Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva ummetus: mikä avuksi suolen toimintaan?!

Vierailija
22.04.2013 |

Auttakaa ja kertokaa omia  kokemuksianne. Mikä ihme avuksi tähän jatkuvaan ummetukseen ja suolen hitaaseen (tai täysin olemattomaan) toimintaan?! :((

Syön kasvispainotteisesti, juon paljon vettä, liikun ja ulkoilen. Siitäkin huolimatta tuntuu, että vatsassa ei tavara kierrä luonnollisesti ollenkaan. Koko ajan tukkoinen olo ja suoli ei tyhjene itsenäisesti. Fructolaxin (ja muiden vastaavien valmisteiden) avulla alkaa toimimaan, mutta ei ilman. Turhauttavaa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä pois ja enemmän rasvaa. Avokado, pähkinät tms.

Mulla ainakin toimii, leipä saa mahan jumiin päiväkausiksi.

Vierailija
22/66 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kanssa kuidut auttaneet mitään, päinvastoin. Aivan sattumalta aloitin magnesiumsitraattivalmisteen ja huomasin että suoli toimii päivittäin kerran tai kaksi. Kysyin tätä luontaistuotekaupassa, niin siitä se johtuu. Sivuvaikutus, mutta tervetullut sellainen.

Vierailija
24/66 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 13:40"]

Oletko käynyt lääkärissä?

[/quote] Mitä se lääkärillä käyminen auttaa muuta kun määrää vaan ulostuslääkkeitä joita saa apteekista ilman lääkärikäyntejäkin. Ei joka vaivaa tarvi lekurille mennä valittamaan. On ikävää mutta ei tuommosen takia mennä lääkäriin. Mieti nyt vähän.

Vierailija
25/66 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 09:56"]

Lääkärille ja sieltä suolen tähystykseen,mulla oli täysin samat  ongelmat ALUSSA,sitten lakkasi suoli toimimasta kokonaan,ainoastaan suolihuuhtelu laitto tavaran liikkeelle,nyt ei enää sekään joka kerralla.Huomenna paksusuolen tähystys onneksi.Ja jos ei  tk:n puolelta sua laita niin mene yksityiselle,ne laittaa lähetteen. Siis saattaa olla oikeesti joku vika eikä vaan vääränlaiset elämäntavat. Älä nyt pelottele! Jos sulla on suolessa vikaa ei kaikilla kuitenkaan näin ole. Ummetus on yleinenn vaiva joka erittäin harvoin vaatii lekuria.

[/quote]

Vierailija
26/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuidut, ulostuslääke

Vierailija
27/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Levolac on sellainen ulostuslääke, joka sopii säännölliseen käyttöön.

Vierailija
28/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkärissä?

Vierailija
29/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinut tutkittu? Mm. keliakia saattaa oirehtia ummetuksena, kannattaa otattaa verikoe, sen perusteella jo voidaan aika pitkälle nähdä, pitääkö ottaa suolen koepala ja tutkia tarkemmin keliakian mahdollisuutta.

Entä oletko laskenut, paljonko saat kuitua päivässä? WWW.fineli.fi:stä voit laskea eri ruoka-aineiden kuitupitoisuuksia. Sinulla siis on jotain, mitä kakata (=ulostemassaa)...?

Liika kalsium ummettaa myös, eli ethän syö paljoa yli 1000 milligrammaa kalsiumia päivässä.

Jos lääkäri on sinut todennut muutoin terveeksi, kuidunsaanti on ok, eikä kalkkiakaan tule liikaa, voisit kokeilla Laxoberon-kuuria. Sitä saa reseptivapaana apteekista. Ota illalla 10 tippaa kuukauden ajan, sitten kaksi viikkoa otat sen annoksen joka toinen ilta ja sitten kaksi viikkoa joka kolmas ilta - ja sitten lopetat. Kuuri ei laiskista suolta, vaan normalisoi tuon ulostamisrutiinin. Vähittäin lopettamalla ei paukahda ummetus päälle saman tien. Kokeile 10 tippaa, mutta jos se ei tehoa (=et kakkaa seuraavana päivänä), nosta annostusta, maksimiannos on 20 tippaa vuorokaudessa.

Vierailija
30/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää rasvaa (oliiviöljyä) ja siemeniä

Vierailija
31/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo kaljaa

Vierailija
32/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuituja lisää. Paljon vettä. Jos juot kahvia, niin lopeta kahvin juonti. Tai vähennä radikaalisti.

Vierailija
33/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumuja säännöllisesti esim. kerran viikossa.

Vierailija
34/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatan sitä, että ensin tutkitaan, sitten hutkitaan

Vierailija
35/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kookosöljyä! Lisää esim. teehen.

Vierailija
36/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli karppauksen myötä samoja ongelmia ja ne hävisivät täysin vehnänleseellä. Puoli desiä päivässä riitti minulle. 

Vierailija
37/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastailee...

Laxoberonia, Levolacia, microlaxeja, pursennideja, metalaxeja jne....kaikkia näitä laksatiiveja on tullut vuosien aikana kokeiltua. Mutta eivät ne itselläni auta suolen omaan toimintaan, enemmänkin laiskistuttavat jo entisestään super-hidasta suolta vieläkin enemmän. Ja silloin kun en käytä mitään laksatiiveja, massa kerääntyy suoleen ja jämähtää sinne aiheuttaen ummetusta, peräpukamia, haavaumia jne. Kauhea kierre.

Olen löytänyt avun fructolaxeista, näistä luonnonmukaisista kuitu- ja hedelmätiivisteistä, joita nautin parina iltana viikossa. Eihän niitäkään kai saisi säännöllisesti käyttää, mutta olen nyt siinä pisteessä, etten koe vaihtoehtojakaan paljoa olevan.

Käytän myös erilaisia luonnollisia maitohappobakteerivalmisteita, että suolisto olisi tarpeeksi tehokas ja vastustuskykyinen.

Olenkohan tämän ongelmani kanssa ihan yksin? Koen olevani elintavoiltani kuitenkin jämpti ja kaiken järjen mukaan suolenkin pitäisi toimia normaalisti. Mutta ei niin ei.

Vierailija
38/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussi kuivattuja luumuja vaikka päivittäin. Omasta kokemuksesta tiedän, että toimii monia lääkkeitä paremmin - ja mukavammin.

Vierailija
39/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa...

Kookosöljyä ja oliiviöljyä käytän säännöllisesti (ei mitään vaikutusta), ei apua lesevalmisteista (olen vuosien aikana kokeillut vehnä-, ruis ja kauraleseitä, ei apua esim. pellavansiemenistäkään). Syön varmasti kuituja tarpeeksi, lähinnä puurojen, siemenien ja leseiden muodossa. Nykyisin myös luumuja ja viikunoita. Ja nyt siis noita fructolaxeja, jotka sisältävät esim. viikunaa, taatelia ja raparperia.

Väsyttävää tämä jatkuva taistelu. :(

Vielä kun tähän yhtälöön lisäisi raskauden ja raskauden mukanaantuomat vatsa- ja ruoansulatusongelmat... 

Vierailija
40/66 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun konstit. Toimivat vaihtelevalla menestyksellä, mutta vähintään joka toinen päivä olen saanut suolen toimimaan.

-Kuitupitoinen ruokavalio: pelkkää täysjyväviljaa (vähintään 85&), vehnäleseitä lisättyä välipaloihin, paljon marjoja ja hedelmiä yhdistettynä kasvisvoittoiseen syömiseen

-Paljon hyviä rasvoja: avokadoa, rasvaisia kaloja muutaman kerran viikossa, kookosöljyä (varovasti ettei tule liikaa) ja rypsiöljyä

-Paljon nestettä

-Rauhallista liikuntaa

-Joka aamu sitruunamehua: yön yli seissyttä vettä johon puristettu 1/4-sitruunan mehu. Voi nauttia useita kertoja päivässä

-Kahvia :)

Näistä parhaiten ovat toimineet sitruunamehut, rasvat ja kahvi. Lääkkeitä en onneksi ole joutunut syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme