Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa
Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.
Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.
Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.
Kommentit (1330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä suurin sotkija on ukko.
Sama meillä. ap
Meillä ämmä.
Siskon kotona se tarkka siisteys tarkoittaa niuhotusta. Lähti lasten kohdalla jo vauvasta ja taaperoiästä. Ei saanut ulkona kuraantua, ei saanut taapero syöntiä harjoitellessa tiputtaa ruokaa ainakaan lattialle ja vahingossa, lasten huone aina tiptop niinkuin kukaan ei olisi leikkinyt siellä, lapseni ja serkkunsa halusivat muovailla, auta armias jos vahaa eksyi alustan ulkopuolelle jne...Ei siellä vieläkään näy perhe-elämä ja kuopus täytti 11v. Kaikki on tiptop ja puunattua .
Olen lukenut tätä ketjua alusta asti ja huh kun tästä saa inspiraatiota ja intoa siivota ja järjestellä. Aina kun käy lukemassa, alkaakin kohta jo ajatus siirtyä siihen, mitäs järjestäisi seuraavaksi. Kylläpäs kokemusten jakaminen on tehokasta!
Nyt luen tätä rankan päivän jälkeen jalat kipeinä sohvalla, ja nyt tätä on kyllä vähän turhauttavaa lukea, kun alkaa tehdä taas mieli siivota jotain, mutta tällä kertaa en kyllä jaksa! :D
Kaunista on semmoisessa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko neuvoja sisääntuleva tavaran estämiseksi? Ongelma ei ole vanhasta luopumisessa, vaan siinä, että ostan koko ajan uutta. On huono omatunto siitä, että osallistun tähän kulutusjuhlaan. Olen keskituloinen, eikä maku ole mitenkään kallis, pidän kauniista esineistä ja vaatteista. En oikeastaan juuri nyt tarvitse mitään, mutta kun menen kauppaan, aina tarttuu jotain mukaan. Esimerkkinä eilen ostin 2kpl pyyhkeitä ja olin laittamassa vanhempia siivousräteiksi, kun tajusi, että vanhimmatkin pyyhkeet on alle kaksi vuotta vanhoja! Todellakaan ole mitenkään huonossa kunnossa, uudet on vaan nyt nätimmät. Ostan koko ajan lisää ja laitan edellisiä toimivia pois. En koe, että olisi kyse pakonomaisesta ostamisesta, jos en mitään kivaa näe, en osta ja välillä on viikkojakin, kun en osta. Mutta kaupat on vain täynnä niin kauniita esineitä ja jotenkin aina kivempia, kuin ne mitä jo on.
Mun vinkki on, kun on tarpeeksi kauan karsinut ja nähnyt miten tavaran arvo tippuu, eipä sitä mene minnekään
Joskus mopo lähti kirppiksillä. Lakkasin käymästä.Mietin ostosta viikon
Hyvä kirpputoriostos on viikossa mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Meillä suurin sotkija on ukko.
Samoin meillä
Meillä oli aina siisti koti ja lapsena se oli täyttä hel vettiä. Kun menit vessaan niin sinä aikana kaikki lelut kerätty pois, äidin imuroinnin jälkeen isä asetteli maton hapsut järjestykseen, illalla piti kontaten kerätä kaikki roskat kokolattiamatolta pois, jos sai glitterikortin kaverilta niin se piti avata ulkona ettei koti sottaannu jne. Nyt omillaan ja nautin että voi porsastaa, jee.
Sorry nyt vaan mutta tämä aloittaja on itse ukko joka verhoutuu naisen rooliin. Terkut
Miksi näin vanha aloitus nostettu esiin?
En lukenut kaikkia viestejä, mutta kokemukseni mukaan kaikki alkaa siitä, että heitetään turha krääsä joko roskiin tai myydään kirpputorilla. Harkiten jätetään koriste-esineet, joilla on joku merkitys. Ei kerätä mitään turhaa sälää laatikoihin tai vielä pahempaa, pöydän kulmalle johonkin epämääräiseen kulhoon odottamaan tarkempaa tutkimista, kohta sitä turhaa roinaa on siellä sun täällä. Tarkoituksenmukaiset säilytystilat, niin että esim. eteinen ei ole kenkävuoren peittämä. Vähemmän roinaa, siistimpi koti.