Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?
Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.
Kommentit (509)
Makeaa mutta ei mansikoita. Jos on pakko olla suolaista, niin ei kalaa.
Unelmien kahvipöytä
- voileipäkakku (tonnikala/lohi)
- leipäjuustoa ja lakkahilloa
- toscakakku
Itse tykkään hirmuisesti jäätelöstä, joten olen aivan tyytyväinen, jos sellaista on tarjolla! Joku Aino -merkin ihana sekoitus on tosi hyvä. Vaikka suklaalla tai karpalolla maustettu... tai mikä vaan, kaikki on hyviä! Mä nyt toisaalta syön mitä vain...
Oletko leipuri? Jos haluat siis oikein satsata, niin jonkun piiraan kaveriksi tuo jäätelö. Olis aika bueno. Brownie tai raparperipiirakka! :P
Itse haluaisin maistaa jotain sellaista vähän kalliimpaa erikoisherkkua jota ei oikein itse malttaisi kaupasta ostaa. Esim. kolmen kaverin tai Jymyn jäätelöitä, jotain paikallisen leipomon kuuluisaa herkkua, Aschanin satukakkua tms..
Inhoan leipiä kaikissa muodossaan, pahin painajainen on kun on tehty sämpylöitä (yööök) välipalaksi ja oletetaan, että kaikki ottaisivat yhden edes. Kahvin kanssa on ihanaa saada jotain ihan supermakeaa. Siis sellaista, että makeanhimo tulee pienen pienestä palasta jo heti täyteen.
Kysyttiin siis, mitä minä haluaisin kahvin kanssa. Suoraan sanottuna savukalaa ja kylmää olutta. Myös melko mustaksi grillattu makkara tulisella sinapilla käy.
Osta valmis savustettu lohi tai siika, huiluntuhtia, stadin sinappia ja keissi kaljaa. Muutama lasipullovichy voisi olla poikaa. Ja sitä juhlamokkaa, paras kahvi tulee vasta-avatusta paketista. Nämä ostat ja unohdat mammojen kötöstykset.
Kinkkutäytteinen pasteija. Lisäksi makea leivos.
Jos tulisin kahville luoksesi, pyörtyisin onnesta jos tarjolla olisi juustosarvia (täytteenä mieluusti jotain muuta kuin perus-edamia) ja makeana kahvileipänä raparperipiirakkaa vaniljakastikkeella/mutakakkua vaniljajäätelöllä.
Kasvispiirakkaa, pikkupullia, kinuskikakkua.
Kahvitarjoilussa parasta on kun sitä kahvia ei tuputeta kuppitolkulla, vaan juoja saa itse päättää monta kupillista juo. Tarjoiluista en ole nirso, mutta toivoisin että jos piirakka tms. on paloiteltu valmiiksi, niin palat eivät olisi kovin suuria, mieluummin vaikka pienehköjä. Niitähän voi sitten ottaa useamman jos vatsa vetää.
Mulla on migreeni ja siksi en pysty syödä makeaa, jos en ensin syö suolaista alle nostamaan verensokeria hitaasti. Tykkäisin siis esim. noista ehdotetuista sämpylöistä tai ciabatta-leivästä tomaatin ja mozzarellan kanssa. Ciabatta on helppoa tehdä itse. Sitten maistuu mikä vaan monesta ehdotetusta, erityisesti raparperipiirakka, mustikkapiirakka tai mansikkakakku. Entä lämmitetty leipäjuusto ja hillo?
Meillä oli muuten töissä tällainen ehdotettu jäätelöbaari, josta sai jokainen tehdä itse annoksia, oli suosittu ja kiva herkku syödä. Myös ehdotettu iltapäivätee kannuineen ja ruusukuppeineen on hurmaava idea. Englantilaisia kurkkuleipiä siihen seuraksi, olisi tyylikäs tarjoilu.
Olisin onnesta soikeana, jos saisin kahvin kera brita-mansikkakakkua tai suolaisena lohivoileipäkakkua.
Tylsääkin tylsempää on esimerkiksi juustokakku, pulla tai korvapuustit.
Jos kahvi tulee erikseen jälkiruoan jälkeen, niin sitten sen kanssa on ihan kiva vaikka jokin laadukkaista kekseistä koottu lautanen, josta voi valita mieleisensä.
Yleensä vastaisin ensimmäiseksi, että suklaakakku on aina paras. Nyt kesällä kyllä kannattaa kuitenkin käyttää mansikoita ja muita tämän ajan herkkuja. Esim. juustokakku mansikoilla voisi olla tosi hyvä. Tai joku marenkipohjainen rahka+kermavaahto-mansikkakakku. Tai ihan perinteinen mansikka-kermakakku.
Ja lisäksi suolaiset, esim. ne voileivät.
Tekisin voileipäkakun (lohesta tai porosta), kauniisti ja runsaasti koristellun. Makeaksi marjaisaa kakkua, joka kootaan juuri ennen tarjoilua: mantelipohjia 3-5 kerrosta, väliin marjoja ja kermavaahtoa, johon on sekoitettu tuorejuustoa, päälle vielä kinuskikastiketta.