Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko valmiiksi paistettua jauhelihaa

Vierailija
18.02.2013 |

?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä seiskan kanssa. Ystäväni ostaa, hänellä on sairaus, joka heikentää lihasvoimia. Kaikki elämää helpottavat konstit ovat hyväksi.

Vierailija
2/13 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut edes kokeilla, ajatus jotenkin tökkii. Ostin kerran jotain valmiiksi paistettuja broilerin sisäfileitä lounassalaattiin ja niiden natriumglutamaattimaku ällötti jo ekasta suupalasta, jäi syömättä.

Kun luin IS kommenteista tän tuoteselosteen ja näin kuvan oranssista jauhelihasta, ei tarvii edes miettiä

Sianliha, vesi, suola (2.3%), hunaja, tomaattirouhe, mausteet (mm. chili, paprika, korppujauho, sinappi, muskottipähkinä), aromit, rypsiöljy, stabilointiaineet (E450, E451, E1420), sakeuttamisaineet (E407, E410, E415), hapettumisenestoaineet (E316), säilöntäaine (E250), voimakassuolainen.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288541070704.html#comments-anchor

Eines muiden einesten joukossa. Jos tarvitsee ostaa eineksiä, ostan mieluummin sitten vaikka ihan rehellisesti sen makaronilaatikon tms. valmiina siihen hätään, kuin näen puolet vaivasta laittamalla osan itse käyttäen "puolivalmistetta", joka kuitenkin pilaa koko ruoan maun. Joku perhepäivähoitaja mainosti tuolla tämän uutuuden olevan mahtavaa käyttää jauhelihakeittoon kun laittaa tätä, pakastejuureksia ja lihalientä niin "pikkuisetkin tykkää". Uuuuhh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Varsinaisesti ruskistetun jauhelihan ostaminen satunnaisesti ei ole sen vaikeampaa kuin vaikka kalapuikkojen tai maksalaatikon, mutta se maku tökkii.

Epäilen, että teollisuusruskistukseen päättyy sellainen jauheliha, jota kukaan ei vapaaehtoisesti raakana ostaisi, ja toiseksi sen mausteet ovat sitä samaa glutamaattiällötystä, jota en voi sietää.

Vierailija
4/13 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Ja kun ihmisiä kehotetaan vähentämään suolan käyttöä!

Mitä tuo vesi tuossa tekee, ja korppujauhot? Kuinkahan suuri osuus niitä on, eli kuinka vähän tuossa todellisuudessa on sitä sianlihaa?

Ei tulisi mieleenkään ostaa, ei edes hätävaraksi. Sitten ostaisin vaikka tonnikalaa tai mitä tahansa muuta.

Vierailija
5/13 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vielä ostanut, mutta voisin ostaa. On varmasti kätevää esim mökillä, kun ei tarvitse erikseen sotkea paistinpannua esim laatikkoruokaa, pataa tai keittoa tehdessä.

Kai sitä jotani maustamatontakin versiota on?

Vierailija
6/13 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ostaisi, oli jo niin ällöttävän näköistäkin ja kallista! Mökille jos olemme tarvinneet jauhelihaa, olen ihan itse paistanut kotona valmiiksi.

Vierailija
7/13 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta, meillä on liesituuletin, joten voin paistaa kotona.

Vierailija
8/13 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ostaisi normaaliin ruuanlaittoon, mutta ehkä joihinkin askeettisempiin olosuhteisiin voisi ostaa esim. tortillatäytteeksi? Esimerkiksi jos mökillä on vain mikro ja joku puuhella varusteina, niin saattaisi valmiskama houkutella.

Vierailija
9/13 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmasti osta! 

Vierailija
10/13 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko semmostakin????

Vierailija
11/13 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, jotenkin kuulostaa ällöltä. Mutta arvaan vaan, että seuraavan sukupolven mielestä on ihan luonnollista ostaa valmiiksi paistettua jauhelihaa.

Vierailija
12/13 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan. Paistamisesta syntyy paljon rasvaa, joka voidaan kerätä talteen ja tehdä biodiiseliä siitä. Kotona paistamisessa hengität myrkyllisiä rasvahöyryjä. Lisäksi rasva tukkii viemärit. Minä en näe mitään syytä miksi olla ostamatta. Tietysti jos et piittaa terveydestäsi ja haluat tuhota luontoa fossiilisella polttoaineella niin osta raakaa jauhelihaa.

Vierailija
13/13 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 11:17"]

Ostan. Paistamisesta syntyy paljon rasvaa, joka voidaan kerätä talteen ja tehdä biodiiseliä siitä. Kotona paistamisessa hengität myrkyllisiä rasvahöyryjä. Lisäksi rasva tukkii viemärit. Minä en näe mitään syytä miksi olla ostamatta. Tietysti jos et piittaa terveydestäsi ja haluat tuhota luontoa fossiilisella polttoaineella niin osta raakaa jauhelihaa.

[/quote]

Ja sä meinaat, että koska rasvan talteenotto on mahdollista, joku atria tai saarioinen tai wursti sitten kans tekee niin? Ja tekee siitä jotain biopolttoainetta? Ja miten ne rasvahöyryt on myrkyllisiä? Äh meninkö mä provoon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi