Miksi kaupungissa syntynyt ihminen ei ymmärrä pitää lakkia päässä koleassa syyssäässä mutta maalainen ymmärtää?
Tämä asia jaksaa ihmetyttää joka kerta kun tuolla kaupungissa ihmiset painaa menemään kävely ja lenkkipoluilla ilman lakkia viileässä lähes nollakelissä. Kun menet maaseudulle niin siellä ihmisillä on yleensä lakit päässä kun ovat ulkona.
Onko kaupungissa syntyneet jollain tavalla tonttuja kun eivät osaa ja ymmärrä pukeutua?
Kommentit (10)
Miten niin ei osaa? Nuorisohan pitää pipoa ruokapöydässäkin.
Tontun kaupungissa tunnistaa siitä, että sillä on hattu päässä vaikkei ole pakkasta.
Ei nollakelissä mitään hattuja tarvitse, ellei ole koko päivää ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ei ole juuri koskaan lippalakkia päässä syksyllä ja monet kaljupää miehetkin painaa menemään kalju jäässä. Luulisi olevan kylmä.
Tänään näin Helsingin keskustassa vaikka kuinka paljon ihmisiä joilla oli hattu päässä. Minullakin oli. En tiedä missä ne muut ihmiset ovat syntyneet, mutta minä ainakin olen syntynyt kaupungissa ja vedän pipon korville silloin kun on tarpeeksi kylmä. Ei tämä kysymys ole mikään stadi vs. lande.
Minulla on paksut hiukset, ne lämmittävät. Eikä pääni muutenkaan palele herkästi. Saa olla yli 10 astetta pakkasta ja kylmä tuuli ennen kuin vedän takin hupun päähän. Hatuista en tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ei ole juuri koskaan lippalakkia päässä syksyllä ja monet kaljupää miehetkin painaa menemään kalju jäässä. Luulisi olevan kylmä.
Niin luulisi, vaan ei ole. Korvaläpät taskussa jos korvia alkaa paleltaa ja jos pidempään on tarkoitus olla, mukana on pipo. Työmatkoilla en käytä edes takkia kun kuljen autolla.
Ulkoilemaan lähtiessä yleensä puen ja alle puolen tunnin on pipo, hanskat, huivi pois ja takki auki.
Ehkä ne onkin maalaiset kaupungissa jotka hienostelee eikä käytä hattua?
Ihan yhtälailla se herättää hämmennystä, miten maalainen ei osaa jättää kuraisia kumisaappaita ja kauhtuneita vaatteita kun käy kaupungilla, ihmisten ilmoilla.