Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
781/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin tavaramäärän vähentäminen niin, että saa tavaroita piiloon, on olennaista. Meillä on keittiössä aika vähän säilytystilaa, mutta kun tarpeeksi raivaa, on saatu kaappitilaa esimerkiksi leivänpaahtimelle ja vedenkeittimelle, jotka on kiva olla olemassa, mutta joita juuri meillä ei käytetä jatkuvasti. Aikaisemmin oli kahvinkeitinkin kaapissa, kun juotiin arkena kahvit työpaikalla, nyt se on ollut joka päivä käytössä ja nostettu esille. Tämä ei ole ollut mitään minimalismia vaan turhautumista siihen, että keittön taso ei riitä mihinkään. Mutta onhan se helppo pyyhkiäkin silloin, kun kaikki paikoilleen laitettuna sillä ei ole mitään.

Vierailija
782/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asujalle maalaukseen vinkkinä kalkkimaalit chalk paint. Niissä värit on sellaisia pastellisia ja tulee mattapinta, mutta ei vaadi mitään hiomista, eikä pohjamaaleja. Ja toki löytyy harmaa, musta ja valkoinenkin väri. Usein riittää yksi maalaus kerta. Itse maalasin tumman kalusteen, jossa oli kiiltävä liukas pinta, ei mitään pohjatöitä. Siihen joutui kaksi kerrosta laittamaan, mutta voi olla, että jos olisi huolellisemmin maalannut, niin yksi olisi riittänyt. - Sama peukalo keskellä kämmentä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten saatte pesuaineet mahtumaan vessan allaskaappiin? Meillä on siellä kaikki hiussuihkeet, rasvat, hammasharjat ja tahnat, piilolinssinesteet, ponnarit ja klipsit jne. Pesuaineet on sitten kaapin päällä eli näyttää kauhealta"

Mieti nyt ihan ensin, miksi sulla on kaikkea monikossa? Mihin tarvitset montaa erilaista suihketta, erilaisia rasvoja ja tahnoja? Käytä yksi purkki kerrallaan. Eikä niitä pesuaineitakaan useaa purkkia tarvitse. Jotain harvemmin käytettävää tehopesuainetta voi ihan hyvin säilyttää siivouskaapissa.

Vierailija
784/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asujalle maalaukseen vinkkinä kalkkimaalit chalk paint. Niissä värit on sellaisia pastellisia ja tulee mattapinta, mutta ei vaadi mitään hiomista, eikä pohjamaaleja. Ja toki löytyy harmaa, musta ja valkoinenkin väri. Usein riittää yksi maalaus kerta. Itse maalasin tumman kalusteen, jossa oli kiiltävä liukas pinta, ei mitään pohjatöitä. Siihen joutui kaksi kerrosta laittamaan, mutta voi olla, että jos olisi huolellisemmin maalannut, niin yksi olisi riittänyt. - Sama peukalo keskellä kämmentä :)

Ooh, kiitos vinkistä sinullekin! Olen aina ajatellut että maalaaminen olisi ihan hirveä operaatio, mutta nuo kalkkimaalit vaikuttavat tosi helppokäyttöisiltä. Voisin jollain pienellä purkilla aloittaa, tykkään kaikenlaisesta askartelusta ja maalaamisestakin jos pääsee heti asiaan, joten voisi olla ihan kiva harrastuskin :)

Vierailija
785/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saatte pesuaineet mahtumaan vessan allaskaappiin? Meillä on siellä kaikki hiussuihkeet, rasvat, hammasharjat ja tahnat, piilolinssinesteet, ponnarit ja klipsit jne. Pesuaineet on sitten kaapin päällä eli näyttää kauhealta. Toisaalta pitää olla kolmivuotiaan ulottumattomissa.

Kylpyhuoneen kaaosta ei muutenkaan helpottaisi pyyhkeiden värikoodaus kun lattialta löytyy lisäksi potta, pyyhkeiden pyykkikori ja lapsen jakkara, ja pesukoneen päällä on roskis, wc-paperikori ja hiusharjakori. Ennen kylppärissä oli viel kissan vessakin mut nyt ei kissoja enää. Tohon päälle suihkunurkassa lapsen kylpyamme ja kylpylelut+ kaikki muut lelut mitä aina kylpyhuoneeseen raahaa.. Nyt siellä on hänen uudet uimalelut joita piti päästä jo kokeilee, ja ämpäri jossa pikkuautoja.

Ihan mahdoton saada kylppärin ilme siistiksi.. 😑

Meillä on lavuaarin alla allaskaappi, jossa on pesuaineet, vessapaperit, yms. Peilikaapissa sitten kosmetiikkatuotteet ja lisäksi peilikaapin päällä korissa pidän jemmassa harvemmin käytettäviä tavaroita, kuten epilaattoria, jalkaraspia ja kosmetiikkatuotteita, jotka odottavat vanhojen purkkien loppumista. Roskiksena meillä on sellainen pieni, kapea jätevaunun sanko, joka mahtuu vessanpöntön ja seinän väliin. Kolmevuotias varmaan osaisi jo viedä lelut kylppäristä sinne, minne ne kuuluvat?

Vierailija
786/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Ette voi uskoo mä hypin katossa nyt, miten tyylikkäältä täällä jo näyttää! :) Noi lattiapinnat tekee niin suuren taju hienon muutoksen. Lattiat on suurimmaks osaks ny laitettu. Ukot jatkaa viel huomenna ja seinätki sitten maalaavat.

Tiskiallas kiiltää, se on nyt kuin uus. Sillä hankaussienellä ja ruokasoodalla lähti kaikki lika. Kiitos vinkeistä :). Keittiön tavaraa nurkassa iso kasa lähdössä pois kans.

Tuli todellinen ylläripylläri iltapäivällä: naapuri jolle mä annoin kaks laatikollista roinaa, nii se toi meille vastalahjapaketin. Ekaks mä ajattelin että ei v--- en mä voi tavaraa lisää nyt kerätä. Sit se sano että kiitokseks ku sai nii ihanii vanhoja tavaroita, sisustustavaraa ja tekstiilejä. Ette voi uskoo mitä toi naapuri oli meille ostanu. Uudet harmaat pussilakanat Jyskistä, ukolle, pennuille ja mulle!! :) Mä meinasin pyörtyy onnesta. Se oli nähny ku olin kantanut harmaata suihkuverhoo sisään ja se tietty ties tästä meidän projektista. Toi naapuri rakastaa kaikkii värikkäitä. Mä käyn jonkun nestemäisen uuden saippuan vielä ostaa, toi entinen on karsee. Mä sanon että lotraavat sitä kunnolla nyt että se loppuis vaik heti.

ap

Vierailija
787/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wc ja kylppäri tuoksuu nyt niin ihanan puhtaille ja ovat kyllä puhtaita. Mä ostan vielä uuden nätin neste saippupullon lavuaarin nurkalle. Satsaan pari euroo. Eiks tolla meidän edellisellä pesu saippualla voi pestä vaikka pönttöö? ap

Voithan ostaa jonkun kauniin, lasisen pumppupullon, jonka voi täyttää aina uudestaan ja aluksi laittaa siihen ne vanhan saippuan jämät?

Vierailija
788/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wc ja kylppäri tuoksuu nyt niin ihanan puhtaille ja ovat kyllä puhtaita. Mä ostan vielä uuden nätin neste saippupullon lavuaarin nurkalle. Satsaan pari euroo. Eiks tolla meidän edellisellä pesu saippualla voi pestä vaikka pönttöö? ap

Voithan ostaa jonkun kauniin, lasisen pumppupullon, jonka voi täyttää aina uudestaan ja aluksi laittaa siihen ne vanhan saippuan jämät?

Toi lasinen ois kaunis, samoin keraaminenkin mutta mä veikkaan että hajois meillä eka käänteessä. ap

Vierailija
789/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen kaikki tän ketjun ohjeet ja vinkit viel uudelleen läpi. Kiitos kaikille tähän astisista ohjeista. <3 ap

Vierailija
790/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meill mies sotkee vessaa.

Nii meilläki edelleen, kusee pitkin pöntön reunoja ja lattioita. Oon mä sanonu että yrittäis sihdata sinne pöntön keskeen nyt ainaki tästä lähtien. Mä rupeen vaan siivoon joka päivä vessan, sillä se taitaa vaan parantuu. ap

Se siivoaa, joka sotkeekin. Meillä pönttöä pesee useammin mies ja kas kummaa, osaa tähdätä. En minäkään jätä jotain menkkasotkuja miehen siivottavaksi.

Meillä jäis kokonaan pesemättä, mä teen ton vessan siivouksen mieluummin kuin katon sitä likapönttöö ja ympärystä. On nii juntti ollu ukko siivouksien kaa, ainakin tähän asti. Tuolla se nyt huhkii nii innoisssaan.

Tulin vaan kyseleen tosta tiskialtaan putsauksesta ja samal huomasin tän. :) ap

Jos miehesi ei siivoa edes omia sotkujaan, ei teidän koti tule jatkossakaan pysymään siistinä.

Toi saattaa olla totta. Mut on meillä ainaki jatkossa sit vähä siistimmät pinnat ja paljo paljo vähemmän roinaa. Ehkä se innostais ukkooki pitään siistimpänä kotia. ap

Vierailija
791/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans yksi vessanpytty aika epätoivoisessa kunnossa. Musta harpic? Onko muita vinkkejä?

Vierailija
792/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saatte pesuaineet mahtumaan vessan allaskaappiin? Meillä on siellä kaikki hiussuihkeet, rasvat, hammasharjat ja tahnat, piilolinssinesteet, ponnarit ja klipsit jne. Pesuaineet on sitten kaapin päällä eli näyttää kauhealta. Toisaalta pitää olla kolmivuotiaan ulottumattomissa.

Kylpyhuoneen kaaosta ei muutenkaan helpottaisi pyyhkeiden värikoodaus kun lattialta löytyy lisäksi potta, pyyhkeiden pyykkikori ja lapsen jakkara, ja pesukoneen päällä on roskis, wc-paperikori ja hiusharjakori. Ennen kylppärissä oli viel kissan vessakin mut nyt ei kissoja enää. Tohon päälle suihkunurkassa lapsen kylpyamme ja kylpylelut+ kaikki muut lelut mitä aina kylpyhuoneeseen raahaa.. Nyt siellä on hänen uudet uimalelut joita piti päästä jo kokeilee, ja ämpäri jossa pikkuautoja.

Ihan mahdoton saada kylppärin ilme siistiksi.. 😑

Mulla on aivan minikokoinen kylppäri, pari tehoneliötä tosiaan. Laitoin kylppäriin vaakasuuntaisen seinäkaapin pöntön yläpuolelle. Siinä on huurreovi jonka ansiosta se on melko kevyen näköinen, mutta tavarat ei näy läpi. Ovi avautuu nostomekanismilla joka on hyvä minikokoisessa tilassa ettei ovi ole edessä tai lävähdä naamalle avattaessa. Sinne mahtuvat pesuaineet mukavasti pois silmistä - ja tieltä. Muistaakseni se on Ikeasta, ja saattaa olla keittiöön tarkoitettu. En nyt enää löydä sitä Ikean valikoimasta, mutta laitan tähän linkin hieman saman tapaiseen Metod-kaappiin:

https://www.ikea.com/fi/fi/p/metod-vaakasuunt-seinaekaap-vitriiniovi-va…

Vierailija
793/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jostain muovipulloista saa etiketin pois, tai jos on kiva pumppupullo jossain saippuassa, niin kun se tyhjenee niin täyttää saman pullon eri saippualla.

Vierailija
794/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä ei käy ketään eikä me käydä kenenkään luona. Heh. En kestäisi vertailua. Näemme ihmisiä esim puistoissa,kahvilassa.

Vierailija
795/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans yksi vessanpytty aika epätoivoisessa kunnossa. Musta harpic? Onko muita vinkkejä?

Osta apteekista tai marketista sitruunahappoa pari pikkupussillista, kippaa jauhe yksi pönttöön likoamaan niin aamulla on valkoinen ainakin se osio missä on vesi.

Vierailija
796/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille kuka mietti mihin saa lapset maalauksen ajaksi.

Onko teitä kaksi vanhempaa? Ottakaa vain yksi huone kohteeksi ja yksi viikonloppu, ja roudatkaa siitä yhdestä huoneesta kamat muihin huoneisiin. Sen tekee parissa tunnissa kun lapset laitettu nukkumaan. Isot huonekalut on vain jätettävä huoneeseen irti seinistä ja peitettävä vaikka lakanalla.

Jos on maalit ostettu jo aiemmin viikolla, peitätte yhdessä lattian illalla valmiiksi ja teippaatte listat.

Maalauksen pystyy yksi vanhempi tekemään seuraavana päivänä, vaikka lauantai, kun toinen on lasten kanssa ja hoitaa remonttiruuan. Yhden huoneen maalaa tosiaan päivän aikana kahteen kertaan yksinkin, kun ei tarvitse aamulla enää aloittaa esitöistä.

Vierailija
797/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään menee ku maalaa yhden huoneen? Meneeks yks päivä per huone? ap

Vierailija
798/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mä olen nyt ainaki oivaltanut, että kotityöt ei tuu tehtyy jos jää roikkuu puhelimella. Pitää vaan välillä lähtee tekemään noita keittiöjuttui, pyykkejä, wc:n pesuja yms yms. ap

Vierailija
799/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkään menee ku maalaa yhden huoneen? Meneeks yks päivä per huone? ap

Käytännössä näin meillä meni, maalattiin eteinen ja makuuhuone. Itse maalaaminen meni oikeastaan muutamassa tunnissa kun oli kaksi tekemässä. Loppu viikonloppu meni ensin maalia ostaessa, huonetta tyhjätessä, suojatessa ym. Sitten piti lähteä ikeaan ostamaan mm uusi lipasto, koska sitä vanhaa en todellakaan huolinut enää uuteen nättiin makkariin. Ja muutenkin jäi romua yli ikeakasseihin, jotka oli vain kertyneet, ja jotka nyt piti laittaa kiertoon ja roskiin. Oikeesti kymmenen vuotta vanhoja kännykkälatureita lipaston laatikossa...

Vierailija
800/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen kymmenisen sivua ja tänään minuunkin iski siivous/tyhjennysinto. Kävin läpi kirjahyllyni, ja sieltä lähti toistakymmentä rikkinäistä, kosteusvaurioista ja muuten turhaa opusta paperinkeräykseen. Keittiönkaapeista lähti kärsineitä ja kannettomia muovikippoja kassillinen roskiin. Kylpyhuoneen kaapit tuli myös raivattua, eli kaikenkaikkiaan kahdeksan pussillista ihan turhaa tavaraa roskiin ☺️

Ollaan muuttamassa muutenkin parin kk sisällä uuteen kotiin, niin kiva jo nyt alkaa raivaamaan turhaa tavaraa nurkista pois.