Mitä se ylipaino kertoo ihmisestä?
Tuolla jälleen joku valopää väläytti, että ylipaino kertoo ihmisestä paljon, niin tässä minä olen, 159cm/120kg, antakaahan palaa, mitä tuo painoni minusta kertoo?
Kommentit (234)
haluaa välitöntä tyydytystä herkkujen muodossa,ei halua tehdä mitään töitä saavuttaakseen muuta.
Mielenkiinnosta kuulisin myös että miksi nämä lihavat sitten ovat lihavia jos nuo edellä mainitut asiat ei pidä paikkansa?
En ajattele että ylipainoinen on huonompi ihminen kuin kukaan muukaan. Hänellä on joku asia pielessä, ylipaino tekee siitä näkyvän. Monilla muillakin on ongelmia, ne eivät aina vaan näy ulospäin. En toivo kenellekään ylipainoa, koska en toivo kenellekään pahaa ja se ylipaino voi aiheuttaa niin paljon erilaisia terveysongelmia.
Enkä laske pientä pyöreyttä ylipainoksi, toiset ovat syntyneet pyöreämmiksi kuin toiset.
Ylipaino kertoo sen, että syö enemmän kuin kuluttaa. Myös hyvin yleistä on masennuslääkkeiden aiheuttama ylipaino, koska ne sekä turvottavat että lisäävät ruokahalua.
Itse olen ollut 30 kiloa ylipainoinen ja aiheuttanut sen ihan sillä, että söin sokeripitoisia herkkuja liikaa. Niissä on hirmiästi kaloreita ja paino nousee jo suht vähästä. Pahimmillsan painoin 112 kiloa ja laihduin siitä silkan stressin ja raskaan elämäntilanteen " avulla" 78- kiloiseksi, jota nykyään ei pidetä minun pituiselleni oikeastaan ylipainona.
Sokeriaddiktio on ihan totta ja jos itsekuri puuttuu, niinkuin minulla, niin lihoo todella nopeasti. En koskaan lihavana ole kohdannut minkäänlaista ilkeilyä tai syyllistämistä edes itseltäni. Tiedostin vain tosiasiat ja toki oli ikävä ostaa koon 50- 54 vaatteita. Tätä nykyä olen n. 15 kiloa ylipainoinen, mutta ilmeisesti rakenteeni ja pituuteni takia kukaan ei usko sitä.
Laihtuminen on aika vaikeaa, mutta täytyy vaan jaksaa sitten kilonsa kantaa, jos ei siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt enemmän kuin kulutat.
Taas varsin typerä ja yksinkertainen päätelmä.
Mistä sinä tiedät, onko painoni nousemassa, laskemassa, vai onko se pysynyt paikoillaan jo hyvän aikaa?
Ainoastaan ensimmäisessä tapauksessa söisin enemmän kuin kuluttaisin.
Miksi tätä on alapeukutettu?
Onko liian monimutkainen asia tajuttavaksi ihmisille?
Vaikuttaa että palstan typerimmät molopäät tosissaan uskovat että lihavat ihmiset lihovat jatkuvasti, eivätkä koskaa laihdu yhtään kiloa.
Samat ääliöt olettavat että laihtumista ei tapahdu gramma ja kilo kerrallaan, vaan lihava voi laihtua ainoastaan 50 kiloa kerrallaan yhdessä päivässä.
Ai mitäkö kertoo, kertoo kaiken oleellisen sinusta..
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino kertoo sen, että syö enemmän kuin kuluttaa. Myös hyvin yleistä on masennuslääkkeiden aiheuttama ylipaino, koska ne sekä turvottavat että lisäävät ruokahalua.
Itse olen ollut 30 kiloa ylipainoinen ja aiheuttanut sen ihan sillä, että söin sokeripitoisia herkkuja liikaa. Niissä on hirmiästi kaloreita ja paino nousee jo suht vähästä. Pahimmillsan painoin 112 kiloa ja laihduin siitä silkan stressin ja raskaan elämäntilanteen " avulla" 78- kiloiseksi, jota nykyään ei pidetä minun pituiselleni oikeastaan ylipainona.
Sokeriaddiktio on ihan totta ja jos itsekuri puuttuu, niinkuin minulla, niin lihoo todella nopeasti. En koskaan lihavana ole kohdannut minkäänlaista ilkeilyä tai syyllistämistä edes itseltäni. Tiedostin vain tosiasiat ja toki oli ikävä ostaa koon 50- 54 vaatteita. Tätä nykyä olen n. 15 kiloa ylipainoinen, mutta ilmeisesti rakenteeni ja pituuteni takia kukaan ei usko sitä.
Laihtuminen on aika vaikeaa, mutta täytyy vaan jaksaa sitten kilonsa kantaa, jos ei siihen pysty.
Kun painoit 112 kg ja laihduit siitä 78 kiloiseksi, niin päivässäkö laihduit?
Olit ylipainoinen 112kg ja olit ylipainoinen 111, 110, 109, 108..... ja 78kg SÖITKÖ ENEMMÄN KUN KULUTIT TUOLLOIN!!!!!!
Aloittajahan ei muuten missään kohtaa kysynyt, että mitä ajatuksia hänen mittansa herättää, vaan ainoastaan sen, mitä ne mitat hänestä kertoo.
On täällä moni vastannut ihan oikeinkin: sen että jossain kohtaa elämäänsä ravinnonsaanti on ollut kulutusta suurempaa, ja että kehon rasvapitoisuus on reilusti suurempi kuin mitä keskimääräisesti terveyden kannalta ajatellaan olevan hyvä asia, ellei ap ole kovan luokan bodari.
Mitään muutahan nuo mitat ei ihmisestä kerro.
Sen myötä jokainen typeriä ennakkoluulojaan ja aivopierujaan keskusteluun suoltaneet voi mennä pitkään ja hartaasti katsomaan peiliin, ja miettimään miksi ja missä kohtaa itsestä kasvoi noin voimakkaasti ihmisistä ennakkoluuluoisia ja stereotypisiä tulkintoja tekevä.
TarmoT kirjoitti:
Ai mitäkö kertoo, kertoo kaiken oleellisen sinusta..
Kuten tämä viestisi sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kuulisin myös että miksi nämä lihavat sitten ovat lihavia jos nuo edellä mainitut asiat ei pidä paikkansa?
No itselläni vaikea masennus.
En ole laiska, en ole tyhmä, enkä ole impulsiivinen .
Olen raatanut kovemmin kuin yksikään tuntemani ruipelo ja älykkyyteni on testattu.
Minua ärsyttää kun ihmiset kuvittelevat että ihminen ei voi lihoa, kuin ahmimalla sipsejä ja pullaa kaksin käsin.
Itselläni lihominen on tapahtunut hitaasti.
Se tarkoittaa että syö päivässä vaikka 50-100kcl liikaa. Tätä ei monet lihavia laiskoiksi ja heikkomielisiksi syyttävät tajua.
Miettikääs miten helposti se ja huomaamattomasti se 50kcl voi päivässä tulla syödyksi.
TOISILLE ON HELPOMPAA PYSYÄ LAIHANA! Se ei tee ihmisestä ahkerampaa, älykkäämpää, vahvempaa ja parempaa ihmistä, jos on sellainen aineenvaihdunta ettei painoa kerry!
Vierailija kirjoitti:
laiska paska
ei välitä kestävästä kehityksestä vaan kuluttaa yli oman tarpeen, itsekäs
Lihavilla on kestämättömän suuri hiilijalanjälki. Kumma juttu, kun tästä ei puhuta ilmastonmuutoksen torjunnassa. Jo se, että ihmiset söisi vain tarpeellisen ei kuormittaisi planeettaa niin paljoa kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajahan ei muuten missään kohtaa kysynyt, että mitä ajatuksia hänen mittansa herättää, vaan ainoastaan sen, mitä ne mitat hänestä kertoo.
On täällä moni vastannut ihan oikeinkin: sen että jossain kohtaa elämäänsä ravinnonsaanti on ollut kulutusta suurempaa, ja että kehon rasvapitoisuus on reilusti suurempi kuin mitä keskimääräisesti terveyden kannalta ajatellaan olevan hyvä asia, ellei ap ole kovan luokan bodari.
Sen myötä jokainen typeriä ennakkoluulojaan ja aivopierujaan keskusteluun suoltaneet voi mennä pitkään ja hartaasti katsomaan peiliin, ja miettimään miksi ja missä kohtaa itsestä kasvoi noin voimakkaasti ihmisistä ennakkoluuluoisia ja stereotypisiä tulkintoja tekevä.
Ei kannata tehdä tälläistä keskustelua, jos ei kestä ihmisten mielipiteitä ja ajatuksia. Mitä oletit? Kukaan ei ajattele ylipainoisista mitään negatiivista tai usko sen olevan omaa aikaansaannosta?
Vierailija kirjoitti:
Ovat todennäköisesti heikkoja ihmisiä itse. Projisoivat oman tyhmyytensä, laiskuutensa ja huonot piirteensä toisiin. Älyllisesti laiskoja. Impulsiivisesti aivopierunsa ilmoille töräyttäviä moukkia, jotka eivät viitsi rasittaa aivojaan.
En laihtunut päivässä. Siinä meni n.7 kuukautta.
Nykyään sahaan tosiaan vähän eestaas ja tien todellakim, että lihavaha juuri aina välillä laihtuu ja välillä lihoo. Ei kenenkään tarvitse tao kannaa laihtaåå liian nopea
sti. Itselläni se kävi itsestään ja juu, kulutin enemmän kuin söin, koska liikuin jonkin verran, mutten syönyt juuri mitään1, koska ruokahalua ei ollut. Viime vuosina paino taas alkanut nousta vaikka välillä jojottelen. Itsekirilla en onnistu laihtumaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itselläni vaikea masennus.
En ole laiska, en ole tyhmä, enkä ole impulsiivinen .
Olen raatanut kovemmin kuin yksikään tuntemani ruipelo ja älykkyyteni on testattu.
Minua ärsyttää kun ihmiset kuvittelevat että ihminen ei voi lihoa, kuin ahmimalla sipsejä ja pullaa kaksin käsin.
Itselläni lihominen on tapahtunut hitaasti.
Se tarkoittaa että syö päivässä vaikka 50-100kcl liikaa. Tätä ei monet lihavia laiskoiksi ja heikkomielisiksi syyttävät tajua.
Miettikääs miten helposti se ja huomaamattomasti se 50kcl voi päivässä tulla syödyksi.
TOISILLE ON HELPOMPAA PYSYÄ LAIHANA! Se ei tee ihmisestä ahkerampaa, älykkäämpää, vahvempaa ja parempaa ihmistä, jos on sellainen aineenvaihdunta ettei painoa kerry!
Höpsis, 99% ihmisistä sitä kyllä kertyy jos syö liikaa. Et voi muuttaa elämääsi ennenkuin otat vastuun siitä, se on omissa käsissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laiska paska
ei välitä kestävästä kehityksestä vaan kuluttaa yli oman tarpeen, itsekäs
Lihavilla on kestämättömän suuri hiilijalanjälki. Kumma juttu, kun tästä ei puhuta ilmastonmuutoksen torjunnassa. Jo se, että ihmiset söisi vain tarpeellisen ei kuormittaisi planeettaa niin paljoa kuin nyt.
Ei kyllä puhuakaan, outoa.
Tästä on kyllä tutkimusta, meillä yhdellä kurssilla tuli "luxus consumption" puheeksi. Eli samaan aikaan kun maailmassa on nälkää, niin peltotilaa ja resursseja käytetään kokiksen tuotantoon ja moni mässää ns. turhia herkkuja ja kaloreita, mikä tosiaan näkyy päästöissä.
Mielenkiintoinen aihe vaikka ei ole tapetilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtuminen on aika vaikeaa, mutta täytyy vaan jaksaa sitten kilonsa kantaa, jos ei siihen pysty.Kun painoit 112 kg ja laihduit siitä 78 kiloiseksi, niin päivässäkö laihduit?
Olit ylipainoinen 112kg ja olit ylipainoinen 111, 110, 109, 108..... ja 78kg SÖITKÖ ENEMMÄN KUN KULUTIT TUOLLOIN!!!!!!
Ei tietenkään syönyt, siinähän se vitsi onkin😂 Niin simppeliä...
Miten niin minä en ole viitsinyt KOSKAAN tehdä YHTÄÄN mitään?
Olen laihduttanut elämäni aikana ainakin 100kg!!!
Olen tehnyt sen viellä raskaasti urheilemalla!
Olen lihonut takaisin, koska se rääkkääminen polttaa minut aina loppuun ja kilot tulevat humahtamalla takaisin.
Innostun liikkumisesta aina liikaa, ja se on ollut sillä tavoin huono tapa laihtua.
Vetäkää ihmiset alapään röörinne päähänne ja painukaa h*lvettiin pas*aa puhumasta, että lihavat eivät muka KOSKAAN nää MITÄÄN vaivaa.
SE EI PIDÄ PAIKKAANSA! ETTE TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Miten niin minä en ole viitsinyt KOSKAAN tehdä YHTÄÄN mitään?
Olen laihduttanut elämäni aikana ainakin 100kg!!!
Olen tehnyt sen viellä raskaasti urheilemalla!
Olen lihonut takaisin, koska se rääkkääminen polttaa minut aina loppuun ja kilot tulevat humahtamalla takaisin.
Innostun liikkumisesta aina liikaa, ja se on ollut sillä tavoin huono tapa laihtua.
Vetäkää ihmiset alapään röörinne päähänne ja painukaa h*lvettiin pas*aa puhumasta, että lihavat eivät muka KOSKAAN nää MITÄÄN vaivaa.
SE EI PIDÄ PAIKKAANSA! ETTE TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN!!!!!
Semmoset :,D
Epäluotettava.