Mitä teillä EI syödä, mutta yleensä muilla syödään?
Meillä ei kaapeissa ole näkynyt:
- muroja minkäänlaisia (mysliä teen joskus itse)
- jauhonakkeja- ja makkaroita
- valmisruokia
- tiivistemehuja (itse tehdään jos tehdään)
- pakastevihanneksia, pakasteperunoita missään muodossa (maun takia)
- tonnikalaa
- purkkivihanneksia (purkkihedelmiä on joskus)
- lihaliemikuutioita ym.
- marinoitua lihaa
- eikä edes marinoimattomia broilerin koipireisiä
Kommentit (51)
Meillä ei syödä muuta lihaa kuin kalaa. Muuten syödään kyllä melkein kaikkea mahdollista, myös eineksiä. Valkoisella sokerilla ei kotona leivota mutta sitäkin kyllä surutta syödään valmiissa tuotteissa. Harvemmin lisäksi kotona käytetään muita kuin täysjyväjauhoja leivonnassa mutta kaupasta ostetaan kyllä vaaleintakin leipää silloin sun tällöin.
Meillä ei syödä:
-makkaraa
-sushia
-vuohenjuustoa tai homejuustoa
-salaatinkastiketta
-maksamakkaraa
-valmislihapullia
-silakkaa
Pinaattikeitto ja lammmas missään muodossa.
Ei mikään ole mitenkään ei ei ei. Ollaan aika kaikkiruokaisia. No, itselleni anjovikset on kyllä aika yök, mutta syön jos jossain tarjotaan esim. janssoninkiusausta tai cesarsalaattia, mutta ei ne mitään lemppareita ole. Samoin kaikki tofu ja soijajutut ovat sellaisia, joita en itse käytä missään, mutta syön jos tarjotaan. Ja pelkkä vihersalaattihan on myös mielestäni täysin mautonta, harvoin ostetaan salaattia.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 00:30"]
mun mies ei syö römpsää
[/quote]
Sulla on vaan niin pahan makuinen römpsä. Tarjoa joskus miehellesi tuoretta römpsää, niin maistuu varmasti!
Meillä ei syödä:
- hunajamarinoitua kanaa (muutenkin marinoitua tosi harvoin, mutta hunajamarinoitua ei koskaan)
- avokadoja
- pähkinöitä
Meillä ei syödä:
Kalaa
Lihaa
Kanaa
Kananmunia
Maitotuotteita
viljatuotteita
riisiä
perunaa
paprikaa
porkkanaa
kurkkua
Marjoista kaikki muut paitsi puolukkaa joskus harvoin
hedelmiä
kahvia
teetä
mehuja
limsoja
alkoholia
purkkisäilykkeitä
mausteita (paitsi suolaa)
pahkinöitä, rusinoita
karkkia
leivonnaisia (mahdoton löytää ilman viljaa, maitotuotteita ja munia)
Ja näistä suurin osa allergioiden takia.
-perunaa, pastaa, riisiä
-sian- ja naudanlihaa, mitään näitä sisältävää, eli myös nakit, makkara ja vaikkapa makaronilaatikko kuuluu tähän
-broilerinkoipia
-leipää
53 lisää myös leivonnaiset ja keksit
Meillä ei syödä muuta lihaa kuin kalaa. Muuten syödään kyllä melkein kaikkea mahdollista, myös eineksiä. Valkoisella sokerilla ei kotona leivota mutta sitäkin kyllä surutta syödään valmiissa tuotteissa. Harvemmin lisäksi kotona käytetään muita kuin täysjyväjauhoja leivonnassa mutta kaupasta ostetaan kyllä vaaleintakin leipää silloin sun tällöin.