Mitä teen? Ahdistaa ihan kamalasti! Mies teki minusta rikosilmoituksen :(
Tilanne on lyhykäisyydessään tämä: Mies teki rikosilmoituksen minusta kun olen lukenut hänen tekstiviestejä ja sähköpostia. Ei kuitenkaan vienyt asiaa eteenpäin eli käräjille ei mene. Poliisi soitti ja mieskin oli sitten sitä mieltä, että voidaan keskenämme sopia asia. Mutta en pääse yli tuosta millään! Tuntuu järkyttävältä, että oma aviomies on kuin pahin vihollinen ja tekee noin! Tiedän kyllä toimineeni väärin lukiessani niitä, mutta siihen on ollut kyllä aikamoisen pätevä syy.
Olemme siis avioliitossa, mies on pettänyt aiemmin vuosikausia sitten. Olrmme sopineet asian ja menty yhdessä eteenpäin. Nyt vähän aikaa sitten vaistosin miehen käytöksestä, että salailee jotain, piti puhelinta aina tiukasti mukanaan ja käytös minua kohtaan oli outoa. Kerran sitten jätti puhelimen pöydälle, tartuin siihen ja niinhän siellä oli tekstiviestejä kahden eri naisen kanssa, toisen kanssa suunniteltu tapaamisia ja toisen kanssa suoria seksiviestejä :'(. Oon tyytyväinen, että asia tuli ilmi, vaikka tietenkin väärin tein kun luin toisen tekstarit..myös sen vuosien takaisen pettämisen "alkutaipaleen" käräytin lukemalla miehen lähettämiä intiimejä tekstareita silloiselle naiselle.
Tuo sähköpostilukeminen oli sellainen, että miehen maili tulee nyt vähän aikaa pojan kännykkään (että saa ladattua googletilin kautta muutaman pelin). Poika sanoi, että siihen on tullut jotain lippuja. Otin pojan puhelimen ja katsoin (maili siis aukeaa siihen etusivulle ilman salasanoja tms), josta tuli ilmi, että mies oli varannut itselleen lentoliput parin päivän päähän ja minulle ei kerrottu mitään! Muuten en todellakaan miehen sähköposteille mene kun ei ole salasanojakaan. Tästä mies suuttui ja riensi poliisilaitokselle ja samalla ilmoitti nuo tekstarijutut.
Asiaa on puitu ja sovintoa tehty, mutta päivä päivältä tuo rikosilmoituksen tekeminen tuntuu yhä kamalammalta! Kommentteja!
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 23:42"]
Sapettaa, että on tuhlannut mun maksamia verorahoja ja poliisin työaikaa tuollaiseen.
[/quote]
Näin.
JSSAP!
Hoida asia kuntoon ja laita avioero vireille. Ihmisellä on vain yksi elämä elettävänä.
Eroa tosta miehestä! Yök, mikä juttu. On totta, että olet muodollisesti syyllistynyt rikokseen, mutta olet epäillyt, että mies pettää - mikä osoittautui oikeaksi! - ja halunnut todisteita sille, ettet ainakaan epäilisi ja syyttelisi turhasta.
Pettäminen ei valitettavasti ole rikos, mutta lyhyesti: miehesi on hirviö, jos tekee vielä sinusta rikollisen.
Lähde! Miehen toiminta kertoo riittävästi siitä, minkä luokan pers.häiriöinen hän on ja millaisiin toimiin valmis. Ja toistuva pettäjä vielä.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 12:17"]
Toivottavasti nuo rikoksesta jauhavat on kaikki sama ihminen, muuten on aika huolestuttavaa, jos oikeasti noin monella menee laki ja moraali noin pahasti sekaisin.
Orjien vapauttaminen on rikos!
Juutalaisten piilotteleminen ja auttaminen pakenemaan on rikos!
[/quote]
Ei noi ole rikoksia. Jos et ymmärrä yksityisyyden ja kirjeslaisuuden merkitystä niin huonosti menee. Ne on ihmisen tärkeimpiä oikeuksia yhteiskunnassa.
Pettäminen ei ole rikos eikä monen mielestä edes väärin. Kirjesalaisuuden rikkominen on rikos kaikissa valtioissa.
[/quote]
Niin, eivät ole enää rikoksia. Ovat kyllä olleet. Kunhan yritin demonstroida sitä, että laki ja moraali eivät aina kulje käsi kädessä.
Kirjesalaisuuden rikkominen ei myöskään ole mikään rikos, jos sen tekee viranomainen laillisesti. Että se niistä ihmisten tärkeimmistä oikeuksista yhteiskunnassa.
Pettäminen ei tietenkään enää nykyään ole rikos, eikä tulekaan olla, mutta kyllähän se ihan selkeästi väärin on itse tekijänkin mielestä, ei kai sitä muuten tarvitsisi salailla. Pettäjä myös helposti riskeeraa toisen terveyden ja jopa hengen (sukupuolitaudit), mikä on kyllä paljon suurempi vääryys kuin mikään, mitä tässä tapauksessa kirjesalaisuuden rikkomisesta voisi seurata.
[/quote]
Poliisi on aivan eri asia kuin itseään täynnä oleva nainen joka haluaa lukea miehensä sähköposteja.
Myös moraalisesti kirjesalaisuuden rikkominen on paljon pahempi kuin pettäminen. Sellaiseen ihmiseen ei voi luottaa missään asiassa. Edes työasiassa koska jos hän pettää puolisonsa lukemalla hänen viestejään niin hän myös pettää työnantajan
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 09:55"]
Eroa tosta miehestä! Yök, mikä juttu. On totta, että olet muodollisesti syyllistynyt rikokseen, mutta olet epäillyt, että mies pettää - mikä osoittautui oikeaksi! - ja halunnut todisteita sille, ettet ainakaan epäilisi ja syyttelisi turhasta.
Pettäminen ei valitettavasti ole rikos, mutta lyhyesti: miehesi on hirviö, jos tekee vielä sinusta rikollisen.
Lähde! Miehen toiminta kertoo riittävästi siitä, minkä luokan pers.häiriöinen hän on ja millaisiin toimiin valmis. Ja toistuva pettäjä vielä.
[/quote]
Terve ihminen ei edes epäile ilman todisteita. Kyllä Ap tässä on se pahempi puolisko. Eihän tuollaisen ihmisen kanssa voi edes kääntää selkää kun hän on varmasti jo kaivelemassa kasseja ja räpläämässä puhelinta. Hyvin sairasta toimintaa
Onko ihmisillä yleensä noin paljon salattavaa kännykässään tai sähköpostissaan, kun niin kärkkäästi ollaan aloittajaa tuomisemassa? Uskon, että moni noista rikoksen huutelijoista on yksi ja sama ihminen, jolla ei ole kovinkaan puhtaat jauhot omassa pussissaan.
Meillä on mieheni kanssa "avoimet" kännykät ja voidaan pyytää toista lukemaan saapunut viesti, jos toinen sattuu olemaan omaa puhelinta lähempänä. Ja joskus mieheni saattaa pyytää mua lähettämään puolestaan jonkun sähköpostin... Meillä ei ole salattavaa. Kirjekuoria en avaa, jollei mies työmatkalla ollessaan pyydä lukemaan saapunutta postia. Tämä avoimuus ja luottamus toiseen ei ole kummankaan yksityisyydestä pois.
On todella surullista, jos parisuhteessa pitää salata toiselta osapuolelta jotain.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 07:56"]
Ehkä ne miehet, jotka naisia hakkaavat, kokevat myös, että on väärin, kun nainen tekee heistä rikosilmoituksen... tms. Ap teki väärin, ja mun mielestä on hyvä, että edes joku tekee rikosilmoituksen tuosta asiasta, yleensä taitaa (mutu) jäädä tekemättä. MUTTA muuten olen sitä mieltä, että ap:n kannattaa mies jättää, sen verran ikävältä toiminta ja käyttäytyminen vaikuttaa.
[/quote]
Tuossa tilanteessa rikosilmoituksen tekeminen on ihan naurettavaa. Pettäjä yrittää tehdä itsestään uhrin koska tietää tehneensä väärin muttei voi myöntää sitä.
[/quote]
Rikos on rikos. Pettäminen ei ole rikos. Sähköpostien lukeminen on.
[/quote]
joo joo ja lässyn lässyn. Mun mielestä toi ap:n juttu on niin pieni juttu, just kun kävelis punaisia päin. Ihme tyyppejä täällä jankkaamassa , että ON RIKOS ON, mä olen melko varma, että jos vastaava tilanne ois näiden kankkaajien kohdalla, ne varmasti olisivat toimineet samoin. Ja niin olisin minäkin. Älä ap välitä näistä "totuudentorvista", sä et oikeesti ole mikään rikollinen. Sun miehes yrittää vain syyllistää sua, koska jäi itse kiinni. Moraalisesti miehesi teki pahemmin.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 14:25"]
Ihme porukkaa täällä. Minulla ei tulisi mieleenkään mennä kenenkään ihmisen laukulle, lompakolle, puhelimelle tai kirjeitä lukemaan. Se vaan on ihan totaalisen väärin.
Mutta on se rikosilmoituksenkin tekeminen ihme touhua. Jo se ilman noita pettämiskuvioita kertoo miehestä riittävästi.
Jos epäilee toista epärehellisyydestä, pitää asia selvittää toisilla keinoin kuin henkilökohtaisia asioita nuuskimalla. Kyllä sen saa muutenkin selville, mutta voi säilyttää oman itsekunnioituksensa.
Tuo teinin puhelin on ihan ok juttu, siinähän asia tuli esille ihan vahingossa.
[/quote]
Uskotko, että on ERI asia kuitenkin , että katsooko oman miehensä puhelinta vai "kenenkään" eli kaikkien muiden esim. työkavereidensa, kavereidensa, perhetuttujen jms. Etkö ymmärrä eroa? Alkaa tuntua, että noi rikoksen huutajat on sellaisia ihmisiä, jotka itse harrastaa pettämistä. Esim. mun puhelimen vois antaa kenen tahansa käsiin aina, koska siellä ei ole mitään salaista.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 07:56"]
Ehkä ne miehet, jotka naisia hakkaavat, kokevat myös, että on väärin, kun nainen tekee heistä rikosilmoituksen... tms. Ap teki väärin, ja mun mielestä on hyvä, että edes joku tekee rikosilmoituksen tuosta asiasta, yleensä taitaa (mutu) jäädä tekemättä. MUTTA muuten olen sitä mieltä, että ap:n kannattaa mies jättää, sen verran ikävältä toiminta ja käyttäytyminen vaikuttaa.
[/quote]
Tuossa tilanteessa rikosilmoituksen tekeminen on ihan naurettavaa. Pettäjä yrittää tehdä itsestään uhrin koska tietää tehneensä väärin muttei voi myöntää sitä.
[/quote]
Rikos on rikos. Pettäminen ei ole rikos. Sähköpostien lukeminen on.
[/quote]
joo joo ja lässyn lässyn. Mun mielestä toi ap:n juttu on niin pieni juttu, just kun kävelis punaisia päin. Ihme tyyppejä täällä jankkaamassa , että ON RIKOS ON, mä olen melko varma, että jos vastaava tilanne ois näiden kankkaajien kohdalla, ne varmasti olisivat toimineet samoin. Ja niin olisin minäkin. Älä ap välitä näistä "totuudentorvista", sä et oikeesti ole mikään rikollinen. Sun miehes yrittää vain syyllistää sua, koska jäi itse kiinni. Moraalisesti miehesi teki pahemmin.
[/quote]
Usko jo että petäminen ei ole rikos tai väärin. Kirjesalaisuus on rikos.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 14:25"]
Ihme porukkaa täällä. Minulla ei tulisi mieleenkään mennä kenenkään ihmisen laukulle, lompakolle, puhelimelle tai kirjeitä lukemaan. Se vaan on ihan totaalisen väärin.
Mutta on se rikosilmoituksenkin tekeminen ihme touhua. Jo se ilman noita pettämiskuvioita kertoo miehestä riittävästi.
Jos epäilee toista epärehellisyydestä, pitää asia selvittää toisilla keinoin kuin henkilökohtaisia asioita nuuskimalla. Kyllä sen saa muutenkin selville, mutta voi säilyttää oman itsekunnioituksensa.
Tuo teinin puhelin on ihan ok juttu, siinähän asia tuli esille ihan vahingossa.
[/quote]
Uskotko, että on ERI asia kuitenkin , että katsooko oman miehensä puhelinta vai "kenenkään" eli kaikkien muiden esim. työkavereidensa, kavereidensa, perhetuttujen jms. Etkö ymmärrä eroa? Alkaa tuntua, että noi rikoksen huutajat on sellaisia ihmisiä, jotka itse harrastaa pettämistä. Esim. mun puhelimen vois antaa kenen tahansa käsiin aina, koska siellä ei ole mitään salaista.
[/quote]
Ei ole eria asia. Aviopuolisollakin on oikeus yksityisyyteen. Avioero tulisi heti jos toinen olisi lukenut minun viestini. Mitään salattavaa siellä ei ole. Mutta se ei kuulu kenellekkään muulle.
Siinä puolustetaan myös toisten oikeuksia. Jos minulle lähettää joku viestin niin hän lähettää sen minulle. Sitä ei saa lukea muut. Jos minäsaisin tietää että joku muu kuin se jolle olen itse lähettänyt viestin lukisi sen niin katkaisisin väit myös kaveriini. Koska asiani koskee vain häntä ei hänen puolisoaan tai kavereitaan.
Siis hetkinen! Ap ei pääse yli siitä, että mies on tehnyt hänestä rikosilmoituksen? Mulle itselleni kyllä henkilökohtaisesti nuo esiintulleet seksiviestit ja tapaamisehdotukset olisi PALJON pahempi juttu. No, jokainen suhteuttaa asiat tietysti tavallaan, mutta mulle itselleni tulisi kyllä miehen käytöksestä sellainen fiilis että eiköhän tämä ollut tässä!
Jätä se sika. Kuulostaa siltä että halusi näpäyttää sua jotta saisi jotain valtaa suhun. Entäs jos alkaa kiristää sua sillä, että oot tehnyt rikoksen ja jäänyt siitä kiinni?
Mun ex olisi voinut tehdä noin kun on itse jäänyt kiinni pettämisestä. Exä olikin manipuloiva kusipää.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 22:31"]
Tilanne on lyhykäisyydessään tämä: Mies teki rikosilmoituksen minusta kun olen lukenut hänen tekstiviestejä ja sähköpostia. Ei kuitenkaan vienyt asiaa eteenpäin eli käräjille ei mene. Poliisi soitti ja mieskin oli sitten sitä mieltä, että voidaan keskenämme sopia asia. Mutta en pääse yli tuosta millään! Tuntuu järkyttävältä, että oma aviomies on kuin pahin vihollinen ja tekee noin! Tiedän kyllä toimineeni väärin lukiessani niitä, mutta siihen on ollut kyllä aikamoisen pätevä syy.
Olemme siis avioliitossa, mies on pettänyt aiemmin vuosikausia sitten. Olrmme sopineet asian ja menty yhdessä eteenpäin. Nyt vähän aikaa sitten vaistosin miehen käytöksestä, että salailee jotain, piti puhelinta aina tiukasti mukanaan ja käytös minua kohtaan oli outoa. Kerran sitten jätti puhelimen pöydälle, tartuin siihen ja niinhän siellä oli tekstiviestejä kahden eri naisen kanssa, toisen kanssa suunniteltu tapaamisia ja toisen kanssa suoria seksiviestejä :'(. Oon tyytyväinen, että asia tuli ilmi, vaikka tietenkin väärin tein kun luin toisen tekstarit..myös sen vuosien takaisen pettämisen "alkutaipaleen" käräytin lukemalla miehen lähettämiä intiimejä tekstareita silloiselle naiselle.
Tuo sähköpostilukeminen oli sellainen, että miehen maili tulee nyt vähän aikaa pojan kännykkään (että saa ladattua googletilin kautta muutaman pelin). Poika sanoi, että siihen on tullut jotain lippuja. Otin pojan puhelimen ja katsoin (maili siis aukeaa siihen etusivulle ilman salasanoja tms), josta tuli ilmi, että mies oli varannut itselleen lentoliput parin päivän päähän ja minulle ei kerrottu mitään! Muuten en todellakaan miehen sähköposteille mene kun ei ole salasanojakaan. Tästä mies suuttui ja riensi poliisilaitokselle ja samalla ilmoitti nuo tekstarijutut.
Asiaa on puitu ja sovintoa tehty, mutta päivä päivältä tuo rikosilmoituksen tekeminen tuntuu yhä kamalammalta! Kommentteja!
[/quote]
Hyökkäys on paras puolustus...kun mies jäi kiinni niin hyökkäsi sitten tuolla tavalla. Mitä sä tuollaisella teet?
Luottamus ja kunnoitus mennyt molemmin puolin. Ei tosta enää mitään tule, vaikka rakkautta olisikin. Katkeruus ja kaunaisuus kasvavat.
Aivan käsittämätön tyyppi. Heitä se hel....iin. Ei tuollaista tarvitse kestää. Tässä maassa löytyy vielä kunnollisiakin miehiä. Oman mieheni kanssa tulee 30 vuotta avioliittoa. En ole pettänyt eikä hänkään ole. Ja jos on, niin hyvin on peitellyt. MItä hän hakee sillä rikosilmoituksella? Kysy sitä. Se on pelottelua, joka ei kuuluu parisuhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 11:29"]
Siis hetkinen! Ap ei pääse yli siitä, että mies on tehnyt hänestä rikosilmoituksen? Mulle itselleni kyllä henkilökohtaisesti nuo esiintulleet seksiviestit ja tapaamisehdotukset olisi PALJON pahempi juttu. No, jokainen suhteuttaa asiat tietysti tavallaan, mutta mulle itselleni tulisi kyllä miehen käytöksestä sellainen fiilis että eiköhän tämä ollut tässä!
[/quote]
No joo, onhan se näinkin. Mutta jos katsotaan ihan käytännön kannalta, niin ap on se joka istuu kuulustelussa, käräjillä syytettynä ja suorittaa mahdollisen rangaistuksen, ei sen mies. Että paneehan se vähän ahdistamaan tavallista ihmistä, jolla ei ole aiempaa kokemusta oikeuslaitoksen ja poliisin kanssa. Sikäli ihan ymmärrettävää.
Okei...oletetaan, että epäilisitte teininne joutuneen huonoon seuraan. Tästä olisi ollut viitteitä jo ennenkin, mutta nyt epäilette että on koeillut huumeita. Teini ei kerro asioitaan. Teinin puhelimeen piippailee viestejä outoihin aikoihin, ja käytös näiden viestien jälkeen on salailevaa. Kuinka moni jättäisi viestit tutkimatta koska SE ON RIKOS, jos saisi tilaisuuden tutkia puhelin?
Ehkä ne samat, jotka sitten parin vuoden päästä voi hautajaisissa/ vankilan vierailutunnilla/lastensuojeluneuvottelussa jeesustella ainakin itse toimineensa aina OIKEIN ja näyttäneensä esimerkkiä toimimalla lain mukaan.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 11:47"]
Okei...oletetaan, että epäilisitte teininne joutuneen huonoon seuraan. Tästä olisi ollut viitteitä jo ennenkin, mutta nyt epäilette että on koeillut huumeita. Teini ei kerro asioitaan. Teinin puhelimeen piippailee viestejä outoihin aikoihin, ja käytös näiden viestien jälkeen on salailevaa. Kuinka moni jättäisi viestit tutkimatta koska SE ON RIKOS, jos saisi tilaisuuden tutkia puhelin?
Ehkä ne samat, jotka sitten parin vuoden päästä voi hautajaisissa/ vankilan vierailutunnilla/lastensuojeluneuvottelussa jeesustella ainakin itse toimineensa aina OIKEIN ja näyttäneensä esimerkkiä toimimalla lain mukaan.
[/quote]
Jep jep. Aikuinen mies ja alaikäinen teini.. kyllä, ihan ne on verrattavissa. Teiniltä voi ottaa puhelimen vaikka kokonaan pois, jos vanhempi katsoo sen tarpeelliseksi.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 23:42"]
Onko miehesi koskaan ajanut ylinopeutta?
Puhunut kännykään ajaessa?
Juu, samanlainen rikos on tuo kirjesalaisuuden rikkominen. Annan veden valua hanhen selästä.
Miehesi on lapsellinen ja luulee voivansa tehdä mitä vaan. Pokkaa näyttää olevan.
Sapettaa, että on tuhlannut mun maksamia verorahoja ja poliisin työaikaa tuollaiseen.
[/quote]
Kirjesalaisuuden rikkominen on PALJON pahempi rikos kuin ylinopeus. Siinä puhutaan ihmisen yksityisyydestä joka on yksi tärkeimpiä oikeuksia. AP on rikollinen.
[/quote]
jaa jonkun pettäjän yksityisyyden rikkominen on vakavampaa kuin hengenvaaran aiheuttaminen liikenteessä? v*** mitä p***aa. Enpä jakssa lukea näitä enempää.
Voi kurjaa, sulla on ihan narsisti-julmuripaska miehenä. Ja ahne vielä kun yrittää tuolla toimella jo etukäteen petailla jotain elatusmaksujen pienenemistä tms. Kan sä oit muka nyt rikollinen. ja huhhuh, poliisit tosiaan nauraa ääliö- miehellesi.
EI ne elarit tuosta kirjesalaisuuden rikkomisesta pienene, se on laki että isällä on elatusvastuu lapseensa avioeron jälkeenkin.
voi lapsiparkaa minkä mallin on hullusta isäukosta jo saanut, vuosien mittaan!
pelasta itsesi ja lapsesi nyt kun vielä jaksat ja voit!
Avioero vireille HETI! Miehesi on sairas ja seksiriippuvainen petturi.
Voimia uuteen elämään, sinulle ja lapsellesi!