Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava huomautti laatikossa olevien aterimien järjestyksestä

Vierailija
30.06.2020 |

Eräs ystävä autteli keittiössä minua ja sanoi, että aterimet on laatikossa väärässä järjestyksessä. Pitäisi kuulemma olla vasemmalta haarukat, veitset ja lusikat. Kertoi, että muistisääntö on haa-vei-lu. Koskaan ennen en ole kuullutkaan tällaisesta. Pitääkö täällä kuinka moni aterimia kyseisessä järjestyksessä? Miksi?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa. Mulla on vei-haa-lu. Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa?

Vierailija
62/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on aina ollut "vahingossa" haa-vei-lu -järjestys. En muista, että sitä olisi meille köksässä opetettu 70-luvun lopulla.

No mutta, onhan siitä se hyöty, että jos vaikka ystävä - kuten ap:n tapauksessa - auttelee keittiössä, tulee kaikki samoille paikoilleen ikään kuin automaattisesti.

Kuten joku jo totesi, ammattikeittiöissä sillä varmasti on oikeastikin väliä. Tästä tulikin mieleeni ruokakaupan kassojen riita, kun joku vasenkätinen oli laittanut kassaan rahat päinvastaiseen järjestykseen kuin yleensä kuuluu tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuttavasi ongelma, että:

1. Kiinnittää asiaan huomiota

2. Vaivautuu huomauttamaan asiasta

3. Olettaa että on ok huomauttaa asiasta

Mielestäni tämä on kiinnostavampi kysymys. Onko hänellä joku kontrollifriikkeys yhdistettynä huonoihin sosiaalisiin taitoihin vai oliko teillä vain tylsää vai oliko joku onneton yritys small-talkiksi?

Vierailija
64/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa-lu-vei meillä :D

Vierailija
65/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne ovat tuossa järjestyksessä ja taitaa myös olla esim. vanhemmillani. En ole kuitenkaan tiennyt, että tuo on jokin "juttu", tai että ne pitäisi olla tietyssä järjestyksessä.

Vierailija
66/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on järjestetty haaveilu. Helppo muistaa ja muutoinkin kätevää, kun haarukat ja veitset ovat vierekkäin. Kuulin tuon muistisäännön myöhemmin.

Vierailija
67/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän myös tuollain haa-vei-lu, mutta en kyllä huomioi muiden järjestyksiä .. Ainakin vanhemmilla ne on miten sattuu ja kyllä aina löydän sieltä mitä tarvitsen. Tuo haa-vei-lu on ihan tavan vuoksi itselläni. Kuulin sen kerran jostain ja se jäi sitten käyttöön.

Vierailija
68/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on haa-lu-vei. Enpä ole ajatellut tuota ongelmaksi koskaan... 

Vierailija
69/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisetkin asiat tuottaa kitkaa ihmisten välille mikä todistaa että keskivertoälykkyys on jossain siinä 85 paikkeilla.

Vierailija
70/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös yksi ystävä asiasta kerran huomautti, omani kun ovat vasemmalta oikealle järjestyksessä lusikat-haarukat-veitset. Totesin, ettei ole minun vikani, että hän pitää omia aterimiaan epäloogisessa järjestyksessä. Oli sen jälkeen hiljaa. On silti vielä ystävä.

Ha, minulla on samassa järjestyksessä kuin sinulla. Voisin hyvin kuvitella, että yksi tuttavani huomauttaisi siitä, hänen äitinsä oli tarjoilija.

Koulussani ei ollut lainkaan kotitaloutta.

Vierailija
71/90 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ihan väkisinkin sikinsokin, ei kannata olla laumasielu.

Vierailija
72/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä järjestys on lu-haa-vei.

Vierailija
73/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava on oikeassa

Vierailija
74/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä sitte ku mulla kaikki samassa  laatikossa ?

myös pikkulusikat.

Vierailija
75/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vei-haa-lu. En voisi kuvitella toista järjestystä.

Vierailija
76/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä järjestyksellä mitään väliä?

Vierailija
77/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun kotitaloustunnilla kuulemma opetettiin tytöille oikea järjestys. Onko se tuo haa-vei-lu? Poikana minulla ei ollut kotitaloutta ja siksi kysyn, kun kuulin jossain vaiheessa asiasta mutta en tiedä järjestystä. Minusta olisi hauska järjestää asiat standardin mukaan.

Kuinka vanha oikein olet? Kyllä 70-luvun koulussa pojat olivat yhtä lailla mukana kotitaloudessa.

Vierailija
78/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulun kotitaloustunnilla kuulemma opetettiin tytöille oikea järjestys. Onko se tuo haa-vei-lu? Poikana minulla ei ollut kotitaloutta ja siksi kysyn, kun kuulin jossain vaiheessa asiasta mutta en tiedä järjestystä. Minusta olisi hauska järjestää asiat standardin mukaan.

Kuinka vanha oikein olet? Kyllä 70-luvun koulussa pojat olivat yhtä lailla mukana kotitaloudessa.

Olisikohan se tullut peruskoulu-uudistuksen myötä, ja sehän tuli eri alueilla eri aikaan. Isäni (s. 58) ei ole käynyt köksää lainkaan. Kävi keskikoulun poikalyseossa. Ei noista ajoista vielä niin kovin kauaa ole.

Vierailija
79/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on haa-lu-vei. Enpä ole ajatellut tuota ongelmaksi koskaan... 

Itse ajattelen että haarukoiden ja veitsien on loogista olla vierekkäin, koska niitä usein käytetään yhdessä. Muuten ei ole väliä. Ja jos tuo järjestys ei sinua haittaa, niin enpä kyllä todellakaan tulisi huomauttelemaan, että sulla on epäloogisesti aterimet.

Vierailija
80/90 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vahingossa haa-vei- lu.

Olen perustellut sen sillä, että keskellä olevia veitsiä käytetään sekä haarukoiden että lusikoiden kanssa.

Oikealla lusikoiden vieressä on isompi kolo, johon menee lusikoiden kaltaiset kauhat ja lastat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän