Te joiden mies muuttui lapsen saamisen jälkeen
Paljon kuulee tarinoita perheistä joissa mies on ensin ollut ihan osallistuva ja vastuuntuntoinen aikuinen, halunnut lasta ja lupaillut osallistumista perhe-elämään, mutta lapsen tultua taantunut ja heittäytynyt kädettömäksi. Mua kiinnostaisi kuulla kokemuksia eikö mitään merkkejä oikeasti ollut nähtävissä? Mistä voisi etukäteen osata väistää luodin?
Kommentit (36)
Ei käynyt noin. Mies piti isyysvapaansa sovitusti ja otti lisäksi hoitovapaata, niin minä kävin töissä.
-neljän äiti
Useimmiten ne merkit ilmenee vasta sen jälkeen, kun on lapsi. Taantuu lapsen tasolle ja siinä sulla on kaksi lasta hoidettavana.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voisi etukäteen osata väistää luodin?
Valitse lapsivapaa elämä? Voit keskittyä yhteiseen tulevaisuuteen puolison kanssa ilman tarpeetonta stressiä, että tuliko väärä valinta vai ei.
Omassa lapsuudessaan ilman hoivaa ja lämpöä jäänyt voi alkaa kokemaan negatiivia tunteita.Heikko itsetuntoinen voi olla jopa mustasukkainen omalle lapselle.
Nalkuttamalla ja pihtaamalla ainakin saa miehen mielenkiinnon loppumaan kaikkeen
Voisiko ottaa kaverin vauvan tai taaperon hoitoon? Siinä saisi vähän tuntumaa etukäteen tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei käynyt noin. Mies piti isyysvapaansa sovitusti ja otti lisäksi hoitovapaata, niin minä kävin töissä.
-neljän äiti
Ilahduttavaa kuulla, joskus kannsutaviakin ja myönteisiäkin kokemuksia, joita kai suurin osa toivottavsti on. Mutta kyllä tältä palstalla on niin monta kertaa saanut lukea, jotain täysin päinvastaista. Ja vaikka ymmärrän palstan tyyliin usein kuuluvan kärjistämisen ja yksinkertaistamisen, niin silti olen joitain kertoja huokaisuust, että ehkä oikeasti on vain onni, että olen pysynyt toiveistani ja haaveistani huolimatta lapsettomana sinkkuna kun niin monta kertaan olen kohdannut kirjoituksia, joissa ennen kunnollien ja vastuunsa kantanut mies on viimeistään laps(i)en synnyttyä mutta monesti jo pien mahd. yhteen muuton jälkeen vajonnut ja taantunut vaippaikäisen tasolle, joka kumppanin (useimmiten nais oletetun) täytyy vähintään ohjelmoida ja tekemään milloin mitäkin tavanomaista kotiaskareitta ja osallitumaan, jotta yhteinen arki sujusi enimmäkseen mutkattomasti. Tavallisimpia ohjelmointi kieliniä nalkutus ja huomauttelu.
Ja koska kakki tämä miehen vajoaminen vaippaikäisen tasolle tulee niin usei kuin tuleen täysin arvaamatta ja aivan yllättäen, niin minähän asettaisin vain itseni vaaraan ja huoamttavan uhan alle, jos sinkkuuteni päättyisi puhumattakaan, jso veilö joskus haaveeni lapsiperhearjesta toteutuisikin. Ap avaus on siis ihan tervetullut, jos minäkin saisin vähän mallia, että mitä minun tulsi välttää, jotta voisin minau uhkaavan kohtalon, josta en pitäsi itse ja tuskin mahd. kumppanikaan.....
Itsellinen äitiys on paras keino väistää luoti
Minun isäni oli tuollainen.
Hurmaava narsistihan hän oli, ilman epäilystäkään. Liehitteli todella nuorta, teini-ikäistä äitiäni ansaan rakkauspommituksella ja lupauksilla. Maalasi itsestään kuvan huolehtivana ja turvallisena aviomiehenä ja isänä. Sitten tuli yhteenmuutto, avioliitto ja raskaus, ja PAM - äiti oli ansassa.
