Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni on 3.v, eikä ole koskaan syönyt herkkuja.

Vierailija
16.04.2013 |

Kysyttävää? :)

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei koskaan lisännyt ruokiimme suolaa vaan maustoi muuten hyvin ruoat ja ruoka oli erittäin hyvää. Edelleenkin aikuisina me kaikki 3 lasta emme käytä suolaa ruuassa ja maistamme heti liian ruuan esim ravintolassa. Ei kielletty mitään mutta harvoin syötiin esimerkiksi hampurilaisia ja silloinkin äitini teki itse hampparit alusta loppuun. Edelleenkään kukaan meistä lapsista ei tykkää roskaruuasta. Joten uskon että hyvät ruokailutottumukset seuraavat läpi elämän.

Vierailija
62/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määrittelen herkun? Mun mielestä rusinat, hedelmät, rahkat, jogurtit, mehut on pienen lapsen herkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonauraa kuvitellessaan AP,een vilpitöntä itsepetosta. Hän tosissaan taitaa uskoa asiaansa. Lapsi syö keksejä, kiisseleitä, jäätelöä ja jopa mehua eikä ole ikinä syönyt herkkuja?

Mun poika on samanikäinen eikä edes päiväkodissa joten olen sata varma et mun lapsi on syönyt elämänsä aika vielä vähemmän herkkuja. Mun poika ei ole ikinä suostunut maistamaan jäätelöä, vanukkaita, kiisseleitä, rahkoja yms. Se juoksee lujempaa kuin meidän koira kun yritän tarjota.

Karkkiahan ei taida kukaan äiti antaa noin pienelle.

Vierailija
64/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisitko ap nyt:

MIKÄ ON MIELESTÄSI HERKKU?

En vain aloituksesi ja muiden kommenttiesi perusteella ymmärrä, mitä pidät herkkuna!

Vierailija
65/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 18:34"]

Huutonauraa kuvitellessaan AP,een vilpitöntä itsepetosta. Hän tosissaan taitaa uskoa asiaansa. Lapsi syö keksejä, kiisseleitä, jäätelöä ja jopa mehua eikä ole ikinä syönyt herkkuja?

Mun poika on samanikäinen eikä edes päiväkodissa joten olen sata varma et mun lapsi on syönyt elämänsä aika vielä vähemmän herkkuja. Mun poika ei ole ikinä suostunut maistamaan jäätelöä, vanukkaita, kiisseleitä, rahkoja yms. Se juoksee lujempaa kuin meidän koira kun yritän tarjota.

Karkkiahan ei taida kukaan äiti antaa noin pienelle.

[/quote]

Ei tuokaan kyllä varsinaisesti mikään hyve ole, että ei uskalla maistaa mitään uutta.

Vähän jotenkin tuntuu negatiiviselta tuo suhde syömiseen, jos pitää kaikki herkut kieltää. Onhan se helpompaa vetää tuollaista "ei ollenkaan"-linjaa, kuin yrittää opettaa tasapainoista ruokavaliota, johon kuuluu kohtuudella myös herkuttelu. Silti itse ajattelisin, että se kohtuuden opettaminen ja ennen kaikkea positiivinen suhtautuminen syömiseen ilman mitään kommervenkkejä kantaisi loppupeleissä pidemmälle terveellisten elämäntapojen opettelussa.

Ap ehkä olettaa että me jotka annamme lasten syödä herkkujakin, emme olisi pystyneet tuohon tai emme vain välittäisi siitä mitä lapset syövät. Voitko uskoa että meistä moni on ollut tietoinen että jotkut tekevät noin ja miettinyt suhtautumistaan lasten herkutteluun ja ihan ajatuksen kanssa päätynyt siihen, että myös herkut kuuluu elämään.

Vierailija
66/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään sokerikarkkeja syöty ennen kuin alkoivat kaverisynttärit. Sieltä vielä tyrkytettiin kotiinkin karkkeja.

Vierailija
67/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapseni on 3 ja on syönyt herkkuja mahan täydeltä, elämä on ihmisen parasta aikaa. Oikein terve on. Isompi lapseni on myös syönyt herkkuja aina, 1-vee synttäreillään jo söi mansikkakermakakkua isot viipaleet. Onneksi jokainen saa valita itse miten elää ja touhuaa.

ja sit joku tommonen suolahehkutus. Ihminen tarvitsee suolaa. Mulla on ainakin niin alhainen verenpaine, että mun täytyy oikein erikseen muistaa syödä suolaista, ettei huimaa.  

Ja sitten nämä "meidän mussu" ei ole ikinä juonut mehua (mutta sivulauseessa unohtuu kertoa, että mussu joutui kuumetaudissa tiputukseen, kun alkoi elimistö kuivua ilman mehua ja herkkusipsejä... ei sil niin välii, mut pääasia, ettei ole koskaan juonut mehua.

provo tai ei tämä aloitus, niin kyllä näitä tosielämäss löytyy ja aina jaksan ihmetellä heidän ajatuksenjuoksuaan, onko sitä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän