Te, jotka ette käytä somea
Miksi? Itsellänikään ei ole mitään some tiliä, ja tuntuu hyvällä tavalla ulkopuoliselta. Ymmärrän toki myös somen hauskuuden, mutta tuntuu, että luo hirveästi mielipahaa sekä itseaiheutettua lisästressiä.
Kommentit (67)
En käytä koska en tykkää miettiä keitä kehtaisin pyytää kaveriksi tai kenet kehtaisin poistaa kavereista. En tykkää siitä toisten paikallaoloaikojen kyttäilystä. En uskalla kommentoida ikinä ,itään mihinkään paitsi "onnea! :)" mikä tekee somesta aika tylsän... en tykkää katsoa ihmisten pätemisiä ja riitelyitä. En tykkää lukea muiden menoista enkä tykkää huomata jääväni ulkopuolelle. En tykkää julkaista itsestäni kuvia enkä tykkää siitä, että profiilikuvani saa minut aina toivomaan minun olevan kilo tai kaksi kevyempi niin olisi parempi... en tykkää mainoksista, jotka saavat minut ajattelemaan, että taas jotain puuttuu, jotta elämä voisi olla hyvää. En tykkää epäaitoudesta, someraivoist enkä populismista, hedelmättömistä keskusteluista. En tykkää yllättyä siitä kuinka idiôôtteja ihailemani ihmiset ovatkaan. En tykkää melkein mistään somessa. Erityisesti minua ahdistaa ajatus, että kaikki, mitä ladataan nettiin, jää nettiin ja joskus tulevaisuudessa 3022 tutkijat nostavat jonkun idiôótimaisen itsekkään somepostauksen(i), esim. harkitun profiilikuvani esimerkiksi koko maailmalle 2000-luvun alun ihmisten idiôôtimaisuudesta ja aivottomuudesta ja kaikki nauravat minulle. :(
Nettiselaaminen ja keskustelupalsta on vähän eri asia kun "some". Minä seuraan joitain keskusteluja j osalliatun satunnaisesti, jos huvittaa, johonkin keskusteluun anonyymisti.
Jos mulla olisi insta ja face, niin voisin vielä ehkä olla laittamatta omia kuvia ja päivityksiä, mutta jos alkaisin laittaa, niin sitten tietty pitäs jollain lailla laitella niitä säännöllisesti. Olis outoa että sinne laittas kuvan parin vuoden välein ja varmaan siitä tulis kyselyjä. Ja vastaavasti jos kävisin kyttäämässä tuttujen juttuja, niin voisivat ihmetellä miksi en kommentoi mitään. Ja jos alkaisin kommentoimaan, niin eihän sitä voisi sitten keskenkään lopettaa.
Eli en jaksa laittaa enkä lukea enkä kommentoida mitään päivityksiä, stooreja, kuvia tai keittiöpsykologien mietelauseita. Kun en siis tarvi mihinkään niin en jaksa ottaa siitä itelleni tollasta hommaa.
Olen helposti addiktoituva ja on kokemusta miten some vie mukanaan ja muodostuu omaksi maailmakseen.
Ihmiset eivät ole niin mielenkiintoisia kuin he kuvittelevat olevansa, ja tämä koskee myös itseäni. Minulla ei ole muille mitään sanottavaa, eikä muilla ole minulle mitään annettavaa.
Minä lopetin facen siihen kun alkoi tulla työkavereilta ja pomolta kaveripyyntöjä. En todellakaan halunnut että ne seuraavat vapaa- aikaani saati kavereideni juttuja.
Instassa en ole ollut sillä en halua jakaa kenellekään yhden yhtä kuvaa.
Tictocit ym. Taitavat olla nuoremmille.
Heh, oli pakko katsoa, miksi tällaista kysytään, kun tämähän on sosiaalisen median alusta. Lukekaapa vaikka netistä sosiaalisen median määritelmiä, niin kyllä ne tähän palstaan täsmäävät.
En halua kertoa asioitani kaikille. Ystäville ja sisaruksille viestin whatsappissa/tekstiviestinä. Ei kiinnosta muiden (suurimman osan) lapsien/lemmikkien tekemiset, viikonlopun matkat, lomareissut, hassut kuvat, uudet autot, mökkirempat. Sitten aina pähkäillään että kutsunko pomon face-kaveriksi, naapurin instaseuraajaksi... Ei tarvitse miettiä kun ei ole noita some-tilejä.
Instasta seuraan muutamaa kohujulkkista Picukin kautta ihan huvin ja viihdykkeen vuoksi 😃 Antavat totisesti aihetta ihmettelyyn ja naureskeluun elämällään.