Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava huomautti laatikossa olevien aterimien järjestyksestä

Vierailija
30.06.2020 |

Eräs ystävä autteli keittiössä minua ja sanoi, että aterimet on laatikossa väärässä järjestyksessä. Pitäisi kuulemma olla vasemmalta haarukat, veitset ja lusikat. Kertoi, että muistisääntö on haa-vei-lu. Koskaan ennen en ole kuullutkaan tällaisesta. Pitääkö täällä kuinka moni aterimia kyseisessä järjestyksessä? Miksi?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moisesta kuullut. :D Itselläni järjestys on veitset-haarukat-sekalaiset ja lusikat on näiden alla vaakatasossa.

Vierailija
2/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tuossa järjestyksessä. Ihan tavan vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää että ovat jokainen laji omissa lokeroissaan, ei kai sillä ole mitään väliä missä järjestyksessä ne itse lokerot on?

Vierailija
4/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tuttava on oikeassa.

Vierailija
5/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun kotitaloustunnilla kuulemma opetettiin tytöille oikea järjestys. Onko se tuo haa-vei-lu? Poikana minulla ei ollut kotitaloutta ja siksi kysyn, kun kuulin jossain vaiheessa asiasta mutta en tiedä järjestystä. Minusta olisi hauska järjestää asiat standardin mukaan.

Vierailija
6/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisia auttaa, kun jokainen tarjoilija laittaa oikeisiin lokeroihin vilskeet. Toki kotioloissa riittää oma mieltymys.

Vierailija
7/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa-vei-lu on minunkin laatikossani se oikea järjestys.

Vierailija
8/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kuulin tuon haa vei lun joskus 15v sitten, ja mielestäni se oli niin hauska juttu, että sen jälkeen aterimet on olleet tuossa järkässä laatikossa :D

Vierailija
9/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun kotitaloustunnilla kuulemma opetettiin tytöille oikea järjestys. Onko se tuo haa-vei-lu? Poikana minulla ei ollut kotitaloutta ja siksi kysyn, kun kuulin jossain vaiheessa asiasta mutta en tiedä järjestystä. Minusta olisi hauska järjestää asiat standardin mukaan.

Minkä ikäinen olet? Tainnu lintsata aika paljon tai oot vanha, jos et muista kotitaloutta opiskelleesi.

Vierailija
10/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa opetettu juttu. 

Vierailija
11/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasemmalta oikealle vei-haa-lu. T: Anarkisti

Vierailija
12/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös yksi ystävä asiasta kerran huomautti, omani kun ovat vasemmalta oikealle järjestyksessä lusikat-haarukat-veitset. Totesin, ettei ole minun vikani, että hän pitää omia aterimiaan epäloogisessa järjestyksessä. Oli sen jälkeen hiljaa. On silti vielä ystävä.

Vierailija
13/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa-vei-lu on minullakin:)

Vierailija
14/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tuttusi on väärässä. Oikea järjestys, vasemmalta lukien, on lusikka-haarukka-veitsi.

Loppujen lopuksi kellekään ei kuulu missä järjestyksessä kukin aterimensa säilyttää. Voihan ne laittaa yhteen kasaan samaan laatikkoon ilman erotteluakin.

Vierailija
15/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lu-haa-vei on ainoa oikea, koska lapsuudenkodissa oli näin. Omilleni lähdön jälkeen äiti muutti heillä olevaa järjestystä, mutta minulla pysyy näin. 😄

Vierailija
16/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syy olisi kiva kuulla, muukin kuin että joku joskus keksi järjestyksen köksän kirjaan.

Minulle riittää että veitset ovat terä laatikon perälle päin, jotta lapset eivät lootaa pöyhiessään töki käsiinsä. Muuten aika sama miten ne siellä ovat.

Itse asiassa meillä on niin kapeat laatikot, että vain kaksi aterintyyppiä sopii samaan kerrokseen. Mitäs nyt sitten kun kolmannet ovat kokonaan eri laatikossa?

Vierailija
17/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on täysin yksi hailee missä järjestyksessä ne ovat, kunhan lokerossaan on vain yhtä lajia. En ole sokea ja katson ottaessani mitä otan. Näitä lokerikkoja on myös erilaisia. Itselläni ne ovat vaaka-asennossa. En mieti missä järjestyksessä niiden pitäisi olla.

Säännöllisin väliajoin tästäkin asiasta täällä keskustellaan kun joku törmää tuohon haaveiluun.

Vierailija
18/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on haaveilu myös mutta se on ihan sattumaa. Eihän kukaan voi sanoa miten ne pitäisi olla, tärkeintä että itselle sopii.

Vierailija
19/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan vahingossa sitten oikea järjestys. Olen varmaan köksän tunnilla nukkunut, kun en muista tuommoista sääntöä.

Vierailija
20/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Tainnu lintsata aika paljon tai oot vanha, jos et muista kotitaloutta opiskelleesi.

Totta. Itse olen ollut yläasteella 78- ja kyllä silloin kaikilla oli seiskalla pakollinensesti köksää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän