Anoppi kinuaa lasta hoitoon - Meidän pitäisi lähteä pois miehen..
Kaipailisin vertaistukea tilanteeseen..
Meillä on vuoden ikäinen lapsi ja anoppini on kinunut synnytyslaitokselta lähtien, että haluaa hoitaa lastamme. Kun lapsemme oli 2kk niin anoppi olisi halunnut yökylään lapsen ja meni oudoksi, kun sanoin, että ei käy.
Nyt anoppi on taas alkanut käskyttämään, että meidän pitäisi mieheni kanssa lähteä, että saadaan muka kahdenkeskeistä aikaa miehen kanssa. Oikeastihan syy, miksi hän haluaa meidän pois lapsen luota on se, että hän haluaa hoitaa lasta yksin.
Mä en itse pidä siitä, että käskytetään eikä kysytä edes, että ” haluaisitteko mennä” tai ” saisinko hoitoon” .
Onko tuo teidän mielestä loukkaavaa, että ajetaan vanhemmat pois kotoa, että päästään lapsen lapsensa kanssa olemaan kahdestaan? Onko kenellekään sattunut vastaavaa? En haluaisi olla tyly, mutta en tiedä haluanko antaa lasta hälle hoitoon. Asia olisi eri, jos hän aidosti haluaisi auttaa, mutta tuo, että halutaan hoitaa yksin lasta ja käskytetään pois on erikoista.
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä mies on?
Niinpä. Jännä ettei miehen mielipidettä koskaan mainita näissä yhteyksissä.
On kysytty ja mies sanoi, että äitinsä ei ala meitä määräämään. Sanoi, että lapsi on meidän.
ApKerrankin mies, jolla on selkärankaa. Hyvä.
En kyllä ymmärrä tällaisia mummoja. Onko aikoinaan jättänyt omat lapsensa hoitamatta ja kuskannut ne äitinsä katsottavaksi? Tämä taisi olla melko yleistä ainakin vielä 70-luvulla. Yrittävät nyt sitten elää menetettyjä vuosia uudelleen lastenlasten kautta. Outoahan se on. Ja rajatonta käytöstä!
Ne 70-luvulla mummolaan kuskatut lapset alkavat itse olla tämän päivän mummoja...
Olen syntynyt -78 ja kuopukseni on 7kk.
Niin? Lisääntymisikä on paisunut molemmista päistä. Suomessakin on 90-luvulla syntyneitä isoäitejä.
Olen syntynyt vuonna 1990 enkä tunne yhtään ikäistäni ISOäitiä. Suurin osa saman ikäisistä tutuistani ei ole edes äitejä tai isejä vielä.
Miten tämä sinuun liittyy?
Muistan kun luin joskus artikkelin 28-vuotiaasta suomalaisnaisesta, joka oli isoäiti. Luuletko määritteleväsi omalla kokemuksellasi onko niitä vai ei? Kyllä valitettavasti Suomessakin osa aloittaa porsimisen heti kun oma vaippansa otetaan pois tieltä ja valitettavasti on myös periytyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä mies on?
On kysytty ja mies sanoi, että äitinsä ei ala meitä määräämään. Sanoi, että lapsi on meidän.
En kyllä ymmärrä tällaisia mummoja. Onko aikoinaan jättänyt omat lapsensa hoitamatta ja kuskannut ne äitinsä katsottavaksi? Tämä taisi olla melko yleistä ainakin vielä 70-luvulla. Yrittävät nyt sitten elää menetettyjä vuosia uudelleen lastenlasten kautta. Outoahan se on. Ja rajatonta käytöstä!
Ne 70-luvulla mummolaan kuskatut lapset alkavat itse olla tämän päivän mummoja...
Niin? Lisääntymisikä on paisunut molemmista päistä. Suomessakin on 90-luvulla syntyneitä isoäitejä.
Olen syntynyt vuonna 1990 enkä tunne yhtään ikäistäni ISOäitiä. Suurin osa saman ikäisistä tutuistani ei ole edes äitejä tai isejä vielä.
Aika nuorena saa aloittaa, sekä äiti/isä että mummu, että tulee 30-vuotiaana isoäidiksi. Nuorin tuntemani mummuuntunut on 37.
Näitä on joilla on kiire lisääntyä ennen kuin "munasolut ovat liian vanhoja" ym blaablaa :D
On myös periytyvää kun kotona opitaan mitä elämän kuuluu vain ja ainoastaan sisältää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä mies on?
Et taida tuntea yhtäkään minkään ikäistä astronauttia joten heitä ei ole olemassa.
No nyt näytät sille vi##umaiselle anopille, kuka teillä määrää! Lapsi ei ole mikään anopin tai isovanhempien leikkikalu! Äiti ja isä hoitavat lapsensa. Ei se lastenhoito isovanhemmille kuulu. Ihan turha on anopin mankua ja vinkua. Lapsen vanhemmat päättävät kyläilyistä. Isovanhemmat hankkikoot oman elämän! Anoppi voi mennä bingoon, eläkeläistansseihin tai vaikka yksin vuorelle.
Vierailija kirjoitti:
No nyt näytät sille vi##umaiselle anopille, kuka teillä määrää! Lapsi ei ole mikään anopin tai isovanhempien leikkikalu! Äiti ja isä hoitavat lapsensa. Ei se lastenhoito isovanhemmille kuulu. Ihan turha on anopin mankua ja vinkua. Lapsen vanhemmat päättävät kyläilyistä. Isovanhemmat hankkikoot oman elämän! Anoppi voi mennä bingoon, eläkeläistansseihin tai vaikka yksin vuorelle.
Pitääkin ehdottaa anopille tuota vuorikiipeilyä. On nivelrikkoinen ja kömpelö... En sano enempää.
Mutta joo, jos lapsen lapsista tulee elämän ainoa ilo, niin jotain on pahasti pielessä.
Oltiin 2 viikkoa reissussa perheen kanssa. Lapset onnessaan, kun ovat kotona pitkästä aikaa. Eiköhän kyllä huomannut, että kotiin on tultu, miehelle tullut jo viesti, että hän huomenna sit lähtee lasten kanssa, kun hänenkin kuuluu päästä reissuun lastenlasten kanssa. Mies vastasi ei, ja vannotin, ettei ala vänkäämään, kun äitinsä alkaa kitisemään päätöksestä. Huoh.
Meillä on aloitettu kinuaminen, että lapset "pääsevät" viettämään joulua mummolaan. Huom! Lapset, ei koko perhe. Perustelu: koronan takia nähnyt lapsia niin harvoin viime aikoina, niin anopilla on mummuna oikeus ja lapsetkin kuulemma haaveilevat mummula-joulusta.
Täytyy taas tuottaa pettymys, lapset eivät käskyistä huolimatta mene anoppilaan, eivät edes halua sinne (kysyin heiltä). Tip tap vaan mummeli, lahjaksi toivon sinulle silmien aukeamista omalle käytöksellesi. Siihen on syynsä, miksi yksikään kolmesta lapsestasi ei käy jouluna luonasi, etkä ole tervetullut kenenkään kotiin. Eikä juuri muutenkaan.
Mainio ohje. Suosittelen myös anopin jättämistä yksin sinne vuorelle ja mahdollisimman korkealle!
Omistushaluinen anoppi on joko luonnehäiriöinen narsisti tai henkisesti pahoinvoiva ja sairas ihminen. Tai vaihtoehtoisesti vain ilkeä, kiero ja vi##umainen ihminen. Opettele pitämään puolesi ja laita noita-akalle rajat! Pitkä välimatka - ainakin 500 kilometriä - on paras välimatka hankalien ja ilkeitten appivanhempien kanssa. Laita puhelimeen soitonesto äläkä vastaa anopin viesteihin. Jos anoppi tunkee yllätyskylään ja tupatarkastukselle, niin älä avaa ovea. Jokaisella on oikeus kotirauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä mies on?
Ap
Korjaus: lapsi on "teidän" vain ajaksi, hän on oma ihtensä ja pitisi saada sellaiseksi myös kasvaa. Häntä ei saisi myöskään asettaa kiistakapulaksi mihinkään.
Sisareni tunnusti just katuvansa omaa tunnekylmyyttään anoppiaan kohtaan. Kyllä asetelmassa on "kateus-kortti" mukana, mun mies, mun perhe, mun lapsi idealla. Anoppeja tietty on laidasta laitaan, kuitenkin jos suht normaali ihminen niin eikö puhumalla säännöt sovita asiassa kuin asiassa. On turha kiukutella ja aiheuttaa pahaa mieltä puolin tai toisin.
Elämässä voi sattua kaikenlaista, ja turvaverkot ovat kaikki plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Sisareni tunnusti just katuvansa omaa tunnekylmyyttään anoppiaan kohtaan. Kyllä asetelmassa on "kateus-kortti" mukana, mun mies, mun perhe, mun lapsi idealla. Anoppeja tietty on laidasta laitaan, kuitenkin jos suht normaali ihminen niin eikö puhumalla säännöt sovita asiassa kuin asiassa. On turha kiukutella ja aiheuttaa pahaa mieltä puolin tai toisin.
Mt-ongelmainen ei ole turvaverkko vaan taakka.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kateuskortti siinä on, kun on oma perhe, oma mies ja oma lapsi? Ne on faktoja. Anopilla on myös oma perhe, oma mies, oma koira, omat ystävät, oma elämä. Kaikilla on. Jos ei ole, vaan tunkee viemään toisen perhettä, toisen miestä, toisen elämää, EI OLE IHAN TERVE.
Meillä mun äiti on tällainen. Ei millään tajua, että me ei haluta lähteä ilman vauvaa reissuun tai olla yötä kahdestaan. Ei siis kerta kaikkiaan uppoa sinne päähän, että me halutaan olla meidän lapsen lähellä eikä lykätä häntä hoitoon. Taas juhannuksena oli ehdottelemassa meille, että vuokraylaa mökki ja tuokaa vauva tänne. No ei tuoda, ollaan kotona lapsen kanssa.