Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua seurustella ennen kuin olen saanut työpaikan

Vierailija
28.06.2020 |

Opiskelin diplomi-insinööriksi yliopistossa 5 v sitten, mutta en ole vielä saanut koulutusta vastaavaa työtä, vaan olen ns. paskaduunissa. En halua seurustella ennen kuin olen saanut kunnon työpaikan. Pelkään, että tuleva kumppanini ei hyväksy minua matalapalkkaisen työni vuoksi. Eihän minulla ole edes autoa eikä minulle ole varaa matkustella.

Ongelma on siinä, että en löydä koulutusta vastaavaa työpaikkaa, vaikka kuinka etsin. Voi olla, että olen tästä syystä koko loppuelämän sinkkuna ja onneton. Kavereitakaan en kehtaa nähdä: he ovat kaikki jossain hyvässä ammatissa.

Kertokaa te viisaat mitä minun pitäisi tehdä. Luovutanko ja hyväksyn sinkkuuteni?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et luovuta vaan hankit sen upean työpaikkasi!

Vierailija
2/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi seurustella, koska minulla ei ole työtä.

-Työtön mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lähtenyt Suomesta? Jos olet nainen, miksi mietit tuollaista?

Vierailija
4/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Vierailija
5/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prooovooo, ja tyhmä sellanen.

Vierailija
6/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai teitä seurusteluhaluttomia kukaan väkisin suhteeseen kotoa hae. Ihan vapaasti saatte olla seurustelematta.

Vierailija
7/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa muissa maissa on paljon paremmat työmarkkinat (melkeinpä alalla kuin alalla). Esim. Saksassa elämäsi varmaan kääntyisi nousuun, jos kiinnostaa kokeilla. Miehen suhteen kannattaa miettiä haluaako sellaista, jolle sun urasi on se ensimmäinen kysymys (ihan jo siksikin, että jokaisen työpaikan voi menettääkin)

Vierailija
8/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis ap ollut myös ainakin 5 vuotta näkemättä kavereitasi?

Vierailija
9/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se naisilla helppoa kun on omasta halusta kiinni. Miehet eivät voi seurustella ennen kuin ovat saaneet työpaikan. Ja senkin pitää mieluusti olla ns. hyvä työpaikka

Vierailija
10/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ns paskaduunissa. Tykkää työstäni. Mutta minulla oli työkaveri joka opiskellut "paremman" ammatin mutta ei vielä siellä työllistänyt niin oli meillä töissä.

Olimme kerran juomassa muutamat töiden jälkeen ja hän avautui kaveripiiristään. Nämä kaikki oli opiskelut ja töissä siellä missä pitikin.

Hauska oli että tämä työkaveri puhui heistä hieman halveksuen koska he nauroivat hänen nykyiselle työlleen ja jotkut jopa piti työttömyyttä parempana vaihtoehtona, ihan sama kauan sitä kestäisi.

Kuka minä olen sanomaan kun lukion jälkeen opiskelin vasta aikuisena ammattitutkinnon ja jätin siihen mutta pidin tätä kaveria paljon fiksumpana kuin sitä "parempaa" piiriä jossa yleensä liikkui.

Työ tai opiskelu ei määritä sitä mikä on ihmisenä.

Vierailija
11/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelette ap:n olevan nainen?

Vierailija
12/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy sinkuutesi äläkä ikinä tee siitä päästäksesi mitään jos ajatusmaailmasi on tuo. Sinulla ei koskaan mielestäsi tule olemaan tarpeeksi hienoa autoa kuitenkaan.

Vierailija
13/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä oletko nainen vai mies. Jos olet nainen, niin työpaikallasi ei ole juuri mitään merkitystä.

Jos taas olet mies, niin on toki mahdollista, että kumppanisi tai appivanhempasi eivät arvosta pienipalkkaista duuniasi. Minä olin joskus vastaavassa tilanteessa kuin sinä (olen mies) ja ex-appiukko kysyi minulta ensitapaamisella miten meinaan hänen tyttärensä ja perheen elättää. Menin jotenkin hämilleni koko tilanteessa enkä saanut mitään suustani. Silloinen tyttöystäväni onneksi puolusti minua ja totesi minun hallitsevan hyvin rahankäytön (ei ne suuret tulot, vaan pienet menot).

Vierailija
14/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelette ap:n olevan nainen?

Päättelin apn olevan mies, henkisesti jonne, kun puhui autosta samaan hengenvetoon seurustelun kanssa.

Vierailija
15/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa muualle, esim. Keski-Eurooppaan. Työtilanne paljon parempi.

Vierailija
16/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on vaan se ongelma, että aina kun sinulla on hyvä työpaikka niin otat naisen ja aina kun ei niin sitten eroat, koska sullahan ei mielestäsi voi olla naista ilman hyvää työpaikkaa. ;) Ja se taas johtaa uusiin kysymyksiin.

Vierailija
17/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis ap ollut myös ainakin 5 vuotta näkemättä kavereitasi?

Juu en ole juuri kavereita nähnyt. He ovat kaikki jossain huippuduunissa. Tai ainakin melkein kaikki. Tuntuu, että koko korkeakoulu oli minun kannaltani turha. Ihmisarvoni on 0, kun en saa töitä.

Jep ja olen mies.

Vierailija
18/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on vaan se ongelma, että aina kun sinulla on hyvä työpaikka niin otat naisen ja aina kun ei niin sitten eroat, koska sullahan ei mielestäsi voi olla naista ilman hyvää työpaikkaa. ;) Ja se taas johtaa uusiin kysymyksiin.

Voi olla aika haastavaa ap:lla nykyaikana :D. Yhä useampi duuni on kestoltaan määräaikainen.

Vierailija
19/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä alalta valmistuit?

Vierailija
20/70 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä alalta valmistuit?

Prosessitekniikan puolelta