Mitä teillä EI syödä, mutta yleensä muilla syödään?
Meillä ei kaapeissa ole näkynyt:
- muroja minkäänlaisia (mysliä teen joskus itse)
- jauhonakkeja- ja makkaroita
- valmisruokia
- tiivistemehuja (itse tehdään jos tehdään)
- pakastevihanneksia, pakasteperunoita missään muodossa (maun takia)
- tonnikalaa
- purkkivihanneksia (purkkihedelmiä on joskus)
- lihaliemikuutioita ym.
- marinoitua lihaa
- eikä edes marinoimattomia broilerin koipireisiä
Kommentit (51)
nakkeja, nugetteja, hk:n sinistä tms makkaraa
Meilläkin on jouluna tiettyjä ruokia, joiden takia aikuistuneet lapset jaksavat raahautua joka joulu paikalle. Tai sovittavat aikataulunsa niin että eivät ole jossain Australiassa vaan siikasalaatin ja muiden kalaherkkujen äärellä. Jos menisin muuttamaan nuo osat menusta, tulisi kyllä palautetta ja paljon :)
- kalaa (allergian takia)
- kastikkeita, tomaattikastike on ainut mitä meillä tehdään.
- ruokakermaa tai kermaa tai kermankorvikkeita suolaisissa ruoissa, joskus harvoin jälkiruoissa on kermaa
- marinoidut lihat
- suurin osa valmisruoista
Makaronilaatikkoa. Ei vain huvita tehdä, ei ole kovin hyvää verrattuna muihin pastaruokiin.
Meilla joulupoyta on aika riisuttu, ei laheskaan kaikkia perinneruokia. Mutta kalkkuna, karpalosailykepurkki ja kuoriperunat kylla loytyvat. Luemme jouluevankeliumin ja kaymme kalkkunan kimppuun. Kivaa!
- naudanliha(tuotteita)
- sianliha(tuotteita)
- broilerinliha(tuotteita)
- banaaneita!
- "normaalikokoisia" tomaatteja
- kahvia
- jogurttia
- muroja
- maitoa
- keksejä
- edamia/mitä lie mautonta arkijuustoa
- mehuja, tiivisteitä
Ranskalaisia perunoita tai minkäänlaista pakastettua perunaa
Hernekeittoa
Valmiita kinkkusuikaleita
Vaaleapaahtoista kahvia
Tiivistemehuja
Makeita siidereitä
Likööriä
Mämmiä
Lauantaimakkaraa
Lanttulaatikkoa (laitoin nyt tänkin vaikka harva kai tätä syö muutoin kuin jouluna)
Lisäksi liuta juttuja mitä syödään tosi harvoin, esim. pullaa, ruisleipää ja kaurapuuroa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 18:22"]
Meillä ei kaapeissa ole näkynyt:
- muroja minkäänlaisia (mysliä teen joskus itse)
- jauhonakkeja- ja makkaroita
- valmisruokia
- tiivistemehuja (itse tehdään jos tehdään)
- pakastevihanneksia, pakasteperunoita missään muodossa (maun takia)
- tonnikalaa
- purkkivihanneksia (purkkihedelmiä on joskus)
- lihaliemikuutioita ym.
- marinoitua lihaa
- eikä edes marinoimattomia broilerin koipireisiä
[/quote]
Muita lukematta vastaan, että meilläkin on näistä vain pakastevihanneksia. Maustettuja jogurtteja ei ole, eikä vaaleaa viipaloitua leipää. Emme osta myöskään margariinia, kevytjuustoja tai ruokakermoja. Homejuustoa ei syödä kun ei olla opittu tykkäämään.
Minua ei pieni home haittaa; soin kaksi pakettia, sitten mies kielsi.
Täällä av:lla tää ei taida mitenkään ihmeellistä olla, mutta ainakin meidän opiskelijakaveripiireissä ihmetellään kun me ei miehen kanssa koskaan osteta mm. marinoituja lihoja, maustettuja jogurtteja, mitään eineksiä, vaaleaa leipää...
Niin ja ei myöskään mitään kaupan pullia ja valmiita leivoksia tai keksejä yök! Karkkia kyllä syödään silloin tällöin :D siitä kun pääsis eroon...
No, en ole kovin kranttu, nimimerkillä maalla kasvanut 4-kymppinen. Meillä kun ei mun nuoruudessa ollut mitään tonnikaloja tai broilereita, niin ei oikein ymmärrä tätä kaiken nyrpistelyä.
Mun kaapista ei kuitenkaan ikinä löydy:
- rusinoita
- teetä
- pähkinöitä
- sokeria, hienoa tai pala-sellaista
- makeita hilloja tai soseita
Jääkaapissa ei ikinä:
- jotain jauhoista lauantaimakkaraa
- kirjolohta
- margariiniä
Sen sijaan kaikki pakastevihannekset menee, marinoidut lihatkin joo, syön ihan kiltisti "jopa" roiskeläpänkin ja joskus on vaan pakko saada sitä semi-inhottavaa teollista kuivakakkua :-)
Kaikki menee. Ruoka on nykyisin joku henkisesti tyhjän mutta raharikkaan länsimaisen ihmisen itseilmaisun väline. Syödään yleensä sitä mikä on edullista. Tottakai on makumieltymyksiä ja niiden mukaan mennään pitkälti, mutta mitään ehdottomia ei-missään-nimessä-tuotteita ei ole.
Kalaa (allergia, myös hajulle)
Sienet (allergia)
valmisruokia
karkkia
limsaa
valkoista riisiä
vaaleaa leipää
alkoholia
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 18:54"]
Marinoitua lihaa
Oikeastaan mitään muuta ei tule mieleen, mitä ei koskaan syödä. Paljon on tuotteita, joita ostetaan ja syödään äärettömän harvoin (murot, maksalaatikko, pakastevihannekset, punasipuli, israelilaiset ja usalaiset tuontituotteet, tonnikala jne) mutta siltikin joskus kuitenkin. En ole kovin mustavalkoinen missään asiassa, en siis myöskään keittiössä.
[/quote]
USA ja Israeli ovat ilmeisesti kuitenkin aika pahoja, noin niinku mustavalkoisesti vai?
Aika lailla kaikkea syödään. Jotkut läskisemmät porsaanlihapalat jätän kauppaan. Ja kalkkunaa ei tule ostettua kun broileri on paremman makuista. Jos jotain ei syödä, niin johtuu lähinnä omista puutteista kokkaustaidoissa (esim. sisäelimiä en osaa valmistaa ruoaksi), ei siitä ettenkö uskoisi että niistä voi tehdä hyvää ruokaa.
No mitä nyt muiden lapsiperheiden ostoksia on nähnyt niin meillä ei osteta:
Muroja
Maustettuja jugurtteja
Vanukkaita
Mehuja
kalapuikkoja
Ranskalaisia tms.valmisperunoita
Isossa muovipussissa olevia kumisämpylöitä
Vähärasvaista kumijuustoa
Valmishamppareita / roiskeläppiä
Jne.
- muroja
- paahtoleipiä/vaaleita mitä tahansa leipiä
- tiivistemehuja
- vanukkaita
- leikkelemakkaroita (kuten lauantaimakkara, balkan jne.)
- rasvatonta maitoa
- sipsejä
Ei ainakaan nyt muuta tuu mieleen ja nää on ihan selkeet nounout! :)
- Rice Crispies- tai muita höttömuroja
- maustettuja jogurtteja (ostetaan maustamatonta ja laitetaan marjat itse)
- valmisruokia tyyliin maksalaatikko tai einespitsa (puolivalmisteita kyllä käytetään, esim. lasagnette, johon lisätään jauheliha)
- limpparia (lapsi ei juo lainkaan, minä joskus)
- perusjuissimehuja, Mehukatteja yms.
- lauantaimakkaraa tms. halpoja jauhomakkaroita
- rasvatonta maitoa (kevyttä käytetään)
- vaaleaa leipää
- pullaa
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 18:25"]
Meillä syödään kaikenlaisia ruokia, myös eineksiä. Mutta ei koskaan mitään mässyjä kun katsotaan elokuvaa tai muuta. Tähän on yksi poikkeus, juustotarjotin Linnan juhlia katsottaessa.
[/quote]
Vittu mikä elämä =D Juustotarjotin Linnan juhlia katsottaessa..heh. Ihanko oikeasti tiedät jo nyt huhtikuussa, että joulukuussa katsottte taas Linnan juhlia juuston kera. Todella yllätyksellinen elämä!
[/quote]
Toisilla kun on perinteitä. Mistäs luulet mun tietävän, että syön ens jouluna kinkkua?