Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?
Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.
Kommentit (509)
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin moni ei syö lihaa. Syön kyllä itse kylässä kohteliaisuudesta, jos ei ole muuta. Mutta tunnen paljon ihmisiä jotka eivät syö.
Valitsin kasvistarjoilut juuri tuon takia ja muutenkaan musta kesällä ei niin tee mieli raskasta ruokaa kuten lihaa, kala menisi vielä, mutta jätin senkin nyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia.
Kahvin sijaan moni työntää jotain 15 vuotta kaapissa pölyttyneitä keltaisia lipton-pusseja likasessa mukissa nenän alle. Toimii tunnelman lätistäjänä takuulla, jää teet juomatta eikä muutkaan tarjoilut enää houkuta.
Teen juojat ovat kyllä kauheimpia vieraita. En kutsu yhtäkään enää ikinä. Kauheita rutisijoita. Luulevat olevansa niitä uniikkeja lumihiutaleita joiden mielestä kukaan muu ei ymmärrä teestä mitään. Mä juon kahvia ja teetä molempia; yleensä aamulla kahvia ja illalla teetä. Kerran mulla oli itse Englannista tuomaani irtoteetä jonka haudutin vieraalle. Mutta ei, koska hän kuvitteli minun olevan vain kahvin juoja hänellä oli ennakkoasenne, että aina saa kylässä kamalaa ikivanhaa pussiliptonia. Jälkeenpäin kuulinkin, kuinka kamalaa teetä taas tarjottiin. Ei ymmärtänyt teestä mitään. Eikä tule meille enää.
Töissä meillä on näitä teen juojia jotka juovat jotain karseaa mukamas maustettua teetä joka haisee ihan parfyymille. Ja maistu myös siltä. Ovat teen ystäviä olevinaan eivätkä tajua tuon taivaallista hyvän teen päälle. Oikeasti, se pussiliptonikin on parempaa kuin ne parfymoidut teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia.
Kahvin sijaan moni työntää jotain 15 vuotta kaapissa pölyttyneitä keltaisia lipton-pusseja likasessa mukissa nenän alle. Toimii tunnelman lätistäjänä takuulla, jää teet juomatta eikä muutkaan tarjoilut enää houkuta.
Teen juojat ovat kyllä kauheimpia vieraita. En kutsu yhtäkään enää ikinä. Kauheita rutisijoita. Luulevat olevansa niitä uniikkeja lumihiutaleita joiden mielestä kukaan muu ei ymmärrä teestä mitään. Mä juon kahvia ja teetä molempia; yleensä aamulla kahvia ja illalla teetä. Kerran mulla oli itse Englannista tuomaani irtoteetä jonka haudutin vieraalle. Mutta ei, koska hän kuvitteli minun olevan vain kahvin juoja hänellä oli ennakkoasenne, että aina saa kylässä kamalaa ikivanhaa pussiliptonia. Jälkeenpäin kuulinkin, kuinka kamalaa teetä taas tarjottiin. Ei ymmärtänyt teestä mitään. Eikä tule meille enää.
Töissä meillä on näitä teen juojia jotka juovat jotain karseaa mukamas maustettua teetä joka haisee ihan parfyymille. Ja maistu myös siltä. Ovat teen ystäviä olevinaan eivätkä tajua tuon taivaallista hyvän teen päälle. Oikeasti, se pussiliptonikin on parempaa kuin ne parfymoidut teet.
Ap kommentoi teeasiaan sen verran että mulla on kaapissa kahta eri pussiteetä, molemmat luomuteetä, toinen marjaisempi maku, toinen vihreää teetä inkiväärillä ja sitruunalla. Olen itsekin teenjuoja ja pidän noista, ovat hyvänmakuisia ilman makeutustakin. Makeutukseen löytyy sitten hunajaa, sokeria, ruokosokeria ja hermesetasta. Eiköhän se ole tarpeeksi.
Mä en kyläile enkä kutsu vieraita, niin ei tule tällaisia ongelmia. Käydään kahviloissa ja jokainen tilaa, mitä haluaa.
Kysyitkö erityisruokavaliot? Voi tulla yllätyksiä kun joku moniallerginen ilmestyy paikalle.
Miehille konua ja skideille jädee, Naiset saa valita.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tullut tähän tulokseen: En halua kuumentaa taloa ennen vierailua enkä muutenkaan halua liikaa stressata tapahtumapäivä, joten valitsen tarjottavat, jotka valmistuvat edellisenä päivänä.
Ajattelin että tarjoan juustokakkua ja suolaista piirakkaa. Ehkä mansikka-raparperikakkujuustokakku ja feta-kasvispiirakka. Kahvin lisäksi juomana mojito-tyylinen mocktail.
Mitä mieltä olette? Maistuisiko?
Läheskään kaikki eivät pidä juustokakusta, vaan se liivatekoostumus oksettaa monia.
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö erityisruokavaliot? Voi tulla yllätyksiä kun joku moniallerginen ilmestyy paikalle.
Tai kasvissyöjiä, he eivät syö juustokakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on tullut tähän tulokseen: En halua kuumentaa taloa ennen vierailua enkä muutenkaan halua liikaa stressata tapahtumapäivä, joten valitsen tarjottavat, jotka valmistuvat edellisenä päivänä.
Ajattelin että tarjoan juustokakkua ja suolaista piirakkaa. Ehkä mansikka-raparperikakkujuustokakku ja feta-kasvispiirakka. Kahvin lisäksi juomana mojito-tyylinen mocktail.
Mitä mieltä olette? Maistuisiko?
Läheskään kaikki eivät pidä juustokakusta, vaan se liivatekoostumus oksettaa monia.
Juustokakkuja on monenlaisia, eikä läheskään kaikissa ole liivatetta. On hyydytettyjä ja sitten taas paistettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia.
Ap kommentoi teeasiaan sen verran että mulla on kaapissa kahta eri pussiteetä, molemmat luomuteetä, toinen marjaisempi maku, toinen vihreää teetä inkiväärillä ja sitruunalla. Olen itsekin teenjuoja ja pidän noista, ovat hyvänmakuisia ilman makeutustakin. Makeutukseen löytyy sitten hunajaa, sokeria, ruokosokeria ja hermesetasta. Eiköhän se ole tarpeeksi.
Suuri osa teenjuojista ei pidä maustetusta teestä. Kannattaisi hankkia ihan maustamatonta mustaa teetä.
Mun mielestä juustokakku ei vaan sovi kesätarjoiluun.
Ennemmin, vaikka se Britakakku tai sitten ihan mansikka tai vadelmatorttu tai -kakku.
Tai, vaikka hyvää jäätelöä ja siihen tuoreita marjoja.
Suolaisena ehkä itse tehdyt pienet pizzat, feta-tomaattipiiras tai vaikka leipomosta ostetut hyvät karjalanpiiraat(nykyisin moni leipomo tekee hyviä).
Lisäkis voisi olla jotain ihania pikkuleipiä. Jos jaksat itse leipoa, niin hyvä...
Mansikkakermakakku maistuu todella herkulliselta näin kesällä mutta sitä syötyä kahvin kanssa saa kakan lentämään vauhdilla.
Itse olen jo aikaa sitten jättänyt kutsumatta kaikki kasvissyöjät. Minun ideologiaan ei kuulu paapoa aikuisia lapsia.
Tuo marjakuppi näyttää niin herkulliselta, että sitä on pakko kokeilla. Kiitos linkistä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.valio.fi/ammattilaiset/reseptit/marjakuppi/
marjakuppi on oma suosikki
Työkaverini toi töihin joskus kahviksi jotain siwan omaa merkkiä. Toinen työntekijä joka on narsistinen valittaja alkoi heti kiukuttelemaan ettei hän pysty juomaan kyseistä kahvia koska se on niin hirveää ja hän oksentaa kyseistä kahvia juotuaan. Ilmoitti, että kahvintuojan pitää viedä siwa-kahvi kotiinsa ja ostaa juhlamokkaa tilalle. Me otettiin salaa nää siwa-kahvit ja kaadettiin ne juhlamokkapussiin. Siihen loppui narsistin itku kun sai hyvää "juhlamokkaa" juodakseen. Hyvin maistui eikä edes oksentanut kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia.
Sun pitää hommata t-pusseille hieno puinen rasia niin halpa lipton teenkin maku paranee huomattavasti vieraiden mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia.
Minulle maistuisi pienet savuporoleivät ja kylmäsavulohileivöt.Makeana tarjottavana mansikkaleivokset ja juomiseksi sitruunaista juomaa esim.tyyliin sangriaa alkoholittomana.
Nykyisin moni ei syö lihaa. Syön kyllä itse kylässä kohteliaisuudesta, jos ei ole muuta. Mutta tunnen paljon ihmisiä jotka eivät syö.