Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oot köyhäillesäsi nöyrtynyt tekemään?

Vierailija
24.04.2013 |

Mä oon mm.

- varastanut vessapaperia yleisistä vessoista

- syönyt mahan täyteen työpaikan korppuja jotta ei ole illalla tarvinnut syödä mitään

- mennyt viikonlopuksi anoppilaan ihan vaan että säästyy sen viikonlopun osalta ruokarahat

- varastanut rahaa työpaikan kahvikassasta

- säästänyt kalliita tamponeja sullomalla vessapaperia pöksyihin

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 20:26"]

en koe nöyrtyväni mihinkään vaikken tuhlaa rahoja turhaan, kerään pullot ja tölkit tienvierustoista lenkillä ollessani, ostan kirpparilta lähes kaiken , eilen juuri ostin valkoiset tuulipuvun housut eurolla. Miksi maksaisin useita kymppejä niistä kun saman saa lähes ilmaiseksi.

Olisi kyllä varaa ostaa mitä tahansa mutta nautin kun saa kierrellä kirppareilla ja tehdä löytöjä.

[/quote]

tämä ärsyttää niiiiiin jumalattoman paljon! itse käyn kirppiksillä myymässä, juuri siksi että olen köyhä. myytävät ovat omia tavaroitani ja vaatteita, joita olen joitakin peräti lapsuudesta asti säästänyt. osa on sukulaisten lahjoittamia vaatteita, ihan kirppismyyntitarkoitukseen: he pääsevät eroon vanhasta, ja minä saan pitää pienet myyntitulot. vanhemmiltani saan kirppispäivänä autokuljetus- ja työvoima-apua. on muuten todella iso homma pestä, huoltaa ja pakata tavarat etukäteen; roudata ja purkaa sekä työpäivän edestä olla myymässä tavaroita varsinaisena päivänä. miettikää palkallisina työtunteinta - ja bensat päälle.

mutta nykyään ostava yleisö onkin sellasta että jo euron-kahden hintapyynnöistä pitää tingata loputtomiin. ja siis kyse on todella hyväkuntoisista tuotteista: eihän nykyään kenellekään kelpaa jos vaatteessa on yh-tään käytön merkkejä! joku vois vaikka luulla että on joku vanha vaate päällä, tai mikä pahempaa, kirppisvaate! välillä kehtaan pyytää laadukkaista, uutena yli huntin arvoisista merkkikengistä vitosen - kymppiä ei kukaan maksaisi, ei edes täysin käyttämättömistä. 

pakko on kuitenkin myydä koska muuten ketutttais vielä enemmän. että kaks päivää vanhempien kanssa hommia tehty ja kotiin lähdetään täyden kuorman kanssa. ja tosiaan kun sitä rahaa tarttee; neljä lisäkymppiä budjettiin on luksusta.

t: duunari 850e/kk

Vierailija
22/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on kadehdittu opiskeluajan ylipainosta, onhan se vahan hassu syy. Naurahdin talle ajatukselle. Henkilo oli niin kateellinen, etta pakotti minut laihtumaan, ei siis laihduttamaan vaan laihtumaan. (Ilmeisesti itse syonyt kaiken imetyn ihran?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole varsinaisesti ikinä pöllinyt mitään, mut oon mm.

- dyykannyt kauppojen roskiksista suuren osan ruoasta (leipää ja hedelmiä en välillä ostanut aikoihin ja muutkin ateriat tuli koostettua pitkälti sen mukaan, mitä roskiksesta löytyi)

- myös lehdet kaivelin paperinkeräyksestä luettavaksi, roskalavat tuli käytyä aina läpi ohi kulkiessa ja usein sieltä jotain hyödyllistä löytyikin, kämpän sisustus luonnollisesti melkein täysin muiden poisheittämästä rojusta koostettua

- kulkenut käytännössä kaikki matkat kävellen, pyörällä tai liftaten

- vaatteet enimmäkseen kirppiksiltä ja tuttujen vanhoja, rimanalitus ehkä se, että jossain vaiheessa mun kaikki alusvaatteetkin alkoivat olla niin riekaleina et aloin käyttää sukulaisen poisheittämiä kulahtaneita pikkareita koska nekin oli parempia kuin omat

- baareista en luonnollisesti suostunut menemään ikinä pääsymaksullisiin (onneksi mulla oli pihit kaverit...), sisälle päästyäkin max yksi tuoppi tiskiltä ja tietysti halvinta mahdollista, loppuillan pysyikin hyvin juomissa hörppimällä muiden pöytiin hylkäämiä juomia

- muutin avoliittoon exän kanssa pitkälti siksi, että oltiin molemmat liian pa asumaan yksin (kaksion jakaminen tulee huomattavasti halvemmaksi kuin kaksi surkeaakaan yksiötä!)

- tunnustan myös lähteneeni baarista useamman kerran jonkun miehen matkaan kun tämä on luvannut tarjota mulle kämpillään ruokaa...

Mut eipähän tarvinnut ottaa opintolainaa (mistä työttömäksi valmistuttuani olinkin sitten aivan äärimmäisen kiitollinen)!

Vierailija
24/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 12:03"]

Minäkin olen ottanut wc-paperia koulun vessasta. Tosin tämä siistä syystä, kun opiskelijasolussa eräs kämppäkaveri ei pyynnöistä huolimatta suostunut vuorollaan ostamaan paperia. Ajattelin, että minä en hänenkin papereitaan kustanna, vaan koulu saa kustantaa, kun on meidät samaan kämppään laittanutkin.

Pikaruokapaikassa sullottiin kaverin kanssa laukut täyteen yksittäisiä pippuri- ja ketsuppipusseja. Tämä tosin kännissä, eikä tosiaankaan olisi tarvinnut.
Hävetti jälkeenpäin, mutta olipa pitkäksi aikaa ketsupit ja pippurit.

[/quote]

minä myös. Sovittiin että ostetaan vuoron perään vessapaperia. Mä ostin säkin, jossa oli ? 20 rullaa, hänen vuoro tuli, osti 4 rullaa. Ja vaikka vanha pussi, jossa luki kpl määrä oli tallella, ei suostunut ostamaan lisää, koska oli puhe ostoskerroista, ei rullien määristä. Joten käänsin koulun vessasta.

Mä pidin entisellä työpaikallani 2 x vuodessa keittiön siivouksen ja heitin paljon kaikkea "roskiin". Todellisuudessa laitoin kaikki omaan kassiini. Työkaverit kävivät usein mäkissä ja näitä annossuolaa jne oli runsaasti, joten jätin muutaman ja kaikki muut vein, samoin pippurit, ketsupit. Näkkileivät, joissa oli päiväys mennyt jne ja mitä muuta löytyi. Tosin samalla mm sulatin jääkaapin ja pakkasen, eli tein "koko rahan edestä töitä" ja työkaverit olivat ihmeissään miksi olin niin energinen ja kiltti kun yhteisiä tiloja siivosin.

Vierailija
25/135 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana olin kesätöissä siivoojana ravintolassa. Lattioilta löytyi aina muutama kolikko, jotka tietysti keräsin taskuun (kaljaisia, kusisia, joka tapauksessa tosi tahmeita). Kerran oli miesten vessassa pöntön pohjalla isompi kolikko, jonka nappasin talteen..

Hotellihuoneitakin olin välillä siivoamassa. Tyhjentyneiden huoneiden _käytetyt_ saippuapalat, shampoot ja hoitoaineet sai ottaa. Niillä vajailla pärjäsin aika pitkään.

Silloin myös tehokäytin terveyssiteet. Kun etuosa alkoi olla "täynnä", käänsin takaosan eteen, ja vielä mahtui jokunen pisara siihen.

HKL:n bussien kuukausikortit olivat silloin pahvisia, joissa oli leimattu viimeinen voimassaolopäivä. Pyrin ostamaan kuukausiosan aina niin, että päivämäärään tuli numero 3 (esim. 13. tai 23. päivä), koska sen pystyi kynällä tarkasti muuttamaan 8:ksi ja sai viisi ilmaista matkapäivää.

Vierailija
26/135 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastaminen ei ole nöyrtymistä. Päinvastoin, se on törkeää röyhkeyttä.

Vierailija
27/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani opiskelija otin vastaan kesätyöpaikan, jossa esimies, asiaa tiedustellessani, antoi harhaanjohtavaa ja epätarkkaa tietoa palkasta - eli antoi ymmärtää, että se olisi todellisuudessa isompi. Ja tämän vuoksi muutin toiselle paikkakunnalle ja maksoin vuokraa kahdesta asunnosta (vaikkakin vain vähän). Tästä syystä varastinkin kesätyöpaikaltani kaiken, mitä vain irti sain ja josta jotakin hyötyä oli. Vessapaperiakin oli sen jälkeen varmaan puoleksi vuodeksi, ja työkone kesän jälkeen taisi jäädä täyteen viruksia :) Olisivatpahan maksaneet parempaa palkkaa!

Vierailija
28/135 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastelu on rumaa. En ole koskaan ottanut mitään vessapaperia tms mutta onhan tämänkin väärin ja rikos: käytin käytettyjä postimerkkejä pakettiin. Olivat jotakin 10 euroa tms arvoltaan ja niissä ei ollut mitään leimoja!

Vierailija
29/135 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulihan se moraalinvartija sieltä pätemään :-)

Olen pihistellyt keksejä työpaikalta, joskus vuonna x ja y kaverin kanssa vietiin firman viiniPULLOJA juhlien jälkeen kännipäissään. Sen olis voinu jättää tekemäti.

Vierailija
30/135 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 12:54"]

[/quote]

Olkoon sitten mutta se oli multa epätoivon teko. Firma on iso ja vakavarainen eikä tuo 20€ katoaminen merkkaa firmalle mitään. Periaatteessa tietysti väärin mutta koin että tarkoitus pyhittää keinot. Ostin sillä vauvalle vaippoja ja maitoa. Toinen vaihtoehto oli että se raha olis mennyt "herrojen" kahvipullaan.

ap

Vierailija
31/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri joutui aikuisen lapsensa takia todelliseen velkahelvettiin. Meni asunnot ja kaikki.

Mutta pahaa teki siinä vaiheessa, kun näin hänen varastavan pieneen pussiin henkilökunnan kahvipaketista kahvia, että saisi aamukahvin. 

Ei rahaa minullakaan paljoa ole,mutta annoin 50 euroa ja sanoin, että maksaa takaisin jos jaksaa joskus, mutta kiirettä ei ole.

Tämä on sellainen  ihminen, että työterveyshuolto on puhunut, että pääsisi heti eläkkeelle, koska on niin vaikeita sairauksia paljon, mutta hänellä ei ole varaa, joten kulkee töissä todella huonossa kunnossa.

Vierailija
32/135 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastaminen ei ole koskaan oikein, mutta...

Työpaikalla oli matkakortti, jota lainattiin näiden työntekijöiden käyttöön. Käytin sitä välillä omaan työmatkaani - tai ajoin pummilla.

Yhä vieläkin häpäisen lapsiani keräämällä tyhjiä pulloja. Opiskeluaikana kaverit häpesi, kun dyykkasin luokkien roskiksia (rikkaat penskat jätti sinne energiajuomatölkkejä!)

Söin aina ylettömästi, jos ilmaiseksi sai. Lähdin treffeille ihan vaan saadakseni syödä (ja joo, joskus meni pidemmällekin kuin ihan kädestäpitämiseksi). Minulta sai, jos syötti ja vei leffaan!

Vierailija
33/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaiden ja pummien ketju. Sitten mietitte miksi yritykset irtisanovat ihmisiä kun kaikki varastavat. Hah. Saamatonta porukkaa.

Vierailija
34/135 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin hotelleissa ja söin mm. hedelmiä, joita laitettiin huoneisiin tarjolle ja esim. aamupalasämpylöitä joita jäi asiakkailta yli. Silloin olin rahaton opiskelija, jolla ei ollut varaa edes syödä lounasta koulussa, koska opintotuki ja palkka meni vuokraan ja välttämättmiin laskuihin kaikki.

Nykyään olen vieläkin köyhä, koska alallani on pieni palkka. Ostan lasteni vaatteet kirpparilta. Onneksi kotini lähellä on loistava kirppis, jossa paljon uutta tavaraa. Ostan sieltä vaikka mitä ja myyn eteenpäin kalliimmalla, saan ruokarahaa.

Vierailija
35/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 14:32"]

Varkaiden ja pummien ketju. Sitten mietitte miksi yritykset irtisanovat ihmisiä kun kaikki varastavat. Hah. Saamatonta porukkaa.

[/quote]

En nyt ole mitenkään varastamisen kannalla, mut mielestäni väki tässä keskustelussa osoittaa saamattomuuden sijaan välillä aivan häkellyttävääkin kekseliäisyyttä ja yritteliäisyyttä :)

Vierailija
36/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä yritteliäisyyttä voisi käyttää esimerkiksi töiden tekemiseen/hakemiseen/kouluttautumiseen? Ja onhan se aika kekseliästä viedä kämpille jostain julkiselta paikalta omaisuutta, miksei muut ole sitä hoksanneet tehdä? Ei ole mitään rehellistä penninvenytystä vastaan kotikonstein jne. niksipirkat sunmuut, mutta tässä kyllä aika suoraan on kerrottu, miten sieltä työpaikalta viedään kaikki mitä ei ole lattiaan pultattu, jotta kouluttautuneet johtajat niitä eivät varmasti pääsisi käyttämään.

Vierailija
37/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 14:38"]

Eikös sitä yritteliäisyyttä voisi käyttää esimerkiksi töiden tekemiseen/hakemiseen/kouluttautumiseen? Ja onhan se aika kekseliästä viedä kämpille jostain julkiselta paikalta omaisuutta, miksei muut ole sitä hoksanneet tehdä? Ei ole mitään rehellistä penninvenytystä vastaan kotikonstein jne. niksipirkat sunmuut, mutta tässä kyllä aika suoraan on kerrottu, miten sieltä työpaikalta viedään kaikki mitä ei ole lattiaan pultattu, jotta kouluttautuneet johtajat niitä eivät varmasti pääsisi käyttämään.

[/quote]

Ei kai kukaan voisi varastaa työpaikaltaan, jos olisi työtön, eli johan siinä on työpaikka hankittuna ja varmaan siellä tulee niitä töitäkin tehtyä, varastamisen lomassa :D

Ja juuri opiskellessaan, eli satsatessaan tulevaisuuteensa, ihmiset ovat köyhimmillään. Kouluttautuminen tuo rahallista hyötyä aikamoisella viiveellä. En mä tunne ketään, joka enää valmistuttuaan olisi viitsinyt vessanpapereita varastaa.

En edelleenkään kannata varastamista mut tässä ketjussa on ollut paljon muutakin.

Vierailija
38/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä.

Vierailija
39/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minakaan kannata varastamista.

Vierailija
40/135 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 12:54"]

[/quote]

Olkoon sitten mutta se oli multa epätoivon teko. Firma on iso ja vakavarainen eikä tuo 20€ katoaminen merkkaa firmalle mitään. Periaatteessa tietysti väärin mutta koin että tarkoitus pyhittää keinot. Ostin sillä vauvalle vaippoja ja maitoa. Toinen vaihtoehto oli että se raha olis mennyt "herrojen" kahvipullaan.

ap

[/quote]

Jos raha on varattu herrojen kahvipullaan, sinne sen on mentävä. Tarkoitus ei pyhitä keinoja, varastaminen on rikos ja sillä selvä. On muitakin tapoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä