Miksi nykynuoriso kuuntelee musiikkia niin paskoilla laitteilla? Mihin hifi-harrastus on kadonnut?
Muovisia bluetooth rimpuloita pääasiassa. HiFi-harrastajat alkava olla ikääntynyttä porukkaa.
Kommentit (92)
Toisaalta nykyiset pringlespurkin kokoiset bt-kajarit päihittää 80-luvun kannettavat ja jotkin pöytämallisetkin stereolaitteet mennen tullen. Ainoa, että stereoäänen saamiseksi pitää yhdistää kaksi samanlaista kajaria.
Miksi kukaan nykyään edes harrastaisi HiFi:ä kun voi harrastaa musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kuunnellaan mp3:sia ja äänenlaatu on niin huono, että turha sitä varten on hommata kallista kotiteatteria.
Mulla on Tidal Hifi. Hähhää.
Hifiharrastus katosi ensin MP3:sen yleistyessä ja sen jälkeen musiikin yleisen laadun kadottua streamaamisen myötä. Hyvälaatuista musiikkia ei kannata tehdä koska streamaamisen takia se pakataan kuitenkin niin että 90% datasta katoaa koska pitää minimoida kaistan tarve että jää mainostajille ja muille data-analyytikoille tilaa yhteyksissä.
En tiedä.
Itsellä Sonyn xm4 ja ldac kodekkia tarjoava laite ja tidal hifi tilaus. Pääseekö sonyillä ihan high end laatuun? Ei tietenkään vedä vertoja kunnon kuulokevahvistimeen ja kunnon kuulokkeisiin, mutta riittävät minulle.
-Kylmät kädet
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nykyään edes harrastaisi HiFi:ä kun voi harrastaa musiikkia.
Miksi joku kuuntelee musiikkia puhelimen kaiuttimesta?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kuunnellaan mp3:sia ja äänenlaatu on niin huono, että turha sitä varten on hommata kallista kotiteatteria.
Kotiteatterilaitteet ovat kallis ratkaisu musiikin kuunteluun. Kaksikanavainen on aivan riittävä ja pienemmällä rahalla saa paremman äänenlaadun.
Niinpä ja sit nauretaan tuollaisille kaapin kokoisille kaiutinlaatikoille. Aivan kuin ne olisi jokin muinaisjäänne.
Nykynuoriso kuuntelee niin paskaa musiikkia että ei se siitä parane kunnon laitteilla.
Olen entinen hifiharrastaja mutta en enää keksi perustetta käyttää rahaa jatkuvaan ns. paranteluun koska se on loputon kierre. Sonos monihuonejärjestelmä on äärimmäisen vaivaton ja pieksee äänenlaadulla monet vanhat hifilaitteet. Ja kaikki langatonta, ei kiinnosta piuhojen vetely enää.
Olen tosin katsellut välillä vanhoja viritinvahvistimia nostalgiasyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiteatterilaitteet ovat kallis ratkaisu musiikin kuunteluun. Kaksikanavainen on aivan riittävä ja pienemmällä rahalla saa paremman äänenlaadun.
Makuasioita! Korvia on monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoriso kuuntelee niin paskaa musiikkia että ei se siitä parane kunnon laitteilla.
Totta kuuluu vaan paremmin (pahemmin) se autotune.
Musiikki ja sen kuuntelu on tullut vain helpommaksi ja lähemmäksi kuluttajaa vuosien saatossa. Koskaan musiikin kuunteleminen ei ole ollut näin laadukasta ja halpaa kuin se on nykyään.
Suurin osa nykymusiikista on niin yhdentekevää roskaa ettei paljon kannata laitteisiin panostaa.
Kun nykynuoriso kuuntelee tällaista paskaa niin tarvitaanko tosiaankaan hifilaitteita? Olen siis samaa mieltä kuin aiemmat kirjoittajat että ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita! Korvia on monenlaisia.
Taitaa olla aika vähän Dolby- tai DTS-koodattua musiikkia tarjolla.
Laitoin mun vanhat Techniksin stereot soimaan.
B&O kajarit...Ja kaveri oli suu auki kun ihmetteli miten musiikki voi kuullostaa noin mahtavalta.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tutkimusten mukaan ns. aikuisten lempimusiikki on aivan sitä samaa kuin nykynuorison. Eläkeläiset ja muut boomerit toki erikseen.
Paskaa musiikkia voi hyvin kuunnella huonoillakin laitteilla.