Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se ylipaino kertoo ihmisestä?

Vierailija
28.06.2020 |

Tuolla jälleen joku valopää väläytti, että ylipaino kertoo ihmisestä paljon, niin tässä minä olen, 159cm/120kg, antakaahan palaa, mitä tuo painoni minusta kertoo?

Kommentit (234)

Vierailija
121/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpolla haluat päästä, muuta maksaa hoitosi kirjoitti:

Olet ylipainoinen, menet aina sieltä mistä aita on matalin. Lohdutat itseäsi ruoalla koska et vain ole koskaan viitsinyt yrittää mitään. Helpompaa tunkea pullaa suuhun ja ynistä onnesta. Kannatat plus-koon malleja ja sitä ajatusmaailmaa joka menee tyyliin "ei saa sanoa, tulee paha mieli". Tämä siksi että saisit itsellesi enemmän oikeutusta tunkea liikaa safkaa suuhusi.

Hei apua, oikeasti ajattelet, että pelkkä paino vaikuttaa tuolla tavalla kaikkeen?

Olen oikein onnellinen ja menestynyt, mutta kunhan on hullut väsymyspäissään syötyä liikaa herkkuja.

PS. Iso osa naisista on ylipainoisia, joten mitä järkeä 0-koon malleissa on?

Vierailija
122/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvästihän sinulla ei ole kaikki kunnossa ja vielä vähemmän olet sinut itsesi kanssa kun katsoo mitä kirjoittelet. Olet sairaaloisen ylipainoinen, luokassa 3. Toi että urheilet liian kovaa ja poltat itsesi loppuun kertoo hyvin paljon tekstiesi muun puolustelevan sisällön kanssa että henkinen tasapaino ei todellakaan ole kunnossa.

Tiedän mistä puhun, olen ollut sairaaloisen ylipainoinen ja olen ollut kisakunnossa. Se että ei pysty pitämään itseään kunnossa on aivan omasta itsestään kiinni, aivan turhaa kysyä asiaa ja sitten suuttua kunnihmiset puhuu totta. Sinun tyylisten ihmisten takia ylipainoisia pidetään oikeasti tyhminä, vaikka monelle ylipaino voi olla vaihe vaikka henkisen sairauden myötä tms. Saman arvoisia me kaikki ollaan täällä, lihava, laiha jne. Jos suutut siitä mitä sinulle sanotaan, selvästi ne asiat osuu oikeaan, ainakin jollain tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin minä en ole viitsinyt KOSKAAN tehdä YHTÄÄN mitään?

Olen laihduttanut elämäni aikana ainakin 100kg!!!

Olen tehnyt sen viellä raskaasti urheilemalla!

Olen lihonut takaisin, koska se rääkkääminen polttaa minut aina loppuun ja kilot tulevat humahtamalla takaisin.

Innostun liikkumisesta aina liikaa, ja se on ollut sillä tavoin huono tapa laihtua.

Vetäkää ihmiset alapään röörinne päähänne ja painukaa h*lvettiin pas*aa puhumasta, että lihavat eivät muka KOSKAAN nää MITÄÄN vaivaa.

SE EI PIDÄ PAIKKAANSA! ETTE TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN!!!!!

Sinun kannattaa unohtaa rääkkitreenit ja dietit.

Aloita elämäntapamuutos sen sijaan. Ei tule kilot takaisin.

Vierailija
124/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllyväpylly kirjoitti:

Itse olen lapsesta asti aina ollut normaalipainon yläpäässä, nyt aikuisena olen ylipainoinen. Syitä on monia. Tällä hetkellä, vajaa kolmekymppisenä, olen vasta alkanut asioita käsittelemään. Toimintahäiriöinen lapsuudenperhe, jossa ulkoiset puitteet enemmän kuin kunnossa, perheen sisällä taas vallitsi täysi helvetti. Toinen vanhempi narsisti, toinen alkoholisti, sisaruksilla on vakavaa päihdeongelmaa. Teininä minut raiskasi tuttu, aikuinen ihminen. Taustalla itsellä pari itsemurha yritystä. Kukaan ulkopuolinen ei varmasti osaisi minusta sanoa, mitä kaikkea olen elämässä kokenut. Viimeisimpänä saimme testeissä, haastatteluissa ja lapsuuden asiapapereista selville, että myös minulla on adhd. En ole jäänyt päihteisiin kiinni, en käytä huumeita, olen peruspositiivinen ihminen kaikesta huolimatta ja olen nykyisin hyvässä parisuhteessa. Minulla on päiväkoti-ikäinen iloinen, vilkas ja hyvinvoiva adhd-lapsi, perheellämme ei ole paikkakunnallamme tukiverkkoa. Sokeri antaa energiaa, kun usein unohdan itse syödä. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, myönnän olevani sokeririippuvainen ja olen lihava. Tämä tekee minusta huonon ihmisen monen hoikan silmissä.

