Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pojat syrjäytyvät tyttöjä herkemmin?

Vierailija
28.06.2020 |

Vai onko tuo poikien syrjäytyminen tasa-arvoistava tekijä ja siksi siihen ei Suomessa puututa?

Kommentit (212)

Vierailija
61/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet älykkyydestään huolimatta eivät vain pärjää nyky-yhteiskunnassa. He eivät osaa sopeutua, heillä ei ole viisautta älykkyydestä huolimatta. Ehkä he eivät vain lajina ole enää selviytymiskykyisiä. Luonnonvalinta karsisi heikot yksilöt pois, mutta koska olemmelänsimaassa, pitää nämä heikotkin vetää perässä.

Vierailija
62/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut vuosia itsetunto-ongelmia ulkonäköni suhteen mitä olen peittänyt laittautumalla ja meikkaamalla. Ilman meikkikerrosta olisin varmaan erakoituneempi. Pojat harvemmin meikkaa ja tälläytyy tuntitolkulla elleivät halua ikäviä kommentteja ja kyseenalaistuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilttejä poikia ei kutsuta kesäisin mihinkään kesärientoihin. Syrjäytyvät kotiin pleikkarin ääreen. :(

Alapeukuista päätellen ihan oikein.

Kiltit pojat voivat itsekin alkaa järjestää kesärientoja ja kutsua muitakin. 

Vierailija
64/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojilla on useammin neurologisia poikkeamia kun tytöillä.

Toisen selityksen mukaan tyttöjen neurologiset poikkeamat vaan diagnosoidaan harvemmin, koska näitä poikkeamia on tutkittu lähinnä pojilla.

Niin, mutta ei esim. asperger haittaa naista mitenkään deittimarkkinoilla, satoja halukkaita miehiä ilmestyy silti.

Jos miehellä on asperger, autismia jne., hän voi joutua rajunkin kiusaamisen kohteeksi naisten toimesta.

Autismi nimenomaan haittaa naisia enemmän, koska joutuu todennäköisesti hyväksikäytetyksi miesten kanssa.

Naisilla joilla on sekä asperger että ADHD niin heillä on kymmenkertainen itsemrhariski. Myös vinksahtaneet ihmissuhteet on yleisiä, eli neurokirjon nainen päätyy suhteeseen esimerkiksi persoonallisuushäiriöisen miehen kanssa. 

Itselläni on ADHD ja olen tullut petetyksi melkein kaikissa suhteissani, sen lisäksi niihin on liittynyt kaikenlaista painostusta ja manipulointia ja yksi mies eli jopa täyttä kaksoiselämää. Olen herkkä ja kiltti ja liian helposti miellyttämisenhaluinen. Minulla on huono itsetunto koska sain diagnoosin vasta aikuisena, olen vain joutunut jotenkin pärjäämään omin päin (ja saanut sitten negatiivista palautetta joka välissä). Nyt olen menossa toista kertaa psykoterapiaan. Olen erittäin paljon kärsinyt näistä miessuhteista. Olisin halunnut lapsia, mutta aika alkaa loppua. 

Vierailija
65/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne kasvatetaan luusereiksi eikä vaadita ikinä mitään. Nykyisin maailmassa pärjäämiseen ei riitä että jalkojen välissä heiluu pallot.

Niin, siihen riittää nykyään viiva.

Vierailija
66/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet älykkyydestään huolimatta eivät vain pärjää nyky-yhteiskunnassa. He eivät osaa sopeutua, heillä ei ole viisautta älykkyydestä huolimatta. Ehkä he eivät vain lajina ole enää selviytymiskykyisiä. Luonnonvalinta karsisi heikot yksilöt pois, mutta koska olemmelänsimaassa, pitää nämä heikotkin vetää perässä.

Feministit ovat tietoisesti luoneet nyky-yhteiskunnasta sellaisen, että miehet eivät siellä pärjää.

Vierailija
67/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministit ovat tietoisesti luoneet nyky-yhteiskunnasta sellaisen, että miehet eivät siellä pärjää.

Ai. Miksi sitten melkein kaikki johtajat suomessa on edelleen miehiä? Miksi kovapalkkaisimmat täällä ovat miehiä? Miksi naiset tekevät enemmän pätkätöitä?  

Vierailija
68/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia ei kasvateta kuvittelemaan että he ovat maailman napa, joten reaalimaailma ei sitten tule järkytyksenä ja aiheuta ahdistusta ja paskoja coping-keinoja.

Vierailija
69/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sitten nämä luuserit miehittävät kovapalkkaiset johtopaikat?

Naiset sensijaan istuvat yhdistysten ja muiden turhien kolmannen sektorien toiminnanjohtajina ilmeisen helpoissa ja riskittömissä tehtävissä.

Kun tarvitaan lujuutta ja näköalaa, tehtävään valitaan mies.

Vierailija
70/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmanratkaisu taidot. Ei osata sanoin kertoa, lyödään toista kun tuntuu pahalta.

Pitäisi jo lapsena opettaa ettei anneta periksi, yritetään uudelleen.

Puutteelliset sosiaaliset taidot. Tunneilmaisua jo lapsena.

Vierailija
71/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei ole samanlaisia ystäväsuhteita, kuin naisilla. Ei niille avauduta henkilökohtaisista asioista. Enemmän se on sellaista ryyppyralliseuraa, joiden kanssa pidetään hauskaa. 

Vierailija
72/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne kasvatetaan luusereiksi eikä vaadita ikinä mitään. Nykyisin maailmassa pärjäämiseen ei riitä että jalkojen välissä heiluu pallot.

Niin, siihen riittää nykyään viiva.

Niin, sen hoitaa naiskiintiöt ja muu tuki - kumpi se heikompi ja apua tarvitseva porukka onkaan jos asiaa mietitään noin...?

Vierailija
73/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojilla on useammin neurologisia poikkeamia kun tytöillä.

Toisen selityksen mukaan tyttöjen neurologiset poikkeamat vaan diagnosoidaan harvemmin, koska näitä poikkeamia on tutkittu lähinnä pojilla.

Niin, mutta ei esim. asperger haittaa naista mitenkään deittimarkkinoilla, satoja halukkaita miehiä ilmestyy silti.

Jos miehellä on asperger, autismia jne., hän voi joutua rajunkin kiusaamisen kohteeksi naisten toimesta.

Autismi nimenomaan haittaa naisia enemmän, koska joutuu todennäköisesti hyväksikäytetyksi miesten kanssa.

Naisilla joilla on sekä asperger että ADHD niin heillä on kymmenkertainen itsemrhariski. Myös vinksahtaneet ihmissuhteet on yleisiä, eli neurokirjon nainen päätyy suhteeseen esimerkiksi persoonallisuushäiriöisen miehen kanssa. 

Itselläni on ADHD ja olen tullut petetyksi melkein kaikissa suhteissani, sen lisäksi niihin on liittynyt kaikenlaista painostusta ja manipulointia ja yksi mies eli jopa täyttä kaksoiselämää. Olen herkkä ja kiltti ja liian helposti miellyttämisenhaluinen. Minulla on huono itsetunto koska sain diagnoosin vasta aikuisena, olen vain joutunut jotenkin pärjäämään omin päin (ja saanut sitten negatiivista palautetta joka välissä). Nyt olen menossa toista kertaa psykoterapiaan. Olen erittäin paljon kärsinyt näistä miessuhteista. Olisin halunnut lapsia, mutta aika alkaa loppua. 

Miehethän vain puolustaa muita miehiä ja syyttää uhria, eli naista jännämiesten suosimisesta. Mutta jos on neurologisia ongelmia, ei osaa lukea ihmisiä. Itsekin uskon olevani autisti, vaikka sitä ei koskaan ole tutkittu. Enkä enää tässä iässä välitäkään mennä mihinkään tutkimuksiin, juna meni jo jokatapauksessa perheellistymisen suhteen.

Miehiä en enää huoli, mua on ihan tarpeeksi kusetettu ja olen niin outo ettei kukaan normaali mies minua huoli. Vain hyväksikäyttäjät.

Vierailija
74/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Miksi sitten melkein kaikki johtajat suomessa on edelleen miehiä? Miksi kovapalkkaisimmat täällä ovat miehiä? Miksi naiset tekevät enemmän pätkätöitä?  

Syrjäytyneitä miehiä on paljon enemmän kuin johtajamiehiä.

Vierailija
75/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille on vähemmän ja vähemmän tarjolla töitä, joista selviäisi ilman koulutustakaan työmotivaatiota. Aiemmin teollisuudessa, kaupungilla ym. Oli apumiehen paikkoja, joissa riitti lapioon nojailu tai varaston silmälläpitotai muu vahdissa olo. Työstä sai palkan, jolla pärjäsi ja saattoi sanoa olevansa töissä.

Nykyään tuollaisia näkymättömien, hiljaisten töitä on vähemmän ja niihin hakeutuu enemmän naisia. Esim. Laitoshuoltajina pärjää ahkerat, riuskat tyypit, jotka tekevät tehtävänsä eivätkä välttämättä pidä melua itsestään koska asiakkaat voivat häiriintyä. Työ sopisi kenelle vaan sukupuolesta riippumatta,mutta. Naiset tekevät näitä yleisemmin. Monissa matalapalkkatöissä esim. Myyntialalla tarvitaan ulospäinsuuntautunutta, aktiivista luonnetta eikä hiljaiset pojat siellä pärjää.

Eli hiljaisille vähän kouluttautuneille työntekijöille ei Suomessa ole paljon paikkoja ja naiset paikkoja löytyy helpommin. Mikä ei ole naisten vika vaan Suomessa vaan on tapana mennä naisten töihin tai miesten töihin.jopa Italiassa ja Espanjassa on sukupuolen suhteen tasa-arvoisemmat työmarkkinat kuin Suomessa.

Vierailija
76/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministeillä noin paljon valtaa?

Itse syyttäisin markkinataloutta, joka kiristänyt kaiken jouston työelämästä pois. Enää ei ole varaa palkata tehottomia työntekijöitä ja avustavia apumiehiä ja harjoittelijoita, joista avautuisi työ,mahdollisuuksia syrjäytymisvaarassa oleville.

Syrjäytymisvaarassa olevat tarvitsevat tukea ja kiintiöitä sukupuolesta riippumatta, siitä olemme samaa mieltä.

Vierailija
77/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen neurokirjon ongelmia ei osata tunnistaa, sillä kaikki diagnoosit on kehitelty tarkkailemalla poikia. Tämä pätee toisaalta myös moniin fyysisiinkin sairauksiin, siksi esimerkiksi nainen kuolee todennäköisemmin sydänkohtaukseen sellaisen saadessaan kuin mies, sillä naisen oireet ovat "epätyypillisiä". Toki miehet saavat määrällisesti enemmän sydänkohtauksia, mutta naisen kohdalle sattuessa se on tappavampi. 

Anorektikkotytöistä yli viidesosa on oikeasti autisminkirjolaisia. Myös paniikkihäiriön, ahdistuneisuushäiriön, masennuksen, pakko-oireisenhäiriön jne taustalta löytyy usein hoitamaton neurokirjon häiriö. Ja jos ei tiedetä mikä on alkuperäinen ongelma, niin hoito ei ole kovin tehokasta. 

Vierailija
78/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä ei ole samanlaisia ystäväsuhteita, kuin naisilla. Ei niille avauduta henkilökohtaisista asioista. Enemmän se on sellaista ryyppyralliseuraa, joiden kanssa pidetään hauskaa. 

Siis tuohan olisi juuri parasta, että kavereiden kanssa voisi vain pitää hauskaa. Naisilla on hankalampaa löytää sellaisia kavereita. Ei minua kiinnosta juoruta, haluaisin vain pitää hauskaa.

Vierailija
79/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumaailma syrjäyttää pojat. Vaaditaan itseohjautuvuutta siinä vaiheessa, kun se biologisesti ei ole pojille vielä mahdollista. Vaaditaan tietynlaisia luonteenpiirteitä (ulospäinsuuntautunut, kuitenkin hallittavan rauhallinen, mielellään urheilullinen), joita kaikilla ei ole eikä tule. Lisäksi valitettavan monilla koulun aikuisilla on vaikeuksia sietää juuri niitä syrjäytymisriskityyppisiä poikia, ts. nössöt pojat ärsyttää ihan erilailla kuin vastaavanluonteiset tytöt.

Vierailija
80/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sitten nämä luuserit miehittävät kovapalkkaiset johtopaikat?

Naiset sensijaan istuvat yhdistysten ja muiden turhien kolmannen sektorien toiminnanjohtajina ilmeisen helpoissa ja riskittömissä tehtävissä.

Kun tarvitaan lujuutta ja näköalaa, tehtävään valitaan mies.

Sekoitat asiat. Miehet jakautuvat luusereihin ja menestyjiin. Menestyvät miehet todellakin ovat se suurituloisin, -munaisin, vahvin, älykkäin, komein osa yhteiskuntaa kun taas luusereita ovat ne syrjäytyneet pojat. Naiset sijoittuvat tuohon väliin.