Tuttava huomautti laatikossa olevien aterimien järjestyksestä
Eräs ystävä autteli keittiössä minua ja sanoi, että aterimet on laatikossa väärässä järjestyksessä. Pitäisi kuulemma olla vasemmalta haarukat, veitset ja lusikat. Kertoi, että muistisääntö on haa-vei-lu. Koskaan ennen en ole kuullutkaan tällaisesta. Pitääkö täällä kuinka moni aterimia kyseisessä järjestyksessä? Miksi?
Kommentit (90)
Minulla on luuhaave (lu-ha-ve). Tai siis luuhaavepui syömäpuikkojen kanssa. Jos kaikki sattuu likaantumaan kerralla niin järjestys saattaa vaihtua, en stressaa tästä liian paljon.
Minulla lu-haa-vei. Kuulostaa kyllä epäilyttävän kiinalaiselta, ehkä pitäisi vaihtaa tuohon isänmaallisempaan.
Vierailija kirjoitti:
Koulun kotitaloustunnilla kuulemma opetettiin tytöille oikea järjestys. Onko se tuo haa-vei-lu? Poikana minulla ei ollut kotitaloutta ja siksi kysyn, kun kuulin jossain vaiheessa asiasta mutta en tiedä järjestystä. Minusta olisi hauska järjestää asiat standardin mukaan.
Meillä kyllä opetettiin ihan samat asiat niin tytöille kuin pojillekin kotitaloustunneilla. Eikä pallit oikeuttaneet vapautusta ko. oppiaineesta 7 luokalla. 8-9 luokalla kotitalous oli valinnainen niin tytöille kuin pojillekin. Ja ko. oppiaineen valinnaisilla tunneilla oli tyttöjä ja poikia.
Minä olen sitä mieltä, että tämä "ongelma" kuuluu samaan kategoriaan kuin se, kummin päin WC-paperirulla laitetaan telineeseen, ja kumpi laitetaan voileivälle ensin, leikkele vai juusto.
Haa-vei-lun opin tältä palstalta ja noudattanut kuuliaisesti siitä lähtien jo vuosia
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että tämä "ongelma" kuuluu samaan kategoriaan kuin se, kummin päin WC-paperirulla laitetaan telineeseen, ja kumpi laitetaan voileivälle ensin, leikkele vai juusto.
Voin niin nähdä kun nuoripari muuttaa ensimmäistä kertaa yhteen ja mies on laittamassa aterimia laatikkoon ja puoliso saa hirveän slaagin! Ei noin, ei noin!!!! Sen pitää olla haa-vei-lu.
Tää on taas näitä äm. mien ihme touhuja.
En ole ikinä kuullutkaan, koulussa (90-99) ei todellakaan opetettu mitään tällaista. En edes tiennyt mikä järjestys mulla on, kävin katsomassa niin näyttäisi olevan lusikka, haarukka, veitsi. Mutta voi olla ensi kerralla eri.
Mulla on veitsi, lusikka, haarukka.
Näin on. Köksässä opittu.