Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä TEKOÄLYÄ käytät?

Vierailija
09.04.2026 |

Varmasti suurin osa ns siviilipuolella käyttää ChatGPT:tä, kuitenkin muitakin tekoälyjä on, kymmeniä oikeastaan, ihan kielimalli-pohjalta (LLM).

Mitä sinä käytät ns siviilipuolella, ei puhuta nyt työkäytöstä, vaikuttaako maa, kieli tms valintaasi? Huom Microsoft Copilot ei ole kielimalli, vaan se käyttää OpenAi, Anthropic- ja Deepmind- malleja, se on kuin koostepalvelu eri kielimallien tietovarastoista.

Mitä tekoälyä käytät eniten siviili-elämässä?

Vaihtoehdot

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän claudea, sillä voi ohjelmoida nopeammin. ChatGPT on arkikäytössä riittävä muihin hommiin, 20 taalaa kuussa maksaa molemmat.

Vierailija
2/8 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lainkaan. Ei kosketa minua. Huuhaata ja hypetystä jotta saadaan rahat pois. Tekoäly ei ajattele puolestasi, se vain muistaa asioita ja arpoo sanoja vastaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geminiä tai sen lokaalia versiota Gemmaa.

Qwenin lokaalimalleja pikku koodinpätkille.

Vierailija
4/8 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, sillä olen osaava tiedonhakija. Perinteisemmällä tiedonhaulla tulee usein myös oppineeksi monenlaista uutta siinä sivussa. Tekoälyn suuri käyttö latistaa ihmisten tiedonhakutaidot, joka taasen tyhmentää. Aivan kuin autossa jatkuva perutuskameran käyttö heikentää peruutustaitoja. Navigaattorin ainainen käyttö suunnistustaitoja. Lapset eivät enää osaa analogista kelloa, kun ovat tottuneet älylaitteiden digitaaliseen.

Yhteenvetona toteaisin, että tekoäly voi mun puolesta painua vttuun. Samoin siihen arkielämässä tukeutuvat ihmiset.

5/8 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollien Kuningas on melko hyvä 

🤬🦍💨👴🏻🔫💪

Vierailija
6/8 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly voi korvata osan keskustelukumppaneista. Varsinkin ChatGPT:n äänijuttu on kyllä aika hyvä. Kuulokkeet päässä keskustelet tekoälyn kanssa. Voit valita vastaako lyhyesti, keskustelleen kuin kaveri vai pitääkö luennon. Lisäksi voit valita millaisia vastauksia saat. Suosittelen kokeilemaan jos olet yksinäinen, Tekoäly ei korvaa ihmistä, mutta auttaa ehkä pitämään arjen järjestä kiinni yksinäisyydessä.

Vierailija
7/8 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlen Geminin vastauksen katson ensin ja jos vastaus ei kelpaa, haen sitten tiedon vanhanaikaisesti.

Vierailija
8/8 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly voi korvata osan keskustelukumppaneista. Varsinkin ChatGPT:n äänijuttu on kyllä aika hyvä. Kuulokkeet päässä keskustelet tekoälyn kanssa. Voit valita vastaako lyhyesti, keskustelleen kuin kaveri vai pitääkö luennon. Lisäksi voit valita millaisia vastauksia saat. Suosittelen kokeilemaan jos olet yksinäinen, Tekoäly ei korvaa ihmistä, mutta auttaa ehkä pitämään arjen järjestä kiinni yksinäisyydessä.

En pidä kommentistasi. Ei sillä etteikö se olisi totta, mutta se tuntuu epäinhimilliseltä ja pahalta, vähän syyllinen olo, onko minun syytä että joku on niin yksinäinen, että joutuu tietsikan kanssa keskustelemaan tyyliin "mitä tänään söis". 

Valitettavasti yhteiskuntamme on ajautunut epäinhimilliseksi, samaan aikaan ollaan kauhistelemassa ja utelemassa mitä jossain koululla tapahtuu, kun helikopteri ja poliisi ovat paikalla. Joukossamme on satoja yksinäisiä, ehkä osa häiriköistä täälläkin on vain yksinäinen, kyllä siinä vahvakin mieli sortuu, kun ei ole edes huomenta kelleen mahdollista sanoa.

Pidetään huolta toisistamme. Tekoäly on apuri, se ei saa olla isäntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän