Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?
Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.
Kommentit (509)
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia.
Kahvin sijaan moni työntää jotain 15 vuotta kaapissa pölyttyneitä keltaisia lipton-pusseja likasessa mukissa nenän alle. Toimii tunnelman lätistäjänä takuulla, jää teet juomatta eikä muutkaan tarjoilut enää houkuta.
Tarkistathan jatkossa otsikon ja aloitusviestin sisällön? :)
Itseleivottu leeta ihan parasta kahvin kanssa. Ilman rusinoita tietenkin.
Oma bravuuri on suolainen kasvispiirakka, vihersalaatti ja jälkkäriksi mansikkatorttu kermavaahdolla tai marjoja ja vanilijavaahtoa. Kahvia, teetä ja vichyä tai vastaavaa.
Joskus ollut myös salaatti, karjalanpiirakoita ja erilaisia täytteitä mistä jokainen saanut itse valita mieluisensa.
Kaikki ihanan tuhti suklainen käy. Ei mitään suolasia tai pullia tai marjapiirakoita
Oma suosikkini viime aikoina: voisarvet, täytteeksi rapeaa salaattia, brie juustoa ja mansikoita. Jos ei tykkää briestä, voisi vuohenjuustokin toimia.
Hapankorppurullat, www. valio.fi
Helppo tehdä ja maukkaita.
Karjalanpiirakat ja munavoi.
Varma valinta ja
maistuu kaikenikäisille.
Mustikkapiirakka
Klassikko kesäherkku.
Marjaisa, itsetehty kääretorttu.
Voileipäkakku maistuisi suolaisista ja makeana jotain kerma-mansikka-raparperi -yhdistelmää. Älä vain osta mitään kaupan valmisjuttuja. Kaikki maistuu teolliselta. Niitä en ainakaan itse arvosta tarjottavana yhtään.
Mä olen outo, mutta itselle maistuu parhaiten ihan tavallinen pulla, voisilmäpulla tai korvapuusti. Letut, vohvelit ja pannari on ok, hilloa lisäksi, kermasta en välitä. Sitruunajuustokakku on poikkeus, mistään muista kakuista en tykkää. Eli tästä voit päätellä, että mikä maistuu yhdelle, ei maistu toiselle. Paras kysyä vieraiden mieltymystä.
Fazerin paistopisteen croissantviineri. Ei liian makea, mutta ah niin syntisen hyvä.
Pavlova menee aina. Passionhedelmät tai tuoreet vadelmat täytteenä, pieni kirpeys sopii hyvin makeaan marenkiin.
Pieniä lohileipiä. Tai sitten tomaatti mozzarella tuore basilikanlehti -leipiä. Mansikoita ja jäätelöä. Hyviä käsintehtyjä suklaakonvehteja.
Satsaisin laatuun, en määrään ja huomioisin tarjoiluissa sen jos on helle ( maistuu erilaiset syömiset).
Korvapuustit, unelmatorttu, jäätelö ja joku mehevä marjapiirakka ovat suosikkejani. Myös lusikkaleivät ovat suurta herkkua. Juusto kakut ovat ihania, jos vain viitsii käyttää aikaa leipomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse tarjoaisin mansikkabritakakkua. En ole koskaan tavannut ketään jolle se ei olisi maistunut.
Jos et ole varma, millainen suolainen tarjottava uppoaa juuri näihin vieraisiin, voisit tehdä itse korillisen sämpylöitä Soppa 365 ohjeella ”maailman paras leipä” ja laittaa valmiiksi kylmän tarjottimellisen eri täytteitä, joista jokainen voi valita itse. Esim. kylmäsavulohta, tuorejuustoa, salaatinlehtiä, ruohosipulia, to
maattia tai paprikaa yms.Lisäksi jokin kylmä ihana juoma, vaikka makuvissyä, raparperimehua tai hedelmäpaloja ja jäitä, tai jos vierailla ei ole kiire hypätä rattiin, fresitaa ja appelsiininmakuista kivennäisvettä suhteessa 50/50.
Sama: britaa rakastavat kaikki!
Jos on pitempi matka kylään (eli ei mikään lyhyt piipahdus ja kahvien hörppäys) niin kyllä voisi olla jotain suolaista. Esim. Suolaista piirakkaa, täytettyjä voisarvia, täytettyjä croissantteja tms. Eli jotain pientä, suolaista ja ruokaisaa. Makeista tarjottavista minulle kelpaa kyllä kaikki.
Jos tulen ajomatkan päästä enkä vain piipahda naapurista kahville, niin suolaista on tarjottava. Ihaninta olisi pikkuannosvuokiin tehty pyörtynyt imaami. Toinen vaihtoehto on peltipizza, vaikka tonnikala-sipuli. Leikkaa ne pieniksi paloiksi niin kyllä kelpaa vaikka jääkaappikylmänä. Voi tehdä jo edellisenä päivänä.
Itse yleensä tuon tullessani makeaa. Ostaisin Kakkugallerian sitruunamarenkitortun jos pölähtäisin teille kylään.
Jotain marja- tai hedelmäpiirakkaa. Kaikki kermajutut ja rasvaisemmat leivokset on vähän liian raskaita.
Kahvin kanssa minusta sopii makeat paremmin, mutta jos pitäisi valita suolaista niin vaikka itse koottavia voileipiä.