Haluaisin nähdä, kuinka te, jotka.lihavien ihmisten älykkyyttä arvostelette, itse pärjäisitte minun saappaissani. Olisitteko edes elossa ja kykenisittekö olemaan rakastava, avoin ja tasapainoinen vanhempi edellämainituista lähtökohdista? Tässä vaiheessa en itseäni arvioi ihmisenä painoni perusteella.

Niin sinä olet näiden palstalaisten mielestä munmuassa: "laiska pas*a", "matala älyinen" "ruma" "impulsiivinen", "et viitsi tehdä KOSKAAN YHTÄÄN MITÄÄN".

Vierailija
125/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laiska paska

ei välitä kestävästä kehityksestä vaan kuluttaa yli oman tarpeen, itsekäs

Itse olet henkisesti laiska paska, ja lisäksi vielä ilkeä, ruma ihminen.

ok fläsä

Kuinka monta afrikan lasta ruokitaisiin sillä energiamäärällä mitä läskit kerää yli tarpeensa? Maailmanlaajuisesti vaikkapa?

Vierailija
126/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lihonut takaisin, koska se rääkkääminen polttaa minut aina loppuun ja kilot tulevat humahtamalla takaisin.

Innostun liikkumisesta aina liikaa, ja se on ollut sillä tavoin huono tapa laihtua.

Vetäkää ihmiset alapään röörinne päähänne ja painukaa h*lvettiin pas*aa puhumasta, että lihavat eivät muka KOSKAAN nää MITÄÄN vaivaa.

Oletpa tyhmä kun tulet tuollaisia neuvomaan, kun normaali älyiset, normaalilla sisälukutaidolla olevat ihmiset älyävät kyllä, että OLEN JO UNOHTANUT!

Etkö V*TTU LUE MITÄÄN VIESTEJÄ MIHIN KOMMENTOIT!

EN OLE KYSYNYT TYHMIEN IHMISTEN NEUVOJA!!!

Vierailija
127/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllyväpylly kirjoitti:

Itse olen lapsesta asti aina ollut normaalipainon yläpäässä, nyt aikuisena olen ylipainoinen. Syitä on monia. Tällä hetkellä, vajaa kolmekymppisenä, olen vasta alkanut asioita käsittelemään. Toimintahäiriöinen lapsuudenperhe, jossa ulkoiset puitteet enemmän kuin kunnossa, perheen sisällä taas vallitsi täysi helvetti. Toinen vanhempi narsisti, toinen alkoholisti, sisaruksilla on vakavaa päihdeongelmaa. Teininä minut raiskasi tuttu, aikuinen ihminen. Taustalla itsellä pari itsemurha yritystä. Kukaan ulkopuolinen ei varmasti osaisi minusta sanoa, mitä kaikkea olen elämässä kokenut. Viimeisimpänä saimme testeissä, haastatteluissa ja lapsuuden asiapapereista selville, että myös minulla on adhd. En ole jäänyt päihteisiin kiinni, en käytä huumeita, olen peruspositiivinen ihminen kaikesta huolimatta ja olen nykyisin hyvässä parisuhteessa. Minulla on päiväkoti-ikäinen iloinen, vilkas ja hyvinvoiva adhd-lapsi, perheellämme ei ole paikkakunnallamme tukiverkkoa. Sokeri antaa energiaa, kun usein unohdan itse syödä. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, myönnän olevani sokeririippuvainen ja olen lihava. Tämä tekee minusta huonon ihmisen monen hoikan silmissä.

Haluaisin nähdä, kuinka te, jotka.lihavien ihmisten älykkyyttä arvostelette, itse pärjäisitte minun saappaissani. Olisitteko edes elossa ja kykenisittekö olemaan rakastava, avoin ja tasapainoinen vanhempi edellämainituista lähtökohdista? Tässä vaiheessa en itseäni arvioi ihmisenä painoni perusteella.

Niin sinä olet näiden palstalaisten mielestä munmuassa: "laiska pas*a", "matala älyinen" "ruma" "impulsiivinen", "et viitsi tehdä KOSKAAN YHTÄÄN MITÄÄN".

Aina löytyy tekosyitä, vika on kaikissa muissa paitsi itsessä.

Vähän sama kuin nuo naisettomuttaan ulísevat miehet.

Vierailija
128/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laiska paska

ok fläsä

Kuinka monta afrikan lasta ruokitaisiin sillä energiamäärällä mitä läskit kerää yli tarpeensa? Maailmanlaajuisesti vaikkapa?

Sinulla on jotain henkisiä ongelmia ja sinua ei oikein voi kunnioittaa tuon käytöksesi perusteella ihmisenä yhtään.

Ainoa saavutuksesi elämässäsi on olla läpipasko. Muutoin olet pelkkä typerä, huonokäytöksinen kakara.

Afrikan lapset eivät sinua kiinnosta, sen tietää jokainen.

Vierailija
129/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laiska paska

ok fläsä

Sinulla on jotain henkisiä ongelmia ja sinua ei oikein voi kunnioittaa tuon käytöksesi perusteella ihmisenä yhtään.

Ainoa saavutuksesi elämässäsi on olla läpipasko. Muutoin olet pelkkä typerä, huonokäytöksinen kakara.

Afrikan lapset eivät sinua kiinnosta, sen tietää jokainen.

Tulevaisuudessa sinua voidaan käyttää energianlähteenä. poltettavaa raaka-ainetta sisään 100 kcal arvosta, muunnat sen minuuteissa 5000 kcal ja varastoit rasvaksi.

Vierailija
130/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyllyväpylly kirjoitti:

Et tiedä yhtään mistään mitään.

Et tiedä kuinka paljon vaikeasti masentunut ihminen oikeasti syyllistää itseään ihan kaikesta.

Vaikea masennus on sellainen (tappava sairaus) että ihminen uskoo olevansa maailman arvottomin, pahin ja huonoin ihminen.

Ihminen SYYLLISTÄÄ itseään kaikesta väkivallasta ja pahasta mitä hänelle on tehty LAPSENA!

Se on sairaus!

Pidä pa*kainen turpasi kiinni, kun et ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
131/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa tyhmä kun tulet tuollaisia neuvomaan, kun normaali älyiset, normaalilla sisälukutaidolla olevat ihmiset älyävät kyllä, että OLEN JO UNOHTANUT!

Nyt läski netti kiinni ja lenkille

ÄLä nimittele minua läskiksi!

Olet arvoton ihminen minun silmissäni, en pidä sinua minkään arvoisena ihmisenä.

ymmärrätkö vajaaäluinen moukka!

Vierailija
132/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt vääränlaista ruokaa ja liian isoja annoksia. Ei itsekuria, vääristynyt mielikuva nautiskelusta. "Herkkusuu" joka ei tiedä hyvästä ruuasta mitään, lautasella rasvaa ja sokeria.

Ei arvosta itseään eikä läheisiään (jos sellaisia on)

Selittää kaiken syömishäiriöllä vaikka syy on joko opitussa tai opetellussa väärässä mallissa.

Tämä sopinee 99 /100 muuhunkin ylipainoiseen ihmiseen

Hmmm... Kyllä, varsinkin aiemmin kaksi ensimmäistä piti tosi hyvin paikkansa. Itsekuri-puhe on tylsämielisten  itsetuntoaan nostattavaa paskaa, mutta vääristynyt mielikuva nautiskelusta on täysin totta. Tai onko se sitten sitäkään... kun miettii alkoholisteja, niin vaikka se pakkomielle saada viinaa on kova, harva kuitenkaan ajattelee heidän nyt nautiskelevan ihanasta alkoholistaan.

Muuten viesti on taas ylimielistä paskaa. Ihan kuin syömishäiriöinen/lihava olisi täysin irrallaan kaikesta muusta, ja pelkästään mättäisi sokeria ja rasvaa. Todellakin tiedän mitä on hyvä ruoka, ja osaan siitä nautiskella ( koko ajan enemmän) niin arjessa kuin juhlassa. Läheisiä on, ja veikkaan että paljon enemmän kuin sinun kaltaisellasi ihmisellä, ja todellakin heitä arvostan, kuten myös itseäni. 

Kirjoittajan henkisistä kyvyistä kertoo eniten tämä: "Selittää kaiken syömishäiriöllä vaikka syy on joko opitussa tai opetellussa väärässä mallissa."

No saatana noitahan se syömishäiriö nimenomaan sisältää. Ja jos nyt vähän käyttää järkeä, niin harva jotenkin tahallisesti opettelemalla opettelee huonoja toimintatapoja. Tämän ymmärtää varmasti jokainen normaaliälyinen.

Mutta kun niitä huonoja malleja on oppinut ja rakentunut mieleen jo lapsuudesta lähtien vuosikymmenien ajan, niin ei ne myöskään hetkessä sieltä mielestä katoa ja parannu,  varsinkin kun niin moni ulkopuolelta tuleva ajatusmalli ja painostus vahvistaa niitä koko ajan.

Ap

Kysyit mitä tulee mieleen ja vastasin. Olen itsekin ollut 3 kiloa ylipainoinen joten tiedän miten helposti paino nousee. Enkä voi tai yritä syyttää ketään muuta. Mutta olen myös laihduttanut sen pois koska viihdyn paremmin normaalipainon keskivaiheilla.

Toisin kuin epäilet minulla on suuri perhe, läheinen suku ja paljon ystäviä. Tapaamme kerran pari kuukaudessa hyvän ruuan parissa. Silti kukaan ei ole lihava.

On kroonisesti sairaita, kymmeniä vuosia stressaantuneita ja unettomia, nuoria ja vanhoja, paremmista ja huonommista lähtökohdista lähteneitä. Ylikilot parilla henkilöllä alle 5 kg.

Emme todellakaan ole mitään yli-ihmisiä mutta tiedostamme mitä syömme ja miten paljon parempaa elämämme on ilman ylipainoa. Mikään ruoka-aine ei ole kiellettyä mutta jos syön vaikka litran jäätelöä kerralla en ota samalle päivälle pizzaa. Lapsetkin oppivat hyvän syömisen mallin jo vauvasta

Voi apua tätä ylimielisyyden määrää... Jos sä olet kerran elämässäsi ollut ylipainoinen kokonaiset 3 kiloa, niin et sä kyllä oikeasti tiedä yhtään mistään lihavuuteen,  tai varsinkaan syömishäiriöihin liittyvästä yhtään mitään.

Ihan sama kuin minä väittäisin tietäväni miltä tuntuu olla silla alla elävä rapajuoppo, kun yhtenä kesänä mullakin lähti viinan kanssa vähän lapasesta. Mutta sitten mä tajusin sen tietysti itse, valkaisin nenäni, ja nykyään  me ollaan niin sivistyneitä viinan kanssa. Juodaan juhlissa laatujuomia eikä humalluta, mitä nyt seurueessa on pari tyyppiä, jotka välillä kännää ihan kunnolla. 

Näin lapsetkin oppii oikeanlaisen juomisen mallin heti lapsesta.

Vierailija
133/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kuulisin myös että miksi nämä lihavat sitten ovat lihavia jos nuo edellä mainitut asiat ei pidä paikkansa?

No itselläni vaikea masennus.

En ole laiska, en ole tyhmä, enkä ole impulsiivinen .

Olen raatanut kovemmin kuin yksikään tuntemani ruipelo ja älykkyyteni on testattu.

Minua ärsyttää kun ihmiset kuvittelevat että ihminen ei voi lihoa, kuin ahmimalla sipsejä ja pullaa kaksin käsin.

Itselläni lihominen on tapahtunut hitaasti.

Se tarkoittaa että syö päivässä vaikka 50-100kcl liikaa. Tätä ei monet lihavia laiskoiksi ja heikkomielisiksi syyttävät tajua.

Miettikääs miten helposti se ja huomaamattomasti se 50kcl voi päivässä tulla syödyksi.

TOISILLE ON HELPOMPAA PYSYÄ LAIHANA! Se ei tee ihmisestä ahkerampaa, älykkäämpää, vahvempaa ja parempaa ihmistä, jos on sellainen aineenvaihdunta ettei painoa kerry!

Höpsis, 99% ihmisistä sitä kyllä kertyy jos syö liikaa. Et voi muuttaa elämääsi ennenkuin otat vastuun siitä, se on omissa käsissäsi.

SINÄ ET TIEDÄ MITÄ MINÄ OLEN JO TEHNYT JA MITÄ MINÄ TEEN!

SINÄ ET TIEDÄ MINUN ELÄMÄSTÄNI YHTÄÄN MITÄÄN!

ET TIEDÄ MITÄÄN!!

ET TIEDÄ MINUN RAATAMISESTANI MITÄÄN!

ET TIEDÄ MINUN VASTUISTANI JA TAAKOISTANI MITÄÄN!

SINULLA ON VAIN SINUN TYPERÄT ENNAKKOLUULOSI JOTKA KERTOVAT SINUSTA KAIKEN!

Vierailija
134/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyllyväpylly kirjoitti:

Et tiedä yhtään mistään mitään.

Et tiedä kuinka paljon vaikeasti masentunut ihminen oikeasti syyllistää itseään ihan kaikesta.

Vaikea masennus on sellainen (tappava sairaus) että ihminen uskoo olevansa maailman arvottomin, pahin ja huonoin ihminen.

Ihminen SYYLLISTÄÄ itseään kaikesta väkivallasta ja pahasta mitä hänelle on tehty LAPSENA!

Se on sairaus!

Pidä pa*kainen turpasi kiinni, kun et ymmärrä mistään mitään.

ulíulíulí

Vierailija
135/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt läski netti kiinni ja lenkille

ÄLä nimittele minua läskiksi!

Olet arvoton ihminen minun silmissäni, en pidä sinua minkään arvoisena ihmisenä.

ymmärrätkö vajaaäluinen moukka!

Tunnen täsmälleen samoin valehtelevia läskejä kohtaan

Vierailija
136/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee päätelmiä ihmisistä ylipainon perusteella, koska se ei kerro ihmisestä mitään muuta kuin sen, että hän kuluttaa vähemmän energiaa kuin saa sitä. Sen sijaan se, että tekee ylipainon perusteella pitkällekin vietyjä päätelmiä kertoo ihmisestä jo paljon enemmän.

Vierailija
137/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt vääränlaista ruokaa ja liian isoja annoksia. Ei itsekuria, vääristynyt mielikuva nautiskelusta. "Herkkusuu" joka ei tiedä hyvästä ruuasta mitään, lautasella rasvaa ja sokeria.

Ei arvosta itseään eikä läheisiään (jos sellaisia on)

Selittää kaiken syömishäiriöllä vaikka syy on joko opitussa tai opetellussa väärässä mallissa.

Tämä sopinee 99 /100 muuhunkin ylipainoiseen ihmiseen

Hmmm... Kyllä, varsinkin aiemmin kaksi ensimmäistä piti tosi hyvin paikkansa. Itsekuri-puhe on tylsämielisten  itsetuntoaan nostattavaa paskaa, mutta vääristynyt mielikuva nautiskelusta on täysin totta. Tai onko se sitten sitäkään... kun miettii alkoholisteja, niin vaikka se pakkomielle saada viinaa on kova, harva kuitenkaan ajattelee heidän nyt nautiskelevan ihanasta alkoholistaan.

Muuten viesti on taas ylimielistä paskaa. Ihan kuin syömishäiriöinen/lihava olisi täysin irrallaan kaikesta muusta, ja pelkästään mättäisi sokeria ja rasvaa. Todellakin tiedän mitä on hyvä ruoka, ja osaan siitä nautiskella ( koko ajan enemmän) niin arjessa kuin juhlassa. Läheisiä on, ja veikkaan että paljon enemmän kuin sinun kaltaisellasi ihmisellä, ja todellakin heitä arvostan, kuten myös itseäni. 

Kirjoittajan henkisistä kyvyistä kertoo eniten tämä: "Selittää kaiken syömishäiriöllä vaikka syy on joko opitussa tai opetellussa väärässä mallissa."

No saatana noitahan se syömishäiriö nimenomaan sisältää. Ja jos nyt vähän käyttää järkeä, niin harva jotenkin tahallisesti opettelemalla opettelee huonoja toimintatapoja. Tämän ymmärtää varmasti jokainen normaaliälyinen.

