Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka ette käytä somea

Vierailija
27.06.2020 |

Miksi? Itsellänikään ei ole mitään some tiliä, ja tuntuu hyvällä tavalla ulkopuoliselta. Ymmärrän toki myös somen hauskuuden, mutta tuntuu, että luo hirveästi mielipahaa sekä itseaiheutettua lisästressiä.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain alle 90 ÄO ihminen laittaa jatkuvalla syötöllä niitä duckface-selfieitä. Ei kukaan tiedostava ihminen voi toimia noin.

Vierailija
2/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö kysymys kun jokainen tämän lukija käyttää somea.

Et siis tavoita tällä aloituksella ihmisiä jotka ei käytä somea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa vain omat asiani.

Vierailija
4/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... miksi väität ettet käytä somea kun olet tänne kirjoittanut? Ja miksi kysyt täällä, ne jotka eivät käytä somea eli sosiaalista mediaa, eivät ole täällä koska tämä on sosiaalinen media.

Vierailija
5/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi on keskustelupalsta. Ei sosiaalisen median alusta.

Some on applikaatio tai alusta jossa tili on pakollinen ja johon voi lisätä kavereita, seuraajia yms. joilla ihmiset sitten leveilevät.

Myöskään esim. whatsapp tai kik messenger ei ole "somea" vaan ne ovat viestintävälineitä.

Boomerit, termit haltuun.

Vierailija
6/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain alle 90 ÄO ihminen laittaa jatkuvalla syötöllä niitä duckface-selfieitä. Ei kukaan tiedostava ihminen voi toimia noin.

Hyvin harva noin tekeekään. Somessa on naiset ja miehet nuorista satavuotiaisiin, luuletko että kaikki ikivanhat paappelit siellä laittaa jotain duckface kuvia? 

Vierailija
7/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva noin tekeekään. Somessa on naiset ja miehet nuorista satavuotiaisiin, luuletko että kaikki ikivanhat paappelit siellä laittaa jotain duckface kuvia? 

No itse olen 67v ja minulla on facetili jota en ole päivittänyt n. 10 vuoteen, en sanoisi että "olen somessa". Olen sinne kyllä joskus pojan painostamana tehnyt tilin kun "pitäähän sulla olla".

Vierailija
8/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään eksääni enkä ole siksi omalla nimellä ja naamalla missään. Ikävä kyllä minulla on jossakin määrin julkinen ammatti mutta sen kanssa vaan on elettävä.

Vierailija
9/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä instagrammia, facebookkia, snppejä enkä muutakaan.

Vierailija
10/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi on keskustelupalsta. Ei sosiaalisen median alusta.

Some on applikaatio tai alusta jossa tili on pakollinen ja johon voi lisätä kavereita, seuraajia yms. joilla ihmiset sitten leveilevät.

Myöskään esim. whatsapp tai kik messenger ei ole "somea" vaan ne ovat viestintävälineitä.

Boomerit, termit haltuun.

Tämä on sosiaalinen ja media joten tämä on some, vaikka ei ole samanlainen alusta kuin face. Tänne kirjoitellaan ja keskustellaan toisten ihmisten kanssa julkisesti, joten se on sosiaalista ja mediaa. Ja voihan täälläkin kirjoittaa nimimerkillä. Ehkä tännekin voisi laittaa seuraamistoiminnon.

Vierailija
11/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota... miksi väität ettet käytä somea kun olet tänne kirjoittanut? Ja miksi kysyt täällä, ne jotka eivät käytä somea eli sosiaalista mediaa, eivät ole täällä koska tämä on sosiaalinen media.

Arvasin, että tämä olisi pitänyt mainita :D

Ap

Vierailija
12/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelupalstat ovat osa sosiaalista mediaa, joten eipäs jauheta turhoo paskoo siellä.

Vierailija
13/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelupalstat ovat osa sosiaalista mediaa, joten eipäs jauheta turhoo paskoo siellä.

Ei kukaan sano jotain suomi24-trollia "somettajaksi". Sen sijaan joku ammatti-twitteröijä voi jopa verohallinnon ammattinimikkeenä olla "some-ammattilainen tai "sosiaalisen median ammattilainen".

Eli kyllä sillä on väliä mikä alusta kyseessä, chattipalstat kuten suomi24 tai vauva eivät ole mitään sosiaalista mediaa. Ne ovat vain foorumeja.

Vierailija
14/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain LinkedIn. Muuta en ole koennut tarvitsevani. Joskus hyväksyn jonkun kaveriksi sinne. Olen IT-alalla.

Vierailija
15/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vauva ei ole some. Otetaan esimerkkinä instagram, joka on some. Siellähän on suomalaisia jotka tienaavat elantonsa sillä että keräävät seuraajia, myyvät näille tuotteita ja mainostavat. Ja kuviin voi kommentoida satoja tai tuhansia ihmisiä.

Vauvassa kuka vaan voi tehdä jonkun random aloituksen nimettömänä ja mode voi poistaa sen 5 minuutin päästä jos se on esim. "arkaluontoinen aihe".

Ei tämä ole muuta kuin palsta jonne kuka tahansa voi kirjoittaa anonyyminä ilman mitään tilejä.

Vierailija
16/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

".

Ei tämä ole muuta kuin palsta jonne kuka tahansa voi kirjoittaa anonyyminä ilman mitään tilejä.

Tämä on media, jonka kautta tavoittaa muita ihmisiä.

Eli sosiaalinen media.

Niin simppeliä se on. Faktat haltuun. Ei ole niin vaikeata ymmärtää että tämä todellakin on sosiaalinen media.

Vierailija
17/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan joo. Raja on vähän häilyvä, esim twitter lasketaan someksi vaikka sinne voi helposti tehdä tilin antamatta omia yhteystietojaan.

Vierailija
18/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole muille mitään sanottavaa, eikä kenelläkään minulle mitään annettavaa - siksi.

Vierailija
19/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jotenkin tykkää huomiosta. Olin facebookissa monta vuotta, mutta aloin inhota sitä touhua. Varsinkin kun en sieltäkään saanut oikeita ihmissuhteita. Yritin tutustua siellä muihin, mutta tuntuu ettei siellä edes haluta tutustua oikeasti. Ei ainakaan minuun. Toki jotain häirikkömiehiä oli kimpussa, mutta eihän hekään aidosti minusta olleet kiinnostuneita vaan laittaa ne samat iskuyritykset random naisille.

Se on vähän niin että jos on ulkopuolinen oikeassa elämässä, on sellainen myös somessa. Sielläkin on ne tähdet jotka kerää huomiota ja me joita ei huomata.

Oli helppo huomata että ne jotka olivat jo koulussa suosittuja olivat sitä edelleen.

Välillä kirjoitin jotain provosoivaa jotta edes hetken saisin huomiota minäkin. Sitten vaan päätin häipyä sieltä. Olo on ollut paljon parempi sen jälkeen. Kyllä some aiheuttaa paljon ahdistusta ainakin yksinäisille, joten turha siellä on väkisin roikkua.

Vierailija
20/67 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan sano jotain suomi24-trollia "somettajaksi". Sen sijaan joku ammatti-twitteröijä voi jopa verohallinnon ammattinimikkeenä olla "some-ammattilainen tai "sosiaalisen median ammattilainen".

Eli kyllä sillä on väliä mikä alusta kyseessä, chattipalstat kuten suomi24 tai vauva eivät ole mitään sosiaalista mediaa. Ne ovat vain foorumeja.

Missä helvetissä sosiaalisen median määritelmässä muka on se voiko siellä olla ammattilainen.