Minnekään ei pääse pakoon, kun asut pienessä kaksiossa maha pystyssä itseäsi yli kaksi kertaa isomman miehen kanssa, joka uhkailee, kiristää, pelottelee ja pakottaa kuin mikäkin käärme. Mitään ennusmerkkejä ei tietenkään ollut, koska narsistit, sosiopaatit ja psykopaatit ovat todella taitavia näyttelemään ja uskottelemaan jopa luun lihaksi.
Minä elin 16 ensimmäistä vuottani siinä helvetissä nimeltä vanhempieni avioliitto. Isä oli minulle pelottava ventovieras, joka asui meillä. Sluibaili läpi koko elämäni alkutaipaleen, ei vaihtanut yhden yhtä vaippaa, ei hoitanut minua ollessani sairas, ei tullut koulun jouluesityksiin eikä vanhempainiltoihin. Kaikki häneltä minun suuntaani tullut kommunikointi oli lyöntejä, potkuja, edestä pois tuuppimista ja huorittelua.
Välttäkää naiset rakkauspommittavia miehiä!! Jos mies tunnustaa rakkautta jo ekoilla treffeillä, se on iso varoitusmerkki! Jos mies vaatii yhteenmuuttoa alle 2v seurustelun aikana, se on myös varoitusmerkki! Jos mies ohjaa sinua laittamaan itselleen ruokaa tai siivoamaan jälkiään samalla kehuen osaamistasi kotitöissä, älä suostu! Ja jätä mielummin lapsi kokonaan tekemättä, kuin että teet sellaisen huonon miehen kanssa! Ihan totta - aina oma ja lasten turvallisuus ykköseksi!
N35
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
MIESVIHA NÄKYVÄKSI
Olisi kiva tietää, minkä ikäisiä nämä naiset ja miehet ovat olleet, kun eka lapsi on syntynyt? Mä jotenkin ymmärrän, että vaikka 21-vuotias mies voi lopettaa kotitöiden tekemisen kuin seinään ja huomata, että ei tää pikkulapsiarki olekaan kivaa, mutta että joku 30+ vuotias...
Vierailija kirjoitti:
Nalkuttamalla ja pihtaamalla ainakin saa miehen mielenkiinnon loppumaan kaikkeen
Vastuuntunnottomuudella ja vapaamatkustamisella saa myös naisen mielenkiinnon loppumaan.
Merkkejä oli nähtävissä. En luottanut intuitioon, vaan sokaistuin valheista, koska valheet oli taitavasti verhoiltu osatotuuksien sekaan. Satunnaiset lahjat ja rakkaudentunnustukset loivat uskoa paremmasta. Aivot jää koukkuun sellaiseen vuoristorataan. Nuoremmalle itselleni sanoisin, että älä jää pohtimaan selityksiä. Lähde heti, kun joku ei tunnu hyvältä.
Onko se sinusta joka kirjoitata ihan liian monta kertaa mies viha näkyväksi vihaa miestä tai miehiä kohtaan, jos tai kun joku haluaisi ennakoida omaa tulevaisuuttaan? - Kyllä minä miehenäkin haluaisin saada selityksen tai selityksiä sille miksi niin moni mies taantuu tai muuttuu vastuuttomaan, kuten edellä kirjoitin vaippaikäisen tasolle, joka ei ts. osallistu ja kanna ja toteuta sitä vastuuta yheiseksi mielletyssä arjessa, jota teki vielä silloin kun ei mahd. asuttu yhdessä tai mahd. veilä silloinkin kun ei ollut lapsia. - ku ei kai voi sanoa, että kaikki naiset vain valhetlee tai olisivat alsuat asti vaatineet ja odottaneet kohtuuttomia, joka ei toteude enää siinä vaiheessa kun asutaan yhdessä tai yhdessä vanhempian laps(i)en rinnalla kun - niin miksi, mitä miehelle tapahtui?
Suhtautuisin skeptisesti jos kyse olisi vain jostain keskustelupalstojen kokemuksista, mutta kun olen ihan omin silmin myös lähipiirissä tätä nähnyt. Toki olen nähnyt myös toimivia perheitä joissa isät kantavat vastuunsa. Lähinnä vaan mietin mistä voi tietää etukäteen vai voiko sitä tietää mistään. Ap
+ Elättääkö mies sinua? Huolehtiiko hän sinun hyvinvoinnistasi? Onko sinun ok levätä ja olla levollinen, hyvinvoiva? Mikä on hänen hyvinvointinsa taso sinulle, se että olet toimintakykyinen vai hemmoteltu?
- Mies tuputtaa sinulle tekemistä tai munaansa. 50/50 mies. Vaatii sinun tekevän äidin töitä hänelle, tai miesten töitä yhteiskunnalle. Ei ymmärrä mitä on äitiys ja isyys (keskustelkaa näistä perinpohjaisesti etukäteen!). Uskoo lääketieteesen enemmän kuin biologiaan. Uskoo sukupuolettomaan vanhemmuuteen. Pitää tissipumppaamista ja pinnasänkyjä luonnollisena. Pitää seksiä parisuhteen liimana. On hedonisti.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, minkä ikäisiä nämä naiset ja miehet ovat olleet, kun eka lapsi on syntynyt? Mä jotenkin ymmärrän, että vaikka 21-vuotias mies voi lopettaa kotitöiden tekemisen kuin seinään ja huomata, että ei tää pikkulapsiarki olekaan kivaa, mutta että joku 30+ vuotias...
Narsisteja on ihan joka ikäluokassa. Jopa 40-50v ukko saattaa alkaa pettämään, jos ei saakaan naiselta etuja ja palveluksia, vaan joutuisi itse huolehtimaan naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko se sinusta joka kirjoitata ihan liian monta kertaa mies viha näkyväksi vihaa miestä tai miehiä kohtaan, jos tai kun joku haluaisi ennakoida omaa tulevaisuuttaan? - Kyllä minä miehenäkin haluaisin saada selityksen tai selityksiä sille miksi niin moni mies taantuu tai muuttuu vastuuttomaan, kuten edellä kirjoitin vaippaikäisen tasolle, joka ei ts. osallistu ja kanna ja toteuta sitä vastuuta yheiseksi mielletyssä arjessa, jota teki vielä silloin kun ei mahd. asuttu yhdessä tai mahd. veilä silloinkin kun ei ollut lapsia. - ku ei kai voi sanoa, että kaikki naiset vain valhetlee tai olisivat alsuat asti vaatineet ja odottaneet kohtuuttomia, joka ei toteude enää siinä vaiheessa kun asutaan yhdessä tai yhdessä vanhempian laps(i)en rinnalla kun - niin miksi, mitä miehelle tapahtui?
Suurin osa parisuhteista perustuu siihen, että nainen antaa miehelle asioiat. Huomiota, rakkautta, seksulia, lämpöä, jne. Kun naisen huomio siirtyy vauvaan tai itseensä (niinkuin raskauden ja äitiyden aikana kuuluukin), mies kokee olonsa hylätyksi, sillä suhteen dynamiikka on ollut alusta asti vinksahtanut. Oikeasti miehen kuuluisi tarjota naiselle: taloudellisia etuja, ruokaa, elatusta. Ja näitä etuja vastaan nainen voi kasvattaa hänen lapsensa. Nykysuhteet ovat täysin tärähtäneitä.
Vierailija kirjoitti:
Suhtautuisin skeptisesti jos kyse olisi vain jostain keskustelupalstojen kokemuksista, mutta kun olen ihan omin silmin myös lähipiirissä tätä nähnyt. Toki olen nähnyt myös toimivia perheitä joissa isät kantavat vastuunsa. Lähinnä vaan mietin mistä voi tietää etukäteen vai voiko sitä tietää mistään. Ap
Voi oikeasti olla vaikeaa väistää tällainen luoti. Sellaiset isot perhoset vatsassa on oikeasti yksi varoitusmerkki. Se voi vaan olla kehon ahdistusta ja keho yrittää varoittaa vaarasta. Turvallinen suhde tuntuu vähän tylsemmältä.
Up