Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pojat syrjäytyvät tyttöjä herkemmin?

Vierailija
28.06.2020 |

Vai onko tuo poikien syrjäytyminen tasa-arvoistava tekijä ja siksi siihen ei Suomessa puututa?

Kommentit (212)

Vierailija
41/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttejä poikia ei kutsuta kesäisin mihinkään kesärientoihin. Syrjäytyvät kotiin pleikkarin ääreen. :(

Alapeukuista päätellen ihan oikein.

Vierailija
42/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat ovat matalaälyisempiä kuin tytöt.

Mensan jäsenistä 75% on miehiä, vaikka hakijoista yli 50% on naisia.

Tuo tarkoittaa vaan sitä, että Mensaan hakevilla miehillä on parempi käsitys omista mahdollisuuksista. Toisin sanoen he ovat ottaneet selvää älykkyystasostaan jo aiemmin. Naiset menevät rennommin kokeilemaan, ehkä heihin ei kirpaise niin pahasti jos eivät pääse.

Eikä tarkoita. Miesten ja naisten ÄO-erot ovat biologisia.

Miehiä on jokaikisessä testatussa maassa myös siellä alle 80 joukossa kolminkertainen määrä naisiin verrattuna. Naisia on eniten ÄO-skaalan keskivaiheilla.

https://www.spectrumnews.org/news/autisms-sex-ratio-explained/

Samoin autismi ja erilaiset neurologiset poikkeavuudet ovat ~5-10 kertaa todennäköisempiä pojilla kuin tytöillä riippumatta diagnosointimetodeista.

Tiedän, mutta eihän läheskään kaikki huippuälykkäät yritä hakea Mensan jäsenyyttä. Se kiinnostaa vain pientä joukkoa heistä. Suomessa on kymmeniätuhansia naisia ja miehiä, jotka pääsisivät hakiessaan Mensaan. Joku muu syy on siis oltava sille, että siellä on naisia vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naisia ei enään kiinosta perinteiset arvot, heitä vain kiinostaa karkkikaupalla hengailu (tinder).

Työpaikat muutenkin jo niin voitontavoittavia, että paskat työehdot ja palkat, niin jäävät usein työttömäksi. Ja tähän vielä lisäyksenä koulukiusaamiset ja muut, mihin kukaan aikuinen ei puutu, eivät halua jatkaa koulunkäyntiä.

Olen tällainen perinteisiä arvoja kannattava nainen ja jäänyt ikisinkuksi. Pakkeja olen saanut esim. seuraavista syistä: en halua avointa suhdetta, haluan lapsia, minulla on koira, väärä hiustenväri.

Omasta näkökulmasta vaikuttaa siltä että miehet eivät halua sitoutua yhteen naiseen, saati lapsiperheeseen. Jopa koira on liikaa.

Koira on kyllä aika iso punainen lippu monille miehille. Itsekin haluaisin lapsia, mutta koira on ehdoton ei. Olet tainnut tapailla vääriä miehiä, en ala siitä enempää, tajuat varmasti.

Miksi se koira on niin iso punainen lippu miehille? Siksi että se syö tulevat lapset?

Eikö tuo lähinnä ole merkki siitä että naisella on sitoutumishalukkuutta ja hoivaamisviettiä?

Siksi että sitä koiraa joutuu sitten hoitamaan, älkääkä yrittäkö väittää mitään muuta. Ei kiinnosta, lähteä aamulenkille koiran kanssa, kun naisella on krapula. Pystyit kyllä sinkkunakin, joten pystyt nyktin.

No olipas perustelut. :D

Olen elänyt sinkkuna koirani kanssa jo 10v ja käyttänyt yksin aivan jokaisen lenkin, mikä tekee pelkästään koiran aikuisvuosilta 9*365*4 lenkkiä. Tämä ei muuttuisi jos olisin miehen löytänyt koska koira on minun omistuksessa ja yksin minun vastuulla.

Sori vaan mutta vaikutat aika itsekeskeiseltä ja yksinkertaiselta jos tuo oli ainoa perustelusi.

Vierailija
44/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tarkoittaa vaan sitä, että Mensaan hakevilla miehillä on parempi käsitys omista mahdollisuuksista. Toisin sanoen he ovat ottaneet selvää älykkyystasostaan jo aiemmin. Naiset menevät rennommin kokeilemaan, ehkä heihin ei kirpaise niin pahasti jos eivät pääse.

Miehiä on jokaikisessä testatussa maassa myös siellä alle 80 joukossa kolminkertainen määrä naisiin verrattuna. Naisia on eniten ÄO-skaalan keskivaiheilla.

Samoin autismi ja erilaiset neurologiset poikkeavuudet ovat ~5-10 kertaa todennäköisempiä pojilla kuin tytöillä riippumatta diagnosointimetodeista.

Tiedän, mutta eihän läheskään kaikki huippuälykkäät yritä hakea Mensan jäsenyyttä. Se kiinnostaa vain pientä joukkoa heistä. Suomessa on kymmeniätuhansia naisia ja miehiä, jotka pääsisivät hakiessaan Mensaan. Joku muu syy on siis oltava sille, että siellä on naisia vähemmän.

Ja jos ne kymmenet tuhannet 131 (jäsenraja)+ äo henkilöt jotka eivät ole jäsenenä päättäisivät hankkiutua sinne, niin edelleen miehiä olisi näistä henkilöistä leijonanosa eli yli 70%.

Et tunnu ymmärtävän asiaa. Tuo pätee jokaikisessä maassa, ei pelkästään Suomessa, koska kyseessä on suuriin ihmispopulaatioihin pätevä lainalaisuus. Miehiä on enemmän ÄO-skaalan ääripäissä kuin naisia.

Vierailija
45/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naisia ei enään kiinosta perinteiset arvot, heitä vain kiinostaa karkkikaupalla hengailu (tinder).

Työpaikat muutenkin jo niin voitontavoittavia, että paskat työehdot ja palkat, niin jäävät usein työttömäksi. Ja tähän vielä lisäyksenä koulukiusaamiset ja muut, mihin kukaan aikuinen ei puutu, eivät halua jatkaa koulunkäyntiä.

Olen tällainen perinteisiä arvoja kannattava nainen ja jäänyt ikisinkuksi. Pakkeja olen saanut esim. seuraavista syistä: en halua avointa suhdetta, haluan lapsia, minulla on koira, väärä hiustenväri.

Omasta näkökulmasta vaikuttaa siltä että miehet eivät halua sitoutua yhteen naiseen, saati lapsiperheeseen. Jopa koira on liikaa.

Koira on kyllä aika iso punainen lippu monille miehille. Itsekin haluaisin lapsia, mutta koira on ehdoton ei. Olet tainnut tapailla vääriä miehiä, en ala siitä enempää, tajuat varmasti.

Miksi se koira on niin iso punainen lippu miehille? Siksi että se syö tulevat lapset?

Eikö tuo lähinnä ole merkki siitä että naisella on sitoutumishalukkuutta ja hoivaamisviettiä?

No ehkä osa miehistä ei pidä koirista? En minäkään pidä (olen nainen) enkä siksi haluaisi että partnerillani olisi koira jos joskus vaikka yhteen haluaisimme muuttaa.

Eikä kaikki naiset pidä lapsista, joten miksi pitäisi hankkia lapsi, jos vain mies haluaa lapsen? 

- eri

Vierailija
46/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT/Mensan jäsenyys on ehkä yksi osoitus älykkyydestä. Toinen juttu on mitä sillä älykkyydellään tekee.

Vierailija
47/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojilla on useammin neurologisia poikkeamia kun tytöillä.

Toisen selityksen mukaan tyttöjen neurologiset poikkeamat vaan diagnosoidaan harvemmin, koska näitä poikkeamia on tutkittu lähinnä pojilla.

Niin, mutta ei esim. asperger haittaa naista mitenkään deittimarkkinoilla, satoja halukkaita miehiä ilmestyy silti.

Jos miehellä on asperger, autismia jne., hän voi joutua rajunkin kiusaamisen kohteeksi naisten toimesta.

Toimesta...

Vierailija
48/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen selityksen mukaan tyttöjen neurologiset poikkeamat vaan diagnosoidaan harvemmin, koska näitä poikkeamia on tutkittu lähinnä pojilla.

Niin, mutta ei esim. asperger haittaa naista mitenkään deittimarkkinoilla, satoja halukkaita miehiä ilmestyy silti.

Jos miehellä on asperger, autismia jne., hän voi joutua rajunkin kiusaamisen kohteeksi naisten toimesta.

Yhtä lailla autistisia naisia kiusataan, vaikka siitä ei deittimarkkinoilla olisikaan haittaa.

Se autistinen nainen saa silti perheen ja lapsia jos haluaa. Sitä autistista miestä kehotetaan tappamaan itsensä ja kiusataan lapsuudesta aikuisuuteen asti.

Ja jos se autistinen nainen ei halua perhettä? Yhtä lailla autistisia naisia kiusataan lapsuudesta aikuiseen ja saatetaan kehoittaa tappamaan itsensä.

Vierailija
49/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on silti uhri.

Vierailija
50/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on kasvatettu luulemaan, että he ovat oikeutettuja. Tytöille iskostetaan pienestä pitäen työnteon, itsenäisyyden ja pärjäämisen merkitystä ja perinnettä suomalaisten työläisnaisten jäljessä. Kun maailma on muuttunut suorituskeskeiseksi eikä miehille voida taata suojatyöpaikkoja eikä heitä voida kehua ja korostaa vain sukupuolensa ansiosta, koska vain tulokset ratkaisevat, jakautuvat miehet voittajiin ja häviäjiin..

Edelleen hyvin menestyvä mies pärjää yhteiskunnassa naista paremmin mutta miehillä on myös naisia suurempi riski tippua yhteiskunnan marginaaliin.

Naisilla on oikeus kaiken maailman kiintiöpaikkoihin ja muihin, mitä feministit ovat heille junailleet sen väitteen varjolla, että "miehet sortavat naisia".

Jos olisikin, niin tuskin niitä paikkoja on niin paljon, että naisten syrjäytymistä niillä saadaAn torjuttua niin paljon, että Poikien syrjäytyminen on ”paljon suurempaa”.

Vierailija
51/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että sitä koiraa joutuu sitten hoitamaan, älkääkä yrittäkö väittää mitään muuta. Ei kiinnosta, lähteä aamulenkille koiran kanssa, kun naisella on krapula. Pystyit kyllä sinkkunakin, joten pystyt nyktin.

No olipas perustelut. :D

Olen elänyt sinkkuna koirani kanssa jo 10v ja käyttänyt yksin aivan jokaisen lenkin, mikä tekee pelkästään koiran aikuisvuosilta 9*365*4 lenkkiä. Tämä ei muuttuisi jos olisin miehen löytänyt koska koira on minun omistuksessa ja yksin minun vastuulla.

Sori vaan mutta vaikutat aika itsekeskeiseltä ja yksinkertaiselta jos tuo oli ainoa perustelusi.

Tuo väitteesi pätee Sinun kohdalla kenties. Kokemukseni mukaan yleensä koiran hoito jaetaan partnereiden kesken. Tai koko perheen kesken. Ei niin, että ainoastaan joku yksin hoitaa koiraa.

*eri

Vierailija
52/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan naiset esim. automaattisesti hakeutuu mieluummin naisten seuraan, ja heillä on vähän tällainen "siskot yhdessä"-asenne. Miehillä ei ole näin vahvaa sukupuoleen perustuvaa ryhmähenkeä. Voisiko tämä osaltaan selittää? Tyttöjä kaverit auttaa jos masennus uhkaa, pojat kohauttaa olkiaan ja sanoo että pärjäile, ennen kuin palaa takaisin keskittymään muihin juttuihin.

Niinhän sitä väitetään. Minusta miesten keskinäinen kanssakäyminen on kuitenkin paljon rennompaa. Naiset ovat paljon hankalampia. Itse en ole koskaan löytänyt mitään naisporukkaa ja ne yksittäiset ystävätkin katoavat heti kun saavat lapsia. Minua ei myöskään kaverit auttaneet kun masennuin, päinvastoin he alkoivat ottaa etäisyyttä.

En ole syrjäytynyt koska käyn töissä, mutta sosiaalisesti olen kyllä syrjäytynyt. Niin tottunut yksinoloon etten enää edes osaisi jutella kenenkään kanssa. Varmasti meissä naisissa on enemmän mun kaltaisia syrjäytyneitä, miehissä sitten taas niitä tietokoneriippuvaisia, mutta periaatteessa onhan heillä siellä nettikavereina ne muut syrjäytyneet miehet. Eli heillä on sosiaalinen elämä, toisin kuin esimerkiksi minulla.

Vierailija
53/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on kasvatettu luulemaan, että he ovat oikeutettuja. Tytöille iskostetaan pienestä pitäen työnteon, itsenäisyyden ja pärjäämisen merkitystä ja perinnettä suomalaisten työläisnaisten jäljessä. Kun maailma on muuttunut suorituskeskeiseksi eikä miehille voida taata suojatyöpaikkoja eikä heitä voida kehua ja korostaa vain sukupuolensa ansiosta, koska vain tulokset ratkaisevat, jakautuvat miehet voittajiin ja häviäjiin..

Edelleen hyvin menestyvä mies pärjää yhteiskunnassa naista paremmin mutta miehillä on myös naisia suurempi riski tippua yhteiskunnan marginaaliin.

Naisilla on oikeus kaiken maailman kiintiöpaikkoihin ja muihin, mitä feministit ovat heille junailleet sen väitteen varjolla, että "miehet sortavat naisia".

Ja pojat saavat tiedon näistä kiintiöistä, mikä suistaa heidän elämänsä syöksyyn ja johtaa syrjäytymiseen?

Vierailija
54/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan koiria ja niitä tulee elämässäni olemaan tulevaisuudessakin. Silti ymmärrän myös ihmisiä, jotka eivät halua koiria elämäänsä. Omalla kohdallani se tarkoitti sitä, etten olisi voinut kuvitella sitoutuvani muunlaiseen mieheen kuin sellaiseen, joka otti koirani "omakseen".

Vierailija
55/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pojat saavat tiedon näistä kiintiöistä, mikä suistaa heidän elämänsä syöksyyn ja johtaa syrjäytymiseen?

No minkälaista se "syöksy ja syrjäytyminen" sitten on?

Ei ole mukana parisuhdeleikeissä ja hyppää ihmisten ilmoilla ns. normaaliin tapaan?

*eri

Vierailija
56/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger ilmenee tytöillä ja naisilla eri tavalla kuin pojilla ja miehillä.

Tytöillä jää diagnoosi saamatta koska he osaavat sulautua paremmin massaan ja käyttäytyä "normaalimmin".

Naiset tiedostavat itsensä ja käytöksensä paremmin.

Vierailija
57/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autismi nimenomaan haittaa naisia enemmän, koska joutuu todennäköisesti hyväksikäytetyksi miesten kanssa.

Vierailija
58/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 20 ja muutin omaan asuntoon, syrjäytyminen oli lähellä. Muuttamisen aikoihin oli töissä, mutta muutaman kuukauden jälkeen firmasta irtisanottiin useita ja itse olin yksi heistä. Aloitin heti uuden työn etsimisen. Töitä ei vaan kamalasti ollut ja parin kuukauden työttömyyden jälkeen aloin olemaan todella passiivinen. Kaljaa alkoi kulumaan monta kertaa viikossa. Kavereita ei ollut ja kiinnostus itseni ylläpitämiseen hiipui nopeasti. Silti jatkoin työpaikan etsimistä. Onneksi 1,5 vuoden työttömyyden jälkeen sain vakipaikan. Jos työttömyys olisi jatkunut vielä kauemmin niin olisim varmaan lopettanut työn etsimisen ja olisin syrjäytynyt. M30

Vierailija
59/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikalapsilta ei vaadita yhtä paljon. "Pojat on poikia". Monet pojat kasvavat vapaamatkustajuuteen. Toisaalta joissain poikaporukoissa ei saa muiden kunnioitusta jos pärjää hyvin koulussa. Pisa-tuloksissa näkyy että monissa maissa pojat pärjäävät paremmin kuin tytöt, joten kyseessä on kulttuurinen syy eikä joku poikien biologiaan tms liittyvä. Suomessa on siis sellainen kulttuuri että poikien annetaan tehdä mitä lystää, ihan sama jos koulu menee niin ja näin kun kyllähän mies kuitenkin työelämässä saa aina munalisät. Paitsi ettei saa, ne jotka pärjäävät kaikista heikoimmin eivät he työelämäänkään meinaa päästä. 

Poikien höösäämisen sijaan voitaisiin välillä puhua tyttöjen syömishäiriöistä, itsetuhoisuudesta, masennuksta ja siitä että tytöt ovat neurokirjon ongelmissa täysin alidiagnosoituja. Neurokirjon tytöillä on mm kohonnut itse m u r h a riski ja helpommin joutuvat esimerkiksi ihmissuhteisiin joissa on hyväksikäyttöä. 

Vierailija
60/212 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ne kymmenet tuhannet 131 (jäsenraja)+ äo henkilöt jotka eivät ole jäsenenä päättäisivät hankkiutua sinne, niin edelleen miehiä olisi näistä henkilöistä leijonanosa eli yli 70%.

Et tunnu ymmärtävän asiaa. Tuo pätee jokaikisessä maassa, ei pelkästään Suomessa, koska kyseessä on suuriin ihmispopulaatioihin pätevä lainalaisuus. Miehiä on enemmän ÄO-skaalan ääripäissä kuin naisia.

Minä ymmärrän kaiken mitä sinä kirjoitat, mutta sinä et ymmärrä sitä, mitä minä yritän sanoa. Suomessa on kyllä aivan riittävästi Mensan rajan ylittäviä naisia, jotta heitä voisi olla nykyisellä jäsenmäärällä vaikka nyt se puolet jäsenistöstä. He eivät vain jostain syystä hakeudu Mensan testiin niin hanakasti kuin miehet, jotka rajan ylittävät.

Se että Mensassa on miehiä 75% ja naisia 25% ei tarkoita sitä, että se on koko väestön osuus myöskin, koska koko väestö ei ole yrittänyt Mensaan hakea. Nyt kun niin kuitenkin on, niin siinä on muita syitä taustalla, joita voi vain arvailla. Ehkä naiset yliarvioivat oman älykkyytensä useammin kuin miehet ja siksi useampi naisista hakee Mensaan? Siinä toinen arvaukseni.