Mutta kun niitä huonoja malleja on oppinut ja rakentunut mieleen jo lapsuudesta lähtien vuosikymmenien ajan, niin ei ne myöskään hetkessä sieltä mielestä katoa ja parannu,  varsinkin kun niin moni ulkopuolelta tuleva ajatusmalli ja painostus vahvistaa niitä koko ajan.

Ap

Kysyit mitä tulee mieleen ja vastasin. Olen itsekin ollut 3 kiloa ylipainoinen joten tiedän miten helposti paino nousee. Enkä voi tai yritä syyttää ketään muuta. Mutta olen myös laihduttanut sen pois koska viihdyn paremmin normaalipainon keskivaiheilla.

Toisin kuin epäilet minulla on suuri perhe, läheinen suku ja paljon ystäviä. Tapaamme kerran pari kuukaudessa hyvän ruuan parissa. Silti kukaan ei ole lihava.

On kroonisesti sairaita, kymmeniä vuosia stressaantuneita ja unettomia, nuoria ja vanhoja, paremmista ja huonommista lähtökohdista lähteneitä. Ylikilot parilla henkilöllä alle 5 kg.

Emme todellakaan ole mitään yli-ihmisiä mutta tiedostamme mitä syömme ja miten paljon parempaa elämämme on ilman ylipainoa. Mikään ruoka-aine ei ole kiellettyä mutta jos syön vaikka litran jäätelöä kerralla en ota samalle päivälle pizzaa. Lapsetkin oppivat hyvän syömisen mallin jo vauvasta

Voi apua tätä ylimielisyyden määrää... Jos sä olet kerran elämässäsi ollut ylipainoinen kokonaiset 3 kiloa, niin et sä kyllä oikeasti tiedä yhtään mistään lihavuuteen,  tai varsinkaan syömishäiriöihin liittyvästä yhtään mitään.

Ihan sama kuin minä väittäisin tietäväni miltä tuntuu olla silla alla elävä rapajuoppo, kun yhtenä kesänä mullakin lähti viinan kanssa vähän lapasesta. Mutta sitten mä tajusin sen tietysti itse, valkaisin nenäni, ja nykyään  me ollaan niin sivistyneitä viinan kanssa. Juodaan juhlissa laatujuomia eikä humalluta, mitä nyt seurueessa on pari tyyppiä, jotka välillä kännää ihan kunnolla. 

Näin lapsetkin oppii oikeanlaisen juomisen mallin heti lapsesta.

Eikö sinusta ole säälittävää että se rapajuoppo syyttää viinankäytöstään kaikkea mahdollista, huonosta säästä alkaen. Kaikissa on vikaa, paitsi hänessä.

Vierailija
138/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee päätelmiä ihmisistä ylipainon perusteella, koska se ei kerro ihmisestä mitään muuta kuin sen, että hän kuluttaa vähemmän energiaa kuin saa sitä. Sen sijaan se, että tekee ylipainon perusteella pitkällekin vietyjä päätelmiä kertoo ihmisestä jo paljon enemmän.

En minäkään tee päätelmiä ihmisen alkoholinkäytön perusteella, muuta kuin sen, että hän juo varmaan vähemmän vettä kuin alkoholia.

Sen sijaan että tekee dokaamisen perusteella pitlällekin vietyjä päätelmiä kertoo ihmisestä paljon enemmän.

Vierailija
139/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ylipainoisena olen miettinyt ap:n esittämää kysymystä.

Johtopäätös on ollut, että ylipaino kertoo tärkeysjärjestyksistä elämässä. Jos pitäisin tärkeänä ulkonäköäni, muiden suhtautumista ja omaa sosiaalista statustani, silloin söisin sen mukaan, enkä ahmisi.

Nyt pidän tärkeänä sitä, että elämässäni on nautintoja syömisen muodossa. Laihana olisi varmasti erilaisia nautintoja, mutta itse olen valinnut näin. En tietoisesti, mutta alitajunnassa.

Jälkeen päin ajatellen olisi jo nuorena pitänyt miettiä mitä elämältä haluaa. Mutta ei siinä vaiheessa tajua miten pinnallista kaikki on.

Vierailija
140/234 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedetään me jotain

100kg

1kg läskiä on n.7000 kcal (sitoutuneena kehon nesteeseen)

700 000 kcal on muutama viineri ja namipussi.

Ei paha, lasketaanko euroiksi?  :D