Vihaan ns. positiivisia ajattelijoita
Positiivinen ajattelu on kuin uskonto. Jos joku asia on hyvä, niin ajattelen, että hyvä. Jos jokin asia on täyttä paskaa, niin en ajattelen, että ei hyvä. Miksi antaisin jonkin ulkopuolisen ideologian tai uskonnon sanella sen mitä ajattelen mistäkin asiasta? Ahdistaa tuollainen tunteiden ja ajattelun kontrolli. Haluan ajatella mitä ajattelen.
Uskonto se on siinäkin mielessä, että positiiviset ajattelijat yrittävät tuputtaa sitä minulle. Se muka tekee onnelliseksi. No, niin tekee varmaan lobotomiakin enkä halua sitäkään.
Koko heidän ajattelunsa on jotenkin nurinkurista. He eivät tee mitään sellaista mikä saisi minut hyvälle tuulelle tai ajattelemaan hyvää. He tekevät jotain täyttä scheissea ja sitten yrittävät painostaa minut ajattelemaan siitä jotain hyvää. Jos en pidä heidän tekeleitään hyvinä tai kehu heitä, niin sitten minua syyllistetään ihan kuin se vika olisi minussa. Jos en ajattele positiivisesti, niin se vika on teissä ja teidän paskuudessanne.
Seuraavan kerran kun joku v...n riemuidiootti tulee marisemaan minulle, että: "Onks sun pakko aina olla noin negatiivinen? Ajattelisit joskus positiivisesti", niin vastaan siihen, että: "Ajattelisit joskus itsesi tappamista. Suosittelen."
Oikeastaan vielä enemmän vihaan niitä jotka tulevat mankumaan, että: "Onks sun aina pakko saada olla oikeessa? Et sä vois joskus myöntää olevas väärässä?". No minkä minä sille voin, että olen aina oikeassa. Pitäisikö tässä nyt tahallaan olla väärässä ettei vaan jollein sääliölle tule paha mieli? Luulin joskus ennen, että oikeassa oleminen on hyvä asia ja väärässä olijoiden kuuluu mennä kiven alle häpeämään.
Menkää nyt vaan sinne kiven alle kaikki hölmöt ja uskikset. Siellä on teidän paikkanne.
Sitten on vielä nekin jotka loukkaantuu suunnilleen kaikesta. Ne loukkaantuu siitä, että puhuu liian kovalla äänellä tai liian nopeasti tai on ironinen tai sarkastinen tai siitä, että joku sanoi jotain tai sanoi väärällä äänensävyllä. Ette te oikeasti ole loukkaantuneita. Te loukkaannutte vain siksi, että saatte sillä syyllistettyä muut ihmiset. Haistakaa paska.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:45"]
Kuule, kun on masentunut, ihminen kärsii pakkoajatuksista, ts. pyörittää mielessään kelaa siitä, miten esim. on huonompi kuin muut, tyhmä ja kaikin puolin ikävä ihminen.
[/quote]
No jos on kaikin puolin ikävä ihminen ja huonompi kuin muut eikä halua olla, niin tee sitten jotain ollaksesi parempi ihminen. Vai haluatko olla kaikin puolin huono ihminen joka pitää itseään kaikin puolin hyvänä ihmisenä? Kumpaa sinä nyt haluat olla?
[/quote]
Sun logiikka etenee täysin mun kirjoituksen tuolla puolen. Haluatko, että mä oikeasti vastaan sulle, vai onko sulla nyt ideana puuttua johonkin yksittäiseen sanavalintaan ja keksiä sitten siitä jotain negatiivista sanottavaa? Jos vastaat jälkimmäiseen kysymykseen kyllä, mulla ei ole mitään intressejä jatkaa tätä keskustelua.
[/quote]
No tuota...katsos kun en ole selvännäkjä, niin en pysty vastaamaan mihinkään muuhun kuin siihen mitä kirjoitat.
[/quote]
Sä et tuossa "vastannut" mun viestiin, vaan poimit siitä jonkun lauseen ja aloit väännellä sitä jonkun oman agendasi mukaan.
[/quote]
Juu anteeksi. Luulin, että tarkoitit mitä sanoit. En voinut tietää, että valehtelet jossain nettipalstalla.
[/quote]
Ei, kun sä vastaat viestissä johonkin sellaiseen, jota siinä ei ole (esim. panet minun suuhuni oman oletuksesi siitä, että pidän itseäni jotenkin erityisen hyvänä ihmisenä).
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:17"]
Onkohan nämä "positiiviset" vastaajat tässä keskustelussa loppujen lopuksi niin positiivisia sitten kuitenkaan? Jos olisitte oikeesti positiivisia ja lämpimiä ihmisiä, ette noin kärkkäästi piilokettuilisi ja nasevasti omaa paremmuutta esille toisi.
Eihän kukaan tietenkään varsin ole itseään positiiviseksi väittänytkään..mutta ette te varmaan olekaan.
Vain hullut ja idiootit ovat aina onnellisia.
[/quote]
Mä voin kertoa salaisuuden. Ei ole mitään positiivisia ja negatiivisia ihmisiä. Toiset ei vaan kaada kaikkea vitutustaan muiden lähellä olevien ihmisten päälle. Kaikkia kyllä varmasti välillä vituttaa. Kaikille ystävät ei ole sellaisia itsestäänselvyyksiä, että niitä voi tykittää päivästä toiseen paskalastilla ja luottaa siihen että ne ei juokse karkuun.
[/quote]
Juuri näin!
No voisko mitenkään johtua siitä, että livenä moni positiivinen ajattelija on sanonut minulle haluavansa auttaa?
[/quote]
Kieltämättä näiden viestien perusteella sä kuulostatkin siltä, että tarvitsisit apua.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:03"]
kirjoituksessasi on paljon ristiriitoja. Miksi uskot, että sinua yritetään auttaa? Miksi luulet crappyn asenteesi herättävän auttamishaluja?
[/quote]
Mistä lähtien realimismi on ollut "crappy asenne"? Jos syöt paksaa ja kuvittelet sen maagisen positiivisen ajattelusi voimalla sen olevan suklaata, niin edelleenkin syöt paksaa. Joku fiksumpi vaihtaisi suklaaseen mutta tietysti jos olet niin onnellinen, niin sehän on kiva. Älä kuitenkaan tyrkytä minulle sitä.
Realismi ja paska asenne eivät tarkoita samaa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:18"]
Ei, kun sä vastaat viestissä johonkin sellaiseen, jota siinä ei ole (esim. panet minun suuhuni oman oletuksesi siitä, että pidän itseäni jotenkin erityisen hyvänä ihmisenä).
[/quote]
Kirjoitit aiemmin näin:
"Kuule, kun on masentunut, ihminen kärsii pakkoajatuksista, ts. pyörittää mielessään kelaa siitä, miten esim. on huonompi kuin muut, tyhmä ja kaikin puolin ikävä ihminen. Se, että pystyy pysäyttämään nuo pakkoajatukset, ei ole "omien ajatusten tukahduttamista", vaan askel siihen suuntaan, että saattaa joskus parantua. "
Eli et siis ole masentunut? No ok, my mistake.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:25"]
[/quote]
Ei munkaan mielestä. Sen takia ihmettelenkin miksi tuo yksi kirjoittaja (joka on aika negatiivinen ihminen) puhuu "crappystä asenteestani".
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:27"]
[/quote]
Kirjoitit aiemmin näin:
"Kuule, kun on masentunut, ihminen kärsii pakkoajatuksista, ts. pyörittää mielessään kelaa siitä, miten esim. on huonompi kuin muut, tyhmä ja kaikin puolin ikävä ihminen. Se, että pystyy pysäyttämään nuo pakkoajatukset, ei ole "omien ajatusten tukahduttamista", vaan askel siihen suuntaan, että saattaa joskus parantua. "
[/quote]
Olen masentunut. En ole missään viestissäni väittänyt, että en olisi masentunut. Mihin ihmeeseen tämä nyt liittyy? Sä ehkä ajattelet jotain sellaista, mitä et kirjoita, ja näin ollen se ajatus ei oikein välity tänne kotikatsomoon.
Esimerkki: mä kirjoitin tuossa tämän viestiketjun ylimmässä viestissä: "Ei, kun sä vastaat viestissä johonkin sellaiseen, jota siinä ei ole (esim. panet minun suuhuni oman oletuksesi siitä, että pidän itseäni jotenkin erityisen hyvänä ihmisenä)."
Sä vastaat kirjoittamalla lainauksen mun aikaisemmasta viestistäni, jossa kerron, millaisia pakkoajatuksia masentuneella ihmisellä voi olla ja jatkat: "Et ole masentunut? No ok, my mistake"
Mun mielestä mun viestilläni ja sun vastauksella siihen ei ole oikeastaan mitään tekemistä toistensa kanssa. Joko sä vastaat johonkin oletukseesi musta ihmisenä tai sitten sä kirjoitat vain murto-osan siitä, mitä haet takaa.
Sinulle tarjotaan apua koska selvästi tarvitset sitä. Positiiviseen ajatteluun kehottaminen on vaan sinulle kuin kehottaisi neliraajahalvaantunutta kävelemään. Ilman apua ja kuntoutusta se ei onnistu.
Ja sun asenne on crappy. Inhorealismi ei ole samaa kuin realismi.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:25"]
[/quote]
Ei munkaan mielestä. Sen takia ihmettelenkin miksi tuo yksi kirjoittaja (joka on aika negatiivinen ihminen) puhuu "crappystä asenteestani".
[/quote]
No sun asenne kieltämättä onkin crappy, etkä kuulosta lainkaan realistiselta ihmiseltä.
tuleeko täällä nyt kisa kun joku muukin osaa olla ikävä?
huomasitko ap että määrittelit minut negatiiviseksi ihmiseksi, kun sanoin asenteesi olevan crappy? Olen hyvin positiivinen ihminen, en lähde tarjoamaan sinulle sellaista mitä et halua kuulla, mutta sinulle ei taida kelvata mikään, jos mielipide ei ole sama kuin omasi.
Sinulla on vaan paha olla ja heijastat sitä ihmisiin niin että he vahvistavat käsitystäsi. Sitä voi muuttaa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:27"]
[/quote]
Kirjoitit aiemmin näin:
[/quote]
Olen masentunut. En ole missään viestissäni väittänyt, että en olisi masentunut. Mihin ihmeeseen tämä nyt liittyy? Sä ehkä ajattelet jotain sellaista, mitä et kirjoita, ja näin ollen se ajatus ei oikein välity tänne kotikatsomoon.
Esimerkki: mä kirjoitin tuossa tämän viestiketjun ylimmässä viestissä: "Ei, kun sä vastaat viestissä johonkin sellaiseen, jota siinä ei ole (esim. panet minun suuhuni oman oletuksesi siitä, että pidän itseäni jotenkin erityisen hyvänä ihmisenä)."
Sä vastaat kirjoittamalla lainauksen mun aikaisemmasta viestistäni, jossa kerron, millaisia pakkoajatuksia masentuneella ihmisellä voi olla ja jatkat: "Et ole masentunut? No ok, my mistake"
Mun mielestä mun viestilläni ja sun vastauksella siihen ei ole oikeastaan mitään tekemistä toistensa kanssa. Joko sä vastaat johonkin oletukseesi musta ihmisenä tai sitten sä kirjoitat vain murto-osan siitä, mitä haet takaa.
[/quote]
Se, että sinusta tuntuu siltä, että vastailen omien oletuksieni pohjalta johtuu siitä, että meillä realisteilla on sellainen kuin "todellisuus" ja "logiikka" ja ne vähän niinkuin aina ovat siellä taustalla oletuksina.
Yritän selittää.
Kirjoitit aiemmin näin:
Jos ajattelet niin, että olet muita huonompi, niin se saattaa johtua siitä, että olet muita huonompi ja nyt yrität päästä tilaan jossa irtautuisit todellisuudesta ja alkaisit ajatella, että olet muita parempi tai yhtä hyvä.Eli ajatuksesi on ristiriidassa todellisen minäsi kanssa. Tai sitten voit kehittyä ihmisenä ja lakata olemasta muita huonompi. En ymmärrä miten voit olla ymmärtämättä tätä.
Ihan kuin yrittäisit samanaikaisesti ajatella, että olet sekä muita huonompi että et ole. Se on järjetöntä. Kai saat jotain apua?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:40"]
huomasitko ap että määrittelit minut negatiiviseksi ihmiseksi, kun sanoin asenteesi olevan crappy? Olen hyvin positiivinen ihminen, en lähde tarjoamaan sinulle sellaista mitä et halua kuulla, mutta sinulle ei taida kelvata mikään, jos mielipide ei ole sama kuin omasi.
Sinulla on vaan paha olla ja heijastat sitä ihmisiin niin että he vahvistavat käsitystäsi. Sitä voi muuttaa.
[/quote]
Sinä et ole positiivinen ajattelija jos pidät jonkun toisen asennetta "crappynä". Tai voithan omasta mielestäsi ollakin koska teillä positiivisilla ajattelijoilla on ihan omat sääntönne ihan kuin uskovaisillakin. Varsinkin teillä on eri säännöt teille ja muille.
En taida edes viitsiä kysyä mitä "pahan olon heijastaminen" tarkoittaa. Varmaan jotain niin syvällistä, että vain positiiviset ajattelijat voivat sen ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 20:42"]
Huhhuh.. Olipas katkerankuuloista tekstiä. Et voi haistattaa paskaa joillekkin vain sen takia, että ajattelevat positiivisesti, usko vaan, he nauraa sulle kun lukee tällasia tekstejä :)
[/quote]
Saan sen vaikutelman, että katkeruus olisi jotenkin huono asia. Olenko väärässä? Mihin se positiivisuus nyt unohtui?
Lisäksi saan sen vaikutelman, että häpeäisit jos olisit katkera. Miksi se on sinusta niin hävettävää? Minua ei nimittäin hävetä olla katkera koska en ole tehnyt mitään häpeällistä. Sinä kai sen sijaan olet ja nyt yrität painostaa niitä jotka olet tehnyt katkeriksi lopettamaan sen katkeruutensa koska tunnet syyllisyyttä.
[/quote]
Katkeruus on silloin huono juttu, jos vihan ja ärtyisyyden kohdistaa tiettyihin ihmistyyppeihin, jotka tässä tapauksessa ovat juuri nuo "positiiviset ihmiset".
En pidä katkeria ihmisiä säälittävinä, katkeria voi olla niin tuhannesta eri syistä, osa on sodasta, kuolemasta, lapsettomuudesta tai vaikkapa jostain mitä ei koskaan saavuttanut katkera.
Ja selvennykseksi sinulle sanoisin että katkeruus oli ensimmäinen asia mikä heti tuli mieleeni tekstiä lukiessani. Onko AP katkera juuri tästä asiasta, että jotkut tosiaan osaa ajatella asioiden hyvä puolia tilanteessa missä tahansa, kun hänen itsensä täytyy näköjään miettiä, onko joku suunnitellut tappavan itsensä kun häntä itseään se positiivisuus ärsyttää niin suunnattomasti.
"Minua ei nimittäin hävetä olla katkera koska en ole tehnyt mitään häpeällistä. Sinä kai sen sijaan olet ja nyt yrität painostaa niitä jotka olet tehnyt katkeriksi lopettamaan sen katkeruutensa koska tunnet syyllisyyttä."
Eihän se katkeruus välttämättä aina häpeällisestä teosta johdukkaan. Vaan katkeruudesta jotakin tiettyä asiaa, ihmistä tai asiaa kohtaan, joka on sinua satuttanut.
Itse olen suhteellisen positiivinen ihminen, entisenä syöpäpotilaana, osaan arvostaa tätä maailmaa enemmän ja ei, en ole millekkään katkera, enemmänkin kiitollinen kun täällä vielä ollaan. Ihmetyttää vain, miten voi yhdellä ihmisillä olla noin paljon vihaa iloisia ja positiivisa ihmisiä kohtaan, jotka vaan tekevät elämästään helpompaa, eivätkä aina ole toinen jalka haudassa kun vastoinkäymisiä elämässä tulee, tai sitten niitä ns. "ärsyttäviä" ihmisiä, ihmisiä on kaikenlaisia tässä maailmassa, ärsytti tai ei.
1.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 23:53"]
En pidä katkeria ihmisiä säälittävinä, katkeria voi olla niin tuhannesta eri syistä, osa on sodasta, kuolemasta, lapsettomuudesta tai vaikkapa jostain mitä ei koskaan saavuttanut katkera.
Ja selvennykseksi sinulle sanoisin että katkeruus oli ensimmäinen asia mikä heti tuli mieleeni tekstiä lukiessani. Onko AP katkera juuri tästä asiasta, että jotkut tosiaan osaa ajatella asioiden hyvä puolia tilanteessa missä tahansa, kun hänen itsensä täytyy näköjään miettiä, onko joku suunnitellut tappavan itsensä kun häntä itseään se positiivisuus ärsyttää niin suunnattomasti.
"Minua ei nimittäin hävetä olla katkera koska en ole tehnyt mitään häpeällistä. Sinä kai sen sijaan olet ja nyt yrität painostaa niitä jotka olet tehnyt katkeriksi lopettamaan sen katkeruutensa koska tunnet syyllisyyttä."
Eihän se katkeruus välttämättä aina häpeällisestä teosta johdukkaan. Vaan katkeruudesta jotakin tiettyä asiaa, ihmistä tai asiaa kohtaan, joka on sinua satuttanut.
Itse olen suhteellisen positiivinen ihminen, entisenä syöpäpotilaana, osaan arvostaa tätä maailmaa enemmän ja ei, en ole millekkään katkera, enemmänkin kiitollinen kun täällä vielä ollaan. Ihmetyttää vain, miten voi yhdellä ihmisillä olla noin paljon vihaa iloisia ja positiivisa ihmisiä kohtaan, jotka vaan tekevät elämästään helpompaa, eivätkä aina ole toinen jalka haudassa kun vastoinkäymisiä elämässä tulee, tai sitten niitä ns. "ärsyttäviä" ihmisiä, ihmisiä on kaikenlaisia tässä maailmassa, ärsytti tai ei.
[/quote]
Mielenkiintoista ettet vastannut mihinkään mitä sanoin.
Kun kysyin sinulta, että koetko katkeruuden häpeälliseksi asiaksi, niin alat puhumaan säälistä. Tästä väistelystäsi tulee entistä vahvemmin se tunne, että koet häpeää jostain.
Kirjoitit näin:
En ole miettinyt onko joku suunnitellut tappavansa itsensä. Mistä sait tuollaista päähäsi? Muutenkaan en oikein ymmärrä tuota lausettasi.
Nyt ymmärsit täysin väärin. Minä kysyin sinulta, että mitä sinä häpeät? Mitä sinulle on tehty sellaista jota sinä häpeät? Jotain sellaista josta voisit olla katkera mutta kiellät katkeruutesi ja muutkin negatiiviset tunteesi koska et halua tunnistaa katkeruutta itsessäsi koska sinusta katkeruus on häpeällinen tunne.
Sanot, että olet positiivinen ihminen. Miksi sinusta ei tule sellaista vaikutelmaa?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:40"]
[/quote]
Sinä et ole positiivinen ajattelija jos pidät jonkun toisen asennetta "crappynä". Tai voithan omasta mielestäsi ollakin koska teillä positiivisilla ajattelijoilla on ihan omat sääntönne ihan kuin uskovaisillakin. Varsinkin teillä on eri säännöt teille ja muille.
En taida edes viitsiä kysyä mitä "pahan olon heijastaminen" tarkoittaa. Varmaan jotain niin syvällistä, että vain positiiviset ajattelijat voivat sen ymmärtää.
[/quote]
Etkö sinä ap nyt tavannut tässä ensimmäisessä kirjoittajassa kaltaisesi ihmisen, jota et halua karkottaa luotasi niin kuin omasta mielestäsi ne positiiviset ihmiset? Hauskinta minusta on tuo "sinä et ole postivinen ihminenn", naurattaa oikeasti :D
Miksi tämä kaveri nyt ei sinulle kelpaa? Vaikka niin kai se on että olet mielestäsi niin ylivertaisen erinomainen "realisti", että kaikki muut ovat liian positiivisia, nekin, jotka mollaavat sinua takaisin :)
Oliko tämä aloitus nyt masennuskuopassa olevan avunhuuto vai ei?
Masennuksesta voi parantua, kaikki eivät kyllä parane. Se on realismia. Paranemista edistää se että tutkii omaa käyttäytymistään, vastauksia eri tilanteisiin. On yhtä monia masennuksia kuin on sairastuneitakin.
Huomattavasti helpottaa elämää jos ymmärtää sen että ulkoiset ärsykkeet tulee jättää arvoonsa eikä antaa niiden herättää esim. vihantunteita silloin kun niille ei mitään voi. Jotkut asiat kannattaa vain ohittaa olankohautuksella, kuten esim. korostetun positiiviset tai negatiiviset ihmiset. Antaa kaikkien kukkien kukkia, eipä niistä haittaaakan ole.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:03"]
kirjoituksessasi on paljon ristiriitoja. Miksi uskot, että sinua yritetään auttaa? Miksi luulet crappyn asenteesi herättävän auttamishaluja? Siksi, että tuollainen ajattelutapa pitää sairaana. Olet vaan kääntänyt sen muka omaksi valinnaksesi, koska on helpompaa lillua vanhassa tutussa sonnassa kuin kiivetä ylös siitä pimeästä kuopassa, jossa uskottelet viihtyväsi. Kirjoituksesi on sairauden ilmentymä, eikä ole erityistä yksilöllistä ajattelua.
Et voi tietää muiden ihmisten ajatuksia etkä toiminnan tarkoitusta, se on harhaa. Vaikka miten yrität analusoida muiden ihmisten tekemisiä ja ajatuksia, kaikki on arvailua. Et elä omaa elämääsi ja se saattaa herättää ikäviä fiiliksiä. Se vaan on oma valintasi niin kauan kuin päätät toisin.
[/quote]
No voisko mitenkään johtua siitä, että livenä moni positiivinen ajattelija on sanonut minulle haluavansa auttaa?