Koronan jälkeen radioaktiivista säteilyä?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006555077.html
Kun nyt on harjoiteltu poikkeustilaa, niin päästäänköhän kohta seuraavalle tasolle? Onko jossain poksahtanut ydinvoimala? Vai mistä tuollainen säteily on peräisin? Mitään hälytyksiä ei tietenkään perinteisesti anneta. No, ehkä ei ole syytäkään.
Kommentit (57)
Kumma ettei Tsernobylistä suurempi osa meistä sairastunut. Itse olin silloin 16v. Lapseton tosin olen haluamattani 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kumma ettei Tsernobylistä suurempi osa meistä sairastunut. Itse olin silloin 16v. Lapseton tosin olen haluamattani 🤔
Mitä kummaa siinä on? Suomessa säteilyaltistus oli niin pientä ettei sillä voitu osoittaa olevan mitään vaikutusta.
Olihan sitä sienissä ja marjoissa vuosia jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta hyvin pieniä määriä verrattuna vaikka huoneilman radoniin, josta oikeasti olisi syytä olla huolissaan.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
suomessa kävi hyvä tuuri laskeumien suhteen, toiset euroopan maat ottivat pahemmin säteilyosumaa.
Vierailija kirjoitti:
On sitä edelleenkin (cesiumin puoliintumisaika ~30 vuotta), eikä vielä tähänkään päivään ole ketään sen takia todistettavasti kuollut. Kannattaisi ennemmin olla huolissaan jostain CT kuvauksista joista joka noin kahdestuhannes aiheuttaa tappavan syövän. Säteilyannos vastaa paria sataa röntgenkuvausta keralla (lukemat päästä mutta tuota luokkaa ne on)
Putinin atomiperäprutkupropulsio-ohjustako ne taas testaavat?
Onhan sitä säteilyä edelleen. Metsämarjoissa ja varsinkin sienissä.
Asiasta ei vaan puhuta.
Jonkun tutkimuksen luin muutamia vuosia sitten. Esim. Sysmän seudulle tuli isot laskeumat. Helsinki pääsi aika vähällä.
Mikä vaan että liikkuminen ja tiedonvaihto voidaan estää.
Ihan kuin neuvostoliiton ikuinen poikkestila heti perustuslain hyväksymisestä kaatumiseen.
Eiks se mee niin, että Suomessa säteilyn torjumisessa riittää se käsien peseminen ?
Ja tietty, voi pitää etäisyyttä eniten säteileviin tyyppeihin.
https://tass.com/world/1172279
Hei! Kiitos viestistä. Meillä on täällä kaikki hallinnassa. Mitään epätavallista ei ole havaittu.
t. Venäjä
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä säteilyä edelleen. Metsämarjoissa ja varsinkin sienissä.
Asiasta ei vaan puhuta.
Jonkun tutkimuksen luin muutamia vuosia sitten. Esim. Sysmän seudulle tuli isot laskeumat. Helsinki pääsi aika vähällä.
Aaa, tämä selittää aika monta asiaa!
- Sysmässä asunut
Vierailija kirjoitti:
Pahimmilla alueilla on tiettyjä syöpiä paljon. Muistaakseni yksi sellainen on Pertunmaa. Ja vielähän tuo ehtii vaikuttaa vuosisatoja.
Kyllä Suomi otti aika pahan satsin laskeumaa ja epäonneksi sattui myös satamaan silloin. Ettei ihan vähällä päästy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kummaa siinä on? Suomessa säteilyaltistus oli niin pientä ettei sillä voitu osoittaa olevan mitään vaikutusta.
Tshernobylin säteilyn todellisia vaikutuksia salataan edelleenkin. Tietyt sairaudet ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti ja nimenomaan ikäryhmissä, joissa näitä sairauksia ei ole ennen juurikaan havaittu. Näillä sairauksilla on selvä yhteys Tshernobyliin.
Haluan uskoa, että virkamiehet tekevät työtä viikonloppuisinkin, jos on hätätilanne. Mutta ei voi olla kohottamatta kulmiaan, kun jossain kerrotaan, että asiaan palataan maanantaina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hyvin pieniä määriä verrattuna vaikka huoneilman radoniin, josta oikeasti olisi syytä olla huolissaan.
-eri.
Ilmakehässä räjäytetyt ydinkoelataukset 40-luvulta vuoteen 1963 myös aiheuttivat laskeumaa jonka vaikutus oli täällä Tshernobylin luokkaa.
Aika vaikea arvata, että venäläisillä on taas käyny pikku lipsahdus. Sosnovy bori vai mikä sen nimi on.