Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko lukenut Avioeron perintö; eron lapset aikuisina kirjaa?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut, mutta kirjoituksesi oli hyvin vaikeatajuinen, kun siinä oli niin paljon kirjoitusvirheitä. Ei meinannut auteta ensin ollenkaan.

Vierailija
2/50 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta mutun ja tuttavapiiriotannan perusteella luulen että avioerolapset pyrkivät aikuistumaan nopeasti ja hankkivat perheen jo nuorina, n. 20v. Toisaalta he pelkäävät sitoutumista niin paljon, etteivät uskalla mennä virallisesti naimisiin, vaan elävät avopareina koko loppuiän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta kiinnostaisi kyllä. Olen itse avioeroperheestä ja itse myös eronnut. Voin kuvitella hyvin, että omat lapseni kokivat eron todella traumaattisena ja juuri, kuten tutkimuskin näyttää toteavan. 

Itse en kuitenkaan ole vanhempieni eroa kokenut niin ollenkaan. Olin pieni, neljä vuotias, enkä edes muista aikaa kokonaisena perheenä. En kanna kaunaa, tai syyllistä vanhempiani. Ymmärrän heidän eronsa oikein hyvin, olen aina ymmärtänyt. Olen kokenut mielestäni oikeinkin hyön lapsuuden ja lapsena suhde molempiin vanhempiin oli hyvä. Vaikeaa tietenkin sanoa, miten vanhempieni ero on vaikuttanut elämääni, koska ei ole mihin verrata. 

Vierailija
4/50 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen kuvaus avioeroperheen lapsesta ei päde ainakaan minuun. Perustin perheen 25-vuotiaana ja olen toista kertaa naimisissa.

4

Vierailija
5/50 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani erosivat ollessani alakouluikäinen. Menin naimisiin +30v seurusteltuani muutaman vuoden ja edelleen onnellisesti naimisissa.

Vierailija
6/50 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kirjavinkistä, varasin kirjastosta.

Vierailija
7/50 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat tappelivat koko heidän liittonsa aikana joka päättyi isän kuolemaan. Olivat vanhan kansan ihmisiä ja ero ei tullut kysymykseenkään. Oli jatkuvaa henkistä väkivaltaa ja fyysistä.Äiti oli monesti mustelmilla ja hiukset lattialla, lisäksi isällä oli muita sutturoita. 

Me lapset kärsittiin tästä tosi paljon, itkettiin ja pelättiin. Itsekin satiin selkäämme monesti ja meidät ajettiin lumihankeen jopa pyssyllä uhaten.Alkoholi näytteli päätähtenä näissä. Kyllä minä sanon että parempi erota,kuin olla väkisin yhdessä kunnes kuolema erottaa. Tämän vuoksi piti mennä naimisiin nuorena 18v että pääsi omilleen asumaan, muuten en olisi asuntoa saanut enkä omilleni päässyt. Erosin reilun vuoden kuluttua.

Minulla oli paljon turvattomuutta ja hain lohtua useista seksikumppaneista silloin nuorena. Nykyäänkin joskus vaikeuksia luottaa kumppaniin ja haen vikoja itsestäni, ajattelen että en kelpaa.

voi kun isä ja äiti olisivat eronneet, me lapset olisimme säästyneet monelta pahalta :(

Vierailija
8/50 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa kirja ja lopettakaa väärien myyttien typerä toistaminen. Ero ei ole ratkaisu ongelmiin! Ero aiheuttaa ongelmia lapsille jossain vaiheessa, vaikka eron ottanut vanhempi kuinka kuvittelee itse tulevansa onnelliseksi ja vapaaksi. Lukekaa, mitä ero tekee lapsen ja vanhemman väliselle suhteellemme...

Kirja sisältää täyttä ja tutkittua faktaa! Lukekaa ja lopettakaa tyhjänpäiväisten mielipiteittenne esittämiset ja tehkää järkeviä ratkaisuja myös läheisiänne ajatellen.

Kaikkien pitäisi lukea tämä.

Vierailija
9/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa kirja ja lopettakaa väärien myyttien typerä toistaminen. Ero ei ole ratkaisu ongelmiin! Ero aiheuttaa ongelmia lapsille jossain vaiheessa, vaikka eron ottanut vanhempi kuinka kuvittelee itse tulevansa onnelliseksi ja vapaaksi. Lukekaa, mitä ero tekee lapsen ja vanhemman väliselle suhteellemme...

Kirja sisältää täyttä ja tutkittua faktaa! Lukekaa ja lopettakaa tyhjänpäiväisten mielipiteittenne esittämiset ja tehkää järkeviä ratkaisuja myös läheisiänne ajatellen.

Höpönpöpön. Erolapset nyt usein vinkuu ihan turhasta, koska eivät ymmärrä vanhempiensa eron taustoja.

Vierailija
10/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin eroa lapsena, onneksi äiti jäi yksinhuoltajaksi kun olin ala-asteella. Kotona oli taas turvallista.

Vierailija
11/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat tappelivat koko heidän liittonsa aikana joka päättyi isän kuolemaan. Olivat vanhan kansan ihmisiä ja ero ei tullut kysymykseenkään. Oli jatkuvaa henkistä väkivaltaa ja fyysistä.Äiti oli monesti mustelmilla ja hiukset lattialla, lisäksi isällä oli muita sutturoita. 

Me lapset kärsittiin tästä tosi paljon, itkettiin ja pelättiin. Itsekin satiin selkäämme monesti ja meidät ajettiin lumihankeen jopa pyssyllä uhaten.Alkoholi näytteli päätähtenä näissä. Kyllä minä sanon että parempi erota,kuin olla väkisin yhdessä kunnes kuolema erottaa. Tämän vuoksi piti mennä naimisiin nuorena 18v että pääsi omilleen asumaan, muuten en olisi asuntoa saanut enkä omilleni päässyt. Erosin reilun vuoden kuluttua.

Minulla oli paljon turvattomuutta ja hain lohtua useista seksikumppaneista silloin nuorena. Nykyäänkin joskus vaikeuksia luottaa kumppaniin ja haen vikoja itsestäni, ajattelen että en kelpaa.

voi kun isä ja äiti ol

Niinpä

Vierailija
12/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi kun isä ja äiti ol

Alapeukuttajien mielestä tuollainen hankeen ajaminen uhaten on normia perhe-elämää ja ero paha juttu? Ok.

Vierailija
13/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erovastustajien sopotusta

Vierailija
14/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut, mutta kirjoituksesi oli hyvin vaikeatajuinen, kun siinä oli niin paljon kirjoitusvirheitä. Ei meinannut auteta ensin ollenkaan.

Tutkitusti keskivertoa älykkäämmät ihmiset eivät koskaan takerru kirotusvirheisiin,tai muihin pikkuseikkoihin,vaan näkevät aina kokonaisuuden.

Vierailija
15/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletat virheellisesti, että muut ihmiset eroavat kevyin perustein. Jos taas sinä eroaisit, olisi siihen todella vahvat perusteet.

Vierailija
16/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletat virheellisesti, että muut ihmiset eroavat kevyin perustein. Jos taas sinä eroaisit, olisi siihen todella vahvat perusteet.

En tiedä miksi alapeukutit, mutta niinhän kirjoituksesi antaa ymmärtää, että eroavat eroavat kevyin perustein. Jos vain lukisivat kirjan ja ymmärtäisivät, miten ero vaikuttaa lapsiin, eivät eroaisi.

Vierailija
17/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan eroa, jos liitossa on henkistä tai fyysistä väkivaltaa, päihdeongelma, persoonallisuushäiriöinen puoliso tai vakavia mielenterveysongelmia tai pettämistä. 

Missään muussa tilanteessa en kannata, vaan ongelmat pitää selvittää.

Vierailija
18/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero vaikutti vain positiivisesti kun ei enää tarvinut pelätä joutuvansa perhesurman uhriksi.

Vierailija
19/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan eroa, jos liitossa on henkistä tai fyysistä väkivaltaa, päihdeongelma, persoonallisuushäiriöinen puoliso tai vakavia mielenterveysongelmia tai pettämistä. 

Missään muussa tilanteessa en kannata, vaan ongelmat pitää selvittää.

Ai vaikka toinen haluaa lapsia ja toinen ei halua lapsia? Toinen haluaa asua samalla paikkakunnalla kukn nyt ja toinen muuttaa 400 km päähän?

Vierailija
20/50 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue mielenterveysongelmaisille, itkulle naisille suunnattuja paskanyyhkykirjoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi