Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
1/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide: Koko perheen tulee osallistua pitämään järjestystä ja siisteyttä yllä että koti on siisti. Jos yksikin kotona on sotkuinen ja siihen ei saa kuria, tulee sotkua. Kodin siistinä pitäminen vaatii kaikilta perheenjäseniltä osallisuuden.

Vierailija
2/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eletään niuhottamatta ja rennosti, en jaksa jokaisen heittelehtivän tavaran ja paperiläjän perään ruikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt ihan samaa! Lapsia kotona neljä. Vaikka kuinka pitkin päivää laittaa lapsia siivoamaan omia jälkiään ja tekevät osan kotitöistä, niin silti sitä sotkua on aina jossakin. Tuntuu siltä, että koti pysyisi siistinä vain jos siivoisi päivät pitkät koko ajan.

Vierailija
4/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suurin sotkija on ukko.

Vierailija
5/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eletään niuhottamatta ja rennosti, en jaksa jokaisen heittelehtivän tavaran ja paperiläjän perään ruikuttaa.

Niuhottamattomuus + rentous ja siisteys eivät ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Jos kukaan ei sotke, pysyy koti siistinä. Ei siihen mitään ruikutusta tarvita.

Vierailija
6/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavara laitetaan paikoilleen heti, kun on sitä käyttänyt.

Hyvät ja toimivat säilytystilat.

Jokaiselle tavaralle oma paikka.

Esillä harkitusti tavaraa.

Kaapeissa säilytyksessä vain tarpeellinen. Turha pois kirppareille!

Keittiö siivotaan heti, kun siihen tulee käytettyjä astioita.

Imurointi kerran päivässä.

WC:n pesu useita kertoja viikossa. Pyyhkeet vaihdetaan kerran päivässä.

Pedin petaus heti aamusta.

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Siistit seinä- yms pinnat kodissa.

Vierailija
7/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suurin sotkija on ukko.

Sama meillä. ap

Vierailija
8/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä: isoja tyylikkäitä koreja esim. X tavaroille joilla ei oikein ole paikkaa, ei loju pöydillä. Riittävästi kaappitilaa jossa säilytetään tavaroita. Lasten huoneissa ei avonaisia lokerikoita, vaan umpinaisia säilytyslaatikoita jotka kivasti nimetty esim. Legot. Kuvalliset ohjeet lapsille eli aina leikin jälkeen siivotaan, luvalla saa jättää aamuun esim. ja leikki jatkuu. Hillityt värit ja vaaleaa, kaikki turhat kamat lahjoitetaan. Kengille ja muille vaatteille ovelliset kaapit, kenkäkaappi iso. Suihkussa jättipullot shampoota ei satoja pulloja. Samaa sarjaa pyyhkeet, ei eri värejä. Kyllä se onnistuu.

Vierailija
9/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitan meidän kodin täysjärjestelyn ja täyssiivouksen. Oli niin upea kokemus se vierailu. En jaksa enää tätä sotkua ja kaaosta kodissamme! Yritän kouluttaa ukonkin. ap

Vierailija
10/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä huomautuksena: alitettava tosiasia myös on, että vanhat pinnat ja kalusteet eivät näytä ikinä siisteiltä vaikka olisi oikeasti kuinka siistiä. Eli asunto näyttää automaattisesti puhtaammalta, jos se on remontoitu.

Vierailija
11/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavara laitetaan paikoilleen heti, kun on sitä käyttänyt.

Hyvät ja toimivat säilytystilat.

Jokaiselle tavaralle oma paikka.

Esillä harkitusti tavaraa.

Kaapeissa säilytyksessä vain tarpeellinen. Turha pois kirppareille!

Keittiö siivotaan heti, kun siihen tulee käytettyjä astioita.

Imurointi kerran päivässä.

WC:n pesu useita kertoja viikossa. Pyyhkeet vaihdetaan kerran päivässä.

Pedin petaus heti aamusta.

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Siistit seinä- yms pinnat kodissa.

Hyvä listaus. Siitä puuttui vain tyynyjen, peittojen ja patjapussien pesu, kesäisin tyynyt joutuu pesemään parin viikon välein. Myös sohvatyynyt. Itse pesen lisäksi lattiat vähintään joka toinen päivä, koska meillä on koira.

Vierailija
12/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä: isoja tyylikkäitä koreja esim. X tavaroille joilla ei oikein ole paikkaa, ei loju pöydillä. Riittävästi kaappitilaa jossa säilytetään tavaroita. Lasten huoneissa ei avonaisia lokerikoita, vaan umpinaisia säilytyslaatikoita jotka kivasti nimetty esim. Legot. Kuvalliset ohjeet lapsille eli aina leikin jälkeen siivotaan, luvalla saa jättää aamuun esim. ja leikki jatkuu. Hillityt värit ja vaaleaa, kaikki turhat kamat lahjoitetaan. Kengille ja muille vaatteille ovelliset kaapit, kenkäkaappi iso. Suihkussa jättipullot shampoota ei satoja pulloja. Samaa sarjaa pyyhkeet, ei eri värejä. Kyllä se onnistuu.

Kiitos paljon vinkeistä. Mä käyn ostamassa pari koria ja aloitan karsimaan kaapeista tavaraa pois että sinne saa tilaa. Kuulostaa ihan mahtavalta. :) ap

Vierailija
13/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pyritään pitämään kamamäärä sellaisena, ettei se pompi silmille. Lapsi on ihan pienestä pitäen hoitanut osuutensa. Nyt 16-vuotiaana mun ei tarvitse kuin ohi mennessä katsoa huoneeseen, kun poika mylväisee, että joo joo kamat kasaan - ja hoitaa asian.

Kaikilla on oma paikkansa, se kai tämän salaisuunon ja kaikki siivoavat toisensa jälkiä myös. Eli jos minulta läikkyy kahvi, miehelle ei ole arvovaltatappio siivota jälkiäni.

Kaikki osallistuvat, kokonaosuutta ei päästetä ryöpsähtämään, kamamäärä maltillinen ja asioilla oikeat paikat.

Vierailija
14/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin pois 500 esinettä ja jo tämä riitti yleissiisteyden vaikutelmaan. Sekalainen roina jota et tarvitse vain tukkii kotisi, on aina epäjärjestyksessä, ja siivouksen tiellä. Paljaat ja puhtaat pinnat kuten joku hylly tulee myös pyyhittyä useammin kun ei ole mitään tiellä pois nosteltavaksi.

500 esineen poisto kesti minulla yhden iltapäivän, kävin systemaattisesti läpi kaikki pinnat, korit, säilytysboksit ja heitin surutta pois (roskiin/kierrätykseen) jos esineellä ei ollut selkeää hyötyä minulle.

Vierailija
15/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuttajavanhaa kirjoitti:

Yhtenä huomautuksena: alitettava tosiasia myös on, että vanhat pinnat ja kalusteet eivät näytä ikinä siisteiltä vaikka olisi oikeasti kuinka siistiä. Eli asunto näyttää automaattisesti puhtaammalta, jos se on remontoitu.

Tää on totta. Meillä on vanha talo, eli pinnat menee kyllä remppaan! Ukko saa meininkiä ja vauhtia kesälomaansa. Ei tykkää, mutta en mäkään tykkää tällaisesta läävälookista. ap

Vierailija
16/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu aina enemmän tai vähemmän sottaisia, nurkissa kasoja milloin mitäkin, tiskikone jatkuvasti kierroksen jäljessä ym.

Nyt tuli kuitenkin asunnon myynti eteen ja ”pakosta” ja välittäjän ohjeilla raivattiin systemaattisesti kaikki huoneet läpi. Kamaa lähti sekä kierrätykseen että roskiin, mutta myös vuokrattiin ylimääräinen kellarikomero. Ja kas kummaa, tätä asuntoa ei ollut tunnistaa. Parasta kaikessa oli, että jokaiselle perheenjäsenelle tuntui syttyvän lamppu, että ”täähän on paitsi hienoa, myös meillä mahdollista”. Tästä koetetaan pitää kiinni uudessakin kodissa!

Vierailija
17/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitin pois 500 esinettä ja jo tämä riitti yleissiisteyden vaikutelmaan. Sekalainen roina jota et tarvitse vain tukkii kotisi, on aina epäjärjestyksessä, ja siivouksen tiellä. Paljaat ja puhtaat pinnat kuten joku hylly tulee myös pyyhittyä useammin kun ei ole mitään tiellä pois nosteltavaksi.

500 esineen poisto kesti minulla yhden iltapäivän, kävin systemaattisesti läpi kaikki pinnat, korit, säilytysboksit ja heitin surutta pois (roskiin/kierrätykseen) jos esineellä ei ollut selkeää hyötyä minulle.

Ihan mielettömän hienoa. Kiitos kun jaoit tämän. Tää auttaa muakin tsemppaamaan! ap

Vierailija
18/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielipide: Koko perheen tulee osallistua pitämään järjestystä ja siisteyttä yllä että koti on siisti. Jos yksikin kotona on sotkuinen ja siihen ei saa kuria, tulee sotkua. Kodin siistinä pitäminen vaatii kaikilta perheenjäseniltä osallisuuden.

Tästä kodista huokuu hyvä ilmapiuri.

Vierailija
19/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu aina enemmän tai vähemmän sottaisia, nurkissa kasoja milloin mitäkin, tiskikone jatkuvasti kierroksen jäljessä ym.

Nyt tuli kuitenkin asunnon myynti eteen ja ”pakosta” ja välittäjän ohjeilla raivattiin systemaattisesti kaikki huoneet läpi. Kamaa lähti sekä kierrätykseen että roskiin, mutta myös vuokrattiin ylimääräinen kellarikomero. Ja kas kummaa, tätä asuntoa ei ollut tunnistaa. Parasta kaikessa oli, että jokaiselle perheenjäsenelle tuntui syttyvän lamppu, että ”täähän on paitsi hienoa, myös meillä mahdollista”. Tästä koetetaan pitää kiinni uudessakin kodissa!

WAU! ap

Vierailija
20/1330 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitkin jo hyviä vinkkejä. Lisään vielä, että arkiset tavarat (hiusharja, viherkasvien sumutepullo, kastelukannu, tiskiainepullo, tiskiharja, pyykkikori jne) pitää olla nättejä! Jos aamulla kiireessä jää kaunis puinen hiusharja eteisen tasolle, se näyttää melkein sisustusesineeltä! Tämä oli minulle iso oivallus. Ei toki tarkoituksella mitään jätetä lojumaan, mutta välillä siistilläkin perheellä on kiire 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi