Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se ylipaino kertoo ihmisestä?

Vierailija
28.06.2020 |

Tuolla jälleen joku valopää väläytti, että ylipaino kertoo ihmisestä paljon, niin tässä minä olen, 159cm/120kg, antakaahan palaa, mitä tuo painoni minusta kertoo?

Kommentit (234)

Vierailija
161/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydestäsi et ainakaan näytä välittävän.

Sitäkään et voi mitenkään lihavuudesta päätellä. Mä olen monesti miettinyt, että mitä jos olisin tajunnut lopettaa laihduttamisen silloin, kun painoin vain jotain 60-65 kiloa, mutta olin " hirveä läski"? Mitä jos olisin silloin vaan alkanut keskittymään hyvään elämään, syömisestä nauttimiseen ja liikkumiseen iänikuisen laihduttamisen sijaan? Todennäköisesti olisin nyt merkittävästi kevyempi ja henkisesti terveempi.

Mutta kun välitin niin hitosti terveydestäni. Ja ulkonäöstäni. Että jaksoin yrittää ja yrittää.

Ap

Kylmä totuus on - ihan tutkimustenkin mukaan - että reilu ylipaino lisää monien sairauksien riskiä huomattavasti. Tämä ei ole mikään mielipide asia.

*HUOKAUS*

Aijaa? Kas kun tätä faktaa ei varmaan kukaan lihava ole koskaan kuullutkaan? 

Sinä se et vaan tunnu ymmärtävän, että myös syömishäiriöt ovat ihan oikeita sairauksia, ei mitään pilipalileikkijuttuja, jotka voi tosta vaan jättää huomiotta, ja kivasti laihdutella normaalipainoon.

Aika moni joutuu jossian kohtaa tekemään valinnan sen  suhteen, että hakkaako aina vaan päätänsä seinään, ja yrittää laihduttaa syömishäiriön kanssa, vai  alkaako hoitamaan ensisijaista sairauttaan, syömishäiriötä, ja luopuu laihduttamisesta.

Toisessa näistä tapauksista ihmisen on mahdollista terveyhtyä, osaatko arvata kummassa?

Ap

Vierailija
162/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydestäsi et ainakaan näytä välittävän.

Sitäkään et voi mitenkään lihavuudesta päätellä. Mä olen monesti miettinyt, että mitä jos olisin tajunnut lopettaa laihduttamisen silloin, kun painoin vain jotain 60-65 kiloa, mutta olin " hirveä läski"? Mitä jos olisin silloin vaan alkanut keskittymään hyvään elämään, syömisestä nauttimiseen ja liikkumiseen iänikuisen laihduttamisen sijaan? Todennäköisesti olisin nyt merkittävästi kevyempi ja henkisesti terveempi.

Mutta kun välitin niin hitosti terveydestäni. Ja ulkonäöstäni. Että jaksoin yrittää ja yrittää.

Ap

Kylmä totuus on - ihan tutkimustenkin mukaan - että reilu ylipaino lisää monien sairauksien riskiä huomattavasti. Tämä ei ole mikään mielipide asia.

*HUOKAUS*

Aijaa? Kas kun tätä faktaa ei varmaan kukaan lihava ole koskaan kuullutkaan? 

Sinä se et vaan tunnu ymmärtävän, että myös syömishäiriöt ovat ihan oikeita sairauksia, ei mitään pilipalileikkijuttuja, jotka voi tosta vaan jättää huomiotta, ja kivasti laihdutella normaalipainoon.

Aika moni joutuu jossian kohtaa tekemään valinnan sen  suhteen, että hakkaako aina vaan päätänsä seinään, ja yrittää laihduttaa syömishäiriön kanssa, vai  alkaako hoitamaan ensisijaista sairauttaan, syömishäiriötä, ja luopuu laihduttamisesta.

Toisessa näistä tapauksista ihmisen on mahdollista terveyhtyä, osaatko arvata kummassa?

Ap

HUOKAUS vain itsellesi. Mikään kirjoittamasi ei muuta sitä tosiasiaa, että HUOMATTAVA YLIPAINO ON VAKAVA TERVEYSRISKI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen että on saanut lihavuudelle altistavan geeniperimän. En muuta.

Ja tiedän toki että syömisillä voi vaikuttaa painoon, mutta toisilla paino nousee huomattavasti helpommin kuin toisilla. Itse olen aina ollut hoikka/normipainoinen enkä usko, että voisin ikinä edes painaa yli 80 kg. En jaksaisi yksinkertaisesti syödä niin paljon.

Tottakai mieltäni lämmittää, jos joku pitää itsekuriani hyvänä ja ajattelee että hoikkuuteni salaisuus on kurinalainen syöminen. Oikeasti syön monta kertaa viikossa roskaruokaa enkä juurikaan edes harrasta liikuntaa. Mitat 170/60 ja ikää 39. Toisilla jo pienikin herkuttelu näkyy vaa’assa.

Vierailija
164/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi AP kulta. Sä nyt vaan syöt yksinkertaisesti liikaa. Ei siinä mitkään selitykset auta.

Kun ihmiset näkevät sinut, niin he heti ajattelevat sinusta negatiivisia asioita painosi perusteella.

Se ei ole ihmisten vika; Se on sinun vikasi kun et tee asialle mitään vaikka voisitkin.

Kukaan ei voi ihonväriinsä, pituuteensa jne. vaikuttaa, mutta jokainen voi vaikuttaa painoonsa.

Olet vain ihmisenä ja naisena saamaton. Niskasta kiinni.

Vierailija
165/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö, pidät herkuttelusta, masennus. Minulla nämä kaikki. En välitä ulkonäöstäni ja saan lohtua hyvästä ruuasta. Aloin yläaste-ikäisenä syömään lohduttaakseni itseäni kun jouduin raa'asti kiusatuksi.

Vierailija
166/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin minä en ole viitsinyt KOSKAAN tehdä YHTÄÄN mitään?

Olen laihduttanut elämäni aikana ainakin 100kg!!!

Olen tehnyt sen viellä raskaasti urheilemalla!

Olen lihonut takaisin, koska se rääkkääminen polttaa minut aina loppuun ja kilot tulevat humahtamalla takaisin.

Innostun liikkumisesta aina liikaa, ja se on ollut sillä tavoin huono tapa laihtua.

Vetäkää ihmiset alapään röörinne päähänne ja painukaa h*lvettiin pas*aa puhumasta, että lihavat eivät muka KOSKAAN nää MITÄÄN vaivaa.

SE EI PIDÄ PAIKKAANSA! ETTE TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN!!!!!

Sinun kannattaa unohtaa rääkkitreenit ja dietit.

Aloita elämäntapamuutos sen sijaan. Ei tule kilot takaisin.

Oletpa tyhmä kun tulet tuollaisia neuvomaan, kun normaali älyiset, normaalilla sisälukutaidolla olevat ihmiset älyävät kyllä, että OLEN JO UNOHTANUT!

Etkö V*TTU LUE MITÄÄN VIESTEJÄ MIHIN KOMMENTOIT!

EN OLE KYSYNYT TYHMIEN IHMISTEN NEUVOJA!!!

Ainoa tyhmä täällä olet sinä. Sinulle on annettu neuvoja, koska olet itsekontrolliin kykenemätön eli lihava. Sinua paremmalla itsekurilla, älyllä ja keholla varustetut ihmiset antavat sinulle järkeviä neuvoja jottet nolaa itseäsi liikkuessasi ihmisten ilmoilla.

Olet jo lukenut ketjusta, mitä ihmiset ajattelevat lihavasta kuten sinusta. Nyt on sinun vastuullasi tehdä asialle jotain ja pudottaa sitä painoa pois. Jos et tähän kykene, olet nimenomaan todistanut sen yksinkertaisuuden ja tyhmyytesi.

Ei ketään kiinnosta persoonasi, jos se keho jonka heti kaikki näkevät sinusta ensimmäisenä on täysin paisunut sekasikiö joka signaloi laiskuutta, mielen heikkoutta ja surkeutta.

Eikö ole hienoa, että on lihavia, joita sinä voit ylenkatsoa.

Vierailija
167/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en ikinä solvaa ylipainoisia. Heillä voi olla koviakin traumoja takanaan.

Vierailija
168/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ei kerro ihmisestä mitään. Enemmän kiinnostaa, olenko samalla aaltopituudella ja onko ihminen muuten hyvä tyyppi. Sellaisen löytäminen on kallisarvoista riipppumatta kiloista, koska se ei ole helppoa.

Vierailija
169/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi AP kulta. Sä nyt vaan syöt yksinkertaisesti liikaa. Ei siinä mitkään selitykset auta.

Kun ihmiset näkevät sinut, niin he heti ajattelevat sinusta negatiivisia asioita painosi perusteella.

Se ei ole ihmisten vika; Se on sinun vikasi kun et tee asialle mitään vaikka voisitkin.

Kukaan ei voi ihonväriinsä, pituuteensa jne. vaikuttaa, mutta jokainen voi vaikuttaa painoonsa.

Jokainen voi vaikuttaa painoonsa, mutta toisilta se vaatii paljon enemmän vaivannäköä kuin toisilta. Se, joka selviää vähemmällä vaivalla, ei kuitenkaan ole parempi ihminen.

Vierailija
170/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin ylipainoisena olen miettinyt ap:n esittämää kysymystä.

Johtopäätös on ollut, että ylipaino kertoo tärkeysjärjestyksistä elämässä. Jos pitäisin tärkeänä ulkonäköäni, muiden suhtautumista ja omaa sosiaalista statustani, silloin söisin sen mukaan, enkä ahmisi.

Nyt pidän tärkeänä sitä, että elämässäni on nautintoja syömisen muodossa. Laihana olisi varmasti erilaisia nautintoja, mutta itse olen valinnut näin. En tietoisesti, mutta alitajunnassa.

Jälkeen päin ajatellen olisi jo nuorena pitänyt miettiä mitä elämältä haluaa. Mutta ei siinä vaiheessa tajua miten pinnallista kaikki on.

Nautintoja syömisen muodossa.

Hyvin syömisellä ei liho, ellei nautintosi ole ahmiminen.

Kyse ei ole pelkästään ulkonäöstä, kyse on terveydestäsi ja hiilijalanjäljestäsi.

Läskit ovat etuoikeutettuja paskoja.

Hiili jalanjälki!?!? Ai stana, nyt on provoilija tyyyhmää. 😂😂😂

https://www.luke.fi/tietoa-luonnonvaroista/ruoka-ja-ravitsemus/ruoan-il…

ylimääräinen kulutus, joka johtaa lihavuuteen, ei voi olla ekologisesti kestävä valinta.

ps. se on yhdyssana

Vierailija
171/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi vaikuttaa painoonsa, mutta toisilta se vaatii paljon enemmän vaivannäköä kuin toisilta. Se, joka selviää vähemmällä vaivalla, ei kuitenkaan ole parempi ihminen.

Ai koska joltain se onnistuu, hän näkee vähemmän vaivaa? Väärin: läski ei vaivaudu näkemään vaivaa sen vertaa kuin hoikka.

Uutinen: ihminen näkee helvetisti vaivaa jos hän kokee sen tarpeelliseksi. Läskit eivät koe terveyttään ja ekologisia arvoja tärkeänä.

Vierailija
172/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laiska paska

ei välitä kestävästä kehityksestä vaan kuluttaa yli oman tarpeen, itsekäs

Lihavilla on kestämättömän suuri hiilijalanjälki. Kumma juttu, kun tästä ei puhuta ilmastonmuutoksen torjunnassa. Jo se, että ihmiset söisi vain tarpeellisen ei kuormittaisi planeettaa niin paljoa kuin nyt.

Niin on myös himourheilijoilla ja erityisesti bodareilla. Miksi tästä ei puhuta? Täysin turhaa hommaa, liikkua voi normaalistikin.

Varmasti puhuttaisiin heti jos 70% kansasta olisi bodaajia.

Ehkä ihan ensimmäinen asia kuitenkin olisi puuttua ruokahävikkiin, jonka vähentämisessä ihan jokainen meistä voi olla aktiivinen.

https://wwf.fi/uhat/ylikulutus/

Vierailija
173/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin minä en ole viitsinyt KOSKAAN tehdä YHTÄÄN mitään?

Olen laihduttanut elämäni aikana ainakin 100kg!!!

Olen tehnyt sen viellä raskaasti urheilemalla!

Olen lihonut takaisin, koska se rääkkääminen polttaa minut aina loppuun ja kilot tulevat humahtamalla takaisin.

Innostun liikkumisesta aina liikaa, ja se on ollut sillä tavoin huono tapa laihtua.

Vetäkää ihmiset alapään röörinne päähänne ja painukaa h*lvettiin pas*aa puhumasta, että lihavat eivät muka KOSKAAN nää MITÄÄN vaivaa.

SE EI PIDÄ PAIKKAANSA! ETTE TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN!!!!!

Sinun kannattaa unohtaa rääkkitreenit ja dietit.

Aloita elämäntapamuutos sen sijaan. Ei tule kilot takaisin.

Oletpa tyhmä kun tulet tuollaisia neuvomaan, kun normaali älyiset, normaalilla sisälukutaidolla olevat ihmiset älyävät kyllä, että OLEN JO UNOHTANUT!

Etkö V*TTU LUE MITÄÄN VIESTEJÄ MIHIN KOMMENTOIT!

EN OLE KYSYNYT TYHMIEN IHMISTEN NEUVOJA!!!

Ainoa tyhmä täällä olet sinä. Sinulle on annettu neuvoja, koska olet itsekontrolliin kykenemätön eli lihava. Sinua paremmalla itsekurilla, älyllä ja keholla varustetut ihmiset antavat sinulle järkeviä neuvoja jottet nolaa itseäsi liikkuessasi ihmisten ilmoilla.

Olet jo lukenut ketjusta, mitä ihmiset ajattelevat lihavasta kuten sinusta. Nyt on sinun vastuullasi tehdä asialle jotain ja pudottaa sitä painoa pois. Jos et tähän kykene, olet nimenomaan todistanut sen yksinkertaisuuden ja tyhmyytesi.

Ei ketään kiinnosta persoonasi, jos se keho jonka heti kaikki näkevät sinusta ensimmäisenä on täysin paisunut sekasikiö joka signaloi laiskuutta, mielen heikkoutta ja surkeutta.

Ei se ole pelkästään ulkonäkö. Kaikki ymmärtävät että persoonana ylipainoinen on laiska, muita syyllistävä ja helposti "kiusauksiin" lankeava eli heikkoluonteinen.

Vierailija
174/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai koska joltain se onnistuu, hän näkee vähemmän vaivaa? Väärin: läski ei vaivaudu näkemään vaivaa sen vertaa kuin hoikka.

Uutinen: ihminen näkee helvetisti vaivaa jos hän kokee sen tarpeelliseksi. Läskit eivät koe terveyttään ja ekologisia arvoja tärkeänä.

No ei. Vaan ihmisten kropat toimivat eri tavalla. Jos on kaksi täsmälleen samanmittaista ja -painoista (sanotaan nyt vaikka nais-)ihmistä, niin heidän kulutuksensa ei silti välttämättä ole ollenkaan sama. Se, jolla on pienempi kuulutus, joutuu kontrolloida syömisiään enemmän ja liikkumaan enemmän kuin se, jolla kulutus on isompi. Kulutukseen vaikuttavat esim. geenit, ikä, hormonit, sairaudet ja lääkkeet. Sen, jolla on isompi kulutus, on helpompi laihtua. Sun logiikan mukaan se, jolla on pienempi kulutus, ei näe yhtä paljon vaivaa, vaikka tosiasiassa hän voi nähdä enemmän vaivaa, mutta ei silti saavuta yhtä hyvää tulosta.

Vierailija
175/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi yleistää. Painoa voi tulla toki sairauden, herkuttelun, vähäisen liikunnan kuin myös vaikkapa lääkityksen sivuvaikutuksena

Mieheni 160kg ja ylipainosta huolinatta pidän häntä komeana

Vierailija
176/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Vaan ihmisten kropat toimivat eri tavalla. Jos on kaksi täsmälleen samanmittaista ja -painoista (sanotaan nyt vaikka nais-)ihmistä, niin heidän kulutuksensa ei silti välttämättä ole ollenkaan sama. Se, jolla on pienempi kuulutus, joutuu kontrolloida syömisiään enemmän ja liikkumaan enemmän kuin se, jolla kulutus on isompi. Kulutukseen vaikuttavat esim. geenit, ikä, hormonit, sairaudet ja lääkkeet. Sen, jolla on isompi kulutus, on helpompi laihtua. Sun logiikan mukaan se, jolla on pienempi kulutus, ei näe yhtä paljon vaivaa, vaikka tosiasiassa hän voi nähdä enemmän vaivaa, mutta ei silti saavuta yhtä hyvää tulosta.

Joo joo, isoluinen jne. Hormonithan ne tosiaan vaikuttaa energian kulutukseen...

Kannattaa ilmoittautua tutkimuksiin, voi olla että pelastatte maailman tuottamalla energiaa tyhjästä joka varastoituu kehoihinne.

Vierailija
177/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo, isoluinen jne. Hormonithan ne tosiaan vaikuttaa energian kulutukseen...

Kannattaa ilmoittautua tutkimuksiin, voi olla että pelastatte maailman tuottamalla energiaa tyhjästä joka varastoituu kehoihinne.

En ole sanonut luista sanaakaan, ja jos et tiedä hormonien vaikutuksesta energiankulutukseen, niin kannattaa tutustua aiheeseen ennen kuin nolaat itseäsi yhtään enempää.

Vierailija
178/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena asiana yhdestä lihavasta olen oppinut, että vaikka hän on päällisin puolin mukava ja pidetty, niin häneen tarkemmin tutustuessa osoittautuukin v#%%umaiseksi.

Hän on ahne, omahyväinen, heikko itsetuntoinen, vallanhaluinen, aluksi antelias, kohtelias ja ymmärtäväinen, mutta se onkin vain peiteltyä halua alistaa. Jos hän ei saa tahtomaansa, hän ensiksi huutaa, ja syyttää, sitten mököttää. Hän on mielestään niin mukava, että hänelle kuuluu antaa paljon! Hän vaatii ehkä tiedostamattomasti ylipainoiselle ulkonäölle hyväksyntää ja kun ei koe sitä saavansa, se on hänestä väärin!

Vierailija
179/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo sitä, että sinulla ei ole elämää ja välität liikaa mitä muut ihmiset ajattelevat sinusta, kun olet tehnyt tällaisen keskustelunavauksen.

Ei se mitään, ei minullakaan ole elämää. Siksi roikun täällä sinun keskustelussasi.

Vierailija
180/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kuuluu koronan riskiryhmään