Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava huomautti laatikossa olevien aterimien järjestyksestä

Vierailija
30.06.2020 |

Eräs ystävä autteli keittiössä minua ja sanoi, että aterimet on laatikossa väärässä järjestyksessä. Pitäisi kuulemma olla vasemmalta haarukat, veitset ja lusikat. Kertoi, että muistisääntö on haa-vei-lu. Koskaan ennen en ole kuullutkaan tällaisesta. Pitääkö täällä kuinka moni aterimia kyseisessä järjestyksessä? Miksi?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Köksässä opittu.

Vierailija
82/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luuhaave (lu-ha-ve). Tai siis luuhaavepui syömäpuikkojen kanssa. Jos kaikki sattuu likaantumaan kerralla niin järjestys saattaa vaihtua, en stressaa tästä liian paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lu-haa-vei. Kuulostaa kyllä epäilyttävän kiinalaiselta, ehkä pitäisi vaihtaa tuohon isänmaallisempaan.

Vierailija
84/90 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun kotitaloustunnilla kuulemma opetettiin tytöille oikea järjestys. Onko se tuo haa-vei-lu? Poikana minulla ei ollut kotitaloutta ja siksi kysyn, kun kuulin jossain vaiheessa asiasta mutta en tiedä järjestystä. Minusta olisi hauska järjestää asiat standardin mukaan.

Meillä kyllä opetettiin ihan samat asiat niin tytöille kuin pojillekin kotitaloustunneilla. Eikä pallit oikeuttaneet vapautusta ko. oppiaineesta 7 luokalla. 8-9 luokalla kotitalous oli valinnainen niin tytöille kuin pojillekin. Ja ko. oppiaineen valinnaisilla tunneilla oli tyttöjä ja poikia.

Vierailija
85/90 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että tämä "ongelma" kuuluu samaan kategoriaan kuin se, kummin päin WC-paperirulla laitetaan telineeseen, ja kumpi laitetaan voileivälle ensin, leikkele vai juusto.

Vierailija
86/90 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa-vei-lun opin tältä palstalta ja noudattanut kuuliaisesti siitä lähtien jo vuosia

Vierailija
87/90 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä, että tämä "ongelma" kuuluu samaan kategoriaan kuin se, kummin päin WC-paperirulla laitetaan telineeseen, ja kumpi laitetaan voileivälle ensin, leikkele vai juusto.

Voin niin nähdä kun nuoripari muuttaa ensimmäistä kertaa yhteen ja mies on laittamassa aterimia laatikkoon ja puoliso saa hirveän slaagin! Ei noin, ei noin!!!! Sen pitää olla haa-vei-lu.

Vierailija
88/90 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä äm. mien ihme touhuja.

Vierailija
89/90 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan, koulussa (90-99) ei todellakaan opetettu mitään tällaista. En edes tiennyt mikä järjestys mulla on, kävin katsomassa niin näyttäisi olevan lusikka, haarukka, veitsi. Mutta voi olla ensi kerralla eri.

Vierailija
90/90 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on veitsi, lusikka, haarukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän