Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava huomautti laatikossa olevien aterimien järjestyksestä

Vierailija
30.06.2020 |

Eräs ystävä autteli keittiössä minua ja sanoi, että aterimet on laatikossa väärässä järjestyksessä. Pitäisi kuulemma olla vasemmalta haarukat, veitset ja lusikat. Kertoi, että muistisääntö on haa-vei-lu. Koskaan ennen en ole kuullutkaan tällaisesta. Pitääkö täällä kuinka moni aterimia kyseisessä järjestyksessä? Miksi?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vasemmalta oikealle vei-haa-lu. T: Anarkisti

Näin ne kuuluu olla.

Vierailija
22/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kai se missä järjestyksessä ovat, kunhan itse löytää tarvittaessa.

Mutta miksi ihmeessä tuollaisesta pitää jonkun oikein mennä huomauttamaan? Miten ne toisten aterimet nyt noin paljon kiinnostavat? Kuulostaa kontrollifriikiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku syy olisi kiva kuulla, muukin kuin että joku joskus keksi järjestyksen köksän kirjaan.

Minulle riittää että veitset ovat terä laatikon perälle päin, jotta lapset eivät lootaa pöyhiessään töki käsiinsä. Muuten aika sama miten ne siellä ovat.

Itse asiassa meillä on niin kapeat laatikot, että vain kaksi aterintyyppiä sopii samaan kerrokseen. Mitäs nyt sitten kun kolmannet ovat kokonaan eri laatikossa?

Haarukka on pöydässä lautasen vasemmalla puolella ja veitsi oikealla,ruokalusikka veitsen vieressä-jos on alkukeitto,jälkiruokalusikka poikittain lautasen yläpuolella.

Vierailija
24/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koulussa näin pölvästiin aiheeseen on ne vähät tunnit käytetty?

Vierailija
25/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aina ollut haa-vei-lu-järjestys :) Ei tarvitse vilkaista laatikkoon, kun ottaa aterimia, tietää katsomattakin, missä mikäkin on. Aina yllätyn, jos jollain tutulla ei olekaan.

Vierailija
26/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lu-haa-vei

Vierailija
27/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulun kotitaloustunnilla kuulemma opetettiin tytöille oikea järjestys. Onko se tuo haa-vei-lu? Poikana minulla ei ollut kotitaloutta ja siksi kysyn, kun kuulin jossain vaiheessa asiasta mutta en tiedä järjestystä. Minusta olisi hauska järjestää asiat standardin mukaan.

Minkä ikäinen olet? Tainnu lintsata aika paljon tai oot vanha, jos et muista kotitaloutta opiskelleesi.

65v eikä oppikoulussa ollut pojille kotitaloutta. Kansalaiskoulussa olisi kyllä ollut.

Vierailija
28/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsomatta edes tiedä, missä järjestyksessä omani ovat. Miten aterimien järjestys jonkun toisen keittiössä voi olla kenenkään mielestä kiinnostavaa?

Vierailija
29/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tuossa järjestyksessä koska omalla äidinkielelläni tuossa ei ole mitään logiikkaa. 

Vierailija
30/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lu-ha-vei; en sitä sen enempää ole miettinyt, paitsi että käytän eniten haarukoita.

Vierailija
31/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on haa-vei-lu, mutta en ole siihen tahallani pyrkinyt. Huvitti kun lui alunperin tuosta muistisäännöstä. En osaa sanoa mistä tullut, vanhemmillani on ihan eri.

Vierailija
32/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi tuohon tarvitaan joku muistisääntö. Onko teillä niin vähän aterimia, että ne loppuu laatikosta? Meillä siellä on yleensä aina pari viimeistä pohjalla. Ja vaikka loppuisikin, niin kyllä me jo 16 vuoden jälkeen muistetaan mikä menee mihinkin laatikkoon.

Vierailija
33/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuohon toisinaan törmään, tähän haaveilu juttuun. En kyllä muista, että siitä olisi mitään köksän tunneilla ollut tai sitten edes kokkikoulussa. Tai edes työpaikoilla, tämän 32 vuotisen keittiöurani aikana.

Siskoni on ainoa, joka välillä käy lässyttämään, että mulla on väärässä järjestyksessä aterimet ja sitten se järjestää sen laatikon. Mulle on se ja sama. Hän järjestää sen niin, että ekana on haarukat-lusikat-veitset, kaikki tilpehööri on sitten päädyssä. Ok. Ehkä muksut sitten järjestää sen toisella tavalla. Mä otan tarvitsemani ja käytän. Se ja sama järjestyksestä.

Vierailija
34/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuohon toisinaan törmään, tähän haaveilu juttuun. En kyllä muista, että siitä olisi mitään köksän tunneilla ollut tai sitten edes kokkikoulussa. Tai edes työpaikoilla, tämän 32 vuotisen keittiöurani aikana.

Siskoni on ainoa, joka välillä käy lässyttämään, että mulla on väärässä järjestyksessä aterimet ja sitten se järjestää sen laatikon. Mulle on se ja sama. Hän järjestää sen niin, että ekana on haarukat-lusikat-veitset, kaikki tilpehööri on sitten päädyssä. Ok. Ehkä muksut sitten järjestää sen toisella tavalla. Mä otan tarvitsemani ja käytän. Se ja sama järjestyksestä.

Minäkään en muista köksän tunneilta, että tällaista haa-vei-lu järjestystä olisi opetettu.

Vierailija
35/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut tuosta järjestyksestä. Kotitaloutta opetettiin minulle 70- luvun lopulla. Ihan hyvä muistisääntö kyllä.

Vierailija
36/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia sääntöjä sitä onkin. Tuttavasi voi pitää kotonaan sellaisen järjestyksen kuin haluaa, mutta sinun kotisi, sinun laatikkosi. Kukin talo elää tavallaan.

Vierailija
37/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava on ihan oikeassa. Ja syy on että silla tavalla ne laitetaan esille kutsuissa.

Teki tosin sen virheen että koetti sivistää.

Vierailija
38/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman haaveilua kotona jo opittu looginen järjestys.

Vierailija
39/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh, yksi haaveilija täälläkin :D Oikein naurattaa tämä mutta aina ne on tohon järjestyksen laitettava!

Vierailija
40/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku syy olisi kiva kuulla, muukin kuin että joku joskus keksi järjestyksen köksän kirjaan.

Minulle riittää että veitset ovat terä laatikon perälle päin, jotta lapset eivät lootaa pöyhiessään töki käsiinsä. Muuten aika sama miten ne siellä ovat.

Itse asiassa meillä on niin kapeat laatikot, että vain kaksi aterintyyppiä sopii samaan kerrokseen. Mitäs nyt sitten kun kolmannet ovat kokonaan eri laatikossa?

Haarukka on pöydässä lautasen vasemmalla puolella ja veitsi oikealla,ruokalusikka veitsen vieressä-jos on alkukeitto,jälkiruokalusikka poikittain lautasen yläpuolella.

OK. Mitä tekemistä tällä on aterinlaatikon kanssa? Aterimet kun käyvät välissä pöytää kattavan henkilön kädessä ja aterinlaatikko ei ole pöydässä mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän