Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan tiennyt miten valtavasti eri sosiaalitukia Suomessa maksetaan

Vierailija
15.08.2024 |

Vasta nyt kun mediassa on jatkuvasti juttuja leikkauksista niin alan tajuta mihin kaikkeen on tukia maksettu.

Oletteko te muut?

Kommentit (280)

Vierailija
1/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro esimerkki kun niitä on niin valtaisasti. Jos voisi sitten vaikka hakea.

Vierailija
2/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on aina tultu omillaan toimeen. Tämä oleskeluyhteiskunnan olemassaolo on kyllä yllättänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tiesin vaikka en ole itse juurikaan tukia sanut lapsilisää ja äitiyspäivärahaa lukuunottamatta.

On kyllä hyvä että on käsitystä myös sellaisten ihmisten elämästä jotka elävät taloudellisesti ihan eri elämää kuin itse. Se antaa vähän perspektiiviä siihen omaankin elämään.

Moni väärä päätös syntyy hallituksessa juuri siksi että ei ole oikeasti käsitystä siitä millaisissa elämäntilanteissa ne tukia saavat ihmiset ovat ja ajatellaan että he ovat vain saamattomia reppanoita jotka voi leikkauksilla kannustaa töihin.

Vierailija
4/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan en ole eläessäni tarvinnut tukia enkä muitakaan verovaloilla maksettua palvelua. Työssäkäyvänä esimerkiksi on ollut varaa käydä yksityisellä terveydenhoitajalla ja lääkärillä.

Vierailija
5/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin keskiluokkaisessa perheessä, opiskelin opintotuella ja sittemmin olen tehnyt töitä ja rakentanut oman keskiluokkaisen elämäni. En todellakaan ole perillä tukiviidakosta. Eikä ole oma jälikasvunikaan. Niinhän se menee, että huono-osaisuus periytyy ja tuilla eläminen on opittua, puhdasta järjestelmän hyväksikäyttöä, ja tämä pitää saada loppumaan. Tuet vain niille, joitka oikeasti ovat sairaita tai liian vanhoja työskentelemään.

Vierailija
6/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa on aina tultu omillaan toimeen. Tämä oleskeluyhteiskunnan olemassaolo on kyllä yllättänyt.

Kas, teidän suvussa on varmaan palkattu töihin aina oma sukulainen, kaveri, puoluetoveri taibuskonveli. Ja yllättäen sitten se on oma vika kun ei tullut palkatuksi! Senhän toki voi valita itse mihin perheeseen syntyy joten oma vika!

Vierailija
7/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä tiesin vaikka en ole itse juurikaan tukia sanut lapsilisää ja äitiyspäivärahaa lukuunottamatta.

On kyllä hyvä että on käsitystä myös sellaisten ihmisten elämästä jotka elävät taloudellisesti ihan eri elämää kuin itse. Se antaa vähän perspektiiviä siihen omaankin elämään.

Moni väärä päätös syntyy hallituksessa juuri siksi että ei ole oikeasti käsitystä siitä millaisissa elämäntilanteissa ne tukia saavat ihmiset ovat ja ajatellaan että he ovat vain saamattomia reppanoita jotka voi leikkauksilla kannustaa töihin.

Liian moni laskee ettei kannata mennä töihin. Ukrainanalaiset kertoivat, etteivät enää poimi marjoja kun tuilla pärjää paremmin🧐

Vierailija
8/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin asumistuesta olin todella yllätttynyt miten avokätisesti sitä on tähän asti jaettu. Ilmanko asuntojen vuokrat ja hinnatkin on nousseet yli omalla rahalla maksavien maksukyvyn.

Vierailija
9/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertaakaan en ole eläessäni tarvinnut tukia enkä muitakaan verovaloilla maksettua palvelua. Työssäkäyvänä esimerkiksi on ollut varaa käydä yksityisellä terveydenhoitajalla ja lääkärillä.

Olet oletettavasti syntynyt ja asut ulkomailla ja käynyt yksityiskoulut eikä vanhempasi ole hakeneet lapsilisää? Muuten tuo on Suomessa aika mahdoton elää ilman yhtäkään verovaroilla kustannettua palvelua. 

Vierailija
10/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollitoimisto vetää kahta vuoroa 🤣 Kuntavaalit vissiin kiristää pinnaa...

Vierailija
11/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas, teidän suvussa on varmaan palkattu töihin aina oma sukulainen, kaveri, puoluetoveri taibuskonveli. Ja yllättäen sitten se on oma vika kun ei tullut palkatuksi! Senhän toki voi valita itse mihin perheeseen syntyy joten oma vika!

Kuka sinua estää perustamasta yritystä ja palkkaamasta sukulaiset töihin.

Vastaa.

Vierailija
12/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin keskiluokkaisessa perheessä, opiskelin opintotuella ja sittemmin olen tehnyt töitä ja rakentanut oman keskiluokkaisen elämäni. En todellakaan ole perillä tukiviidakosta. Eikä ole oma jälikasvunikaan. Niinhän se menee, että huono-osaisuus periytyy ja tuilla eläminen on opittua, puhdasta järjestelmän hyväksikäyttöä, ja tämä pitää saada loppumaan. Tuet vain niille, joitka oikeasti ovat sairaita tai liian vanhoja työskentelemään.

Alan tajuamaan tosiaan mitä tarkoitetaan tuolla tukiriippuvuuden periytymisellä.

Vierailija
13/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ole tiennyt miten valtavasti suomessa on verovaroin kustannettuja asiantuntijoita,erityisasiantuntijoita,säätiöitä ja virastoja, joka päivä tv:ssä haastatellaan jotain ihan outoa tyyppiä oudosta virastosta minkä olemassa olosta en ole tiennyt yhtään mitään.

t. muurahaisten polun tutkija

Vierailija
14/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollitoimisto vetää kahta vuoroa 🤣 Kuntavaalit vissiin kiristää pinnaa...

Todelliset trollit väittää muita trolleiksi... Vapaa keskustelu on ilmeisesti sinulle liikaa.

Vierailija
15/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liian moni laskee ettei kannata mennä töihin."

Ja miksikö ei kannata? Ei siksi että tuet ovat liian suuria vaan että palkat ovat niin matalia että matalapalkkatöistä ei saa käteen niistäkään kuin sen aivan minimin jolla juuri ja juuri tulee toimeen.

Lisäksi suurella osalla pitkäaikaistyöttömistä on erilaisia terveysongelmia ja muita rajoitteita joiden takia se työn saantikin on usein aika hankalaa eikä täysaikainen työ välttämättä ole vaihtoehto.

Vierailija
16/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, joka päivä olen yhä enemmän sitä mieltä että hallituksen päätökset ovat erittäin hyviä. Aluksi olin kauhuissani mutta kun noiden esimerkkien kautta alkaa ymmärtää enemmän tukien saajien arjesta niin sitä enemmän on sitä mieltä että tottakai pitää leikata.

Vierailija
17/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yksi tavoite nyt olekin yksi kertaistaa järjestelmää. 

Vierailija
18/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sitten millään ymmärrä tätä huono-osaisuuden periytymistä,miten se on mahdollista. Terv. alkoholistin lapsi,raitis ja työssäkäyvä.

Vierailija
19/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainakin asumistuesta olin todella yllätttynyt miten avokätisesti sitä on tähän asti jaettu. "

Kai tiedät että suurin osa asumistuen saajista ei saa sitä maksimisummaa vaan paljon vähemmän? Keskimääräinen asumistuki on siinä kolmensadan euron hujakoilla joten kyllä siinä on vielä yleensä aika paljon maksettavaa omastakin pussista. 

Vierailija
20/280 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoiden saama tuki on sosiaalitukea. Toivottavasti maksoit lapsesi opinnot itse etteivät vaan herre gyyd sosiaalitukea siihen hakeneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä