Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?

Vierailija
27.06.2020 |

Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.

Kommentit (509)

Vierailija
121/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kranttu, mutta seuraavia syön erittäin mielelläni:

- Perinteinen mansikkatäytekakku runsaalla kermavaahdolla

- Voileipiä (esim niin, että voi itse koota)

- Nachopelti

Vierailija
122/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihana salaatti (ehkäpä pohja ja sitten astioita mistä itse valita lisukkeet mielensä mukaan, esim.oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, fetaa tms), joku mainitsikin tuoreet sämpylät jotka sattuis hyvin kaveriksi, ehkä joku suolainen piirakka. Tässä siis tarjoilut mistä ainakin itse olen todella tykännyt! Minusta pääasia että ei ole pelkkää makeaa 😊 Makeana ehkäpä vaahtokarkkeja, mansikoita tai vaikka macaron leivoksia, mukavan pieniä ja voi napostella suolaisten välillä 😊

Itse kuitenkin pidän ja arvostan kaikkia tarjouluja, ainut mikä on ongelma on jos on pelkkä täytekakku koska en voi sietää niitä 😄 Ei muuten mutta on vaan todella epäkohteliasta sitten olla ottamatta vaikkei millään saa alas. Jos olen mieheni kanssa kylässä niin otan pienen palan ja pikkuhiljaa huomaamattomasti ujutan mieheni lautaselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkahvit tarkoittaa seksiä

Vierailija
124/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on hyvää kahvia ja erinomainen keskusteluseura, niin ei siihen muita kyytipoikia tarvita.

Tosin viimeksi kun olin kahvikekkereillä, niin tarjolla oli erittäin maukasta raparperipiirakkaa (taisi olla sillä Maisemakahvilan reseptillä tehtyä), mutta myös hauskaa seuraa.

Vierailija
125/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yksi parhaista voileivistä oli jossain paikallisessa kahvilassa tehty hirvenliha voileipä. Tummalla leivällä oli lihasiivun kaverina suolakurkkua. Oli pakko käydä ostamassa toinenkin, kun ensimmäinen lipsahti niin vauhdilla tuulensuojaan.

Vierailija
126/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

122 vielä jatkaa. Koska selvästi mietit tarkasti tarjottavat (joka on ihanaa!) niin erityisruokavalioiden kysyminen olisi hyvä. Minulla ei ole keliakiaa mutta nykyisin mahani menee aivan sekaisin jos syön muuta viljaa kuin kauraa. En halua valehdella olevani keliaakikko koska minusta se on väärin niitä kohtaa joilla oikeasti on vakava sairaus. Tästä kuitenkin kerron, se ei tarkoita että vaatisin minulle jotain erikoista vaan myös siitä syystä että jos en jotain syö niin ettei pidetä vaan epäkohteliaana.

Minulle eräs sukulainen kerran vannotti että hän oli käyttänyt piirakan leipomiseen gluteenittomia jauhoja. Epäilin asiaa koska hän ei yleensä myöskään muistanut etten syö punaista lihaa. Ajattelin kuitenkin että kun hän nyt kerran vakuuttaa niin syön palan piirakkaa. Kotona iski sitten järkyttävät maha kivut jotka kesti kolmisen tuntia, tuntui samalta kuin supistukset ja oksetti ja vedet vaan valui silmistä.

Minulla on ystävä jolle tuli aikuisena paha pähkinä allergia joka sitten lieveni parin vuoden päästä. Jos hän tuli kylään niin oikeasti säästin esim. keksipaketin kääreen ja näytin että onko varmasti ok kun en muistanut allergian tilaa 😄 En myöskään ollut ennen tiennyt että se allergia voi tulla niin pahana ja sitten lieventyä melkein kokonaan pois.

Vierailija
127/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metamfetamiinia.

Vierailija
128/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimpsu-Reetan rimpsuja (eli karjalanpiirakoita erilaisilla täytteillä) Ihan älyttömän hyviä!

Vierailija
129/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasta kun tarjoo, on se parasta.

Vierailija
130/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leeta pöytään. Ei ole parempaa, kuin tuore nisu!

Vierailija
131/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No konjakki käy hyvin kahvin kanssa.

Vierailija
132/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leeta pöytään. Ei ole parempaa, kuin tuore nisu!

Vierailija
133/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.meillakotona.fi/reseptit/kasvis-fetapiirakka,, siis erinomainen juuri aamulla paistettuna ja Jotain makeaa lisäksi . Esim jäätelöä kinuskikastikkeella, mansikoilla tms. Se on siinä.

Vierailija
134/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juuri minulta kysyt, vastaan että voileipäkakku on se, mitä todella haluaisin.

Vierailija
135/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afternoon tea-tyyppinen tarjoilu

Eriparia ihanat vanhat (ruusu) teekupit, teepannu.

Kauniit servietit. On suolaista ja makeaa. Tekee vaikutuksen!

Afternoon tea (tai kahvi, jos vieraat siitä tykkää) olisi mulle kyllä takuu varma vaikutuksen tekijä! Skonsseja, jotain hyvää hilloa tai sitruunatahnaa ja melkein voiksi vaahdotettua kermaa (tai clotterd creamia, jos jaksat tosissaan panostaa). Suolaisena sellaisia brittityylisiä pieniä kolmioleipiä, esim. kurkku-tuorejuusto, munavoi (tai joku sellainen kananmunatäyte), savulohi tai kanatäyte. Paria eri vaihtoehtoa, jos mahdollista.

Toki skonssitkin voi tehdä suolaisena. Sain joskus helsinkiläisessä kahvilassa suppilovahveroskonssin, joka oli ihan törkeän hyvä.

Vierailija
136/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brita-kakku!

Vierailija
137/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hankalaksi meni nämä kahvikutsut.

Mutta jos istutte ulkona niin tarjoa kylmää juotavaa (itsetehtyä tai vastaavaa mehua, limsaa, kivennäisvettä) koko vierailun ajan, siis heti kun vieraat tulevat. On paljon viihtyisämpää istua juoman kanssa kuin kuivin suin.

Vierailija
138/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruuna-unicornsiemen scones kermavaahdolla ja mansikeilla.

Vierailija
139/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikka on maailman paras herkku ja sopii Suomen suveen kuin muna pyllyyn. Eli teet mansikkafonduekestit, joissa dippaillaan mansikoita suklaaseen, valkosuklaaseen, kermavaahtoon ja kinuskiin.

Vierailija
140/509 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää makeasta joten jotain suolaista.

Raikkaat voileivät? 😂 No ei vaan, ajattelin itsekin että tarjoan sekä suolaista että makeaa, koska en tiedä mistä vieraat pitävät.

Klassikot pätee aina vaikkei vieraat sattuis pitämäänkään niin ei ainakaan voi valittaa.  Skonssit, madeleinet jne.  Tai kansallisperinteiset viinerit tuoreet ja rapeat, laadukkaat piiraat.  Lähinnä se suupalojen koko,  sillä jotkut pelkää liian isoja, toisille ei taas riitä.  Ja kaunis kattaushan on jo enemmän kuin puolet.  Suotta ei ennen ollut sitä sen seitsemää sorttia.