Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?
Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.
Kommentit (509)
Kyllä mansikka ja kerma muodossa tai toisessa maistuu aina ainakin mulle.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää makeasta joten jotain suolaista.
Raikkaat voileivät? 😂 No ei vaan, ajattelin itsekin että tarjoan sekä suolaista että makeaa, koska en tiedä mistä vieraat pitävät.
Mulle maistuu aina tuoreet sämpylät (ei tarvii olla ite tehtyjä). Sinne perusleikkelettä ja kotimaisista kurkusta ja tomaatista viipaleita, vaikka niin että saa itse koota.
Se on kahvin kanssa parasta.
Makeana haluaisin ite tehtyä omena- tai mustikkapiirakkaa ja sen kanssa vaniljajädeä.
Tämä ei varmaankaan sovi ap:lle mutta kerron silti koska minusta hyvä idea jos ei ole tarpeen isot kahvitarjoilut. Oltiin lapsiperheen kanssa kylässä ja tarjolla oli banana splitin ainekset joista jokainen sai koota oman annoksen. Eli mansikka-vanilja-suklaa-jäätelöä, banaanin viipaleita, kermavaahtoa, suolapähkinöitä, vohvelia, ananasmurskaa, suklaakastiketta, kirsikoita tai mansikoita. Oli yllättävän hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mansikka ja kerma muodossa tai toisessa maistuu aina ainakin mulle.
Mansikat olisivat kyllä kesäinen valinta, mutta onko esimerkiksi mansikkakermakakku liian raskas helteillä?
Osta Tescon englantilaista ihanaa pakaste Cheesecakea, saa Prismoista ja S-marketeista. On myös sitruunaversiona.
Suolaiseksi on valmiita fetapinaatti- tai tomaattimozzarellapiirakoita pakasteena.
Afternoon tea-tyyppinen tarjoilu
Eriparia ihanat vanhat (ruusu) teekupit, teepannu.
Kauniit servietit. On suolaista ja makeaa. Tekee vaikutuksen!
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei varmaankaan sovi ap:lle mutta kerron silti koska minusta hyvä idea jos ei ole tarpeen isot kahvitarjoilut. Oltiin lapsiperheen kanssa kylässä ja tarjolla oli banana splitin ainekset joista jokainen sai koota oman annoksen. Eli mansikka-vanilja-suklaa-jäätelöä, banaanin viipaleita, kermavaahtoa, suolapähkinöitä, vohvelia, ananasmurskaa, suklaakastiketta, kirsikoita tai mansikoita. Oli yllättävän hyvää.
Tämä kuulostaa kivalta ja vähän erilaiselta, mutta ehkä on sopivampi lasten kanssa. Unohdin mainita että vieraat ovat kaikki aikuisia, ei mikään pönötystilaisuus kuitenkaan kyseessä, eli jotain hyvää, rentoa syötävää, mutta juhlavampaa kuin perusarkena.
Ihan tavallinen juustosämpylä on kyllä ollut parhaimmasta päästä (välissä juuston lisäksi kurkkua ja paprikaa.) Myös voileipäkakku olisi kiva kahvin kanssa. En niin makeista välitä.
Makeana raparperipiirakkaa ja sen kanssa joka jäätelöä tai vanijakastiketta. Suolaisena wrappeja, täytteenä vaikka aiolia, salaattia, kanaa ja ananasta.
Mielestäni on aina hyvä olla tarjolla niin makeaa, kuin suolaista. Toiset tykkää makeasta kahvin kanssa, toiset taas suolaisen kanssa.
Esim makea piirakka, suolainen piirakka ja sitten sämpylöitä, joiden päälle voi itse laittaa mitä haluaa.
Eton mess olisi kiva kesätarjottava.
En juo kahvia.
Kahvin sijaan moni työntää jotain 15 vuotta kaapissa pölyttyneitä keltaisia lipton-pusseja likasessa mukissa nenän alle. Toimii tunnelman lätistäjänä takuulla, jää teet juomatta eikä muutkaan tarjoilut enää houkuta.
Vohvelit kermavaahdolla ja paloitelluilla mansikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vohvelit kermavaahdolla ja paloitelluilla mansikoilla.
Vohvelista saa myös suolaisia versioita, voi varioida loputtomasti suolaisilla päällisillä. Esim. savukala ja vuohenjuusto on hyvää siinä päällä.
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia.
Kahvin sijaan moni työntää jotain 15 vuotta kaapissa pölyttyneitä keltaisia lipton-pusseja likasessa mukissa nenän alle. Toimii tunnelman lätistäjänä takuulla, jää teet juomatta eikä muutkaan tarjoilut enää houkuta.
Kaikki vieraat juovat kahvia ja jos eivät joisikaan, mulla on kyllä ihan tänä kesänä ostettua teetä kaapissa, eikä se ole Liptonia.
Katso nyt että se kahvi on kunnollista ennen kuin alat muita miettiä.
Ihmisillä on niin eri maku. Itse olen joskus ihan reippaasti kysynyt, mistä vieraat tykkäisivät. Esim. "ajattelin tehdä x, y tai z, mikä olisi paras?"
En tykkää makeasta joten jotain suolaista.