Tiedän että mm.siskoni laittaisi välit poikki jos tietäisi poliittisen kantani.
Tilanne voi kuullostaa pieneltä ja vähäpätöiseltä mutta minulle tämä on oikeasti vaikeaa. En uskalla kertoa juuri kenellekkään ketä äänestän ja mitä mieltä olen eri asioista koska suvussani on paljon ihmisiä jotka avoimesti halveksuu sitä mitä itsekkin edustan.
Alkaa käydä aika raskaaksi viettää aikaa ihmisten kanssa joista tietää etteivät he edes puhuisi sinulle enää jos tietäisivät ketä äänestän.
Taas meni kesälomasta muutama päivä sukulaisten luona kuunnellen ensinnäkin hyvin vääriä tietoja kannattamastani puolueesta. Yksi asia joka eniten ärsyttää on se että ihmisillä on ihan väärää ja tuulesta temmattua tietoa tästäkin puolueesta mutta sitä väärää tietoa sitten porukalla mässäillään ja käänneellään.
Onko muita samassa tilanteessa olevia? (Puolue on siis perussuomalaiset)
Kommentit (138)
Tiedän myös tapauksen jossa välit meni kun tämmöinen selvisi. En voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla kertoa juuri kenellekkään ketä äänestän ja mitä mieltä olen eri asioista koska suvussani on paljon ihmisiä jotka avoimesti halveksuu sitä mitä itsekkin edustan.
No eikös silloin juuri olisi järkevintä kertoa rehellisesti puoluekantansa?
Ainakin silloin he joutuisivat päättämään kohtelevatko muitakin puolueita edustavia ihmisiä ihmisinä, vai alkavatko halveksumaan omaa sisarustaan.
t. Persu, jonka ystäväpiiriin kuuluu ihmisiä puolueesta riippumatta
Sun sisko kuulostaa hyvältä tyypiltä. En ymmärrä itsekään miten joku nainen voisi naisvihapuoluetta äänestää
Uskonto, politiikka yms henkilökohtaiset asiat on syytä jättää lomakeskustelujen ulkopuolelle. Jos ei ole muuta keskusteltavaa, voi olla ihan hiljaa ja hissukseen. Toisaalta, ihan yhdentekevää, mitä joku suvaitsematon on toisen puoluekannasta mieltä. Toisen mielipiteiden ei pidä antaa vaikutta ja eiväthän ne vaikutakaan, jos oma vakaumus on vahva.
Politiikka on vain valtapeliä, likaistakin. Sen takia ei kannata sukulaisuussuhteita pilata.
Valtion tuet yrityksille, maataloudelle ja koko kansalle osoittavat, että tiukka porvarikin ottaa voitot yksityistettynä, mutta tappiot mielellään kansallistettuna. Näin meillä ja muualla. Siis eipä todella kannata verenpainetta hankkia :DDDD
En itse puhu politiikasta syvemmin kuin ihan muutaman ihmisen kanssa. Pystyn olemaan hyvissä ja läheisissä väleissä monienkin kanssa, vaikka politiikan näkemykset eivät ihan kohtaa, mutta keskustelua ei tapahdu kuin yleisellä tasolla.
"Kertoo kaiken oleellisen ihmisestä, jos tämä sanoo XxXxXxX".
Tämä toistuu usein palstan keskusteluketjuissa. Mutta onkohan asia noin yksinkertainen, vai tuo sitaateissa olevan tokaisun sanoja yksioikoinen?
Mun mielestä on ihan käsittämätöntä, että jos joku henkilö on mukava poliittisesta näkökannastaan huolimatta, niin mennään laittamaan välit poikki. Niinkun se ei loisi vain lisää provokaatiota ja vastakkainasettelua. Toisen ihmisarvo vain katoaa yhtäkkiä huolimatta siitä kuinka mukava ja reilu ihminen kyseessä olisi muuten. Tämä on asia, joka ei mene mulle jakeluun.
Olen tekemisissä kahden sukulaisen kanssa, vaikka tiedän että ovat äänestäneet persuja. Sille on syynsä, miksen soittele sun muuta. ”Kaveri”piiriin kuuluu myös paria persua, mutta enpä heidänkään seuraansa kaipaa. Aina saa niellä kiukkua tai kyyneliä kun r*iskausläppää heitetään, tai sanotaan hilpeästi kajauttaen ”n**keri”. Inhoan heitä noina hetkinä ja jos joku kysyisi, en edes sanoisi heitä kavereiksi. Olivat silloin kavereita, kun eivät olleet vielä paljastaneet oikeaa karvaansa. Olen persuja kanssa tekemisissä vain kohteliaisuudesta, mahdollisimman harvoin. Tämä on sitä politiikkaa minkä kuilua ei saada kurottua umpeen millään korulauseilla tai verisiteillä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ihan käsittämätöntä, että jos joku henkilö on mukava poliittisesta näkökannastaan huolimatta, niin mennään laittamaan välit poikki. Niinkun se ei loisi vain lisää provokaatiota ja vastakkainasettelua. Toisen ihmisarvo vain katoaa yhtäkkiä huolimatta siitä kuinka mukava ja reilu ihminen kyseessä olisi muuten. Tämä on asia, joka ei mene mulle jakeluun.
No, mä en ainakaan pidä aidosti mukavina ihmisiä, jotka on kivoja mulle mutta eivät kuitenkaan yleisesti toivo ihmisille hyvää. Sellaisen ihmisen "mukavuus" on ehdollista ja epäluotettavaa. Vasemmistolaisia uhkaillaan persumielisten toimesta jatkuvasti, ja hyvät asiat käännetään pahoiksi. Se on aivan nurinkurista ja absurdia. Ja nämä oikeasti suvaitsemattomat kehtaavat toistella tuota "suvaitsemattomat ovat kaikkein suvaitsemattomimpia" -hokemaa. Niin, kun heidän itsekästä ajatusmaailmaansa ei katsota hyvällä, niin alkaa itku, mutta ei ajatella ollenkaan mitä itse edustetaan ja mitä aiheutetaan muille.
Ainoa syy miksi en ajattele negatiivisesti kaikista persutykkääjistä, on se, että tiedän osan heistä olevan vain tietämättömiä siitä mille voimille äänensä antavat.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto, politiikka yms henkilökohtaiset asiat on syytä jättää lomakeskustelujen ulkopuolelle. Jos ei ole muuta keskusteltavaa, voi olla ihan hiljaa ja hissukseen. Toisaalta, ihan yhdentekevää, mitä joku suvaitsematon on toisen puoluekannasta mieltä. Toisen mielipiteiden ei pidä antaa vaikutta ja eiväthän ne vaikutakaan, jos oma vakaumus on vahva.
Politiikka on vain valtapeliä, likaistakin. Sen takia ei kannata sukulaisuussuhteita pilata.
Valtion tuet yrityksille, maataloudelle ja koko kansalle osoittavat, että tiukka porvarikin ottaa voitot yksityistettynä, mutta tappiot mielellään kansallistettuna. Näin meillä ja muualla. Siis eipä todella kannata verenpainetta hankkia :DDDD
Politiikka ja uskonto ovat valtavan mielenkiintoisia puheenaiheita! Niistä keskustelua ei pitäisi vältellä, ellei joku nyt ole äärimmäisen fanaattinen.
Ap, voiko olla, että arvioit siskoasi väärin? Mistä tiedät, että hän katkaisisi välinsä sinuun? Jos on joskus sanonut näin, se ei välttämättä tarkoita, että todellisuudessa hän tekisi niin.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon vasuriaatteesta sekin, että yleisesti vasuriaktiivit jopa suosittelevat perhesuhteiden rikkomista "väärämielisten" sukulaistensa kanssa. Melkoinen kultti.
Tuulahdus Suomesta 70-luvulta, jolloin moni sukulaisuussuhde karahti kiville kommunismin myötä. Eivät voineet sietää kuin aateveljiään.
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsevaiset on tunnetusti kaikkein suvaitsemattomimpia.
Ei ne ole. Tuo on vain tuollainen höpöhöpö-lause jota persut viljelevät ja jota ei ikinä perustella mitenkään. Sen sijaan että persut vain eläisivät omaa elämäänsä he vaativat itselleen aktiivista etuoikeutta syrjiä muita. Jos et tätä sulata olet muka "kaikkein suvaitsemattomin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tekemisissä kahden sukulaisen kanssa, vaikka tiedän että ovat äänestäneet persuja. Sille on syynsä, miksen soittele sun muuta. ”Kaveri”piiriin kuuluu myös paria persua, mutta enpä heidänkään seuraansa kaipaa. Aina saa niellä kiukkua tai kyyneliä kun r*iskausläppää heitetään, tai sanotaan hilpeästi kajauttaen ”n**keri”. Inhoan heitä noina hetkinä ja jos joku kysyisi, en edes sanoisi heitä kavereiksi. Olivat silloin kavereita, kun eivät olleet vielä paljastaneet oikeaa karvaansa. Olen persuja kanssa tekemisissä vain kohteliaisuudesta, mahdollisimman harvoin. Tämä on sitä politiikkaa minkä kuilua ei saada kurottua umpeen millään korulauseilla tai verisiteillä.
Kuulostaa ihan siltä, ettei sinun seuraasi ole kenenkään syytä kaivata. Sitten sinua vasta itkettääkin jos ehdit elää siihen päivään kun kantasuomalaiset ovat vähemmistönä omassa maassaan. Sinua ei kuitenkaan huolestuta se, että jo nyt 5% m. Muutto vähemmistö tekee n. 40% kaikista r***iska*srikoksista. Miksi pidät pääsi mieluummin pensaassa?
Ihan ohis, mutta miksi persuja kiinnostaa vain se 40 prosenttia, eikä lopuille 60 prosentille haluta tehdä mitään. Osa persuista jopa ajaa r*iskauksen dekriminalisointia avioliitossa.
Eikö se ole uhrille ihan yhtä hirveää, vaikka joutuisi enemmistön edustajan uhriksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun sisko kuulostaa hyvältä tyypiltä. En ymmärrä itsekään miten joku nainen voisi naisvihapuoluetta äänestää
Tilastollisesti naisiin kohdistuva viha tulee esiin muulla tavoin. Siksi PS.
Nainen
Hyvä pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan siltä, ettei sinun seuraasi ole kenenkään syytä kaivata. Sitten sinua vasta itkettääkin jos ehdit elää siihen päivään kun kantasuomalaiset ovat vähemmistönä omassa maassaan. Sinua ei kuitenkaan huolestuta se, että jo nyt 5% m. Muutto vähemmistö tekee n. 40% kaikista r***iska*srikoksista. Miksi pidät pääsi mieluummin pensaassa?
Ihan ohis, mutta miksi persuja kiinnostaa vain se 40 prosenttia, eikä lopuille 60 prosentille haluta tehdä mitään. Osa persuista jopa ajaa r*iskauksen dekriminalisointia avioliitossa.
Eikö se ole uhrille ihan yhtä hirveää, vaikka joutuisi enemmistön edustajan uhriksi?
Muun muassa siksi, koska se nykyinen 40% on jossain kohtaa sama kuin ruotsin 95%, mikäli vasureiden ja näiden peesaajien annetaan jatkaa samaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsevaiset on tunnetusti kaikkein suvaitsemattomimpia.
Ei ne ole. Tuo on vain tuollainen höpöhöpö-lause jota persut viljelevät ja jota ei ikinä perustella mitenkään. Sen sijaan että persut vain eläisivät omaa elämäänsä he vaativat itselleen aktiivista etuoikeutta syrjiä muita. Jos et tätä sulata olet muka "kaikkein suvaitsemattomin".
Tässäkin keskustelussa olette jo ilmaisseet, että on ihan ok ja suositeltavaa laitata poikki väärämielisiin sukulaisiin. Teillä vasureilla on vain yksi sallittu mielipide. Keitä persut sitäpaitsi muka haluavat syrjiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei ole mitään korkeeta matikkaa, kyllä tämän pitäisi jokainen ymmärtää. Jos pieni joukko tekee suuren osan rikoksista, niin voit miettiä kuinka paljon niitä rikoksia olisi jos se pieni joukko olisi suuri joukko. Ruotsista voit katsoa mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muun muassa siksi, koska se nykyinen 40% on jossain kohtaa sama kuin ruotsin 95%, mikäli vasureiden ja näiden peesaajien annetaan jatkaa samaan malliin.
Pois turha vaatimattomuus. Olisit nyt kerralla pistänyt ehdolle 115%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei ole mitään korkeeta matikkaa, kyllä tämän pitäisi jokainen ymmärtää. Jos pieni joukko tekee suuren osan rikoksista, niin voit miettiä kuinka paljon niitä rikoksia olisi jos se pieni joukko olisi suuri joukko. Ruotsista voit katsoa mallia.
Mutta miksi ihmeessä naisiin kohdistuvat rikokset eivät kiinnostaneet yhtään silloin kun niitä tekivät vain suomalaiset?
No onhan se tyhmää äänestää ko puoluetta.