Syy, jonka vuoksi olet poistanut jonkun fb:stä?
Kokeillaanko näin päin? Kerro lyhyesti syy, miksi olet poistanut jonkun facebookista.
Kommentit (65)
Poistin yläasteaikaisen luokkakaverin, joka postasi fanaattisia pro metsästys -manifesteja kuvien kera (saalis häpäisty) sekä kirjoitteli homofobisia ja rasistisia mielipiteitä eduskuntavaalien ja presidentivaslien aikoihin.
Eikö ole aika skitsoa laittaa henkilökohtaisia päivityksiä kaikkien näkyville ja sitten valittaa, kun puolitutut stalkkaavat...
Yksi tyyppi piti poistaa siksi, koska kuvitteli vähän liikaa "kaveruudestamme". Kerran tavattu baarissa ja lähetteli tasaisin väliajoin siirappisia yksityisviestejä kuvitellen ilmeisesti, että kiinnostukseni herää kunhan saan tarpeeksi vonkausviestejä. No olihan se ihan imartelevaa, mutta loppujen lopuksi vähän ahdistavaa, kun oma kiinnostukseni oli pyöreä nolla. Ajattelin, että näin on parempi hänelle itselleenkin, että ei enää herättele turhia toiveita.
Olen myös huomannut, että muutama tyyppi on poistanut minutkin kaverilistaltaan. Syytä en tiedä, mutta luulisin olevan tekemistä sen kanssa, että en ole itse mikään innokkain statuspäivittäjä, vaan käytän facebookia lähinnä yhteydenpitovälineenä. Nämä olivat kaiken lisäksi tyyppejä, jotka olivat itse pyytäneet minut kaverikseen. Toisaalta ymmärrän tällaista käytöstä, toisaalta en. Ikävä kyllä antaa ihmisestä aika moukkamaisen kuvan, jos "ilmoittaa", että enpä haluakaan enää olla kaverisi. Lapsellista käytöstä. Olenkin ottanut sitten sellaisen linjan, että jos huomaan jonkun pudottaneen minut kaverilistaltaan, niin blokkaan tällaiset tyypit automaattisesti estolistalle.
- puolitutut ja vanhat kaverit jotka ei pidä yhteyttä
- turhaa paskaa päivittävät (menen suihkuun, menen kouluun, katson leffaa)
- tutut jotka on raskaana/saaneet lapsen ja spämmäävät kuvia vauvamasusta/vauvasta
- pelipyyntöjen spämmääjät
- ylimieliset minäminä-ihmiset
Osaamaton fb-käyttäjä kysyy: kun itselläkin on näitä turhia tuttuja, jotka alkuvaiheessa tullut hyväksyttyä kaveriksi vaikka sukulaisuuden perusteella mutta nyt ei todellakaan kiinnosta päivittäin lukea kolmeakymmentä postausta kuinka on tykännyt jostain keskustan poliitikon kommentista tms. niin voiko tuon poistaa kavereista tai sulkea pois niin, ettei tyyppi tiedä sitä eikä hänelle mene asiasta viestiä? Eli en haluaisi loukata sukulaista mutta en halua tietää hänestä yhtään mitään.
poistin erään miespuolisen puolitutun, joka "keräilee" naisia facebook-kavereiksi eikä ikinä päivitä MITÄÄN vaan lähinnä tykkkäilee kuvista
Jos poistaisin kaikki sellaiset kenen kanssa ei oikeestaan ole tekemisissä eikä tunneta niin yhtä hyvin vois poistaa oman fb profiilin. On kyllä käynyt mielessä.
Koko fb maailma on perseestä ja keinotekoista lässyn lässyä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 07:49"]
Yksi tyyppi piti poistaa siksi, koska kuvitteli vähän liikaa "kaveruudestamme". Kerran tavattu baarissa ja lähetteli tasaisin väliajoin siirappisia yksityisviestejä kuvitellen ilmeisesti, että kiinnostukseni herää kunhan saan tarpeeksi vonkausviestejä. No olihan se ihan imartelevaa, mutta loppujen lopuksi vähän ahdistavaa, kun oma kiinnostukseni oli pyöreä nolla. Ajattelin, että näin on parempi hänelle itselleenkin, että ei enää herättele turhia toiveita.
Olen myös huomannut, että muutama tyyppi on poistanut minutkin kaverilistaltaan. Syytä en tiedä, mutta luulisin olevan tekemistä sen kanssa, että en ole itse mikään innokkain statuspäivittäjä, vaan käytän facebookia lähinnä yhteydenpitovälineenä. Nämä olivat kaiken lisäksi tyyppejä, jotka olivat itse pyytäneet minut kaverikseen. Toisaalta ymmärrän tällaista käytöstä, toisaalta en. Ikävä kyllä antaa ihmisestä aika moukkamaisen kuvan, jos "ilmoittaa", että enpä haluakaan enää olla kaverisi. Lapsellista käytöstä. Olenkin ottanut sitten sellaisen linjan, että jos huomaan jonkun pudottaneen minut kaverilistaltaan, niin blokkaan tällaiset tyypit automaattisesti estolistalle.
[/quote]
Eli olet itsekin poistanut, mutta jos sinut poistetaan kavereista se on lapsellista käytöstä? :)
tein tässä jokin aika sitten fb:n siivouksen. Poistin pari puolituttua, joiden kaveripyynnöt hyväksyin joskus kauan aikaa sitten. En muuten missään tekemisissä, eikä niinkään kiinnostanut lukea heidän juttuja. Joukossa yksi exä, joka ei tosin ollut puolituttu ;-)
Poistin ystäväni miehen, joka on kohta hänen ex-mies. Osottautunut sikamaiseksi tyypiksi, enkä halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Aikaisemminkin olen poistanut yhden ystäväni exän. Veemäinen äijä sekin ja alkoi lähettelemään mulle viestejä. Ei mitään erityistä, mutta totesin, etten halua olla kaveri hänen kanssaan, enkä tekemisissä.
Mä poistin yhden, joka oli oikeastaan vain puolituttu vuosien takaa. Hän veti muutaman kerran herneet nenään aivan suotta päivityksistäni ja kommentoi ja neuvoi mielellään kaikenmoisissa asioissa vaikka emme oikeastaan edes tunteneet. Heippahei. Samainen tyyppi päivitteli todella feikkejä siirappisia parisuhdepäivityksiä ja hänen miehensä samoin hänen seinälleen. Oksennusta jouduin pidättelemään, kunnes ensin blokkasin ja sitten poistin. Nyt on vapaa olo :D
Merkityksettömät puolitutut, joiden kaveripyynnön kohteliaisuuttani päätyvät poistolistalle mm. rasististen, seksististen tms. juttujen takia.
Entinen luokkakaveri lähetti kaveripyynnön, kysyin kuulumisiaan kahdesti, ei vastannut joten poistin. Halusi ilmeisesti vain päästä kurkkimaan elämääni, kertomatta mitään itsestään (käyttää profiiliaan päivittäin, muttei julkaise mitään muuta kuin peliuutisia).
Maanisesti postailevat ja kymmeniä kertoja päivässä tilapäivitystään ja profiilikuvaansa venkslaavat päätyvät piiloon, joskus poistoon.
Exän, että saisin hänet mielestäni.
Poistin "ystävän", joka koitti vietellä mieheni.
Olen poistanut exän jo reilu vuosi sitten, nyt en millään kehtaisi poistaa hänen kavereitaan, enhän mä heille vihainen ole. Mutta kun ei me enää myöskään olla tekemisissä. Vaivihkaa varmaan poistelen pikkuhiljaa...
Poistin yhden miespuolisen nuoruuden tuttuni, koska hän alkoi lähettelemään minulle alapäästään kuvia. Laittoi kyllä uutta kaveripyyntöä, mutta en hyväksynyt enää kaverikseni.
Tein ensimmäisellä fb-kaudella virheen, että pyysin kavereiksi koulukavereita. Siis sellaisia ihmisiä, joita en ole tavannut sitten ala-asteen päättymisen. Ihmiset muuttuvat. Nyt olen pyytänyt kavereiksi vain ne, joiden kanssa oikeasti olen tekemisissä. Ja kuka tahansa ei pääse katsomaan profiiliani.
En ole poistanut ketään, mutta taidan poistaa yhden kuolleen kohta. On ollut haudassa jo jonkun aikaa, mutta en ole saanut poistettua.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 20:45"]En ole poistanut ketään, mutta taidan poistaa yhden kuolleen kohta. On ollut haudassa jo jonkun aikaa, mutta en ole saanut poistettua.
[/quote]
Minä poistin puolisoni fb profiilin kun hän kuoli. Onneksi onnistui. -Mii