Miesystävä lähti kesken mökkiloman yöllä kotiinsa
Vietettiin viimein yhteistä mökkilomaa sukuni mökillä, ainoa yhteinen loma koko vuonna. Mukana siis miesystäväni ja hänen poikansa sekä minä ja lapset.
Olemme olleet yhdessä reilut pari vuotta ja minua on kalvanut, ettei suhde ole edennyt yhtään ja olemme kuin kaksi eri porukkaa, ei oikein mitään yhteistä, vaikka yritän huomioida miehen poikaa paljon.
Otin asian keskusteluun mökillä saunassa kahden kesken, että miten näitä "eri leirejä" voisi yrittää silottaa, että olisi kaikilla varmasti mukavampi olla. Mies nauroi minulle ivallisesti, sanoi minun ylläpitävän tilannetta ja suuttui. Hän pakkasi omat ja poikansa tavarat ja lähtivät sanaakaan sanomatta pois. Tilannetta edelsi, että hän oli pari tuntia aiemmin painostanut minua kanssaan metsään harrastamaan seksiä, josta kieltäydyin tällä kertaa. Muutoin meillä on seksiä vähintään kerran päivässä. Minulle tuli todella halpa ja hyväksikäytetty olo. Hänen käytös oli koko reissun ajan kylmää ja ei tosiaan millään tavalla minua huomioivaa. Aivan kuin olisin ollut vain hänen tarpeiden tyydyttämistä varten ja tulivat mökkeilemään kanssamme, jotta hänen poikansa saa mukavan kalastus- ja uintiloman, josta poika nauttii. Poikaa (11v) alkoi kyllästyttämään vajaan viikon lomailun jälkeen ja hän toi esiin koti-ikävää useana päivänä.
Ei taida tässä enää olla kyse rakkaudesta hänen puoleltaan. Mies teki samoin viime kesänä myös, jättivät meidät mökille ja siksi pettymys ja häpeä on niin suuri. Mies ei sanonut minulle mitään lähtiessään, yritin keskustella, ettei minusta tuollaisesta voi suuttua, mutta hän laittoi kädet korvilleen. En ole lähdön jälkeen hänestä kuullut mitään (kohta vko mennyt). En tiedä, mitä tapahtui.. Jätettiinkö minut? Hänellä lukee edelleen fb:ssa, että on parisuhteessa kanssani.
Olen vain niin surullinen :(
Kommentit (149)
Oikeasti, miten kukaan, saati näin moni, voi olla niin ulalla, ettei näe tuosta aloituksesta kilometrin päähän, että kyseessä on provo? Tuo on nyt vedetty niin reippaalla kädellä yli, että ap:tä itseäänkin varmaan hävettää, miten moni tähän tosissaan kommentoi.
Olen nainen, 50 v vanha.
Todennäköisesti olisin lähtenyt jo parin päivän päästä, vaikka ukko olisi ollut munaa tarjoamassa päivittäin. Ei vaan kävis noin intiiminen seurustelu uusperhenä montaa päivää. Jos vielä olisin oman lapseni saanut teiniksi, niin en todennäkösesti jaksas mitää pikkulasten isää vakituisempaan suhteeseen. Olen liian mukavuudenhalunen, enkä millään viittisi taas noita pikkulapsivuosia. Itselläni jo aikuset lapset, yhdessä oltu mieheni kanssa 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Porvoolaiset lomailee ja jotkut hölmöt vielä ihan tosissaan kommentoivat.
Miten joku jaksaa vielä laittaa näitä porvoolaiskommentteja? Kuulosti aika tyhmältä ja kuluneelta jo viisi vuotta sitten, kun nämä olivat suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tarinasta puuttuu todennäköisesti se osa, mikä selittäisi oikeasti miehen suuttumisen ja lähtemisen... Ja näistä jutuista kuultaa todella vahvasti läpi se, että naiset valittavat aina, kun parisuhde ei etene tai sisällä heidän haluamiaan asioita. Parisuhde on kompromissi.
Jos nainen ottaa puheeksi suhteen kehittymisen on tuollainen reaktio mieheltä lapsellinen. Kädet korville, häipyminen. Tuossa ei ole puolusteltavaa. Jos jo suhteen alkuvaiheessa on tuollaista ilmennyt en voi kuin ihmetellä miksi pitää jatkaa. Tulee mieleen epätoivoinen äiti joka ei pysty saamaan puheyhteyttä murrosikäiseen. Äiti ei voi lähteä ja jättää, mutta miksi pitää aikuisen naisen hyysätä tällaista miesvauvaa?
"Suhteen kehittyminen" = nainen: haluan, että tehdään mitä minä sanon ja haluan juuri tietynlaisen parisuhteen, muuten olet p aska ja menen kirjoittamaan vauvapalstalle.
"Kädet korville, häipyminen" = mies ei kestä enää yhtään nalkuttamista, olisi vain halunnut viettää kivan mökkiloman, pojan ei tarvitse katsella tällaista touhua, hullu nainen, ei kuuntele yhtään, parempi lähteä, viimeksi homma päätyi samoin, huoh.
