Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka oikeati hyötyy Kelan psykoterapiasta

Vierailija
07.07.2023 |

Kenelle on hyötyä siitä, että käy max 3 vuotta ja max 200 kertaa, pahimmillaan 2 kertaa viikossa juttelemassa eli itkemässä eli hakemassa empatiaa terapeutilla?
Kolmen vuoden jälkeen tajuaa, että elämästä kolme vuotta on mennyt hukkaan ulisemalla aiheesta minä, minä, minä...
No, terapeutti hyötyy. Se saa rahaa.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapeutti

Vierailija
2/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mutta mun terapia ei ollutkaan tommosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyötynyt. Paras elämäni päätös.

Vierailija
4/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
5/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Mutta minunkaan terapiani ei ollut tuollaista.

Vierailija
6/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet itse terapoimaan itsesi

Vierailija
7/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaisi oikeasti tarvitakin terapiaa..

Vierailija
8/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olisin kuollut jos terapeutti ei olis soittanut häkeen ja tilannut lanssia viemään mut osastolle. Eli se hyöty, että oon hengissä.

Vierailija
9/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä kysymys ap.

Moni hyötyy siitä, että saa edes jonkun kuuntelijan. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, että olisiko sama hyöty saavutettu myös empaattisen lähihoitajan kuuntelulla, vai onko siinä pitänyt olla juuri psykoterapeutti.

Moni hyötyy siitä, että saa psykoterapeuttista ymmärrystä omasta tilanteestaan. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, olisiko sama hyöty saavutettu jollakin muulla terapiamuodolla, tai vaikkapa nettiterapialla.

Moni hyötyy siitä, että saa juuri joltakin tietyltä terapeutilta terapiaa. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, olisivatko he saaneet joltakin toiselta terapeutilta vielä parempaa terapiaa.

Silti moni lopettaa heti kun eivät saa siihen muiden veronmaksajien rahoja. Se ehkä kertoo, että ei se hyöty ole ollutkaan niin merkittävä, kunhan on ollut kiva käydä keskustelemassa muiden rahoilla.

Vierailija
10/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti olisin kuollut jos terapeutti ei olis soittanut häkeen ja tilannut lanssia viemään mut osastolle. Eli se hyöty, että oon hengissä.

Kuka tahansa olisi voinut soittaa lanssin. Eikö se kerro enemmän sun terapian hyödystä, että olet menossa osastolle?

Vierailija
11/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun terapeutti istui vaan hiljaa tuolissa ja sai kunnon massit ja minä en saanut terveyttäni kuntoon. Oli kyse fyysisestä viasta ja leimattiin pöpiksi. No ei parantunut terapoimalla.

Vierailija
12/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä kysymys ap.

Moni hyötyy siitä, että saa edes jonkun kuuntelijan. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, että olisiko sama hyöty saavutettu myös empaattisen lähihoitajan kuuntelulla, vai onko siinä pitänyt olla juuri psykoterapeutti.

Moni hyötyy siitä, että saa psykoterapeuttista ymmärrystä omasta tilanteestaan. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, olisiko sama hyöty saavutettu jollakin muulla terapiamuodolla, tai vaikkapa nettiterapialla.

Moni hyötyy siitä, että saa juuri joltakin tietyltä terapeutilta terapiaa. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, olisivatko he saaneet joltakin toiselta terapeutilta vielä parempaa terapiaa.

Silti moni lopettaa heti kun eivät saa siihen muiden veronmaksajien rahoja. Se ehkä kertoo, että ei se hyöty ole ollutkaan niin merkittävä, kunhan on ollut kiva käydä keskustelemassa muiden rahoilla.

Tai sitten siitä, ettei ole varaa omasta pussista laittaa satasia kuussa terapiaan.

Vastaten aloittajan kysymykseen, minä olen ainakin hyötynyt. Olisinko hyötynyt esim. nettiterapiasta? Mahdollisesti, mutta koen, että kasvotusten keskustelu on ollut hyödyllisempää. 

Vierailija
13/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on niin vakava asia, että sitä pitää jauhaa kolme vuotta? Jokin persoonallisuushäiriö?

Entä jos terapia vain tuottaa vaikka kestomasentuneita? Elämässä tapahtuu huonoja, kamalia ja vielä kamalampia asioita. Ne eivät katoa, eikä niitä voi pyyhkiä pois muististaan. Pakko vain myöntää, että näin kävi. Ja opetella menemään eteenpäin. Toista elämää ei tule.

Vierailija
14/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluavat vatvoa tyhjänpäiväisiä asioitaan. Yksi narsismin muoto tämäkin harrastus. Väitän, että vain pieni osa terapiassa käyvistä on terapian tarpeessa - vievät paikat niiltä, jotka terapiaa todella tarvitsisivat.

Vierailija
15/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia ei ole mitään kevyttä rupattelua terapeutin kanssa. Akuutissa vaiheessa se on enemmän vain kuuntelua, kannattelua ja myötätuntoa mutta varsinaisessa terapiassa se on täyttä työtä niin asiakkaan kuin terapeutin osalta. Jos joku käy 3 vuotta itkemässä terapeutille, niin silloin ei ole siinä kunnossa, että hyötyisi terapiasta tai/ja terapeutti on ammattitaidoton.

Vierailija
16/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa olisi voinut soittaa lanssin. Eikö se kerro enemmän sun terapian hyödystä, että olet menossa osastolle?

Tuskin olisi kun kukaan muu ei tiennyt kuinka huonosti asiat oli, se oli korona-aikaa. 24/7 yksin kotona. Terapeutti soitti meidän Teamsin jälkeen sen lanssin.

Vierailija
17/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huonoja ja hyviä. Kriittinen pitää olla. Etsiä itselle sopiva. Hengenpelastusta monelle.

Vierailija
18/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

👩🏻🦰: Yhyy yhyy ruikuti ruikuti

👨🏻: Kerro lisää

👩🏻🦰: Yhyy yhyy äitini narsisti

👨🏻: Hyvä, juuri tuosta jatkammekin ensi kerralla.

Vierailija
19/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tainnut hyötyä terapiasta kovin paljon. Nuorena ei osannut tarkastella itseään kriittisesti.

Vierailija
20/84 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun terapeutti istui vaan hiljaa tuolissa ja sai kunnon massit ja minä en saanut terveyttäni kuntoon. Oli kyse fyysisestä viasta ja leimattiin pöpiksi. No ei parantunut terapoimalla.

Mun diagnoosi sulle: olet luulosairas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme