Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan ns. positiivisia ajattelijoita

Vierailija
23.04.2013 |

Positiivinen ajattelu on kuin uskonto. Jos joku asia on hyvä, niin ajattelen, että hyvä. Jos jokin asia on täyttä paskaa, niin en ajattelen, että ei hyvä. Miksi antaisin jonkin ulkopuolisen ideologian tai uskonnon sanella sen mitä ajattelen mistäkin asiasta? Ahdistaa tuollainen tunteiden ja ajattelun kontrolli. Haluan ajatella mitä ajattelen.

Uskonto se on siinäkin mielessä, että positiiviset ajattelijat yrittävät tuputtaa sitä minulle. Se muka tekee onnelliseksi. No, niin tekee varmaan lobotomiakin enkä halua sitäkään.

Koko heidän ajattelunsa on jotenkin nurinkurista. He eivät tee mitään sellaista mikä saisi minut hyvälle tuulelle tai ajattelemaan hyvää. He tekevät jotain täyttä scheissea ja sitten yrittävät painostaa minut ajattelemaan siitä jotain hyvää. Jos en pidä heidän tekeleitään hyvinä tai kehu heitä, niin sitten minua syyllistetään ihan kuin se vika olisi minussa. Jos en ajattele positiivisesti, niin se vika on teissä ja teidän paskuudessanne.

Seuraavan kerran kun joku v...n riemuidiootti tulee marisemaan minulle, että: "Onks sun pakko aina olla noin negatiivinen? Ajattelisit joskus positiivisesti", niin vastaan siihen, että: "Ajattelisit joskus itsesi tappamista. Suosittelen."

Oikeastaan vielä enemmän vihaan niitä jotka tulevat mankumaan, että: "Onks sun aina pakko saada olla oikeessa? Et sä vois joskus myöntää olevas väärässä?". No minkä minä sille voin, että olen aina oikeassa. Pitäisikö tässä nyt tahallaan olla väärässä ettei vaan jollein sääliölle tule paha mieli? Luulin joskus ennen, että oikeassa oleminen on hyvä asia ja väärässä olijoiden kuuluu mennä kiven alle häpeämään.

Menkää nyt vaan sinne kiven alle kaikki hölmöt ja uskikset. Siellä on teidän paikkanne.

Sitten on vielä nekin jotka loukkaantuu suunnilleen kaikesta. Ne loukkaantuu siitä, että puhuu liian kovalla äänellä tai liian nopeasti tai on ironinen tai sarkastinen tai siitä, että joku sanoi jotain tai sanoi väärällä äänensävyllä. Ette te oikeasti ole loukkaantuneita. Te loukkaannutte vain siksi, että saatte sillä syyllistettyä muut ihmiset. Haistakaa paska.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on mielestäni oikeassa ja suloinen. Haistakaa te muut pitkä paska senkin limanuljaskat!

T: 11cm mies

Vierailija
22/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:25"]

Positiivinen ajattelu ja aina onnellisena oleminen ovat kyllä ihan eri asioita! Mä oon itse sairastanut masennusta (=hullu), ja olen sen kautta oppinut, että hyvistä hetkistä kannattaa ottaa kaikki hyvä irti, koska niitä paskoja hetkiä on niin paljon. Hyviä hetkiä ei kannata pilata ajattelemalla just sillä hetkellä sitä paskaa.

[/quote]

Jos olisit aiemmin ajatellut myös niitä paskoja asioita, niin ehkä sun elämäsi ei olisi niin paskaa, että täytyy tukahduttaa omat ajatukset.

[/quote]

Heh heh, miten niin JOS olisin ajatellut? Niin kuin en olisi tai ajattelisi niitä koko ajan... 

Kuule, kun on masentunut, ihminen kärsii pakkoajatuksista, ts. pyörittää mielessään kelaa siitä, miten esim. on huonompi kuin muut, tyhmä ja kaikin puolin ikävä ihminen. Se, että pystyy pysäyttämään nuo pakkoajatukset, ei ole "omien ajatusten tukahduttamista", vaan askel siihen suuntaan, että saattaa joskus parantua. 

Mun mielestä on erikoista, että oman elämänsä pilaaminen jatkuvalla negatiivisten ajatusten vatvomisella kuulostaa jostakusta järkevältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 20:54"]

Negatiivinen ajattelu, nillittäminen ja valittaminen karkottavat aika tehokkaasti ihmiset ympäriltä ja pilaavat muidenkin ilon. Väittäisin, että ihmiset kuitenkin mieluummin ovat iloisia kuin vittuuntuneita. Tosin ap saattaa olla poikkeus!

Kerro vähän enemmän itsestäsi! Mua kiinnostaisi kuulla, millainen kaltaisesi ihminen on käytännössä!

[/quote]

Minua vituttaa se teidän positiivinen ajattelunne joten miksi et tekisi minusta iloista jos kerran toivot (?), että olisin sellainen?

[/quote]

Anteeksi, luin vastauksesi moneen kertaan, mutten oikeasti ymmärtänyt, mitä tarkoitat. Voisitko selittää?

[/quote]

Siis yritit sanoa, että karkotan ihmiset koska en ole positiivinen. No, en edes haluaisi lähelleni ihmisiä jotka ovat positiivisia ajattelijoita. Jos taas se jonkun, esim. sinun, mielestä on huono juttu, että karkotan ihmiset, niin sitten ne ihmiset voisivat muuttua sellaisiksi joita en halua karkottaa. Vai mitä?

[/quote]

Mutta teitä samoin ajattelevia lienee aika harvassa? Onko sulla paljon sellaisia ihmisiä, jotka koet hengenheimolaisiksesi? Tykkäätkö ylipäätään olla ihmisten seurassa vai mieluummin yksin?

Vierailija
24/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on ihan oma valintasi, jos haluat kurjan elämän. Jokainen on juuri niin onnellinen kuin haluaa.

Vierailija
25/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ihan semisti off-topic: Voiko masennuksesta todella parantua? Itse sairastan masennusta ja positiivisena pysyminen vaatii todella ankaraa keskittymistä. Ja se on väsyttävää. Hetkeksi kun hellittää niin ollaan taas nollapisteessä.

Vierailija
26/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:49"]

Näin ihan semisti off-topic: Voiko masennuksesta todella parantua? Itse sairastan masennusta ja positiivisena pysyminen vaatii todella ankaraa keskittymistä. Ja se on väsyttävää. Hetkeksi kun hellittää niin ollaan taas nollapisteessä.

[/quote]

No kyllä siitä kuulemma voi! Mä parannuin muutamaksi vuodeksi, mutta sairastuin sitten uudestaan. Tosin tää on erilaista, vähän vähemmän intensiivistä. Mulla on normaaleja jaksoja välissä. Kiehun varmaan hitaasti kuoliaaksi...

Kerro vähän sairaudestasi, miten kauan oot sairastanut, miten se alkoi, ootko hoidossa, onko sulla lääkitystä, käytkä terapiassa tai muussa keskusteluhoidossa?

Vierailija
27/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi parantua, mutta se vie aikaa ja tarvitaan apua.

Vierailija
28/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli sunlaisista ihan hyvä kirjoitus :) http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/04/valitusvirsi-valitusvirsista.html

Vierailija
29/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:45"]

Kuule, kun on masentunut, ihminen kärsii pakkoajatuksista, ts. pyörittää mielessään kelaa siitä, miten esim. on huonompi kuin muut, tyhmä ja kaikin puolin ikävä ihminen. 

[/quote]

No jos on kaikin puolin ikävä ihminen ja huonompi kuin muut eikä halua olla, niin tee sitten jotain ollaksesi parempi ihminen. Vai haluatko olla kaikin puolin huono ihminen joka pitää itseään kaikin puolin hyvänä ihmisenä? Kumpaa sinä nyt haluat olla?

Vierailija
30/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:53"]

Kuule, kun on masentunut, ihminen kärsii pakkoajatuksista, ts. pyörittää mielessään kelaa siitä, miten esim. on huonompi kuin muut, tyhmä ja kaikin puolin ikävä ihminen. 

[/quote]

No jos on kaikin puolin ikävä ihminen ja huonompi kuin muut eikä halua olla, niin tee sitten jotain ollaksesi parempi ihminen. Vai haluatko olla kaikin puolin huono ihminen joka pitää itseään kaikin puolin hyvänä ihmisenä? Kumpaa sinä nyt haluat olla?

[/quote]

Sun logiikka etenee täysin mun kirjoituksen tuolla puolen. Haluatko, että mä oikeasti vastaan sulle, vai onko sulla nyt ideana puuttua johonkin yksittäiseen sanavalintaan ja keksiä sitten siitä jotain negatiivista sanottavaa? Jos vastaat jälkimmäiseen kysymykseen kyllä, mulla ei ole mitään intressejä jatkaa tätä keskustelua.

Vierailija
31/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:57"]

[/quote]

[/quote]

Sun logiikka etenee täysin mun kirjoituksen tuolla puolen. Haluatko, että mä oikeasti vastaan sulle, vai onko sulla nyt ideana puuttua johonkin yksittäiseen sanavalintaan ja keksiä sitten siitä jotain negatiivista sanottavaa? Jos vastaat jälkimmäiseen kysymykseen kyllä, mulla ei ole mitään intressejä jatkaa tätä keskustelua.

[/quote]

No tuota...katsos kun en ole selvännäkjä, niin en pysty vastaamaan mihinkään muuhun kuin siihen mitä kirjoitat.

Vierailija
32/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No tuota...katsos kun en ole selvännäkjä, niin en pysty vastaamaan mihinkään muuhun kuin siihen mitä kirjoitat.

[/quote]

Sä et tuossa "vastannut" mun viestiin, vaan poimit siitä jonkun lauseen ja aloit väännellä sitä jonkun oman agendasi mukaan.

Vierailija
33/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoituksessasi on paljon ristiriitoja. Miksi uskot, että sinua yritetään auttaa? Miksi luulet crappyn asenteesi herättävän auttamishaluja? Siksi, että tuollainen ajattelutapa pitää sairaana. Olet vaan kääntänyt sen muka omaksi valinnaksesi, koska on helpompaa lillua vanhassa tutussa sonnassa kuin kiivetä ylös siitä pimeästä kuopassa, jossa uskottelet viihtyväsi. Kirjoituksesi on sairauden ilmentymä, eikä ole erityistä yksilöllistä ajattelua.

Et voi tietää muiden ihmisten ajatuksia etkä toiminnan tarkoitusta, se on harhaa. Vaikka miten yrität analusoida muiden ihmisten tekemisiä ja ajatuksia, kaikki on arvailua. Et elä omaa elämääsi ja se saattaa herättää ikäviä fiiliksiä. Se vaan on oma valintasi niin kauan kuin päätät toisin.

Vierailija
34/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä voi, mutta se vaatii ihan helvetin paljon. Se vaatii juuri sitä, että hajotat kaikki vanhat ajatusrakennelmasi mielestäsi, ja olet valmis rakentamaan uudet tilalle.

Se tarkoittaa sitä, että kaikki asiat ja ajatukset, joita olet pitänyt totuuksina, pitää kyseenalaistaa. Hirveän raskasta ja pelottavaa se on, mutta kannattaa todellakin. Vain siten voi löytää terveen itsetunnon, rakkauden omaa itseä kohtaan ja aidon ilon taas elämään.

Niin ja yksi tärkeä asia on uhrin asemasta vastuuta kantavan yksilön asemaan astuminen. EI helppoa sekään. 

Vierailija
35/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaxuhalit ap:lle <3

kyllä se päivä paistaa risukasaankin :)

Vierailija
36/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ap, kuulostaa ihan masentuneelta ja kiukuttelevalta teiniltä... 

Vierailija
37/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaat positiivia ihmisiä siksi, että he saavat sinut tuntemaanitsesi entistä huonommaksi. Yksinkertaista. Ajanhukkaahan tämä on, koska olet päättänyt heittää koko homman läskiksi, mutta toivottavasti tästä on apua sellaiselle, joka haluaa alkaa elämään omanlaistaan hyvää elämää.

Vierailija
38/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:04"]

[/quote]

Kyllä voi, mutta se vaatii ihan helvetin paljon. Se vaatii juuri sitä, että hajotat kaikki vanhat ajatusrakennelmasi mielestäsi, ja olet valmis rakentamaan uudet tilalle.

Se tarkoittaa sitä, että kaikki asiat ja ajatukset, joita olet pitänyt totuuksina, pitää kyseenalaistaa. Hirveän raskasta ja pelottavaa se on, mutta kannattaa todellakin. Vain siten voi löytää terveen itsetunnon, rakkauden omaa itseä kohtaan ja aidon ilon taas elämään.

Niin ja yksi tärkeä asia on uhrin asemasta vastuuta kantavan yksilön asemaan astuminen. EI helppoa sekään. 

[/quote]

Ei helppoa ja hidastakin se on, mutta erittäin palkitsevaa! Ihan mahtavaa nähdä ympärillä kauniita asioita, tuntea iloa, osata jopa nauraa ihan sydämen pohjasta. Mahtavaa myös tajuta, että vastoinkäymisistä voi selvitä.

Raskasta ja vaikeata, kyllä, mutta varmasti kaiken sen vaivan arvoista.

Vierailija
39/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sä et tuossa "vastannut" mun viestiin, vaan poimit siitä jonkun lauseen ja aloit väännellä sitä jonkun oman agendasi mukaan.

[/quote]

Juu anteeksi. Luulin, että tarkoitit mitä sanoit. En voinut tietää, että valehtelet jossain nettipalstalla.

Vierailija
40/66 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä nousee tarve määritellä ihmisiä, sitä en ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi