Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy, jonka vuoksi olet poistanut jonkun fb:stä?

Vierailija
24.04.2013 |

Kokeillaanko näin päin? Kerro lyhyesti syy, miksi olet poistanut jonkun facebookista.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Niin, fb:tä varmaan kaikki käyttävät omalla tavallaan. Itse haluan päivitellä aika vapaasti, toki asialinjalla. Pidän piirin pienenä, ettei tarvitse kauheasti miettiä sensuroimista. Ei se nyt ihan kaikille kuulu (ja tuskin kaikkia kiinnostaakaan) mitä mulle kuuluu. Enkä jaksa niiden filttereiden kanssa pelata.

Vierailija
22/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

23:lle

Mulla on itsellä mahdollisimman vähän kavereita, 50 olisi sopiva määrä, mutta aina lipsuu yli. Ja kyllä heidän elämäänsä seuraan fb:ssä. Ja jaan myös omia kuulumisiani siellä. Erotan kaikki, jotka eivät jaa itsestään mitään. Heidän kanssaan olen sitten tekemisissä puhelimitse ym.

t. 22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut kavereistani sekä mahdollisuudet nähdä mitään tietojani firman pomoilta ja pomon pomoilta ekan lomautuskeskustelun (joka oli perusteeton, koska kukaan ei ollut vaivautunut tarkistamaan, onko mulla työkuormaa) jälkeen, kun sen verran raskaasti alkoi v-uttaa. Ei ikinä, IKINÄ pidä ottaa esimiehiä kavereikseen. Lesson learned. Vaikka ei postauksissani mitään hävettävää ole ikinä ollutkaan.

Vierailija
24/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika vähän siivonnut fb-kaverilistaani. Syy ehkä se, ettei mulla ole satoja ja satoja kavereita siellä, vaan sellanen n. 150. Ihan passeli määrä siis. Jotkut ei päivitä, mutta mitä sitten, voihan olla, etteivät hirveesti edes käytä koko facebookia. Chatista näkee, ketkä siellä oikeasti myös ovat. Joskus olen jonkun heivannut siksi, että ko. kaveri piilotti ensin minulta sivunsa, eli näin vaan sen, mitä kaikki randomitkin näkee. Mitä sellaisella "kaverilla" tekee, joka ei anna sun katsella sivujaan.

Ja sitten on nää on-off -tyypit, jotka poistelee profiilejaan ja tulee sitten yks kaks takas jollain pikkasen eri nimellä tai muuten vaan tekee comebackin. En siis ole poistanut, mutta en ole uudelleenkaan kaveriksi heille halunnut. 

Vierailija
25/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikanaan liityin facebookiin hyväksyin kavereiksi vähän ties ketä siinä sivujen käyttöä opetellessa. Pari todella etäistä koulututtua, joita en ole edes nähnyt johonkin 15 vuoteen poistin sitten kavereista kun päivittivät tosi usein suht yksityiskohtaista tarinaa elämästään ja tuntui vähän kiusalliselta lukea niitä kun en oikeasti tunne koko ihmisiä. Joitain käytännössä tuntemattomia listoille on jäänytkin kyllä kun ovat olleet niin näkymättömiä, etten ole tullut poistaneeksikaan. Itse en mitään hirveän yksityistä kirjoittele että se on aika samantekevää, kuka näkee mun päivityksiä.

Nykyään mulla tietysti vähän tiukempi linja ketä hyväksyn kavereiksi.

Vierailija
26/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei chatista näe, kuka on facessa. Senhän pystyy ite säätämään, että näkeekö vai ei!

Vierailija
27/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että en ole niiden tyyppien kanssa tekemisissä koskaan irl ja se että minua ei kiinnosta niiden elämä tai fb-profiili millään lailla

Vierailija
28/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistan vain ne jotka eivät sovi mun imagooni. Siis sellaista wt-porukkaa, av-mammoja ja sellaisia. Mun kaverilistani koostuu sellaisista ihmisistä joista voi oikeasti olla ylpeä, akateemisista ja hienoista taiteellisista ihmisistä, joita ei tarvitse hävetä.

Vierailija
29/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vanhan opiskelukaverin poistin kun se pyysi mua kaverikseen ilmeisesti vain pidentääkseen kaverilistaansa. se kommentoi ja tykkäsi yhteisen tuttavapiirin ihmisten postauksia, itse latoin sille muutamia kommentteja eikä se reagoinut mitenkään. Tyyliin se kysyi että kenen se ja se kappale on ja sitten kun ainoana vastasin, ei mitään reaktiota, ei edes vaivaista tykkää-napin painallusta. Ja ympäröivissa tilapäivityksissä se kommunikoi silti yhteisten kavereiden kanssa, eli paikalla oli. Tein johtopäätökset ja heitin sen pellolle.

Vierailija
30/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika narsistista kuvitella, että joku haluaa käydä katsomassa juuri sinun sivuasi jatkuvasti. Miksi kävisi? Aika vähän pitää ihmisellä olla elämää, että viitsii käydä katsomassa yhtään kenenkään profiileja facebookissa. 

Facebook-kaveruuden hyväksyminen nyt vaan on kohteliasta, jos ei ole mitään erityistä syytä olla hyväksymättä. Jos sitten joku ei halua jakaa privaatteja asioitaan 400 etäiselle tutulle vaan rajaa näkymän vaikka ystäville, niin se on varmaan ihan jokaisen oma asia. Eli jos ei itse pääse stalkkaamaan muita, niin välit poikki? Silloin ei ole Oikea kaveri? Oletteko nyt ihan tosissasi, että muuten kaikki facebookissa ovat Oikeita kavereitanne?

Vierailija
31/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahasti siltä, että täälä onkin vain niitä fb käyttäjiä, joilla on kone koko ajan auki ja päivittää sinne kerran pari päivässä jtn irrelevanttia tietoa kahvittelusta kaverin tykönä. Itse käytän fb:tä ulkomaalaisten kavereiden kanssa yhteydenpitoon ja opiskelujen takia "joudun" pitämään näitä puolituttuja kavereina, joita en kadulla edes tervehdi. kuitenkin on helpompaa levittää fb:n kautta isommalle porukalle tieto lyhyellä varoitusajalla. Samaten vanhemmille ei tarvitse joka päivä soittaa, vaan he tarkistavat minun ja siskoni fb seinät parin päivittäin ja tietävät, jos jotain kiinnostavaa on tapahtunut. Ja tästä stalkkaamisesta, itse syyllistyn siihen joka päivä, en minä halua että kaikki tietävät kenen puuhailuja seuraan ihan vain uteliasuuttani. Ja kuitenkin jos haluan saada näihin stalkkauksen kohteisiin yhteyden, saan sen helposti fb:n kautta, eikä tarvitse 020202 tukea. fb on VIESTINTÄÄ ja SOSIAALISTA MEDIAA, ei kaveri-laskentaa tai kaveruuden arviointia.

Vierailija
32/65 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, 42. En tiennytkään, että fb:n käyttöön on yksi oikea tapa. Onneksi valistit.

Vierailija
33/65 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin miehen, josta tykkäsin enkä olisi koskaan häntä saanut kumppanikseni. Ja muutamia kaukaisia sukulaisia/kavereita tyyliin ala-asteajoilta, kun ei kumpikaan osapuoli koskaan laittanut viestin viestiä eikä muutakaan signaalia tullut suuntaan eikä toiseen... 

Vierailija
34/65 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävän vanhemman miehen, jotenkin olo et on sellanen niljake. 

Vierailija
35/65 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
36/65 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/65 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:47"]

Ällöttävän vanhemman miehen, jotenkin olo et on sellanen niljake. 

[/quote]

Enpä niinkään sitä, kuin että kuulostaa jotenkin kuumottavalta ratkaisulta että otettaisiin naksu helpotukseksi aina kun ahdistaa. 

Vierailija
38/65 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estin yhtä ihmistä näkemästä päivityksiäni, koska se aina kommentoi aiheen vierestä jotain "älykästä". Yliopistokoulutettu, mutta silti ei osannut ymmärtää lukemaansa...

Vierailija
39/65 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran tehnyt "siivouksen" eli poistanut puolituttuja ja entisiä kavereita mm sen mukaan että löytyykö niiden puhelinnumero mun kännykästä enää, jäisinkö juttelemaan jos tulisi kadulla vastaan jne...

Vierailija
40/65 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin sellaisia ihmisiä ihan rankalla kädellä, ketkä tekivät peruskoulussa elämästäni helvettiä ja tyhmänä menin ne hyväksymään. Eivätpähän enää urki saatana.

Poistin myös hyvän päivän tutut, muuta kuin koulun kautta tuntemani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme