Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
821/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan tule kusiroiskeita kun istualleen kusee, näin olen tehnyt aina.

Zinc

Vierailija
822/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku teinin tekemä ketju. Nuo vastaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä miten tähän ketjuun pitäisi suhtautua. Ap vaikuttaa viesteissään yli-innokkaalta ja överiltä. Kun tuo suihkuverho ja Wiskari tuli, niin rupesinpa pohtimaan, että asuuko ap Porvoossa. Noin nopea toiminta ei kuulosta realistiselta.

Vierailija
824/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Ette voi uskoo mä hypin katossa nyt, miten tyylikkäältä täällä jo näyttää! :) Noi lattiapinnat tekee niin suuren taju hienon muutoksen. Lattiat on suurimmaks osaks ny laitettu. Ukot jatkaa viel huomenna ja seinätki sitten maalaavat.

Tiskiallas kiiltää, se on nyt kuin uus. Sillä hankaussienellä ja ruokasoodalla lähti kaikki lika. Kiitos vinkeistä :). Keittiön tavaraa nurkassa iso kasa lähdössä pois kans.

Tuli todellinen ylläripylläri iltapäivällä: naapuri jolle mä annoin kaks laatikollista roinaa, nii se toi meille vastalahjapaketin. Ekaks mä ajattelin että ei v--- en mä voi tavaraa lisää nyt kerätä. Sit se sano että kiitokseks ku sai nii ihanii vanhoja tavaroita, sisustustavaraa ja tekstiilejä. Ette voi uskoo mitä toi naapuri oli meille ostanu. Uudet harmaat pussilakanat Jyskistä, ukolle, pennuille ja mulle!! :) Mä meinasin pyörtyy onnesta. Se oli nähny ku olin kantanut harmaata suihkuverhoo sisään ja se tietty ties tästä meidän projektista. Toi naapuri rakastaa kaikkii värikkäitä. Mä käyn jonkun nestemäisen uuden saippuan vielä ostaa, toi entinen on karsee. Mä sanon että lotraavat sitä kunnolla nyt että se loppuis vaik heti.

ap

Miten ihmeessä naapuri tiesi ostaa oikeankokoisia pussilakanoita? Jotkut pariskunnat nukkuvat yhteisellä peitolla ja toiset taas omilla. Lasten pussilakanoitakin löytyy eri kokoisina.

Vanha annettu tavara tuskin ilahduttaa ketään niin paljon, että tuo kiitokseksi 100 € pussilakanoita.

Joo. Tässä vaiheessa luulisi tyhmimmänkin tsempparin tajuavan, että nyt kosahti ap omaan typeryyteensä.

Vierailija
825/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans yksi vessanpytty aika epätoivoisessa kunnossa. Musta harpic? Onko muita vinkkejä?

Mä nyt kerron, miten mä sen tein. Olen kyllä saanut pyyhkeitä tästä, joten omalla vastuulla ja maalaisjärjellä sitten. Vessanpönttöni oli sekä edellisen asukkaan, että minun omilta jäljiltäni aivan hirveässä kunnossa. En tarkoita irtolikaa, vaan jotain suorastaan pöntön pohjalle kivettynyttä ainesta johon sitten tarttui kaikki kiinni ja se oli aivan värjäytynyt kammottavaksi. No niin:

Ensinnäkin, käytä lämmintä vettä käsisuihkusta. Monet putsaavat pöntön vain sen omalla kylmällä vedellä. Tämä tietysti toimii ihan hyvin ylläpitosiivouksessa, mutta kun kyse on epätoivoisesta pinttymästä, ensin lämmin ja asteittain niin kuuma vesi kuin hanasta tulee. Pese ensin kunnon jäykällä tiskiharjalla irtoava lika kaikkialta millä tahansa pesuaineella. Vessaharja on tähän hommaan aivan liian heppoinen.

Tämän jälkeen tilanne minulla oli hieman parempi, joskin yhä hirveä. Mietin, mikä on kotitalouden kovin myrkky! No, sehän on konetiskiaine.

Ensin sitten käsisuihkulla niin kuumaa vettä kuin tulee. Tätä veden juoksutusta pitää jatkaa niin, että sen pöntön maljaan jäävä vesi on kuumaa. Sitten sinne konetiskiainetta. Minulla ei ollut kuin tabletteja, voi olla, että nestemäinen olisi ollut parempi. Jätin koetiskiaineen likoamaan pönttöön ja lirutin vielä varovasti vedenkeittimellä kiehauttamani veden sinne pönttöön. Tee tämä hiljalleen, ettei pesuliuos valu viemäriin.

Anna vaikuttaa niin kauan kunnes vesi on jäähtynyt. Sitten vain sillä jämäkällä tiskiharjalla jynssäät. Pese, pese ja pese pesimisestä päästyäsi. Toista käsittely. Käytä myös muoviharjan "talttapäätä" kivettymien rapsutteluun. Toista vielä uudestaan. Niin monta kertaa kuin tarve vaatii. Pese oikeasti voimalla. Mikään pelkkä liottelu, harjalla hieraisu ja huuhtelu ei auta. Suojaa silmät.

Oikeasti, näin sain aivan karmaisevassa kunnossa olevan pöntön hohtavan puhtaaksi. Se kimaltelee. Eikä mitään vahinkoa sille tapahtunut. Nyt se pysyy loistavan puhtaana ihan kevyellä ylläpitosiivouksella. Pinta ei kärsinyt, eikä lika tartu.

Kun olen tämän kertonut, olen tosiaan saanut moitteita. Mukamas pinta kärsii, tai pönttö voi haljeta kuumasta vedestä. Kerron nämä varoitukseksi, vaikka minun tapauksessani käsittely onnistui ilman mitään vaurioita.

Tuttavani sai yhden pöntön halki kaadettuaan sinne kuumaa keittoa. Eli EN suosittele.

Kuumalla vedellä suihkuttaen pöntön reunoja pitkin olen siivonnut 28 vuotta. Yksikään pönttö ei ole haljennut. Luulenpa, että ystäväsi on ronskisti kopistellut keittoa.

Niin, hieman oudolta kuulostaa. Ensinnäkin, miksi kukaan kaataisi kuumaa keittoa vessanpönttöön? Eikös se siinä vaiheessa ole syötäväksi tarkoitettu. Epäilen, että jotain muuta on tapahtunut. Kalautettu pönttöä valurautapadalla? Olisiko kyse ollut mökkiolosuhteista ja pönttö jäässä ja sitä yritelty sulatella? No, mene ja tiedä. Posliini kuitenkin lasitetaan yli tuhannessa asteessa... Suuret lämpötilojen vaihtelut ei tietenkään ole hyväksi, mutta jos aloittaa lämpimällä ja kuumentaa hitaammin. Ei niin, että sata-asteinen vesi suoraan pönttöön. Ehkä niissäkin muuten on laatueroja.

Vierailija
826/1330 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä ihan nauettava ketju. Jengi tsemppaa ja ap tekee kaiken kädenkäänteessä. Ukko kusee lattioille, mutta kyllä se Universal stonella lähtee. :D

Vierailija
827/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Ette voi uskoo mä hypin katossa nyt, miten tyylikkäältä täällä jo näyttää! :) Noi lattiapinnat tekee niin suuren taju hienon muutoksen. Lattiat on suurimmaks osaks ny laitettu. Ukot jatkaa viel huomenna ja seinätki sitten maalaavat.

Tiskiallas kiiltää, se on nyt kuin uus. Sillä hankaussienellä ja ruokasoodalla lähti kaikki lika. Kiitos vinkeistä :). Keittiön tavaraa nurkassa iso kasa lähdössä pois kans.

Tuli todellinen ylläripylläri iltapäivällä: naapuri jolle mä annoin kaks laatikollista roinaa, nii se toi meille vastalahjapaketin. Ekaks mä ajattelin että ei v--- en mä voi tavaraa lisää nyt kerätä. Sit se sano että kiitokseks ku sai nii ihanii vanhoja tavaroita, sisustustavaraa ja tekstiilejä. Ette voi uskoo mitä toi naapuri oli meille ostanu. Uudet harmaat pussilakanat Jyskistä, ukolle, pennuille ja mulle!! :) Mä meinasin pyörtyy onnesta. Se oli nähny ku olin kantanut harmaata suihkuverhoo sisään ja se tietty ties tästä meidän projektista. Toi naapuri rakastaa kaikkii värikkäitä. Mä käyn jonkun nestemäisen uuden saippuan vielä ostaa, toi entinen on karsee. Mä sanon että lotraavat sitä kunnolla nyt että se loppuis vaik heti.

ap

Ap, joko ne tilaamasi (54, 1.7.) harmaat pussilakanat ovat tulleet? Nyt sait vielä naapurilta lisää ja samanvärisiä. Jännä yhteensattuma.

Vierailija
828/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! :)

Sori, kun mä olen kirjoittanut niin nopeesti huonolla kirjotusasulla.

Niissä roinissa, jotka naapurille annoin oli mm. vanhoja astioita, kauniita maljakoita, retroo, sisustustavaraa, koristetta ym ym. Niiden kirppisarvo olisi ollut varmaan jotain 300e, mut tähän saumaan päätin vaan niistä luopua nopeesti ja helposti, tiesin että ne saavat hyvän kodin.

Universal stonea mä en ole itte käyttänyt, joku kommentoija oli sitä ehdottanut täällä. Mä otin cillit bangin käyttöön.

Meillä on hirvee härdelli, mut ei se kaikki tänne tietenkään näy. Mä olen tällainen lennokas, nopealiikkeinen ja höslä, ja musta tuntuu että tää etenee hitaasti. Varastot on edelleen kuin pomminjäljiltä, laatikoita ja säkkejä sisällä ja ulkona, ja loma ei ikuisesti kestä. Ruokapöytää ei vielä ole, eikä tv-tasoa, ei sohvaa, eikä niitä uusia astioitakaan, ei keittiötä eikä ukolle grilliäkään ostettu. Rupesin myös miettiin että kannattaako mun nyt tätä aikaani käyttää tänne asioiden kirjoitteluun, tunteideni avaamiseen ja noihin yksityiskohtien kirjoittamisiin. On ollut kyllä ihan kiva jakaa, mut näihin kommentointeihinkin menee kuitenkii aika paljon aikaa.

Kiitos vielä kerran kaikille vinkeistä ja ohjeista, ja toivottavasti moni on saanut buustia. :)

Tänään jatkuu. :) ap

Vierailija
829/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän ap:ta porvoolaisena, mutta viihdyttävänä sellaisena. Ensin ajattelin, että nyt on bipolla vauhdikkaampi kausi menossa osteluineen ja impulsseineen. Lattialle kuseva ukko, ”pennut”, ukon kaveri ja nyt vielä naapuri tällä Tarja Kulho-henkisellä ap:lla, ihanaa! Mentiinkö päivässä siihen, että päätös lattioiden uudistamisesta ukon kovia kokenut kaveri oli niitä jo asentamassa, jossain välissä ne oli sekä ostettu että tyhjennetty huoneet. Samalla toki oli piipahdeltu ostelemassa siivousaineita ja kuurattu laattoja, joka tietysti remontin keskellä on tärkeää. Samaan aikaan ei sentään viety tavaraa kirpparille, haettu eri reissuilla uutta ja samalla siivottu vimmatusti. Suihkuverhosta haaveilu taisi päivään mahtua.

Ketju on itsessään täyttä asiaa, kiinnostava ja hyödyllinen, parasta av:ta pitkään aikaan. Toivottavasti keskustelu jatkuu, vaikka ap väsähtäisikin.

Vierailija
830/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap, joko ne tilaamasi (54, 1.7.) harmaat pussilakanat ovat tulleet? Nyt sait vielä naapurilta lisää ja samanvärisiä. Jännä yhteensattuma.

Ne on tulleet :) Nyt meillä on kahdet pussilakanat jokaiselle ja kaikki muut voin huoletta laittaa eteenpäin. On tullut naapurin kaa projektin yhteydessä muutama sana vaihdettuu raivauksista ja siivouksista. Naapurin tuomat on vähän eri sävyy, ne on mahtavat. ap

Vierailija
831/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuulemma kaunis koti.

Huonekalut ovat ajattomia, puuta. Pöytäliina pöydällä ja tarpeeton pois silmiltä.

Klassikkoja, esim tekstiilit, valaisimet jne.

Maalataan vajaa 10 v välein ja silloin kyllä huomaa heti eron.

Poikani ystävä kävi meillä pitkästä aikaa. Rippikouluikäinen.

Edellisestä käynnistä on kaikki pinnat laitettu, eli maalattu katot, seinät, vaihdettu listat ja nyt vaihdettin lattia.

Nyt säästän keittiötä varten.

Poika ilmoitti meillä on niin kaunista, hän muuttaa meille.

Vierailija
832/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans yksi vessanpytty aika epätoivoisessa kunnossa. Musta harpic? Onko muita vinkkejä?

Mä nyt kerron, miten mä sen tein. Olen kyllä saanut pyyhkeitä tästä, joten omalla vastuulla ja maalaisjärjellä sitten. Vessanpönttöni oli sekä edellisen asukkaan, että minun omilta jäljiltäni aivan hirveässä kunnossa. En tarkoita irtolikaa, vaan jotain suorastaan pöntön pohjalle kivettynyttä ainesta johon sitten tarttui kaikki kiinni ja se oli aivan värjäytynyt kammottavaksi. No niin:

Ensinnäkin, käytä lämmintä vettä käsisuihkusta. Monet putsaavat pöntön vain sen omalla kylmällä vedellä. Tämä tietysti toimii ihan hyvin ylläpitosiivouksessa, mutta kun kyse on epätoivoisesta pinttymästä, ensin lämmin ja asteittain niin kuuma vesi kuin hanasta tulee. Pese ensin kunnon jäykällä tiskiharjalla irtoava lika kaikkialta millä tahansa pesuaineella. Vessaharja on tähän hommaan aivan liian heppoinen.

Tämän jälkeen tilanne minulla oli hieman parempi, joskin yhä hirveä. Mietin, mikä on kotitalouden kovin myrkky! No, sehän on konetiskiaine.

Ensin sitten käsisuihkulla niin kuumaa vettä kuin tulee. Tätä veden juoksutusta pitää jatkaa niin, että sen pöntön maljaan jäävä vesi on kuumaa. Sitten sinne konetiskiainetta. Minulla ei ollut kuin tabletteja, voi olla, että nestemäinen olisi ollut parempi. Jätin koetiskiaineen likoamaan pönttöön ja lirutin vielä varovasti vedenkeittimellä kiehauttamani veden sinne pönttöön. Tee tämä hiljalleen, ettei pesuliuos valu viemäriin.

Anna vaikuttaa niin kauan kunnes vesi on jäähtynyt. Sitten vain sillä jämäkällä tiskiharjalla jynssäät. Pese, pese ja pese pesimisestä päästyäsi. Toista käsittely. Käytä myös muoviharjan "talttapäätä" kivettymien rapsutteluun. Toista vielä uudestaan. Niin monta kertaa kuin tarve vaatii. Pese oikeasti voimalla. Mikään pelkkä liottelu, harjalla hieraisu ja huuhtelu ei auta. Suojaa silmät.

Oikeasti, näin sain aivan karmaisevassa kunnossa olevan pöntön hohtavan puhtaaksi. Se kimaltelee. Eikä mitään vahinkoa sille tapahtunut. Nyt se pysyy loistavan puhtaana ihan kevyellä ylläpitosiivouksella. Pinta ei kärsinyt, eikä lika tartu.

