Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan jälkeen radioaktiivista säteilyä?

Vierailija
27.06.2020 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006555077.html

Kun nyt on harjoiteltu poikkeustilaa, niin päästäänköhän kohta seuraavalle tasolle? Onko jossain poksahtanut ydinvoimala? Vai mistä tuollainen säteily on peräisin? Mitään hälytyksiä ei tietenkään perinteisesti anneta. No, ehkä ei ole syytäkään.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea arvata, että venäläisillä on taas käyny pikku lipsahdus. Sosnovy bori vai mikä sen nimi on.

Vierailija
22/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljempaa.. Shh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma ettei Tsernobylistä suurempi osa meistä sairastunut. Itse olin silloin 16v. Lapseton tosin olen haluamattani 🤔

Vierailija
24/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma ettei Tsernobylistä suurempi osa meistä sairastunut. Itse olin silloin 16v. Lapseton tosin olen haluamattani 🤔

Mitä kummaa siinä on? Suomessa säteilyaltistus oli niin pientä ettei sillä voitu osoittaa olevan mitään vaikutusta.

Vierailija
25/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan sitä sienissä ja marjoissa vuosia jälkeenpäin.

Vierailija
26/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hyvin pieniä määriä verrattuna vaikka huoneilman radoniin, josta oikeasti olisi syytä olla huolissaan.

-eri.

Vierailija
27/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomessa kävi hyvä tuuri laskeumien suhteen, toiset euroopan maat ottivat pahemmin säteilyosumaa.

Vierailija
28/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä edelleenkin (cesiumin puoliintumisaika ~30 vuotta), eikä vielä tähänkään päivään ole ketään sen takia todistettavasti kuollut. Kannattaisi ennemmin olla huolissaan jostain CT kuvauksista joista joka noin kahdestuhannes aiheuttaa tappavan syövän. Säteilyannos vastaa paria sataa röntgenkuvausta keralla (lukemat päästä mutta tuota luokkaa ne on)

Vierailija
29/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin atomiperäprutkupropulsio-ohjustako ne taas testaavat?

Vierailija
30/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä säteilyä edelleen. Metsämarjoissa ja varsinkin sienissä.

Asiasta ei vaan puhuta.

Jonkun tutkimuksen luin muutamia vuosia sitten. Esim. Sysmän seudulle tuli isot laskeumat. Helsinki pääsi aika vähällä.

Vierailija
31/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaan että liikkuminen ja tiedonvaihto voidaan estää.

Ihan kuin neuvostoliiton ikuinen poikkestila heti perustuslain hyväksymisestä kaatumiseen.

Vierailija
32/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se mee niin, että Suomessa säteilyn  torjumisessa riittää se käsien peseminen ?

Ja tietty, voi pitää etäisyyttä eniten säteileviin tyyppeihin.

Vierailija
33/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://tass.com/world/1172279

Hei! Kiitos viestistä. Meillä on täällä kaikki hallinnassa. Mitään epätavallista ei ole havaittu.

t. Venäjä

Vierailija
34/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä säteilyä edelleen. Metsämarjoissa ja varsinkin sienissä.

Asiasta ei vaan puhuta.

Jonkun tutkimuksen luin muutamia vuosia sitten. Esim. Sysmän seudulle tuli isot laskeumat. Helsinki pääsi aika vähällä.

Aaa, tämä selittää aika monta asiaa!

- Sysmässä asunut

Vierailija
36/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmilla alueilla on tiettyjä syöpiä paljon. Muistaakseni yksi sellainen on Pertunmaa. Ja vielähän tuo ehtii vaikuttaa vuosisatoja.

Vierailija
37/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomi otti aika pahan satsin laskeumaa ja epäonneksi sattui myös satamaan silloin. Ettei ihan vähällä päästy.

Vierailija
38/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummaa siinä on? Suomessa säteilyaltistus oli niin pientä ettei sillä voitu osoittaa olevan mitään vaikutusta.

Tshernobylin säteilyn todellisia vaikutuksia salataan edelleenkin. Tietyt sairaudet ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti ja nimenomaan ikäryhmissä, joissa näitä sairauksia ei ole ennen juurikaan havaittu. Näillä sairauksilla on selvä yhteys Tshernobyliin.

Vierailija
39/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan uskoa, että virkamiehet tekevät työtä viikonloppuisinkin, jos on hätätilanne. Mutta ei voi olla kohottamatta kulmiaan, kun jossain kerrotaan, että asiaan palataan maanantaina...

Vierailija
40/57 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hyvin pieniä määriä verrattuna vaikka huoneilman radoniin, josta oikeasti olisi syytä olla huolissaan.

-eri.

Ilmakehässä räjäytetyt ydinkoelataukset 40-luvulta vuoteen 1963 myös aiheuttivat laskeumaa jonka vaikutus oli täällä Tshernobylin luokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän