysi-ikäisinä lapset tietysti voivat ottaa sinun nimesi ilman erillistä lupaa keneltäkään.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 12:20"]
Vastasin aiemmin tähän ketjuun jo mieheni tahdosta asiaan taipuneena ja naisena, jota nimenmuutos vieläkin painaa. Mieheni nimi ei ole mikään erikoinen, Suomesta löytynee satoja samanlaisia eikä ole edes äänteellisesti kaunis kuten omani oli. En silti ala sitä vaihtamaan toisten mielihalujen mukaan, lapseni ovat samannimisiä enkä tosiaan tiedä, onko se edes mahdollista, että eron sattuessa voisivat vaihtaa äitinsä sukunimeen enää. Kyse on vain nimestä kuitenkin, eikä vaikka eron sattuessa ( eipä liene edes sellainen ajankohtaista kuitenkaan nyt, mutta se harmittaa, että annoin tässä periksi, sukunimeni kun on nyt tyyliä Juntunen ja omani paljon kauniimpi ja harvinaisempi) vaihtaisin nimeni uudelleen.
[/quote]