Voi kun miehet kertoisivat oman näkökulmansa näihin tarinoihin. Naisia tuntien, harvoin nämä tarinat pitävät ihan paikkansa... Olen naisenakin kärsinyt näistä toisten naisten hulluuksista. Saavat päähänsä jotain ja kaikkien pitää toimia heidän mielihalujensa mukaisesti, muuten on huono ystäväkin. Yritän itse olla vähemmän hullu nainen.
Juu, miehet ovat syyttömiä reppanoita, joita hullu nainen ohjaa. Sinä kuitenkin naisena olet se uniikki lumihiutale, joka tulee paremmin miesten kanssa toimeen ja naiset ovat ihan kamalia, paitsi tietenkin sinä. Önnönnöö.
Välttelen suurin osaa miehistäkin. Viihdyn harvojen seurassa. Mutta tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että naiset ovat todella hankalia olentoja. Iso osa. Toki löytyy niitä joustavampiakin, mutta he eivät kirjoittele vauvapalstalla miehistään...
Vierailija kirjoitti:
Minusta mökiltä lähtö viikon jälkeen on ihan ymmärrettävää, jos poika ei siellä viihtynyt. Suutuspäissään lähteminen taas on lapsellista.
Niin, me ollaan välillä lapsellisia, me aikuiset. Ei ol vaarallista.
Puhua teidän ap pitäisi. Olette aika hukassa kumpikin. Puhua niistä tuntemuksista. Kummankin. Ja kuunnella.
Avaan asiaa vielä, kun se niin monia kaivelee. Minun lapsistani lähes kaikki ovat jo teini/esiteini-iässä yhtä lukuun ottamatta, joka on miesystäväni 11-vuotiasta poikaa nuorempi. Miesystäväni olen tuntenut jo 22 vuotta, aina meillä on ollut kipinää mutta elämä on vienyt eri suuntiin. Vasta nyt meille tarjoutui mahdollisuus parisuhteeseen. Mies on luonteeltaan ihmisiä karttava, asuu maalla ja rakastaa mökkielämää, hänen poikansa samoin. Yhteinen päätöksemme oli mökkeillä juhannuksesta seuraavan viikon sunnuntaille.
Minusta yhteistä lomaa ei päätetä noin vain yhden ihmisen päähänpistosta. Olimme tavaroidemme kanssa myös hieman riippuvaisia miehen pakettiauton kuljetustilasta. Minulla oli auto täynnä, omien lasteni lisäksi mukana oli vanhimman lapseni poikaystävä.
Mies on aina ollut lapsirakas ja nauttinut myös minun lasteni seurasta. Ilmeisesti jokin on nyt muuttunut. Miehellä on sairaalloinen tarve täyttää poikansa toiveet, ehkä hyvittää siten eroaan lapselle pojan äidistä, en tiedä. Kun poika keksii haluta apple watchin, lähtivät ostamaan sen heti seuraavan aamuna, samoin tietokoneet ja sähköpotkulaudat. No, asiahan ei minulle kuulu, mutta pojan käytöksestä huomaa, että on tottunut saamaan kaiken eikä hän jaa mitään muille. Myös mieheni tuntuu olevan pakko antaa pojalle aina kaikki, mitä keksii pyytää.
Miesystäväni pojalla oli valtavat määrät herkkuja matkassa, minä hankin kaikille yhteiset. Hänelle tarjottiin joka aamu erikoisaamiainen, jonka olivat hankkineet, muut tyytyivät ns. normaaliin leipään ja muroihin. Minusta olisi tärkeää, että edes yhteisellä lomalla olisi samanlainen linjaus lasten suhteen ja kaikki saisivat tuntea olevansa tasavertaisia.
Minä toivoin vain, että yhteinen mökkiloma olisi sisältänyt yhteistä tekemistä, kävimme lähikylillä, torilla, kaupassa, mutta mies halusi kulkea poikansa kanssa ja minä sitten kuljin yksin lasteni kanssa.
Mies ei siedä asioista keskustelua, siksi kai olen tässä edelleen ja ihmettelen, tuleeko meillä koskaan olemaan mitään yhteistä. Ei ole helppoa päästää irti, kun tunteita on salaa ollut jo kauan ennen yhdessäoloamme.
Mies ei selvästikään siedä elämässä vastaan tulevia vaikeuksia. Hän katseli kihlasormuksia vielä viime vuoden alkupuolella mutta käänsi selkänsä minulle, kun minulla oli suuria henkilökohtaisia murheita. Tuntuu, etten enää kelvannut hänelle ja hän ei pitänyt juuri yhteyttä minuun. En tiedä, kaikki on kovin sekavaa. Ja tarkennampa vielä senkin, emme asu yhdessä ja kun näemme, meillä on seksiä tuo mainitsemani määrä. Tosin loukkaahan sekin, että hän tulee luokseni useimmiten vain "yökylään", päivät touhuaa omiaan.
Mitä se mies tarkoitti sillä, että itse ylläpidät tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Miten te palstan naiset uskottekin joka ikisen paskatarinan? Ihan oikeasti?
Hei ap:n miesystävä! Lopeta tuo lässyttäminen ja anna meidän viisaampien hoitaa tämä keskustelupuoli. Käy sillävälin vaikka onkimassa tai shoppailemassa poikasi kanssa.
Huonolta kuulostaa ja sinun kannaltasi tosi surulliselta. Ette ole hyvä tiimi, jossa asioista neuvotellaan ja sovitellaan, joustetaan. Ainakaan mies ei sitä halua. Toisaalta hän taisi syyttää sinua siitä, ettette ole tiiviimpi perhe. Tiedät itse suhteenne historian. Onko siinä ollut hyvä olla vai oletko joutunut myötäilemään ja antamaan periksi, onko olosi ollut turvallinen ja luottavainen. Hämmästyttävän lapsellisesti mies käyttäytyi kaiken kaikkiaan. Ei hän varmaan tuollainen ollut vain nyt, vaan tuollaista tapahtuu muulloinkin. Kurjaa, että olet panostanut jo pari vuotta tähän suhteeseen. Mies ei vaikuta sinulle sopivalta. Voisitko olla onnellinen hänen kanssaan. Yksin on parempi kuin huonossa suhteessa ja silloin on myös mahdollista tavata joku toinen ja sopivampi. Ja sinulla on lapsia, mikä on ihana juttu.
Kuulostaa siltä, että haluatte miehen kanssa eri asioita. Hän vaikuttaa itsekkäältä eikä halua ajatella muita. Mielestäni kannattaa miettiä tarkkaan kannattaako enää yrittää jatkaa. Tuskin se tästä ainakaan paremmaksi tulee, jollei hän suostu edes ongelmista keskustelemaan. Jos keskustelu onnistuisi, asioita voisi tietenkin sitten vielä yrittää selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoolaiset lomailee ja jotkut hölmöt vielä ihan tosissaan kommentoivat.
Miten joku jaksaa vielä laittaa näitä porvoolaiskommentteja? Kuulosti aika tyhmältä ja kuluneelta jo viisi vuotta sitten, kun nämä olivat suosittuja.
Koska ja miksi Porvoo vei Nastolan paikan? En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Missä on Eeva Leino sortuvine torneineen? Entä missä on sarjakopioija? Kysynpähän vaan!
Vierailija kirjoitti:
"Mies teki samoin viime kesänä myös, jättivät meidät mökille ja siksi pettymys ja häpeä on niin suuri."
Miksi AP olit vielä vuoden miehen kanssa, jos teki samoin jo viime kesänä??
Vaikutat niin kynnysmatolta, että tuleehan se paska vielä takaisn ja nussii sua. Olette ansainneet toisenne. Samaa settiä.
Nyt hieman ryhtiä ja unohda koko mies!
Yritä nyt ap tajuta, että kuherruskuukautenne on OHI, tai oli jo viime kesänä ,kun lähti jo silloin samalla tavalla. Jos haluat hänen kiukutteluaan katsella niin jatkat . Mutta et roiku hänessä ,jos vähänkään välität mukavammasta elämästä.
Tuo hänen kiukuttelu pahenee rutkasti ajan myötä. Sitähän en tiedä millainen itse olet.
VAKKA KANTENSA VALITSEE.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta seksiä vähintään kerran päivässä, just joo..
No nyt on ihan pakko takertua tähän ja vastata :D Meillä tulee kymmenes vuosi täyteen ja sama tilanne, seksiä vähintään kerran päivässä, paitsi tietty silloin, kun ollaan erillään esim. työmatkalla. Samanlaista ollut koko suhteen ajan.
Oksettavaa, että joku roikkuu ja vinkuu tolladen k*sipään perään. Yök ap.
Mies vaikuttaa tuntevan syyllisyyttä ja ottaa pesäeroa nyt sinuun ja lapsiisi. Yrittää korvata eroa lapselle tavaralla ja on herkkä pojan negatiivisille tunteille. Mies ei ole valmis uusioperhe-elämään eikä poikakaan, kun mies pitää yllä selvää jakoa - sinä ja sun lapset, minä ja mun poika.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa, että joku roikkuu ja vinkuu tolladen k*sipään perään. Yök ap.
Mutka on pakko olla joku mies, vaikka sitten huono mies.
Että aikuinen ihminen peitti korvansa, jotta ei tarvitsisi kuunnella?
Vierailija kirjoitti:
Jaa, naisten r-rinki koolla taas, aiheena kuinka p:stä miehet ovat. Todella uniikkia kamaa. Jatkakaa.
Jostain syystä olet eksynyt lukemaan naisten r-ringin palstaa. Ehkä voisit hankkia itsellesi jotain muuta tekemistä.
Ei se siitä muutu jos viime kesä oli jo samanlainen.
Vähän huvittaa jos fb:n parisuhdestatus kertoo jotain suhteen tilasta, ei kai sitä päivitä kuin teinit (ja lähinnä teinit 10 vuotta sitten, kun eivät niin paljon käytä fbtä nykyään).