Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva ummetus: mikä avuksi suolen toimintaan?!

Vierailija
22.04.2013 |

Auttakaa ja kertokaa omia  kokemuksianne. Mikä ihme avuksi tähän jatkuvaan ummetukseen ja suolen hitaaseen (tai täysin olemattomaan) toimintaan?! :((

Syön kasvispainotteisesti, juon paljon vettä, liikun ja ulkoilen. Siitäkin huolimatta tuntuu, että vatsassa ei tavara kierrä luonnollisesti ollenkaan. Koko ajan tukkoinen olo ja suoli ei tyhjene itsenäisesti. Fructolaxin (ja muiden vastaavien valmisteiden) avulla alkaa toimimaan, mutta ei ilman. Turhauttavaa.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Oma Koti Valkoinen blogia. Siellä on asiaa käsitelty ja löytyi todella hyvä ja toimiva vinkki.

Vierailija
2/66 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia, osta joku marketin halpispurkki, joka ei imeydy kunnolla, niin tuo helpotuksen sinulle;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/66 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia kannattaa kokeilla. (Itselläni vilkastutti suolen toimintaa liiaksikin, piti lopettaa päivittäinen magnesiumtablettien otto viikon kuluttua aloittamisesta)

Myös kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa ummetusta, onko ap:n kilppariarvot tutkittu?

Vierailija
5/66 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapankorppuja....ne auttaa mulla. Mutta Visiblin kuitu tai joku muu kuituvalmiste on luontaista, älä käytä noita lääkevalmisteita, koska olet ehkä just noilla aiheuttanut ongelmasi.

Älä syö juustoa, munia, banaaneja....

Salaattia ja vain tummaa kuitupitoista leipää... Ja paljon vettä!

Vierailija
6/66 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaseen liittyen, jodin puutos on nykyään yleistymään päin, kun ihmiset ovat siirtyneet näihin merisuola-vuorisuola-sormisuoloihin. Itselläni on myös hitaahko aineenvaihdunta ja ajoittain enemmän ja vähemmän ummetusta. Koko kesän oli vähän enemmän...Ostin sitten pitkästä aikaa jodioitua tavallista ruokasuolaa ja käytän sitä kotikokkauksessa. Vatsa toimii paremmin nyt, mutta en tiedä, onko sattumaa vai liittyykö tuohon jodilisään. 

Vierailija
7/66 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleivällähän tuo tuntuu paska lentävän. Kyytipojaksi tujut kahvit, niin a vot, jo suoli tyhjenee. Suositus: pysy kotona, ettei käy kuin toisen ketjun daamille, jolla lörähti pöksyihin kaupungilla.

Vierailija
8/66 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasta veikkailisin. Ikävä kyllä jos se on sitä, lääkäri ei aloita hoitoa, jos arvot on viiterajoissa. Onko sulla muita vajaatoiminnan oireita? Väsymystä, saamattomuutta, mielialan laskua, palelua (hikoilua), kuiva iho, kärttyisyyttä? Kellään ei ole niitä kaikkia, mutta jos on useita, voi olla vajaatoiminta.

Vierailija
9/66 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perspano ..  ;)

Vierailija
10/66 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ummetusta helpotti lakritsi :)

Vierailija
11/66 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavan sairauden jälkeen suolistoni on laiskistunut. Otan joka aamu ja ilta Visiblin-rakeita sekoitettuna lasilliseen mehua ja sen jälkeen vielä lasillinen vettä.  Lisäksi syön terveellisesti ja liikun kohtuullisesti. Vain näin toimien pärjään. Oletko kokeillut Visibliniä? Ellet, niin suosittelen, mutta sitten rittävästi vettä myös. Lue ohjeet pakkauksesta.

Vierailija
12/66 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen magnesiumia. Nappi illalla ja/tai aamulla saa vatsan toimimaan. Magnesium voi aiheuttaa joillekin hyvin löysän vatsan.

Vierailija
13/66 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tätä ehkä enää huomaa, mutta täällä yksi kohtalotoveri. Mulla vaiva alkoi vuosi sitten. Fructolax myös mulla käytösdä. Lisäksi Vi-siblin kolmesti päivässä. On tutkittu verikokein ja gastroskopialla, mutta olenkin koittanut saada lääkäriä kolonoskopiaan ja ultraan pääsyn takia. Eivät ota oikein tosissaan ja aikoja ei kuulemma ole, kun ei ole akuutti vaiva. Nyt tein elämäni toisen kerran suolihuuhtelun colonsteril jauheella (vain 1 litra) ja sekään ei tahdo tulla ulos. Lorisee vain tuolla oikeessa suolenmutkassa ja maha on kuin jalkapallo. Olen todella huolissani, mikä ei vaivaa ainakaan helpota.

Vierailija
14/66 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo toi magnesium kyllä auttaa.ja mallasuutetta voi kans apteekista ostaa.

Vierailija
15/66 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille ja sieltä suolen tähystykseen,mulla oli täysin samat  ongelmat ALUSSA,sitten lakkasi suoli toimimasta kokonaan,ainoastaan suolihuuhtelu laitto tavaran liikkeelle,nyt ei enää sekään joka kerralla.Huomenna paksusuolen tähystys onneksi.Ja jos ei  tk:n puolelta sua laita niin mene yksityiselle,ne laittaa lähetteen. Siis saattaa olla oikeesti joku vika eikä vaan vääränlaiset elämäntavat.

Vierailija
16/66 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia suosittelen minäkin. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
17/66 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi, että kaikkien suoli ei vain toimi samalla tahdilla riippumatta siitä mitä syö. Eli on normaalia että ulostaa päivittäin tai vaikka kolmen päivän välein, ulostamistarve vaihtelee tosi paljon ihmisestä toiseen. Jos olo on selvästi ummetuksen takia huono, niin sitten ei tietty ole ihan normaalista tilanteesta kyse.

Kääntyisin lääkärin puoleen etenkin, jos vaiva on jo jatkunut pitkään.

Vierailija
18/66 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä on ehdottanut ruisleipää ja täysjyväviljaa. Mulla nuo aiheuttavat ummetusta, eivät helpota sitä :D Eli jos ap syöt tosi paljon leipää ja viljatuotteita, niin voisit kokeilla vähän vähentää niiden käyttöä? Ja lisätä kasviksia, joista saa liukenevaa kuitua.

Vierailija
19/66 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:20"]

Minä olin ennen raskautta juuri tuollainen joka söi ihan mitä sattuu ja vatsa toimi kahdesti päivässä. Ummetus alkoi heti alkuraskaudesta, pahimmillaan meni neljä-viisi päivää ilman mitään helpotusta.

[/quote] 

Raskauteen kuuluu olennaisena osana aineenvaihdunnan hidastuminen, eli se ei ole mitenkään luonnotonta. Jos aikaisemmin ulostaa päivittäin, on ihan normaalia että väli venyy vaikkapa kolmeen päivään. Kaikesta ei kannata tehdä ongelmaa. AP:n viestiä ja jatkoa lukiessani olen kanssasi samaa mieltä että ongelmasi on itseaiheutettu ja olet kierteessä. Sen sijaan että mietit mitä söisit vielä kaikkien luettelemiesi lisäksi, sanoisin että jätä pois kokonaan kaikki ylimääräinen lisä, konsti, lääke, luontaistuote, juoma ja rasva. Ja anna sen jälkeen kropalle aikaa parantua ihan normaalilla ruokavaliolla.

Vierailija
20/66 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida syödä tarpeeksi. Tollainen olo tulee kun vetää ateriankorvikkeita. Mitään ei tule ulos vaikka on täysi olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan