Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö että vihreät oliivit on terveellisiä?

Vierailija
11.10.2022 |

Enää en oo pitkään aikaan mustia ostanut vaan vihreitä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tavaraa molemmat

Vierailija
2/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

"Brittimedia: Lintuja kuolee Välimerellä yöllisen oliivisadonkorjuun seurauksena Linnut imeytyvät säikähdyksissään korjuukoneeseen."

Hyvällä mielellä syövät vegaanit oliiveja, vaikka miljoonat linnut kuolevat heidän "vegaaniuden" vuoksi.

Minua hävettäisi.

Sinua hävettäisi ja tämähän ei ole suomalaisten oliivin syöjien vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä terveellisiä ne mustatkin on, siis aidosti mustat jotka on pidempään puussa kypsyneitä oliiveja. Toki halpamerkit myy myös "mustia oliiveja" jotka on värjättyjä vihreitä, eikä sellaiset turhat värit toki hyvä ravinnossa ole.  Nämä erottaa jo ulkonäöstä nämä värjätyt siitä että ovat oikeasti pikimustia ja tasaisen värisiä, kun taas vain kypsänä poimitut mustat oliivit on vähän vaihtelevan värisiä ja tummia mutta ei kirjaimellisesti mustia.

Vierailija
4/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

"Brittimedia: Lintuja kuolee Välimerellä yöllisen oliivisadonkorjuun seurauksena Linnut imeytyvät säikähdyksissään korjuukoneeseen."

Hyvällä mielellä syövät vegaanit oliiveja, vaikka miljoonat linnut kuolevat heidän "vegaaniuden" vuoksi.

Minua hävettäisi.

Eiköhän me vegaanit yleensä olla keskivertokuluttajaa tietoisempia tässäkin asiassa. Itse en ainakaan osta niitä tehotuotettuja oliiveja joiden poiminnassa kuolee kasoittain lintuja, vaan erilaisin menetelmin (sauvoin, haravoimalla ja puuta tärisyttämällä) poimittuja. Esim. Ruohonjuuresta saa sekä oliiveja että oliiviöljyjä jotka on lintuystävällisiä. Marketeistakin usein saa esim. Terra Cretaa joka ei käytä lintuja tuhoavaa imurointimenetelmää.

Vierailija
5/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin.

Vierailija
6/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Minua hävettäisi.

Miten oliivit liittyy vegaaneihin? Eiköhän suurimman osan oliiveista syö ihan sekasyöjät jotka eivät välitä linnuista sen enempää kuin possuista tai broilereista.

Vierailija
7/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muistaa, että vaikka ovat terveellisiä niin yhdessä oliivissa on energiaa 10kcal. 

Vierailija
8/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Minua hävettäisi.

Sinua hävettäisi ja tämähän ei ole suomalaisten oliivin syöjien vika.

Emma K tietää aina kaikesta kaiken ja vähän päälle. *Virn*

Vierailija
9/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Minua hävettäisi.

Miten oliivit liittyy vegaaneihin? Eiköhän suurimman osan oliiveista syö ihan sekasyöjät jotka eivät välitä linnuista sen enempää kuin possuista tai broilereista.

Joo ne linnut kerätään talteen, maalataan punaiseksi, ja sitte porataan oliiviin reikä ja työnnetään se liha sinne oliivin reikään. Totta. Olen nähnyt. Joo.

Vierailija
10/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muistaa, että vaikka ovat terveellisiä niin yhdessä oliivissa on energiaa 10kcal. 

Tuskinpa kukaan syö oliiveja niin paljon, että saisi niistä liikaa energiaa. 

Vierailija
11/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivit on pahoja 😝

Vierailija
12/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla terveellisiä, mutten tykkää mausta. 

Vierailija
13/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivit öljyineen ovat yksi luonnon parhaista keksinnöistä

Vierailija
14/14 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliivit on pahoja 😝