Mitä se ylipaino kertoo ihmisestä?
Tuolla jälleen joku valopää väläytti, että ylipaino kertoo ihmisestä paljon, niin tässä minä olen, 159cm/120kg, antakaahan palaa, mitä tuo painoni minusta kertoo?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi kertoa:
-sinulla ei ole itsekuria
-et ole tavoitteellinen/määrätietoinen vaan pyrit vain hetken nautintoon
-sinulla on elämäntilanteen takia niin paljon masennusta/stressiä että ruoka on ainoa pieni helpotus
-0,01% tapauksessa kyse voi olla myös sairaudesta/lääkkeestä joka lihottaa
Monet ylipainoisten haukkujista unohtaa tuon 3. kohdan. Eivät tajua että jollakin voi olla asiat niin huonosti että herkuttelu on ainoa pieni helpotus jatkuvaan stressiin/ahdistukseen/masennukseen. Koska näillä haukkujilla ei ole itse kovaa stressiä, kuvittelevat ettei muillakaan voi olla. Siksi matalin ÄO on monella ylipainoisten haukkujilla.
Tämä on erittäin totta. Moni ylipainoisen haukkuja olisi itsekin ylipainoinen jos heillä olisi samanlainen psyykkisesti stressaava elämäntilanne kuin ylipainoisella jota haukkuvat. Näillä haukkujilla on asiat elämässä liian hyvin etteivät tajua miten huonosti toisilla voi asiat olla.
Kannattaa katsoa TLCltä sitä sairaalloisen lihavat sarjaa. Kaikilla taustalla trauma: s€ksuaalisesti käytetty hyväksi lapsena/nuorena, r@iskattuja, pahoinpitelyä, vanhemmat laiminlyöneet, päihteiden käyttöä lapsuuden perheessä
Olen sairaalloisen lihava ja taustalla seksuaalinen hyväksikäyttölapsena, joka aiheutti syömishäiriöt, bulimian joka vaihtui ahmimishäriöön
Siihen päälle vielä työ, jossa esimies kiusasi, ja josta sain potkut.Vtuttaa kun joku tulee sanomaan tänne että ei ole itsekuria tai on tyhmä. Kannattaisi kulkea toisen kengissä, ennenkuin arvostelee toista
Olen lopettanut tupakoinnin ja alkoholin käytön, minulla on 2x yliopistoutkintoa, joten itsekuria tai älykkyyttä ei puutu. Läski on suojamuuri, jotta kukaan mies ei minua seksuaalisesti lähestyisi, miehet kuvottava minua sen takia, mitä lapsuudessaan tapahtui. Valitettavasti tämäkään ei ole suojannut tai auttanut. Antaisitte olla rauhassaMutta , arvostelu kertoo AINA enemmän siitä arvostelijana, kuin siitä jota arvostellaan
Niin kertookin. Sen että ihminen on oikeasti laiska. Älyllisesti laiskathan sortuvat tuollaiseen läskivihaan ja maassa makaavan päällä hyppimiseen.
Luulen monen ylipainon syynä liian lyhyet yöunet ja stressi, joka on jo nuorilla yleinen. Nykyään ihmiset nukkuvat yhä vähemmän ja harvat enää 8h yö. Tästä on paljon tutkittua tietoa, myös kansainvälisesti.
Itselläni on loppuvuodesta työssä paljon stressiä ja yöunet jää lyhyeksi ja lihon 3-5kg, joka yleensä lähtee loppukevääseen mennessä, niin kuin nytkin, vaikka en varsinaisesti laihduta tai syö vähemmän, vaan nukkumalla levolliset ja pitemmät yöunet.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä kiva tietää kuinka monella lihavalla on oikeasti sairaus takana. Diagnosoitu syömishäiriö, geenivirhe tms. En usko että kovinkaan monella, mutta onhan mikä tahansa syy parempi kuin ylensyöminen.
Lääkkeet lihottaa: - kortisoni kyllä kerää järkyttävän määrän nestettä mutta ei läskiä - muut lääkkeet vain nostaa ruokahalua. On sitten oma asia syökö vai ei. Olen itse käyttänyt lääkettä joka tuon tunteen teki ja olihan se nälkä hirveä varsinkin aamuöisin. Söin tomaatteja, puolikkaan banaanin ja join vettä, sillä sain huijattua itseäni vähillä kaloreilla. Päivisin oloa oli helppo kestää kun oli tekemistä, pidin itseni aktiivisena. Paino nousi vuodessa 5kg, ei onneksi ylipainon puolelle.
Jokainen saa olla sellainen kuin on mutta säälin nuoria tyttöjä joilla on painoa jo lähemmäs 100 kg. Miten raskaudet, ikä yms tulevat vaikuttamaan heidän elämäänsä? Useimmat lihovat vaihdevuosien jälkeen muttei sentään kymmeniä kiloja silloinkaan.
No, jos kaikki lihavat kävisi lääkärillä, aika monelle varmaan annettaisiin tuo syömishäiriödiagnoosi. Se, ettei jotain sairautta ole diagnosoitu, ei tarkoita, etteikö sitä olisi. Kyllähän itsensä lihavaksi syövällä on häiriintynyt suhde ruokaan, koska sitä syödään yli tarpeen. Johtui se sitten siitä, että se on mukavaa ja siitä saa mielihyvää, tai sitten siitä, ettei tunnista kylläisyyssignaaleja.
Ruuanhan pitäisi olla pääosin polttoainetta, eikä turva tai mielihyvän tuoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskahko ja epäterveellinen elämäntapa. Sairaus, joko fyysinen tai henkinen.
Ensimmäinen täysin väärin, olen superaktiivinen ihminen, elämäntapa on varmasti keskivertoa liikunnallisempi. Syöminen on aina ollut se ongelman ydin, josta paino on seurannut, eli sairaus on oikea vastaus, syömishäiriö lapsuudesta asti.
Ensimmäinen täysin väärin, et ole superaktiivinen ja liikunnallinen ihminen syömääsi ruoka määrään nähden jos olisit olisit fitissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi kertoa:
-sinulla ei ole itsekuria
-et ole tavoitteellinen/määrätietoinen vaan pyrit vain hetken nautintoon
-sinulla on elämäntilanteen takia niin paljon masennusta/stressiä että ruoka on ainoa pieni helpotus
-0,01% tapauksessa kyse voi olla myös sairaudesta/lääkkeestä joka lihottaa
Monet ylipainoisten haukkujista unohtaa tuon 3. kohdan. Eivät tajua että jollakin voi olla asiat niin huonosti että herkuttelu on ainoa pieni helpotus jatkuvaan stressiin/ahdistukseen/masennukseen. Koska näillä haukkujilla ei ole itse kovaa stressiä, kuvittelevat ettei muillakaan voi olla. Siksi matalin ÄO on monella ylipainoisten haukkujilla.
Tämä on erittäin totta. Moni ylipainoisen haukkuja olisi itsekin ylipainoinen jos heillä olisi samanlainen psyykkisesti stressaava elämäntilanne kuin ylipainoisella jota haukkuvat. Näillä haukkujilla on asiat elämässä liian hyvin etteivät tajua miten huonosti toisilla voi asiat olla.
Minä olen 34v kaljuuntuva mies, pituutta runsaat 174cm, olen niin sanotusti köyhä sillä kuukauden käyttörahat vähän päälle 400€, en ole komea, viimeksi harrastin seksiä noin 5 vuotta sitten, jne. En ole kuitenkaan lihava ja omasta mielestäni menee ihan hyvin näin muuten kun ryyppää jne.
Naiset elävät aloittelija vaiheustasolla ja silti väittävät elämän olevan kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Toista ihmistä täytyy kunnioittaa ja jokainen ihminen on arvokas ja hyvä. Mitä kertoo ihmisestä pahansuopaisuus ja alaspäin katsominen?
Onnea ja iloa kaikille ylipainon kanssa eläville, olette mahtavia ihmisiä!
Mahtavia ihmisiä joo ja jokainen saa olla millainen on mutta siinä ylipainossa ei ole mitään hyvää ja ihailtavaa. Päinvastoin on iso terveysriski , antaa jopa 10 kertaisen riskin sydänongelmiin ja lyhentää elämän kestoa muutenkin. Tää kaikki on lääketiedettä eikä faktat ole mielipideasioita. ihmisten jotka hankkiutuvat huonoilla elämäntavoilla eli omasta syystä hoitoon ja saavat diabeteksen pitäs maksaa hoitonsa itse. Veronmaksajille ei kuulu maksaa siitä että joku tykkää mussuttaa pullaa ja herkkuja mitä keho ei tarvi
Niilo kirjoitti:
Kun katsoo kadulla tallaavia narkkeja, heillä ei näytä olevan ylipainoa, päin vastoin hyvinkin hoikkia. Olisiko tämä ratkaisu ylipainoon?
Toki varmasti toimii kun monet huumeet saa nälän tunteen katoamaan kokonaan ja monet narkit saattaa olla monta päivää syömättä. Ihminen pärjää viikon helposti syömättä kunhan on nestettä. Ilman nestettä max 3 päivää
Ihmisillä on samat geenit ja stressit + ruuhkavuodet kuin ennenkin. Lääkkeetkin on jopa parempia nyt vähemmilla sivuvaikutuksilla.
Ainoastaan syöminen on muuttunut 25 vuodessa. Ja tekosyyt.
Kyllä ylipaino kertoo paljonkin luonteesta ja itsensä kunnioittamisesta,tulevaisuuden ajattelusta.
Olet lyhyt, leveä ja paksu. Et ole kovakuntoinen. Et sovi S-koon vaatteisiin. Erittäin todennäköisesti et pärjää fyysisessä työssä niin kuin muut hakijat. Terveytesi tulee todennäköisemmin pettämään kuin tervepainoisella.
On myös lääkkeitä, jotka hidastavat metaboliaa. Esim. psyykenlääkkeissä. Jos 65-kiloisen ihmisen BMR (n. 1400 kcal/vrk) pienenee lääkkeen takia n. 20%, se tarkoittaa sitä, että entisillä elintavoilla painoa tulee n. kilo kuukaudessa. Tähän näpäkät kommentoivat, että eihän tuo ole mikään ongelma, muuttaa vain elintapojaan. Mutta siinä kohdassa, kun psyykenlääke on ajankohtainen, ihmisellä on sen verran muitakin ongemia, että elintapojen muuttaminen ei ole läheskään yhtä helppoa kuin ns. terveen. Sitten kun lisäpainoa on jo tullut, elintapoja täytyy muuttaa vieläkin radikaalimmin, jotta sen saisi pois. Ja edelleen ehkä ollaan sillä lääkityksellä, joka hidastaa metaboliaa.
Ja kortisoni kerryttää "vain" vettä, mutta se vesi näyttää samalta kuin ylipaino, se nostaa verenpainetta, hengästyttää ja hankaloittaa liikkumista.