Kun olen tämän kertonut, olen tosiaan saanut moitteita. Mukamas pinta kärsii, tai pönttö voi haljeta kuumasta vedestä. Kerron nämä varoitukseksi, vaikka minun tapauksessani käsittely onnistui ilman mitään vaurioita.

Tuttavani sai yhden pöntön halki kaadettuaan sinne kuumaa keittoa. Eli EN suosittele.

Kuumalla vedellä suihkuttaen pöntön reunoja pitkin olen siivonnut 28 vuotta. Yksikään pönttö ei ole haljennut. Luulenpa, että ystäväsi on ronskisti kopistellut keittoa.

Käsisuihkusta tuleva kuuma vesi on kuumimmillaankin vain noin 50-asteista. Kiehuva vesi on 100-asteista. Aiempi kommentoija suositteli siis kaatamaan pönttöön vedenkeittimellä kiehauttamaansa vettä, koska selvästikään hanasta tuleva vesi ei ollut hänen mielestään riittävän kuumaa. Järjen käyttö ja luetun ymmärtäminen on sallittua! Todellakin pönttö voi haljeta, jos sinne kaataa kiehuvaa vettä!

Vierailija
833/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolipitoista vaatetta ei voi laittaa takaisin kaappiin puhtaiden joukkoon? Jos se on niin puhdas, että sitä voi käyttää uudelleen, niin eihän siitä silloin niihin puhtaisiin vaatteisiin mitään tartu. Jos siinä taas on jotain "aistittavaa" likaa, joka voisi tarttua puhtaisiin, niin ei kai sellaista ilkeä enää uudestaan käyttää? 

Totta. Vaihdan viikon välein puhtaat lakanat ja laitan ne käyteyt puhtaiden joukkoon. 

Kyllä ne muuttuvat parin viikon tai kuukaudenn aikana puhtaiksi kaapissa. :D

No nämä kaksihan ei nyt ole millään tavalla verrannollisia asioita! Lakanoissa maataan joka yö noin 6-8 tuntia ja ihminen hikoilee nukkuessaan jopa enemmän kuin valveilla.

Itse en oikein ymmärrä tätä hiveää melttoamista puolipitoisista vaatteista. Käyn aamulla suihkussa, puen ja olen siisteissä sisähommissa päivän. En hikoile normaaliduunipäivän aikana käytännössä lainkaan. Kun tulen kotiin, vaihdan ensimmäiseksi päälle kotivaatteet eli vain alusvaatteet ja sukat jää samoiksi, mitä aamulla puin. Vien päälläni olleeni puseron ja housut/hameen parvekkeelle tuulettumaan ja laitan seuraavana päivänä kaappiin puhtaiden sekaan. Näin olen tehnyt aina, kun olen asunut sellaisessa asunnossa, että vaatteet on saanut yöksi ulos tuulettumaan.

En näe tässä mitään ongelmaa, enkä todellakaan koe mitenkään epähygieeniseksi. Jos vaate haisee, siinä on likaa, on kulahtanut päivän aikana tms., sitten tietysti pesuun, mutta esim. neuleen tai farkkujen peseminen joka käytön jälkeen on järjetöntä, enkä näe mitään syytä myöskään säilöä jollain eri hyllyllä tms. jotain neulepuseroa, jota käytän seuraavan kerran mahdollisesti monen viikon päästä.

Kotivaatteet on omilla hyllyillään, enkä käy kotivaatteissa edes lähikaupassa. Näiden sekaan en myöskään laita ns. puolipitoisia vaatteita, enkä niitä, joissa olen käynyt ulkona.

Vierailija
834/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko ap todellinen vai ei, tämä ketju on tosiaan parasta av:ta pitkään aikaan. :)

Minäkin tulen kyselemään vinkkiä. Mistä olette hommanneet päiväpeittoja lasten huoneisiin? Meillä lapsella uusi sänky 90x200 ja siihen tarvitsisi päiväpeiton, joka olisi helppo laittaa ja se ei saisi valua laitojen yli. Sängyn runko on siis laatikoita, joissa lelut eli ne eivät voi jäädä peittoon. Onko kellään esim. ihan fleeceviltti tässä käytössä? Jos on, onko kamalan sähköinen? Paras olisi joku ohut, tikattu viltti, mutta monet ovat lyhyempiä kuin tuo 2m.

Vierailija
835/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siivouskeskustelut on parhaita, ja tämäkin ketju on inspiroinut minua ja monia muitakin. Ei ap:n viestejä tarvitse niin tosissaan ottaa.

Vierailija
836/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viestit ovat ihan viihdyttäviä, ei niitä kauhean tosissaan voi ottaa, mutta minä sain ketjusta hyviä vinkkejä huonekalujen uudistamiseen ja inspiraatiota siivoamiseen :)

Ja oivalluksen siitä, että kauniita käyttöesineitä pitää mieluummin esillä kuin rumia! Olen aina ollut vähän sellainen, että ostan halvinta mitä tarjolla on, vaikka rahaa on ihan suht hyvin ja oikeasti tykkäisin tosi paljon siitä, että koti olisi kaunis... Aina ihailen ystävieni ja siskojeni koteja, mutta minulla ei vaan ole luontaista sisustussilmää!

T. Vuokra-asuja

Vierailija
837/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestä siivousketju on ollut hyvä ja innostava. Tänne on vinkkejä laitettu ja vinkkejä saatu KanssaSiivoojilta.

Vaikka oma kotini on tip top siisti, niin silti tästä ketjusta on saanut inspiraatiota muutaman keskeneräisen kotityön loppuuntekemiseksi.

Viikon aikana on mm. rikkinäinen tyynyliina korjausommeltu (en malttanut vielä heittää roskiin), vihreä kylpypyyhe on värjätty mustaksi (nyt pyyhkeet ovat samaa väriä) ja nettikirppiksellä on myyty tuloksellisesti tarpeetonta tavaraa ja astioita. seuraava pieni projekti olisi värjätä punainen helmalakana mustaksi, näin voi ”tuunata” kaapissa olevia tekstiilejä oman kodin sisustukseen sopivaksi.

Odotan kovasti, että Hope olisi avoinna, jotta voin sinne elokuussa viedä ison vaatesäkillisen ja laatikollisen astioita. Sitten tulee varastoonkin enemmän tilaa.

Tsemppiä kaikille Siivojille!

Vierailija
838/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on ollut parasta viihdettä ensimmäiselle lomaviikolle, kun huono sää on pitänyt kotona. Perussiisteys on ollut hyvää, mutta on tässä ketjun lukemisen ohessa tullut pyyhittyä ja järjesteltyä peilikaappi, siirrettyä harvemmin käytössä olevaa tavaraa kylppäristä pois ja hinkutettua niitä saumojakin taas. Nyt kun säät tästä paranevat, ei tarvitsekaan sisällä kökkiä.

Vierailija
839/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama onko ap todellinen vai ei, tämä ketju on tosiaan parasta av:ta pitkään aikaan. :)

Minäkin tulen kyselemään vinkkiä. Mistä olette hommanneet päiväpeittoja lasten huoneisiin? Meillä lapsella uusi sänky 90x200 ja siihen tarvitsisi päiväpeiton, joka olisi helppo laittaa ja se ei saisi valua laitojen yli. Sängyn runko on siis laatikoita, joissa lelut eli ne eivät voi jäädä peittoon. Onko kellään esim. ihan fleeceviltti tässä käytössä? Jos on, onko kamalan sähköinen? Paras olisi joku ohut, tikattu viltti, mutta monet ovat lyhyempiä kuin tuo 2m.

Sen päiväpeitonhan voi pedata patjan alle, ettei helma roiku reunan yli. Näin päiväpeittoa ei myöskään tarvitse ottaa yöksi pois ja pedatessa ei tarvitse kuin kääntää päiväpeitto takaisin sängyn päälle. 

Vierailija
840/1330 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jatka vaan raportointia tänne, ap! Olen niin hengessä mukana ja itsekin olen saanut puhtia siivoukseen innostasi. Ja tää ketju on ihan paras :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi