Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit tietää, että puolisosi ei ole rakastunut sinuun...

Vierailija
02.07.2023 |

... olisiko se automaattisesti suhteen loppu?

Rupesin vain miettimään kun sivusta jouduin seuraamaan tällaista tilannetta. Nainen kuuli vahingossa miehen kertovan jollekin kaverilleen, ettei usko romanttiseen rakkauteen vaan on paljon mukavampi olla suhteessa sellaisen kivan naisen kanssa, jonka kanssa tulee hyvin toimeen, kuin olla yksin.

Nainen tietysti tulkitsi tämän niin, ettei mies rakasta häntä, ja se oli sen suhteen loppu.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi.

Vierailija
2/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi.

Avaa nyt vähän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllå minäkin eroaisin siinä tapauksessa.

Vierailija
4/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin.

Vierailija
5/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Erosin kun mies ei enää rakastanut, enkä sitten minäkään lopulta. 

Vierailija
6/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko itsekään loppuelämän kestävään romanttiseen rakkauteen joten pitkän parisuhteen on perustuttava ihan muihin asioihin kuten esimerkiksi siihen että tullaan toimeen keskenään erilaisissa elämäntilanteissa.

Vierailija
7/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttaisi mitään. Yhdessä kuitenkin ollaan ja ystäviä keskenään. Yhteinen koti, yhteiset lapset.

T: tuntematon

Vierailija
8/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme taida kumpikaan olla rakastuneita toisiimme, ihan hyvin pyyhkii silti. Edellisen kerran olen kokenut ihastumisen tunteita juuri mieheeni, sen jälkeen en 10 vuoteen enää keneenkään. 

Vierailija
9/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi.

Avaa nyt vähän!

Mitä avattavaa siinä on? En jatkaisi rakkaudettomassa suhteessa. Järkiliitossa ei mulle ole mitään järkeä.

Vierailija
10/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi.

Avaa nyt vähän!

Mitä avattavaa siinä on? En jatkaisi rakkaudettomassa suhteessa. Järkiliitossa ei mulle ole mitään järkeä.

Tiedätkö rakastumisen ja rakastamisen eron?

Vierailija
11/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kova pala jos ei olisi koskaan ollut rakastunut. En oleta että rakastuminen kestää paria vuotta pidempää, sen jälkeen tarvitaan jotain kestävämpää.

Vierailija
12/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lopettaisin suhteen siihen, että toinen ei ole rakastunut minuun? Rakastuminen on aika lyhytaikainen ilmiö, olisi joutunut eroamaan varmaan 15 kertaa, jos tuon syyksi ottaisin.

Eroaisin, jos puoliso ei arvostaisi ja kunnioittaisi minua tai hän ei luottaisi minuun, mutta jos hän ei ole rakastunut, niin mitä siitä sitten. Aika harvassa liitossa ollaan rakastuneita enää 5 vuoden kuluttua tapaamisesta, parhaassa tapauksessa rakastuminen on vaihtunut rakastamiseksi. Ja se on paljon enemmän!

Vierailija
13/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi.

Avaa nyt vähän!

Aloituksessa sanottiin, että mies ei usko romanttiseen rakkauteen. En sellaisen kanssa olisi parisuhteessa. Kaverillista rakkautta toki voisi mahdollisesti sellaisen ihmisen kanssa olla.

Vierailija
14/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni ei ole koskaan ollut rakastunut minuun enkä minä häneen. Silti meillä on keskimääräistä mukavampi avioliitto ja 3 lasta, jotka näkevät arjessa vanhempiensa kunnioittavan toisiaan, iloitsevan toisensa seurasta, auttavan ja välittävän. Meidän on hyvä olla yhdessä, vaikka se rakastumisen huuma jäikin kokematta.

Vierailija
15/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi.

Avaa nyt vähän!

Aloituksessa sanottiin, että mies ei usko romanttiseen rakkauteen. En sellaisen kanssa olisi parisuhteessa. Kaverillista rakkautta toki voisi mahdollisesti sellaisen ihmisen kanssa olla.

No erotatko sinä edelleenkään rakastumista ja rakastamista toisistaan? Jos mies ei usko romanttiseen rakkauteen, niin entä jos hän uskoo toisen onnelliseksitekemisen olevan sitä tärkeämpää?

Vierailija
16/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lopettaisin suhteen siihen, että toinen ei ole rakastunut minuun? Rakastuminen on aika lyhytaikainen ilmiö, olisi joutunut eroamaan varmaan 15 kertaa, jos tuon syyksi ottaisin.

Eroaisin, jos puoliso ei arvostaisi ja kunnioittaisi minua tai hän ei luottaisi minuun, mutta jos hän ei ole rakastunut, niin mitä siitä sitten. Aika harvassa liitossa ollaan rakastuneita enää 5 vuoden kuluttua tapaamisesta, parhaassa tapauksessa rakastuminen on vaihtunut rakastamiseksi. Ja se on paljon enemmän!

Aloituksen tapauksessa siis mies ei ole koskaan ollutkaan rakastunut naiseen, ja se selvisi naiselle sattumalta.

Vierailija
17/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki eroavat?

Vierailija
18/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen niin väliä. En ole itsekkään tuota rakastanut enää vuosiin. Ero tulee kun saadaan talo täältä maalta maksettua pois ja lapsi vähän isommaksi ym.

Vierailija
19/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihminen ei tiedä rakastavansa. Sen huomaakin vasta sitten kun toinen on poissa. Kummasti vain onkin ikävä ja on paha olla ilman ko ihmistä.

Ehkäpä tämäkin mies ymmärsi sittenkin rakastaneensa oikeasti, kun oli liian myöhäistä selittää sitä.

Olen kokenut tämän asian itsekin.

Vierailija
20/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No erotatko sinä edelleenkään rakastumista ja rakastamista toisistaan? Jos mies ei usko romanttiseen rakkauteen, niin entä jos hän uskoo toisen onnelliseksitekemisen olevan sitä tärkeämpää?

Jos toisen onneen tarvitaan romanttista rakkautta, ei siihen uskomaton voi sitä toista silloin "tehdä onnelliseksi". Itse en olisi onnellinen parisuhteessa, jossa olen toiselle vain ihan kiva (kaveri), jonka kanssa tulee toimeen ja siksi on mieluummin yhdessä kuin yksin.

Mitä itse tarkoitat tässä yhteydessä rakastumisen ja rakastamisen erolla?