Mitä teen? Ahdistaa ihan kamalasti! Mies teki minusta rikosilmoituksen :(
Tilanne on lyhykäisyydessään tämä: Mies teki rikosilmoituksen minusta kun olen lukenut hänen tekstiviestejä ja sähköpostia. Ei kuitenkaan vienyt asiaa eteenpäin eli käräjille ei mene. Poliisi soitti ja mieskin oli sitten sitä mieltä, että voidaan keskenämme sopia asia. Mutta en pääse yli tuosta millään! Tuntuu järkyttävältä, että oma aviomies on kuin pahin vihollinen ja tekee noin! Tiedän kyllä toimineeni väärin lukiessani niitä, mutta siihen on ollut kyllä aikamoisen pätevä syy.
Olemme siis avioliitossa, mies on pettänyt aiemmin vuosikausia sitten. Olrmme sopineet asian ja menty yhdessä eteenpäin. Nyt vähän aikaa sitten vaistosin miehen käytöksestä, että salailee jotain, piti puhelinta aina tiukasti mukanaan ja käytös minua kohtaan oli outoa. Kerran sitten jätti puhelimen pöydälle, tartuin siihen ja niinhän siellä oli tekstiviestejä kahden eri naisen kanssa, toisen kanssa suunniteltu tapaamisia ja toisen kanssa suoria seksiviestejä :'(. Oon tyytyväinen, että asia tuli ilmi, vaikka tietenkin väärin tein kun luin toisen tekstarit..myös sen vuosien takaisen pettämisen "alkutaipaleen" käräytin lukemalla miehen lähettämiä intiimejä tekstareita silloiselle naiselle.
Tuo sähköpostilukeminen oli sellainen, että miehen maili tulee nyt vähän aikaa pojan kännykkään (että saa ladattua googletilin kautta muutaman pelin). Poika sanoi, että siihen on tullut jotain lippuja. Otin pojan puhelimen ja katsoin (maili siis aukeaa siihen etusivulle ilman salasanoja tms), josta tuli ilmi, että mies oli varannut itselleen lentoliput parin päivän päähän ja minulle ei kerrottu mitään! Muuten en todellakaan miehen sähköposteille mene kun ei ole salasanojakaan. Tästä mies suuttui ja riensi poliisilaitokselle ja samalla ilmoitti nuo tekstarijutut.
Asiaa on puitu ja sovintoa tehty, mutta päivä päivältä tuo rikosilmoituksen tekeminen tuntuu yhä kamalammalta! Kommentteja!
Kommentit (117)
Ap:lle sanoisin, että keskity olennaiseen eli siihen, että miehesi haluaa pettää. Hän on siis antanut itselleen luvan tehdä aviorikoksia. Mitäpä sinä siis voit tehdä? Kysy itseltäsi:
Voinko muuttaa miestäni? Pitääkö minun hyväksyä tilanne? Jaksanko elää näin? Jättääkö mies minut joku päivä? Onko vai eikö ole parempi erota? Tulenko toimeen ilman miestäni?
Nämä asiat täytyy miettiä järjellä ei pelkästään tunteella ennen ratkaisua.
Miksi miehesi muuten varasi ne lentoliput?
Sinä olet ansainnut rikosilmoituksen.
Aviomiehesi on ansainnut POTKUN PERSEELLE. Poista hänet elämästäsi välittömästi, tommoinen valehteleva, kontrolloiva, pettävä paskianen. Parempia löytyy.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 22:34"]
Mun mielestä tossa on selkeästi kamalampi juttu, että miehes on pettäjämulkku. Kannattais varmaan alkaa vihaamaan sitä ja jättää se. Syytä olisi, sehän pitää sua ihan paskaläjänä.
[/quote]
Pettäminen ei ola laitonta. Mutta toisen viestien lukeminen on
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 22:45"]
Mies on tehnyt tosi kurjasti sinua kohtaan. Toisen viestien lukeminen on periaatteessa väärin, mutta tässä tapauksessa sinulla oli syytä epäillä miestä ja osuit aivan oikeaan. Vaikuttaa siltä, että mies ei voi myöntää syyllisyyttään, vaan yrittää kaataa kaiken sinun niskaasi :(
[/quote]
Miten niin periaatteessa? Se on LAITONTA. Meillä olisi avioero heti jos toinen lukisi toisen viestit ilman lupaa
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 22:47"]
Ap, nyt pää pystyyn. Olen elänyt samanlaisia asioita kuin sinä, tiedän miltä sinusta tuntuu. Päästä itsesi tuosta irti. Lähde. Mene.
Millään rikosilmoituksellakaan ei ole tässä mitään merkitystä, unohda se (paitsi se merkitys, että mies on aivan uskomattoman häikäilemätön). Tiedät kyllä, kuka tässä on kiero, ja se et ole sinä.
Ja vielä: olen elänyt niin samanlaiset kuviot...
[/quote]
AP on rikollinen. Mies ei.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 22:49"]
Olen pahoillani puolestasi. Jos on tositarina, niin oletpa kyllä varsinaisen helmen saanut mieheksesi. Ihan sairas suhde, parisuhteeksihan sitä ei voi sanoa jos kuvioissa pyörii kolmansia ja neljänsiäkin osapuolia.
Pettäminen on ehkä kuitenkin pahempi juttu kuin tuo typerä rikosilmoitus, luulis että poliisitkin nauravat partaansa tuollasen pettäjäukon rikosilmoitukselle.... Tee vasta-rikosilmoitus henkisestä väkivallasta....?! Heh, voin kuvitella ukkosi nakkelemassa niskojaan, " on se kumma kun ei voi enää vaimoonkaan luottaa vaan menee ja lukee sähköpostini"
[/quote]
Ymmärrätkö että on laitonta lukea toisen sähköposteja? Se on paljon pahempi asia kuin pettäminen. Se on rikos
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:20"]
Mun mielestä tossa on selkeästi kamalampi juttu, että miehes on pettäjämulkku. Kannattais varmaan alkaa vihaamaan sitä ja jättää se. Syytä olisi, sehän pitää sua ihan paskaläjänä.
[/quote]
[/quote]
lässyn lässyn...
Ihan oikein Ap:lle! Rikos on Rikos!
Ei voi olla totta, että jotkut nössykät paasaavat täällä toisen viestien lukemien laittomuudesta. Ei tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa. Vaikka olisikin laitonta, niin mitä muuta teet, kun epäilet toista pettämisestä? Ai lähdet, ilman todisteita? Valehtelevan ihmisen kanssa eläminen on niin kuluttavaa.
Oli miten "rikollista" tahansa niin 100 % sympatiat ap:lle.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 22:50"]
Hyi vittu mikä mies :D onks tää provo?
Mä lähtisin lätkimään niin että ovet paukkuu.
Ottaisin lapsen mukanani ja hakisin yksinhuoltajuutta.
Pettäminen on on AVIORIKOS
[/quote]
Suomen laissa ei ole sellaista kuin aviorikosta. Se EI ole rikos ettää pettää.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 22:40"]
Sinä olet tehnyt rikoksen, joten olet rikollinen. Ei tässä ole mitään epäselvää. Tajuatko yhtään, että tuo teko on laissa määäritelty rikokseksi? Pettäminen ei ole. SINÄ olet se pahin vihollinen.
[/quote]
Tajuatko yhtään kuinka pahasti sun päässäsi vippaa?? SINÄ olen se pahista pahin.
[/quote]
Etkö itse tajua että pettäminen EI ole rikos. Mutta toisen sähköpostien lukeminen on
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 23:42"]
Onko miehesi koskaan ajanut ylinopeutta?
Puhunut kännykään ajaessa?
Juu, samanlainen rikos on tuo kirjesalaisuuden rikkominen. Annan veden valua hanhen selästä.
Miehesi on lapsellinen ja luulee voivansa tehdä mitä vaan. Pokkaa näyttää olevan.
Sapettaa, että on tuhlannut mun maksamia verorahoja ja poliisin työaikaa tuollaiseen.
[/quote]
Kirjesalaisuuden rikkominen on PALJON pahempi rikos kuin ylinopeus. Siinä puhutaan ihmisen yksityisyydestä joka on yksi tärkeimpiä oikeuksia. AP on rikollinen.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 00:08"]
Musta kuulostaa siltä, että ukko teki rikosilmoituksen jotta voi käyttää sitä hyväksi sinua vastaan esim. huoltajuusasiassa. Tosi laskelmoiva tyyppi. Lähde hyvä ihminen. Kun ukon pitäisi katua ja olla pahoillaan siitä, että aiheutti sulle mielipahaa niin se tekee rikosilmoituksen. Kuulostaa sairaalta.
[/quote]
Mies teki väärin mutta AP teki paljon pahemmin. Kirjesalaisuuden rikkominen on paljon pahempi kuin pettäminen.
Miksi koitatte tehdä sovintoa? Siis onko tavoite että sinä otat vastuut ja seuraukset siitä että käräytit miehesi aviorikoksesta, mutta hän on tässä vain rikoksen uhri jonka on syytä olla kiukkuinen ja syytellä sinua.
Miksi haluat jatkaa miehesi kanssa, jos hän nytkin pettää sinua, vieläpä kahden eri naisen kanssa? Ota hyvä nainen ero ja etsi itsellesi mies joka kohtelee sinua kuin rakastettua ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 01:29"]
Voi kurjaa, sulla on ihan narsisti-julmuripaska miehenä. Ja ahne vielä kun yrittää tuolla toimella jo etukäteen petailla jotain elatusmaksujen pienenemistä tms. Kan sä oit muka nyt rikollinen. ja huhhuh, poliisit tosiaan nauraa ääliö- miehellesi.
EI ne elarit tuosta kirjesalaisuuden rikkomisesta pienene, se on laki että isällä on elatusvastuu lapseensa avioeron jälkeenkin.
voi lapsiparkaa minkä mallin on hullusta isäukosta jo saanut, vuosien mittaan!
pelasta itsesi ja lapsesi nyt kun vielä jaksat ja voit!
Avioero vireille HETI! Miehesi on sairas ja seksiriippuvainen petturi.
Voimia uuteen elämään, sinulle ja lapsellesi!
[/quote]
Etkö tajua että kirjesalaisuuden rikkominen on rikos? Erittäin törkeä vielä sellainen
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 07:56"]
Ehkä ne miehet, jotka naisia hakkaavat, kokevat myös, että on väärin, kun nainen tekee heistä rikosilmoituksen... tms. Ap teki väärin, ja mun mielestä on hyvä, että edes joku tekee rikosilmoituksen tuosta asiasta, yleensä taitaa (mutu) jäädä tekemättä. MUTTA muuten olen sitä mieltä, että ap:n kannattaa mies jättää, sen verran ikävältä toiminta ja käyttäytyminen vaikuttaa.
[/quote]
Tuossa tilanteessa rikosilmoituksen tekeminen on ihan naurettavaa. Pettäjä yrittää tehdä itsestään uhrin koska tietää tehneensä väärin muttei voi myöntää sitä.
[/quote]
Rikos on rikos. Pettäminen ei ole rikos. Sähköpostien lukeminen on.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:20"]
[/quote]
[/quote]
lässyn lässyn...
[/quote]
Ei ole mitään lässyn lässyn. Rikos on rikos. Pettäminen ei ole rikos.
Miksei nämä ihmiset koskaan löydä toisiaan? Pettäjäluuserit ja kirjesalaisuuden kärkkäät puolustajathan olis ihan loistava pari toisilleen. Ei tarvis normaalien ihmisten kärsiä kumpiakaan.
No mutta kyllä HUOLTAJALLA on lupa lapsensa puhelinta katsoa. En ymmärrä tätä ketjua, nämä rikoksen huutelijat saa tän ketjun kuulostamaan ihan siltä että siellä on AP:n mies kirjottelemassa. Kuka vaan voi mennä tekemään rikosimoituksen, eriasia sitten johtaako se tutkintaan, nostaako syyttäjä siitä kanteen ym. Sinuna olisin tämän rikos asian kanssa huoleti. Sen sijaan olisi aika nyt ihan oikeasti miettiä, kuinka annat itseäsi kohdella. On olemassa ihmisiä jotka saa asiat aina käännettyä päälaelleen, ja uhrin tuntemaan syyllisyyttä, ja tällaiselta henkilöltä miehesi kuulostaa. Olen ollut samanlaisessa suhteessa, ja pyydellyt mieheltä anteeksi uskomattomia asioita, sisälläni kuitenkin tietäen, etten minä ollut se syyllinen. Älä uhriudu enää, vaan lähde. Mies tulee todennäköisesti tekemään siitä hankalaa, joten älä yritä selvitä erosta yksin ja omin voimin, vaan hanki itsellesi apua.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 07:56"]
Ehkä ne miehet, jotka naisia hakkaavat, kokevat myös, että on väärin, kun nainen tekee heistä rikosilmoituksen... tms. Ap teki väärin, ja mun mielestä on hyvä, että edes joku tekee rikosilmoituksen tuosta asiasta, yleensä taitaa (mutu) jäädä tekemättä. MUTTA muuten olen sitä mieltä, että ap:n kannattaa mies jättää, sen verran ikävältä toiminta ja käyttäytyminen vaikuttaa.
[/quote]
Tuossa tilanteessa rikosilmoituksen tekeminen on ihan naurettavaa. Pettäjä yrittää tehdä itsestään uhrin koska tietää tehneensä väärin muttei voi myöntää sitä.