Onko valkoiset maailmassa ainoa vähemmistö jota ei syrjitä?
Jos näin niin hienoa, nyt vaan muut vähemmistöt ottaa mallia valkoisista. Jotain me teemme oikein kun meitä ei syrjitä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon olen reissannut Afrikassa ja Aasiassa, ja edelleen olen elossa. Väitän, että tällä värillä on huomattavasti turvallisempaa reppureissata kuin paikallisena naisena.
Alapeukuttajat ilmeisesti eivät ole matkustelleet Afrikassa tai Aasiassa vaaleana naisena.
Juttusit nyt ovat vaan sellasen naivin ja helposti manipuloitavan idealisti naisen ajatuksia. Ne nuoret naiset jotka kävivät Markossa ja päät irtosivat reissulla olivat myös vähän liian naiveja ja itsepäisiä. Onneks näin nyt ei sentään jatkuvasti käy. Heidänkin murhaajat saivat sitten lopulta kuolemantuomion koska tuollainen toimintahan tappaa turismin ihan täysillä,
Taidat itse olla hieman naiivi. Tiedätkö, montako paikallista nuorta naista siellä vuosittain kokee väkivaltaisen kohtalon? Ja kuinka monessa tapauksessa tulee tuomio?
Tässä oli kysymys nimenomaan siitä, onko vaaleaihoinen etuoikeutetussa asemassa. Melkein kaikkialla on, koska turismi ja diplomatia.
Nämä naiset olivat poikkeuksellisen itsepäisiä ja lähtivät alueille telttailemaan joihin hyvin harvat lähtevät. Tottakai hyvin maksava asiakas saa ihmiset käyttäytymään paremmin, kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Helvetin kieroutunutta nähä asia tuolla tavalla, että olet etuoikeutettu valkoinen ihminen. Se kulttuuri on sairas, älä syyllistä valkoista sen vuoksi.
Tässä ei olla syyllistämässä ketään. Kysymys oli siitä, onko valkoinen ihminen etuoikeutettu. Ja vastaus on, että on. Toki rahojensa vuoksi, mutta nimenomaan naama kertoo, että tässä on ihminen, jonka kimppuun ei kannata käydä tai joutuu hankaluuksiin.
Yhtään en ymmärrä noita syyllistämishorinoitasi. Eikö tämän pitäisi olla iloinen tieto meille suomalaisille, että olemme ulkomailla melko hyvässä turvassa, toki ohjeita noudattaen ja tervettä varovaisuutta käyttäen?
Valkoinenkaan nainen ei ole turvassa ns länsimaiden ulkopuolella yksin.
Paremmassa turvassa kuin paikallinen nainen.
No ei todellakaan! Paikallista naista suojaa perhe ja suku, yksin kulkeva valkoinen nainen katsotaan vapaaksi kohteeksi.
Yksin kulkevaa valkoista naista täytyy tietenkin verrata yksin kulkevaan paikalliseen naiseen. Miten muuten voisi verrata, onko värillä väliä.
Pikemminkin Intiassa yksin kulkevaa suomalaista naista on verrattava Suomessa yksin kulkevaan intialaiseen naiseen.
Sittenpä ollaankin jo varsin kaukana ketjun alkuperäisestä aiheesta.
Eipä muuten olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiivi ajatus, että kaikkia afrikkalaisia tai aasialaisia naisia suojaisi perhe tai suku. Kyllä sadat miljoonat naiset joutuvat kulkemaan itsekseen työhön, kouluun, askareisiin, kuka minnekin. Taitaa olla pikemminkin vähemmistö se porukka, joka saa aina ulos lähtiessään jostakin miespuolisen henkivartijan.
Tässä ei puhuta vaaroista, joita paikalliset naiset kokevat, vaan siitä, että valkoinen nainen yksin ei todellakaan ole paremmassa turvassa kuin he.
Suojaaminen ei tarkoita henkivartijaa.
Ja jos puhutaan, onko mustikoissa enemmän C-vitamiinia kuin puolukoissa, on ehdottomasti aiheetonta mainita puolukoiden C-vitamiinin määrä, eiköstä vain?
Henkivartijalla tarkoitin täsmälleen samaa kuin sinäkin, miespuolista perheenjäsentä. Ei sellaista riitä esimerkiksi saattamaan jokaista tyttöä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: rasisteja, valehtelijoita ja hyödyttömiä idiootteja.
Sinä taidat kuulua noihin molempiin viimeksimainitsemiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon olen reissannut Afrikassa ja Aasiassa, ja edelleen olen elossa. Väitän, että tällä värillä on huomattavasti turvallisempaa reppureissata kuin paikallisena naisena.
Alapeukuttajat ilmeisesti eivät ole matkustelleet Afrikassa tai Aasiassa vaaleana naisena.
Juttusit nyt ovat vaan sellasen naivin ja helposti manipuloitavan idealisti naisen ajatuksia. Ne nuoret naiset jotka kävivät Markossa ja päät irtosivat reissulla olivat myös vähän liian naiveja ja itsepäisiä. Onneks näin nyt ei sentään jatkuvasti käy. Heidänkin murhaajat saivat sitten lopulta kuolemantuomion koska tuollainen toimintahan tappaa turismin ihan täysillä,
Taidat itse olla hieman naiivi. Tiedätkö, montako paikallista nuorta naista siellä vuosittain kokee väkivaltaisen kohtalon? Ja kuinka monessa tapauksessa tulee tuomio?
Tässä oli kysymys nimenomaan siitä, onko vaaleaihoinen etuoikeutetussa asemassa. Melkein kaikkialla on, koska turismi ja diplomatia.
Nämä naiset olivat poikkeuksellisen itsepäisiä ja lähtivät alueille telttailemaan joihin hyvin harvat lähtevät. Tottakai hyvin maksava asiakas saa ihmiset käyttäytymään paremmin, kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Helvetin kieroutunutta nähä asia tuolla tavalla, että olet etuoikeutettu valkoinen ihminen. Se kulttuuri on sairas, älä syyllistä valkoista sen vuoksi.
Tässä ei olla syyllistämässä ketään. Kysymys oli siitä, onko valkoinen ihminen etuoikeutettu. Ja vastaus on, että on. Toki rahojensa vuoksi, mutta nimenomaan naama kertoo, että tässä on ihminen, jonka kimppuun ei kannata käydä tai joutuu hankaluuksiin.
Yhtään en ymmärrä noita syyllistämishorinoitasi. Eikö tämän pitäisi olla iloinen tieto meille suomalaisille, että olemme ulkomailla melko hyvässä turvassa, toki ohjeita noudattaen ja tervettä varovaisuutta käyttäen?
No ei todellakaan! Paikallista naista suojaa perhe ja suku, yksin kulkeva valkoinen nainen katsotaan vapaaksi kohteeksi.
Yksin kulkevaa valkoista naista täytyy tietenkin verrata yksin kulkevaan paikalliseen naiseen. Miten muuten voisi verrata, onko värillä väliä.
Niin juuri tässäkin tehdään. Paikallisella on perhe ja suku, niissä maissa nainen ei ole naimaton. Ja jos onkin, valkoinen nainen on vapaata riistaa ja vääräuskoiset yleensäkin.
Valkoinen ihonväri herättää huomion toisin kuin paikallisiin sulautuva.
Hyvin rankkoja yleistyksiä sinulla. Epäilen että et ole nainen ollenkaan, saati matkaillut kovin paljoa.
Sinun on varmasti vaikea uskoa, miten huono naisen osa on tietyissä maailmankolkissa.
Joten suosittelen pidempää oleskelua vaikkapa Pakistanissa tai Bangladeshissa. Yksin naisena.
Oletko sinä siis oleskellut pitempiä aikoja noissa maissa yksin naisena?
Valkoinen mieskin on vaarassa monessa maassa. Näissä sitten asutaan aidatuilla alueilla vartijoiden kera ja kuljetaan panssaroiduissa autoissa. Toivotaan, etteivät rikollisryhmät silti kidnappaa tai tapa.
Turisteja voidaan varoittaa, että täällä et liiku minkään korun tai kellon kanssa. Voi lähteä pää tai käsi, jos et vapaaehtoisesti luovuta ryöstäjille.
Angelina Jolie itki jossakin haastattelussa, miten hänen tummaihoinen adoptiotytär joutuu kohtaamaan rasismia valkoisten keskuudessa. Olisi miettinyt asiaa jo silloin, kun adoptoi lapsen. Elämän raadollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Angelina Jolie itki jossakin haastattelussa, miten hänen tummaihoinen adoptiotytär joutuu kohtaamaan rasismia valkoisten keskuudessa. Olisi miettinyt asiaa jo silloin, kun adoptoi lapsen. Elämän raadollisuutta.
Ymmärränkö nyt oikein, että tyttären kokema r*sismi on sinun mielestäsi Angelinan vika?
Vierailija kirjoitti:
Esim. Romanit tekevät 27 krt määräänsä nähden henkirikoksia kuin suomalaiset.
Romanit tekevät keskimäärin 1-2 henkirikosta vuodessa. Jonain vuosina luku on pyöreä nolla. Otanta ei ole tilastollisesti vertailukelpoinen koska Suomessa tehdään ylipäätään niin vähän henkirikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: rasisteja, valehtelijoita ja hyödyttömiä idiootteja.
Huh. Onneksi itse kuulun tuohon ensimmäiseen ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Ei valkoiset ole vähemmistö. Esimerkiksi koko Aasian väkiluku on yhteensä 4,463 miljardia mikä on enemmän kuin puolet koko maailman väkimäärästä.
Kinuskit ovat keltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärränkö nyt oikein, että tyttären kokema r*sismi on sinun mielestäsi Angelinan vika?
Ei, vaan oli täysin odotettavissa, mikäli haluaa valkoisten keskellä asua ja olla.
Moni adoptiovanhempi halusi esim. Venäjältä mielellään vähän huonompilaatuisiakin lapsia, koska ovat kuitenkin vaaleita. Nykyisin ei enää onnistu sieltä, koska avioliittolait täällä muuttuivat, eikä Putin tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaakkois-Aasiassa olen matkustanut, ja olen samaa mieltä, että siellä reppureissaaminen on turvallista. Mutta missä päin Afrikkaa voi sanoa samaa? En kyllä uskaltaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh. Onneksi itse kuulun tuohon ensimmäiseen ryhmään.
No sentään edes joku kuuluu. Esimerkiksi persukansanedustaja teki rikosilmoituksen, kun demari väitti persuja r^sisteiksi.
Tää meno on lähtenyt käsistä. En voi laittaa kahviin valkoista sokeria, se nimi pitää muuttaa. Valkoinen tee paita eli paita joka ei ole musta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaakkois-Aasiassa olen matkustanut, ja olen samaa mieltä, että siellä reppureissaaminen on turvallista. Mutta missä päin Afrikkaa voi sanoa samaa? En kyllä uskaltaisi.
Länsi-Afrikassa olen reissannut, pari ystävääni samaten. Itse en mennyt ihan yksin, mutta ystävät menivät. Tärkeintä on järjestää luotettavat kontaktit, eli aina taksikuskit ja oppaat ja muut hotellin kautta. Isoin vaara on liikenne.
Valkonaamojahan kohdellaan länsimaissa huonommin etnisten osalta ja tämä on fakta. Katsokaa vaikkapa ruotsin, saksan, ranskan, brittien tai ihan vain suomen seksirikostilastoja. Vasemmistohan ei tästä tietenkään halua tehdä mitään numeroa, että valkonaamaa kohdellaan raa'asti ja väkivaltaisesti kehitysmaalaisten toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan oli täysin odotettavissa, mikäli haluaa valkoisten keskellä asua ja olla.
Moni adoptiovanhempi halusi esim. Venäjältä mielellään vähän huonompilaatuisiakin lapsia, koska ovat kuitenkin vaaleita. Nykyisin ei enää onnistu sieltä, koska avioliittolait täällä muuttuivat, eikä Putin tykännyt.
Olet kyllä harvinaisen pihalla adoptioasioista.
Kyllä ne afrikassa puhuvat hyvinkin halventavasti valkoisista, on monia paljonkin törkeämpiä nimiä kuin n**keri. Hyvä ystäväni on eräästä eteläisen afrikan valtiosta kotoisin ja monesti huomaa tietynlaisen asenteen valkoisia kohtaan, toisinpäin sitä hyvin hanakasti sanotaan rasismiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin Intiassa yksin kulkevaa suomalaista naista on verrattava Suomessa yksin kulkevaan intialaiseen naiseen.
Sittenpä ollaankin jo varsin kaukana ketjun alkuperäisestä aiheesta.
Onko sillä väliä, pointti on rasismi. Jos intialainen nainen kävelee Suomessa yksin kadulla saa takuulla olla rauhassa... jos suomalainen nainen kulkee intiassa kadulla, suuri todnäk ettei saa olla rauhassa. Sama minkä tahansa rodun kohdalla paitsi ehkä jossain Japanissa tms. hyvässä maassa.
Suomalaisella naisella ei ole asiaa esim. Saudi-Arabiaan, OLLENKAAN ei koko maahan, saati kadulle...ei edes miehensä kanssa ellei hän ole hunnutettu. Arabinainen sen sijaan saa Suomessa kävellä ihan rauhassa kadulla, hänelle jopa maksetaan siitä että tulisi asumaan tänne, etenkin miehille... Kutsutaan vielä koko suku mukaan, jos haluavat. Ai niin ja näillä on vielä kaiken lisäksi kirja jossa sanotaan että eritavalla uskovat pitää tappaa.
Jenkeissä mustat tappaa ja ovat väkivaltaisia valkoisia kohtaan paljon enemmän kuin valkoiset mustia, vaikka mustia on vain 12% väestöstä.
Sinun on varmasti vaikea uskoa, miten huono naisen osa on tietyissä maailmankolkissa.
Joten suosittelen pidempää oleskelua vaikkapa Pakistanissa tai Bangladeshissa. Yksin naisena.